Canal Digital HD PVR , ny software - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 81 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 1608
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Det står i manualen til både Sagem HD-Zapper og HD-PVR at for å få Dolby Digital lyd fra kompatible TV-sendinger MÅ du bruke S/PDIF, det står ingenting om at dette går om du kjører utelukkende HDMI til AV-receiver / forsterker.

Noen som har erfaring om det er nødvendig å koble S/PDIF til forsterker itillegg til HDMI?
    De 3 HD boksene til CD gir alle ut Dolby Digital over HDMI når "hjemmekino" er aktivert og kanalen sender Dolby Digital.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått min Sagem HD PVR jeg også og du får Dolby Digital 5.1 over HDMI.

Kan ikke si meg så misfornøyd med denne enheten så langt, den er tilnærmet lydløs her hos meg men dette kan ha å gjøre med at jeg bor i en hybel hvor jeg blant annet har en stasjonær PC gående som server som står på 24/7 i stua som "durer litt" og denne overskygger HD PVR dekoderen fullstendig hos meg hvertfall. Samtidig hører jeg litt lyd fra kjøleskapet i rommet ved siden av.

Uansett når jeg først ser på noe på TV så overdøver lyden fra sendingene all støy i rommet så dette er ikke noe problem for meg, ikke enda hvertfall.

Ellers så må jeg si meg enig at dekoderen "lugger" litt i svingene, det er ikke noen "trykk på knappen = instant response" på noen måte men samtidig så har jeg nå levd flere år med Motorola VIP1910 fra Homebase og den var mye verre så for meg er dette på alle mulige måter til å leve med. Har heller ikke hatt noe problem med opptak eller liggende heller, har satt et par serier i serieopptak og dette har fungert utmerket til nå eneste jeg er litt usikker på er hvorvidt jeg kan se på en tredje kanal samtidig som dekoderen tar opp serier på to andre kanaler samtidig? Dekoderen nekter meg ikke å se på f.eks TV2 Sport samtidig som jeg tar opp CSI på TV Norge HD og Two and a half Men på Viasat 4 men jeg har ikke forsøkt å se om noe slikt faktisk kan ødelegge for et av opptakene?

Det som irriterer meg mest er harddisk størrelsen. Har aldri hatt lokal PVR mulighet før så ante ikke hvor langt en 250GB harddisk ville strekke selv om jeg syntes 250GB når disken tross alt er en 3.5" er latterlig lite med dagens harddisk priser men samtidig tenkte jeg at 250GB holder sikkert. Men etter tre fattige HD-opptak så er 15% av disken fylt opp og da skjønner jeg jo fort at det å ta opp en del forskjellige serier på fastbasis og se på dem når jeg føler for det blir veldig vanskelig i lengden da disken er fylt opp på knappe to uker.

Menyer og diverse er helt greie, ikke noe fancy men det fungerer så selv om jeg kanskje skulle ønske litt bedre mulighet for tilpassing og konfigurering så fungerer det helt greit. Nå har jeg bare hatt den i et per dager så kan ikke på noen måte konkludere med noe enda men førsteinntrykket er ikke like ille som jeg fryktet etter å ha lest utallige skrekkhistorier her inne.

Men som en midlertidig løsning frem til ADB dekoderen kommer 1. September burde denne klare seg i lange baner om den ikke kollapser fullstendig innen den tid. Det jeg virkelig håper er på plass i ADB dekoderen er muligheten for source direct av video, jeg hater å måtte velge en gitt oppløsning på dekoderen slik at sendinger som ikke sender i 1080i blir oppskalert da jeg heller vil at videoprosesseringen skal bli foretatt av min Pioneer LX5090H TV eller min Yamaha RX-V3900 receiver som begge 90% sikkert gjør en bedre jobb.

EDIT:

En siste liten ting som jeg har lurt litt på. Er det null mulighet for overscan? Merker meg at endel eldre TV-sendinger som er 4:3 blir en "liten" firkant midt på min 50" Pioneer LX5090H. Jeg hater når 4:3 bilder blir strukket ut til 16:9 men den kunne jo godt blitt blåst opp sånn at den faktisk hvertfall nådde kantene nederst og øverst på TVen i det minste. Jeg klarer ikke å løse dette med overscan på verken receiver eller TV-en da det som sendes fra dekoderen er 1080i og derfor registrer verken TV eller receiver dette som 4:3 format som gjør at overscan på TV og receiver har null effekt.

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT:

En siste liten ting som jeg har lurt litt på. Er det null mulighet for overscan? Merker meg at endel eldre TV-sendinger som er 4:3 blir en "liten" firkant midt på min 50" Pioneer LX5090H. Jeg hater når 4:3 bilder blir strukket ut til 16:9 men den kunne jo godt blitt blåst opp sånn at den faktisk hvertfall nådde kantene nederst og øverst på TVen i det minste. Jeg klarer ikke å løse dette med overscan på verken receiver eller TV-en da det som sendes fra dekoderen er 1080i og derfor registrer verken TV eller receiver dette som 4:3 format som gjør at overscan på TV og receiver har null effekt.

Prøv "on demand" eller "TV" knappen. Ikke logisk men det funker hos meg.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verken on-demand eller "TV" knappen ser ut til å fungere hos meg.
    Nå har jeg opplevd første krasj av denne HD PVR-en og det skjedde under avspilling av HD-opptak av Hotel Cæsar.

Etter ca 10min ble bildet rødt og det gikk ikke an å gjøre noe annet enn å nappe ut strømmen.

Dette i seg selv var ikke noe stort problem for min del, det som dog irriterer er at når jeg skal spille av dagens Hotel Cæsar episode som skulle vært tatt opp (serieopptak) så finner jeg ut at HD PVR-en til Canal Digital glemmer alt jeg har satt opp til serieopptak om du tar strømmen på den, noe som betyr at krasjer boksen så betyr ikke det bare at eventuelle daværende opptak går i dass, det betyr heller ikke bare det at jeg er nødt til å restarte hele enheten men jeg må faktisk gå igjennom å sette opp alle serieopptakene mine på nytt etterpå noe jeg finner svært tungvindt og smått idiotisk.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som verre er er at min HD PVR har begynt å oppføre seg skikkelig teit når det kommer til serieopptak nå. Før den krasjet så hadde jeg disse i serieopptak:

- Nye CSI episoder (TVNorge HD)
    - Nye CSI:NY episoder (TVNorge HD)
    - Nye Hotel Cæsar episoder (TV2 HD)
    - Nye Big Bang Theroy episoder (TVNorge HD)
    - Nye Two and a half men episoder (TV3)
    - Komikere i arbeid (TV2 HD)
    - Vinn på minuttet (TV2 HD)
    - Nye Simpsons episoder (TV3)
    - Mythbusters (Discovery HD)
    - Cats 101 (Animal Planet HD)

Greia er at jeg hadde satt opp opptak av de nye episodene av hver serie, altså ikke opptak av reprise sendinger osv.. Og dette fungerte helt fint før den krasjet nå derimot så begynner den å ta opptak av samtlige sendinger med samme navn, ergo tar den opp både nye og reprise episoder av CSI, CSI:NY, Hotel Cæsar osv.. Og ikke bare de jeg faktisk har satt til serieopptak (altså ikke reprisesendinger).

Går jeg inn på EPG så står det absolutt ingenting om at blant annet Hotel Cæsar reprisene 18:00 skal bli tatt opp, men tatt opp blir de likevel noe som fører til kaos i opptaksamlingen og at harddisken nærmer seg smekkfull på null-komma-null.

Utrolig merkelig hvordan den klarte å gjøre dette riktig for tre dager siden men nå plutselig ikke klarer det?

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei RamGuy.

Se oppe til høyre "Kundservice informerar Ny funktion i den inspelningsbara HD-boxen"
    på den svenske siden Kundservice - Canal Digital SE

du har sikkert mottatt denne oppdateringen automatisk.

Hilsen slostrilen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia er at jeg hadde satt opp opptak av de nye episodene av hver serie, altså ikke opptak av reprise sendinger osv.. Og dette fungerte helt fint før den krasjet nå derimot så begynner den å ta opptak av samtlige sendinger med samme navn, ergo tar den opp både nye og reprise episoder av CSI, CSI:NY, Hotel Cæsar osv.. Og ikke bare de jeg faktisk har satt til serieopptak (altså ikke reprisesendinger).
    Canal Digital HD PVR - Canal Digital NO
    (6. juni 2011 - forbedret serieopptakfunksjon)

Forbedringen innebærer at man kan ta opp samtlige episoder av en serie uavhengig av hvilken sesong de tilhører. I de tilfeller en tv-kanal sender ulike sesonger av samme serie parallelt kommer opptakene til å ligge blandet i innspillingslisten. OBS! Repriser vil fortsatt ikke tas opp automatisk. Dekoderen får automatisk tilgang til den forbedrede funksjonen.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, datoen passer jo bra med når dette inntraff hos meg men det er altså ingen måte å få endret det tilbake til sånn det var før?

Grei funksjon er det jo, men blir jo smått håpløs når jeg faktisk ikke ønsker å ta opp alt men bare episoder fra siste sesong.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, denne er ny.

Sitter oppe i annen etasje og hører et voldsomt brøl nedenfra. Da har boksen skrudd seg på, og har også slått på receiveren som da tydeligvis stod litt høyt på fra kvelden før. :-D

Til gjengjeld har den også begynt å slå seg av sånn innimellom når det passer den.

Ingen opptak var programmert.

Kanskje det spøker?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som denne PVR dekoderen bare blir verre jo lengre jeg har den, starter jo ganske bra syntes nå jeg..

Men nå er det nesten oftere at jeg må nappe ut og inn strømmen enn den faktisk klarer å starte seg opp på riktig måte selv. Den henger ofte i standby modus hvor jeg rett og slett bare har svart skjerm etter jeg forsøker å starte den opp, da fryser den seg bare uten bilde men den reagerer ikke på fjernkontrollen og eneste måten å få den igang igjen er å ta strømmen.

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verken on-demand eller "TV" knappen ser ut til å fungere hos meg.
    Dette lurer jeg også på, før var det bare og trykke on-demand knappen for og endre på bildet, men dette fungerer ikke lenger. Skrudde på receiver,projektor osv her en dag, virket ikke som bildet har strekt seg, men jeg får alikavel ikke med alt på skjermen, mangler deler av logoen osv, har prøvd og endre på det meste av innstillinger, også prøvd den "standardinnstillinger" som ligger inni menyen, men ingenting funker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som denne PVR dekoderen bare blir verre jo lengre jeg har den, starter jo ganske bra syntes nå jeg..

Men nå er det nesten oftere at jeg må nappe ut og inn strømmen enn den faktisk klarer å starte seg opp på riktig måte selv. Den henger ofte i standby modus hvor jeg rett og slett bare har svart skjerm etter jeg forsøker å starte den opp, da fryser den seg bare uten bilde men den reagerer ikke på fjernkontrollen og eneste måten å få den igang igjen er å ta strømmen.
    Min erfaring er at man må formatere harddisk annenhver måned. Da har man tilnærmet ok boks til enhver tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er produktet defekt. Min henger seg også ofte, spesielt når jeg ser på et opptak så kutter den midt i, blir svart. Tar strømmen, starter opp igjen, spoler frem og ser videre.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk aldri formatert HDD på min HD PVR. Og som jeg har skrevet mange ganger før, fungerer den ganske bra. Men jeg også opplever at den henger seg innimellom ved avspilling av opptak. Dette er ikke ofte, kanskje én gang pr mnd?
    Slik har det ikke vært hos meg før. Dette er nok noe som har kommet med en oppgradering.

Samtidig har jeg også merket at jeg har litt dårligere signalstyrke enn tidligere. Nå ligger begge tunerne i området 62-64. Tidligere har de ligget i området 68-70. Det er nok det forferdelige vindværet vi hadde for en stund siden som har forskjøvet antenna litt. Jeg vet ærlig talt ikke om dette betyr særlig mye. Men mye tyder på at gode signaler er et must for at denne tuneren skal fungere noenlunde problemfritt. det virker i alle fall være gjennomgangsmelodien der det er problemer; Det hjelper ofte å fintune antenna. Jeg skal i allefall ta en runde med min en av de nærmeste dagene.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kanal(er) bruker du når du justerer inn parabolen utifra signalmåleren på tuneren?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Hvilke kanal(er) bruker du når du justerer inn parabolen utifra signalmåleren på tuneren?
    Jeg benytter TV2-kanaler.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg benytter TV2-kanaler.
    Noen spesiell grunn til at akkurat de kanalene benyttes?

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det kommer flere oppdateringer for denne boksen? Eller om den blir ensom og forlatt nå som det snart kommer nye bokser?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den løser ingen av mine problemer. Jeg får forstyrrelser i bildet på opptak, programmet kutter ofte midt i opptaket og tuneren låser seg med blå skjerm, noen ganger vil ikke tuneren på pluss endel andre småting. Blir spennende å høre hva CD sier når jeg ringer 1 September.

Side 76 av 81 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •