Canal Digital HD PVR , ny software - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 81 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 1608
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Fikk oppringning av kundebehandler fra CD i dag og sa hva jeg mente om boksen. De var faktisk ute etter å vite hva jeg synte, og det kom frem (indirekte) at det var mange som hadde samme synspunkt som meg.

Flere kundebehandlere har vært helt enige med meg, sagt at de ikke ville hatt det sånn selv, omtalt boksen som et mareritt osv. De er vel dritt lei Sagem de også tenker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag fått tilbud av CD om to stk HD dekodere og en HD PVR dekoder gratis, mot at jeg binder meg opp til Familly abb. i 12 mnd. Jeg har per i dag parabol m/ Familly uten binding, og tre gamle CDC-5050 dekodere.
    Trodde dette var et bra tilbud, inntil jeg leste i denne tråden...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gråsonen
    Har i dag fått tilbud av CD om to stk HD dekodere og en HD PVR dekoder gratis, mot at jeg binder meg opp til Familly abb. i 12 mnd. Jeg har per i dag parabol m/ Familly uten binding, og tre gamle CDC-5050 dekodere.
    HD dekoderen til Canal Digital er grei den, det er HD PVR som skaper frustrasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gråsonen
    Har ikke erfaring med HD dekoderen, men PVR'en er et sjansespill.
    Jeg prøvde meg på å få refundert pengene for PVR'en og få en vanlig HD. De kunne ikke refundere, men jeg skulle få en vanlig HD gratis.
    Hadde de refundert PVR'en, så hadde de beholdt meg som kunde. Nå sier jeg opp når Telenor får TV på superbredbåndet sitt. De kan spare kostnadene ved å ringe meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogo
    Har ikke erfaring med HD dekoderen, men PVR'en er et sjansespill.
    Jeg prøvde meg på å få refundert pengene for PVR'en og få en vanlig HD. De kunne ikke refundere, men jeg skulle få en vanlig HD gratis.
    Hadde de refundert PVR'en, så hadde de beholdt meg som kunde. Nå sier jeg opp når Telenor får TV på superbredbåndet sitt. De kan spare kostnadene ved å ringe meg.
    Da har jeg ihvertfall en ekstra HD dekoder om PVR`en skulle skuffe...

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig svaret jeg leter etter står i tråden ett sted men jeg orker rett å slett ikke å lese gjennom 73 sider så håper noen bare kan gi meg ett kjappt svar her og nå

PVR dekoderen min er jeg foreløbig veldig fornøyd med men jeg sliter veldig med att bildet fryser, hakker og att bildet blir delt opp i masse små (men aaalt for store) firkanter på HD-kanalene

Noen som vet om jeg kan gjøre noe med dette?

Skal nevnes att jeg har prøvd å resette den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Programvare

Har nettopp flyttet i leilighet.
    Der befant det seg en CD HD PVR dekoder.
    Det jeg lurte på er, hva er den nyeste programvaren no til dags?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris_
    PVR dekoderen min er jeg foreløbig veldig fornøyd med men jeg sliter veldig med att bildet fryser, hakker og att bildet blir delt opp i masse små (men aaalt for store) firkanter på HD-kanalene
    Typisk er signalet svakt, det er HD kanalene som først blir berørt.
    Sjekk signalmåleren når dette skjer.
    Måleren i denne boksen er ikke god men kan gi et hint om signalet er dårlig.
    Jeg måtte frem med motorsaga sist jeg hadde dette problemet, trær vokser fort.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Can90
    Har nettopp flyttet i leilighet.
    Der befant det seg en CD HD PVR dekoder.
    Det jeg lurte på er, hva er den nyeste programvaren no til dags?
    0.8.0_H

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siste oppdatering

Er det andre som har problemer med at lyden stadig faller ut på opptak gjort etter siste oppdatering. Det er værst når jeg bruker coax utgangen, litt bedre med HDMI. Kan det ha noe med DRM oppdateringen? Det ser ikke ut til å være noen ende på problemene med denne PVR-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tidvise dropouts på lyd, men da gjerne i forbindelse med artifacts i bildet også. Kjører lyden via HDMI inn i receiver.

Dette forekommer kun ved avspilling av opptak.

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Har tidvise dropouts på lyd, men da gjerne i forbindelse med artifacts i bildet også. Kjører lyden via HDMI inn i receiver.

Dette forekommer kun ved avspilling av opptak.
    Samme her. Kun problemer med lyd (og i noen tilfeller bildet) i forbindelse med avspilling av opptak. (Lyd via HDMI)

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg tar opp i bakgrunnen mens jeg ser på et tidligere opptak får jeg rett som det er hakkete bilde/lyd i perioder. Tror den nye programvaren sliter med multitaskingen. Men det hjelper å trykke pause-knappen noen sekunder og så fortsette avspillingen. Da får den tid til å hente seg inn igjen.

Jeg vet at det er dristig å se på noe mens man tar opp noe annet - ofte blir det opptaket som foregår i bakgrunnen mislykket. Men det fungerte jo før og dermed har jeg lagt meg til diverse (u)vaner.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uvaner? Det skal jo fungere, er bare å gi opp Sagem. Jeg venter spent på Telenors tilbud via VDSL og evt ADB. Hadde det ikke vært for fremtidig heving av kjøp, så hadde jeg knust Sagem boksen i går. Hver eneste gang jeg tar opp noe, så er det umulig å slå den på.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christine
    Hvis jeg tar opp i bakgrunnen mens jeg ser på et tidligere opptak får jeg rett som det er hakkete bilde/lyd i perioder. Tror den nye programvaren sliter med multitaskingen. Men det hjelper å trykke pause-knappen noen sekunder og så fortsette avspillingen. Da får den tid til å hente seg inn igjen.

Jeg vet at det er dristig å se på noe mens man tar opp noe annet - ofte blir det opptaket som foregår i bakgrunnen mislykket. Men det fungerte jo før og dermed har jeg lagt meg til diverse (u)vaner.
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Hver eneste gang jeg tar opp noe, så er det umulig å slå den på.
    Vel, det er mulig at programmvaren er problemet. Men da må det være i kombinasjon med spesifikke utgaver av hardware'en og ikke et generelt problem. Jeg kan fint ta opp samtidig som jeg ser på et gammelt opptak. Jeg har heller ingen lyddropouts. Det går også helt fint å slå den på igjen hver gang jeg har tatt opp noe.
    Jeg må til det kjedsommelige gjenta at jeg har en enhet som faktisk fungerer ganske bra. Jeg gjentar dette kun for å belyse at det ikke er alle som har disse problemene. Men det hjelper jo selvfølgelig veldig lite for dere som har problemer..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av christine

Har samme problemet under avspilling av opptak.Antall feiltyper på denne PVR ser ut til aldri å ta slutt.Venter på ny boks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har problemer med TV2 HD? Hos meg hakker lyden og er plaget med mye mosaikk i bildet... Såpass mye at jeg ikke kan se på denne kanalen lenger. Dette er den eneste kanalen som sliter med mottaket. Har ikke hatt dette problemet før det plutselig oppsto for ett par mnd siden.

Har en vanlig HD-mottaker i tillegg, og den har ingen problemer med TV2 HD...

Noen som har evt tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her å,har ikke peiling på hva det kommer av

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andbakk
    Noen andre som har problemer med TV2 HD? Hos meg hakker lyden og er plaget med mye mosaikk i bildet... Såpass mye at jeg ikke kan se på denne kanalen lenger. Dette er den eneste kanalen som sliter med mottaket. Har ikke hatt dette problemet før det plutselig oppsto for ett par mnd siden.

Noen som har evt tips?
    Sitat Opprinnelig postet av chakko
    Samme her å,har ikke peiling på hva det kommer av
    Det høres ut for meg som antenna kanskje har kommet ørlite ut av posisjon. Det er forskjell på følsomheten på de forskjellige boksene og det er forskjell fra kanal til kanal etter sendestyrke og frekvens. TV2 HD er muligens en av kanalene som får problemer først hvis signalet er svakt. Den vanlige HD-mottakeren har kanskje en litt mindre følsom tuner og er derfor mer tolerant i forhold til signalstyrken.
    Jeg ville sjekket parabolen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andbakk

Noen som har evt tips?
    Se dette innlegget:

http://avforum.no/forum/satellitt/10...ml#post1625133

Hele tråden:

http://avforum.no/forum/satellitt/10...ar-2011-a.html

Side 73 av 81 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •