Canal Digital HD PVR , ny software - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 81 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 1608
    Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi skal bytte ut vår Homebase IPTV løsning tilbake til Canal Digital Satelitt / Parabol løsning. Nå er det over 3år siden vi hadde dette sist, så regner med at vi må bytte ut vår Canal Digital Parabolantenne da denne har har muligheten for en antennekabel og siden vi skal ha TV i tre rom her hjemme og minst en av disse skal være HD PVR, kanskje to av dem og resten vanlig HD tuner så lurer vi på hvordan det blir mer parabolantenne og dette?

Har jeg forstått det riktig så krever HD PVR to antennekoblinger, ergo skal vi ha to HD PVR tunere + en vanlig HD tuner så blir det totalt fem antennekoblinger eller krever vanlige HD tuner også to koblinger?

Hvor mange koblinger er det Canal Digital har å tilby på sine største parabolantenner? Står ingenting på sidene deres og vi frykter at vi eventuelt må henge opp to separate parabolantenner.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan nok bruke den antenna du har. Bare sett på et nytt parabolhode. Du får jo ett med 8 utganger på til under tusenlappen så da skulle du ikke ha noe problem med 2+2+1 :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD PVR må ikke ha 2 kabler inn, men det best med to, for da kan du ta opp på en kanal, mens du ser på en annen. Vanlig Hd tuner trenger bare en kabel. Det finnes forsåvidt å noe utstyr, som gjør at du trenger bare en kabel fra antenna og inn, og splitter signalet til begge inngangene på pvr. Det skal visstnok funke likens som 2 kabler fra antenne og inn på tuner. Er sikkert noen her som vet mer om dette utstyret.
    Kef E301 hele veien rundtXtz Cinema 1x12 Yamaha Rxv-206755" Sony HX855

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat bruker en annen teknologi som gjør at man bare trenger en kabel inn, men det krever vel at tuneren støtter samme teknologi? Hode og splitter må vertfall samsvare. Kan nok uansett få det til med en kabel, men er greiest med to hvis man har muligheten.

Forøvrig fungerte det ikke så greit for meg når jeg hadde kun en kabel på PVR`n min (bombe) for da ble opptakene hakkete og tildels svarte. Kundeservice anbefalte formatering og reset (bombe) som ikke løste noen ting. Trakk en kabel til og alt var ok.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Hvordan er erfaringene med den nye SW så langt ?.

Alle tilbakemeldinger mottas med takk :roll:
    Hei,
    jeg har hengt på oppgraderingsrittet helt fra starten. Med siste oppdatering føler jeg endelig at det er verdt å oppgradere fra gammel-gammel versjon. Siste oppgradering gir mye mye raskere oppstart. Eneste lyte jeg sliter med nå er at lyden begynner å hakke av og til ved avspilling av opptak/fortsett fra pause. Dette lar seg løse ved å trykke pause og så play. Jeg har satt i en stillegående treg laptop-disk i min boks. Jeg kan ikke utelukke at dette er en av grunnene til at det av og til hakker.

mvh,
    Øyvin

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter siste SW oppgradering

Jeg opplever fortsatt disse prob. etter siste oppgradering:

- Når jeg tar opp på en kanal og prøver å skifte til en annen kommer det opp
    "intet signal" må da gå tilbake og slå av opptak, for så å sette på rec en gang til, da først fungerer det.

- Pluttselig frys av bilde, noen ganger live og noen ganger v/opptak.
    må da boote v/å holde inne av/på knapp på tuner.

Er det flere som opplever det samme?

Ellers savner jeg forsatt en bedre spolefunksjon. Feks slik jeg hadde på Force, tast inn antall min man ønsker å spole frem.

Savner også veldig å se et Pip bilde av kanal når jeg går inn i menyer og EPG

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan sletter jeg alle opptakene på harddisken på en gang, og ikke bare et og et? Vet jeg kan formatere og resette hele boksen, men det er noe tungvint hver gang..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Jeg opplever fortsatt disse prob. etter siste oppgradering:

- Når jeg tar opp på en kanal og prøver å skifte til en annen kommer det opp
    "intet signal" må da gå tilbake og slå av opptak, for så å sette på rec en gang til, da først fungerer det.
    EPG
    Denne dukket opp til meg i går. Måtte ta strømmen på dritten for å løse det. Det skjedde midt i et opptak, men det var gledelig å se at i forhold til tidligere fortsatte PVR'en opptaket i en ny fil (tidligere har den slettet det den allerede hadde tatt opp, ved omstart av boksen). Mulig dette har blitt rettet i en langt tidligere oppdatering, men jeg så effekten av det først nå.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvilken oppløsning de forskjellige HD-kanalene sender? TV2 HD, NRK HD, TV Norge HD bruker alle 720P? Eller kjører noen 1080i?

Vil egentlig sette lavest mulig oppløsning på dekoder for å få forsterker til å oppskalere istedenfor Sagem dekoderen men vil samtidig ikke sette lavere oppløsning enn hva som sendes på de forskjellige sendingene så jeg ender opp med nedskalering.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når NRK gikk over til HD, så fikk jeg med meg at de ville bruke 720p pga sportssendingene. Men alle programmer er vel ikke i HD heller..?

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK sender i 720p. Alle de andre sender i 1080i. Programmer som ikke er "native" HD, blir oppskalert til 720p hos NRK. Etter min mening blir oppskaleringen til NRK veldig bra.

HD opptak på boksen tar vesentlig større plass enn SD opptak.

Superman

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av royp
    Denne dukket opp til meg i går. Måtte ta strømmen på dritten for å løse det. Det skjedde midt i et opptak, men det var gledelig å se at i forhold til tidligere fortsatte PVR'en opptaket i en ny fil (tidligere har den slettet det den allerede hadde tatt opp, ved omstart av boksen). Mulig dette har blitt rettet i en langt tidligere oppdatering, men jeg så effekten av det først nå.

Samme problem her.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står i manualen til både Sagem HD-Zapper og HD-PVR at for å få Dolby Digital lyd fra kompatible TV-sendinger MÅ du bruke S/PDIF, det står ingenting om at dette går om du kjører utelukkende HDMI til AV-receiver / forsterker.

Noen som har erfaring om det er nødvendig å koble S/PDIF til forsterker itillegg til HDMI?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet, men nok et hurra rop for Sagem PVR :-(

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny HD-PVR

Jeg foreslår at alle med HD-PVR fra Canal Digital allerede nå sender en mail til CD for å prøve og presse frem en veldig gunstig innbytteordning for den gamle HD-PVR tuneren (evt også de andre HD tunerne) når den nye kommer. Jeg vet i alle fall at jeg kommer til å si opp mitt abonnement hvis dette ikke skjer. Har hatt stort sett alle tunerne CD har kommet med opp igjennom årene og de har alle vært like dårlig. CD skylder oss såpass nå synes jeg at hvis den nye tuneren virkelig er bra, bør den erstatte alle de andre ubrukelige.
    Hvis noen har en direkte epost adresse som kan brukes til noen som har litt makt i CD så hadde jo den vært grei å ha.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det nytter ikke å kontakte kundesevice, de bestemmer ingenting og vet lite. Chat`n hadde ingen anelse om ADB utover det vanlige svaret "høsten" før jeg linket til Din Side.

Jeg skal ha ADB gratis, ikke til en gunstig pris. Sagem er fremdels på bærtur, jeg har byttet to ganger, utallige samtaler med kundeservice osv. Jeg forlanger et produkt som fungerer, det er bare å referere til kjøpsloven og brudd på avtalen.

Jeg tror ikke CD kommer med et såkalt gunstig tilbud engang, det kommer nok kun til de som ringer og maser. Sagem fremstilles fremdeles som et kjempeprodukt på CD`s nettside.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min femte for et par uker siden og den er den værste jeg har hatt så langt. Tre-fire ganger pr. kveld får jeg følgende melding "Det har oppstått et problem, dekoderen slår seg av om ti sekunder" - og her holder den hva den lover - dvs. den slår seg av. Tar jeg opp, stopper også opptaket. I tillegg fryser bildet og opptaksfunksjonen er ren bingo.

Jeg har nå sagt opp midt abonnement og får pengene tilbake for dekoderen, men måtte godta 2 mnd. oppsigelse på abonnemntet.

Først prøvde de seg med at det ikke var de samme feilene på hver dekoder og at samme feil måtte ha oppstått minst 3 ganger før jeg kunne heve kjøpet ihht. til Forbrukerkjøpsloven. Mitt svar var at det har vært så mange feil på disse og at spoleproblemet og fastlåsning av bildet i alle fall har vært et problem med 3 av mine 5 dekodere. De ga selv, og betaler til og med returporto.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, man må ha samme feil på hver dekoder ja...... Så etter hver oppdatering kan de holde det gående, oppdateringene som fjerner et par feil og legger til to nye. Glem det. Holdningen var en helt annen de siste gangene jeg ringte, kundeservice hater boksen like mye som oss.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Det står i manualen til både Sagem HD-Zapper og HD-PVR at for å få Dolby Digital lyd fra kompatible TV-sendinger MÅ du bruke S/PDIF, det står ingenting om at dette går om du kjører utelukkende HDMI til AV-receiver / forsterker.

Noen som har erfaring om det er nødvendig å koble S/PDIF til forsterker itillegg til HDMI?
    Jeg får Dolby Digital over HDMI. Jeg har riktignok HD-PVR for kabel, men boksene er ellers identiske. Men deres mislykkete software "oppgradering" har kanskje ødelagt Dolby Digital over HDMI også

Side 75 av 81 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •