Canal Digital HD PVR , ny software - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 81 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Spørsmål:Med linux-softwaren hakker bildet på HD-kanaler i blant. Ikke ofte men dog. Det arter seg som en mosaikk-effekt som varer et par sekunder. Signalstyrken og kvaliteten fra parabolen skal være bra nok.

Noen fler som opplever dette, eller er det boksen som er litt vrang?
    Å jada, opplever dette svært ofte, blant mange andre feil :twisted:

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever ingen slik hakking. Og jeg bruker boksen mye. Så hakkingen er tydeligvis ikke et generelt problem.

Jeg begynner virkelig å tro at det er noen HW-versjoner av boksen som virkelig sliter og andre som ikke gjør det i samme grad.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, folkens.

Er ikke sikker på om felles skjebne er felles trøst når det gjelder denne hakkingen 8)

Interessant at noen får hakking kun ved avspilling av opptak. Tror det muligens er tilfelle her også - da vi tar opp det meste og ser det forskutt. Skal holde øynene oppe når vi ser "live feed" for å sammenligne.

Venter i spenning på ADB her også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt antydning til det "live" men ikke mer enn man kan forvente. På opptak er det relativt ofte, men et lite problem ettersom det ikke overgår det faktum at jeg ikke får på tuneren mens den tar opp et program.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDCP software rulles ut:
    Canal Digital HD PVR - Canal Digital NO
    Kopi:

(29. mars 2011)

25% av kunder med HD PVR 101-ST får ny software 29 mars, resterende får den 6 april.

Softwaren er identisk med forrige software bortsett fra at HDCP er slått på, denne har versjon 0.8.0_H.
    HDCP er en sikkerhet mellom dekoder og tv (kopibeskyttelse) som er påkrevd fra våre innholdsleverandører, med dette på plass så kan vi tilby deg enda bedre tilbud på for eksempel filmleie.

Min Panasonic fikk ikke noen problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ingen problemer er fikset med andre ord. Bare et potensielt nytt problem. De får rulle ut ADB snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så synd at det ikke finnes noen gode alternativ til Canal Digital, dem har ikke verdens mest stabile dekoder... Men det har jaggu meg ikke Homebase heller... makan til drittopplegg og makkverk av et produkt skal du lete lenge etter...

Har nå testet Homebase en stund og forlater dem i skrivende stund for å gå tilbake til Canal Digital.. jeg har ingen bindingdstid så jeg kan med letthet gå over til noen andre som har bedre løsning...men hvem hva?

Man vet hva man har men man vet ikke hva man mister før det er borte:razz:

Mvh

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg skal ikke ha Viasat, så da får jeg vente på Telenor VDSL tv.

I dag ble det (som noen ganger før) blåskjerm midt i et opptak. Heldigvis var det bare å kutte strømmen og spole seg frem i opptaket igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyTapaz
    Resette boksen + formatere HD: i rask rekkefølge : rød knapp 3 5 3 teletext knappen + 2
    Hei,
    takk for tipset! Prøvde dette akkurat i et forsøk på å få boksen mere stabil. Jeg fikk 117 timer ledig kapasitet på en 320GB disk. Er dette mere enn det man får med standard(250GB) disk?

mvh,
    Øyvin

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny oppdatering i dag

Fikk akkurat en ny oppdatering installert. Er det noen som vet hva den skal forbedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hollisen
    Fikk akkurat en ny oppdatering installert. Er det noen som vet hva den skal forbedre?
    Canal Digital HD PVR - Canal Digital NO

denne.. står at noen får den 6.april..

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD sier:

25% av kunder med HD PVR 101-ST får ny software 29 mars, resterende får den 6 april.

Softwaren er identisk med forrige software bortsett fra at HDCP er slått på, denne har versjon 0.8.0_H.
    HDCP er en sikkerhet mellom dekoder og tv (kopibeskyttelse) som er påkrevd fra våre innholdsleverandører, med dette på plass så kan vi tilby deg enda bedre tilbud på for eksempel filmleie.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare flere potensielle problemer vil jeg tro. Kanskje de snart burde få ADB boksen ut på markedet? Må vel bare være grundig med å låse den til CD`s kanaler først, sånt tar vel tid.

Jeg sliter ennå med at programmet stopper opp og hele tuneren låser seg når et opptak avsluttes samtidig som jeg ser et annet opptak.

Den er også klin umulig å få på hvis den er av (standby) når et opptak pågår.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Jeg sliter ennå med at programmet stopper opp og hele tuneren låser seg når et opptak avsluttes samtidig som jeg ser et annet opptak.

Den er også klin umulig å få på hvis den er av (standby) når et opptak pågår.
    Hei,
    disse problemene låter kjent. Min boks oppførte seg slik tidligere, men har skjerpa seg i det siste. Jeg kjører 'latest and greatest' firmware fra Canal Digital og har nylig formattert harddisken. Det er mulig at det var denne formatteringen som var nøkkelen. Jeg har fortsatt problemer med avspilling av opptak. Et stykke ut i opptaket begynner lyden og/eller bildet og hakke. Da hjelper det å trykke på pause slik at den stakkars lille cpu-en inni der skal få en liten pustepause før man starter igjen.

En av grunnene til at jeg formatterte disken var at jeg hadde masse innhold (bla 8-10 timer med bergensbanen) som lå og tok opp plass uten å vises i 'my tv' menyen. Jeg antar at det ikke er noen fordel for stabiliteten når boksen ikke klarer å tyde alt som ligger på disken...

hilsen,
    Øyvin

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være at det bedrer seg ved å formatere, men nå venter jeg bare på ADB. Jeg gidder ikke prøve engang.

Ble oppringt fra CD i dag. Han lurte på om jeg ville oppgradere pakken, til tross for at jeg nettopp nedgraderte den. Han mente også på at ADB kom i Mai, ikke til høsten. Tok kontakt på chat, og de har ikke hørt noe annet enn til høsten.

Men nå er jo ikke CD kjent for å info til sine ansatte før etter at tiltaket er igang. De har vel lært at de ikke klarer å holde løfter, oppdateringene kom aldri når de skulle, hele tiden utsettelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke orket å lese hele tråden da jeg drittlei disse boksene. Sliter med pvr'en til Rikstv og vurderte en stund å gå over til CD men ser det er masse trøbbel her også. Er det noen som har sammenlignet problemene med Rikstv sin Grundig pvr og fortelle hvem som er best?

Er det samme produsent (Grundig) som står bak pvr'en til CD?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeast
    Har ikke orket å lese hele tråden da jeg drittlei disse boksene. Sliter med pvr'en til Rikstv og vurderte en stund å gå over til CD men ser det er masse trøbbel her også. Er det noen som har sammenlignet problemene med Rikstv sin Grundig pvr og fortelle hvem som er best?

Er det samme produsent (Grundig) som står bak pvr'en til CD?
    CD HD PVR er fra Sagem, ikke Grundig. Sagem boksen kan ikke uten videre anbefales da det har vært mye tull med denne, mange bugs og en del bokser som rett og slett ikke virker, ref denne tråden. Selv har jeg vært heldig og fått en boks som stort sett fungerer som den skal. Så det er mulig å få en fungerende boks. Men det virker å være et sjansespill...

CD kommer dog med ny HD PVR som det knytter seg stor spenning til. De vil faktisk komme med 2 nye HD PVR bokser. I år vil det komme en direkte erstatter for standard HD PVR fra sveitsiske ADB. ADB er visstnok veldig gode på slik teknologi. Søk på forumet. Neste år kommer en "High end" HD PVR med TiVo teknologi. Begge disse boksene blir svært spennende.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk oppringning av kundebehandler fra CD i dag og sa hva jeg mente om boksen. De var faktisk ute etter å vite hva jeg synte, og det kom frem (indirekte) at det var mange som hadde samme synspunkt som meg.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann dere.. Har problemer med Viasat og kana dekningen min. Har nettopp flyttet til e hus, fikk innstaller Viasat fra en installatør. Parabolen har fungert uten problen frem til igår.

Jeg har hatt signalstyrke på 85-90% og signalkvaliteten har vert 100%. I går så fikk jeg problem med TV1000HD sam en del av de andre HD kanalene. enkte ikke mere på det før idag. Samma skiten, nå viser signalstyrken 85% men signalkvaliteten er bare 20-25% og så plutselig så hopper den opp til 100% i et sekund, før den detter ned på 20-25% noen sekunder, så hopper den opp i 100% osv.

Hva kommer dette at? Jeg har hengt på vegge idag i 3-4timer, men får den ikke til å bli stabil på 100% (signalkvaliteten) noen tips?

Mvh Peter (frustrert)
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Retep

Tror du bommet litt med postingen din, lag en egen tråd slik at flere ser den?

Side 72 av 81 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •