Canal Digital HD PVR , ny software - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 70 av 81 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    For sannheten er (dessverre) at CD har best utvalg i kanaler basert på mine alternativ av leverandører. Viasat er jeg ferdig med.
    Jeg synes dessverre heller ikke at det er særlig attraktivt å gå over til Viasat, hadde de hatt en mer attraktiv pakke hadde jeg meldt overgang for lenge siden.

Men nå er jeg mektig lei av denne boksen, jeg kan ikke huske å ha hatt et så dårlig el-produkt noen sinne! Et plaster på såret kan være om CD vil gi meg noen måneder gratis i tillegg til en gunstig bytteavtale når det en gang kommer en ny HD-PVR.

Skjønner at det er en del som har klaget og fått til noen avtaler, og jeg hører gjerne hvordan en best går frem og hva en kan forvente å oppnå.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier igjen, fatt mot, ny boks er på vei. Avtale med sveitsiske ADB ble undertegnet 1. desember 2010. Så spørsmålet er hvor lang tid ADB trenger for å være oppe å gå med produksjonen av den nye 5720SX.
    Vi holder vel ut til høsten! Snart kan vi glemme Sagem.

ADB-5720SX

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge de jeg har snakket med så kan man forvente ADB til høsten. La oss håpe innen 2012.

Det er heller ikke mulig å inngå noen avtale om bytte Sagem til ADB. Kundebehandlerne tror det vil komme en innbytteordning, men tro har aldri flyttet fjell, og for meg har CD virkelig vist sitt sanne jeg det siste halvåret.

Jeg fikk 2 mnd gratis pga problemer, og 4 mnd som et standard "tilbud" hvor man binder seg i 12 mnd. Bindingstiden har ingenting å si siden CD daglig voldtar både kjøpsloven og avtalen mellom leverandør og kunde. Det bekymrer meg lite. For meg var det viktigste å slippe alle tlf hver mnd og at jeg ikke betaler for noe som ikke fungerer.

Det er ikke kanalutvalget til Viasat som er grunnen til at jeg ikke bytter, det er en historie som overgår CD for noen år tilbake. Dersom jeg hadde hatt et fullgodt alternativ, så hadde jeg byttet for lenge siden.

I dag programmerte jeg Sagem til å ta opp et par programmer, kun et ble tatt opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge de jeg har snakket med så kan man forvente ADB til høsten. La oss håpe innen 2012.

Det er heller ikke mulig å inngå noen avtale om bytte Sagem til ADB. Kundebehandlerne tror det vil komme en innbytteordning, men tro har aldri flyttet fjell, og for meg har CD virkelig vist sitt sanne jeg det siste halvåret.

Jeg fikk 2 mnd gratis pga problemer, og 4 mnd som et standard "tilbud" hvor man binder seg i 12 mnd. Bindingstiden har ingenting å si siden CD daglig voldtar både kjøpsloven og avtalen mellom leverandør og kunde. Det bekymrer meg lite. For meg var det viktigste å slippe alle tlf hver mnd og at jeg ikke betaler for noe som ikke fungerer.

Det er ikke kanalutvalget til Viasat som er grunnen til at jeg ikke bytter, det er en historie som overgår CD for noen år tilbake. Dersom jeg hadde hatt et fullgodt alternativ, så hadde jeg byttet for lenge siden.

I dag programmerte jeg Sagem til å ta opp et par programmer, kun et ble tatt opp.
    Det er med kundeservice på telefon en tar opp dette altså? De siste gangene har jeg bare blitt satt over til teknisk og de vil bare at jeg skal prøve foskjellige tulletriks som ikke gjør noe som helst bedre. Når det ikke virker lurer de på om jeg vil ha en ny Sagem. Det vil jeg jo ikke, for en vet hva en har men ikke hva en da får...

Nei, jeg får gjøre et nytt forsøk med kundeservice og ellers bare vente på boksen fra ADB.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt gratis tv siden November er det vel, men ville heller betalt for noe som fungerer. Ringer hver mnd, sier jeg har prøvd alle tulletriks (må ha disse klar på lapp for at enkelte skal tro det) og sier jeg bytter hvis de ikke gir avslag. Man kan få forskjellig svar etter hvem man prater med. Noen ganger SKAL man prate med teknisk først, noen ganger skal man til oppsigelse med en gang. Da blir det jo spennende...

Nå sist var jeg som tidligere nevnt dritt lei av å ringe, og fikk til en ordning jeg kan leve med i et halvt år.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fremdeles glad for at jeg har fått til en ordning der jeg slipper å ringe CD på et halvt år. Men Sagem kommer stadig med nye påfunn.

I dag slettet den et serieopptak (som ikke er nytt) men nå fikk jeg opp melding om at det er oppstått en feil og at den vil ta en restart om ti sekunder. Den var ny. Forsåvidt lite å skrike om hvis det ikke kommer opp hver kveld man vil se på noe. Men for meg virker det som om det kommer små oppdateringer hele tiden som endrer oppførselen til Sagem. Er dette mulig eller er det tilfeldig?

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men nå fikk jeg opp melding om at det er oppstått en feil og at den vil ta en restart om ti sekunder. Den var ny. Forsåvidt lite å skrike om hvis det ikke kommer opp hver kveld man vil se på noe. Men for meg virker det som om det kommer små oppdateringer hele tiden som endrer oppførselen til Sagem. Er dette mulig eller er det tilfeldig?
    Denne har jeg oså fått, virker som om meldingen kommer når tuneren har stått en viss periode på samme kanal.
    Og tuneren slår seg av hver natt heretter.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det vet jeg, den slår seg av etter 4 timer av hensyn til miljøet heter det seg. Vi andre vet det er fordi den blir ustabil. Men denne gangen hadde den bare stått på i 10 minutter.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har denne møkkaboksen gått helt i vranglås. Har fungert brukbart en stund men i går kom det en melding på skjermen at den ville skru seg av om 10 sek. Og av gikk den, men gikk den på igjen ? NEI.

Den ble stående å prøve å laste software, 01, 02 osv. Etter en lang stund ( ca 10-15 min) kom det bare en kjapp feilmelding som sa error 1, og så startet den samme dansen på nytt.

Tok strømmen i ca en halvtime og da startet den som normalt, men etter nye 10 minutter så var det samme leksa igjen.

Lot den stå på i hele natt i håp om at den skulle klare å få lastet det den prøvde å få til men i morges sto den fremdeles å blinket med 01, 02 osv.

Noen andre som har hatt dette problemet ?

Er forresten på min 5 gratis mnd, men det skulle jo pokker meg bare mangle, ville heller hatt et produkt som fungerte.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Nå har denne møkkaboksen gått helt i vranglås. Har fungert brukbart en stund men i går kom det en melding på skjermen at den ville skru seg av om 10 sek. Og av gikk den, men gikk den på igjen ? NEI.

Den ble stående å prøve å laste software, 01, 02 osv. Etter en lang stund ( ca 10-15 min) kom det bare en kjapp feilmelding som sa error 1, og så startet den samme dansen på nytt.

Tok strømmen i ca en halvtime og da startet den som normalt, men etter nye 10 minutter så var det samme leksa igjen.

Lot den stå på i hele natt i håp om at den skulle klare å få lastet det den prøvde å få til men i morges sto den fremdeles å blinket med 01, 02 osv.

Noen andre som har hatt dette problemet ?

Er forresten på min 5 gratis mnd, men det skulle jo pokker meg bare mangle, ville heller hatt et produkt som fungerte.
    Prøv å nullstille den ved å trykke følgende : Rød(opptak) 3-5-3-teletext-1

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Prøv å nullstille den ved å trykke følgende : Rød(opptak) 3-5-3-teletext-1
    Ikke rød opptak men den andre røde, ved siden av den grønne.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Ikke rød opptak men den andre røde, ved siden av den grønne.

Vil dette gjøre noen endringer i favorittlisten eller slette mine opptak ?
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er det sånn at jeg har fått min "nye" 5 boks og hadde den "gamle" boksen litt over en uke (den gamle bråker i vifta + de vanlige feil) men desverre greide kona å bekrefte oppgradering på den nye boksen -så nå er de 2 bokser som tar restart om jeg bruke epg -helt uvilkårlig- men gjerne 1-2 ganger når man ser på tvn på kvelden. fjernkontrol som henger og ikke utfører komando er også vanlig ved påslag og som sagt de samme feil i begge boksene...

Skal ringe og ordne noen gratis måneder ellers sier jeg opp faktisk, fordi nå er vi dritt lei boksen... brukte litt en gammel 5050 og den fungerer feilfritt dog uten hd kanaler self.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 bokser? Da er du tålmodig. De tilbydde meg en vanlig HD dekoder, men det ble altså 6 mnd gratis med 12 mnd binding. Likevel overstyrer kjøpsloven dette etter 6 mnd dersom de ikke har ordnet opp.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    nå er det sånn at jeg har fått min "nye" 5 boks og hadde den "gamle" boksen litt over en uke (den gamle bråker i vifta + de vanlige feil) men desverre greide kona å bekrefte oppgradering på den nye boksen -så nå er de 2 bokser som tar restart om jeg bruke epg -helt uvilkårlig- men gjerne 1-2 ganger når man ser på tvn på kvelden. fjernkontrol som henger og ikke utfører komando er også vanlig ved påslag og som sagt de samme feil i begge boksene...
    To bokser (eller 5) med akkurat samme feil? Det kan jo tyde på at det er noe eksternt som trigger disse feilene. Er du helt sikker på at signalforholdene er optimale/gode nok? Jeg har ikke opplevd disse feilene på min boks.

Jeg har mange ganger skrevet at jeg har en boks som faktisk fungerer. Men i går kveld oppdaget jeg at den helt umotivert ikke tok opp et serieopptak. Jeg kom hjem 10 min etter at opptaket skulle ha startet, noe det altså ikke hadde. Men da jeg skrudde på boksen, startet opptaket... Det virket nesten som boksen hadde gått i en hengsituasjon i standby... Irriterende..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Vil dette gjøre noen endringer i favorittlisten eller slette mine opptak ?
    Den vil fjerne favoritter og planalgte opptak men beholde opptak som er gjort.
    Taster du 2 til slutt så vil opptakene også bli borte (formaterer HDD).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    nå er det sånn at jeg har fått min "nye" 5 boks og hadde den "gamle" boksen litt over en uke (den gamle bråker i vifta + de vanlige feil) men desverre greide kona å bekrefte oppgradering på den nye boksen -så nå er de 2 bokser som tar restart om jeg bruke epg -helt uvilkårlig- men gjerne 1-2 ganger når man ser på tvn på kvelden. fjernkontrol som henger og ikke utfører komando er også vanlig ved påslag og som sagt de samme feil i begge boksene.
    Du har bytte poweret også?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart det er så mye problem med denne boksen da den kjører linux, jeg prøvde å finne kildekoden på Canal Digital så jeg kunne se hva slags system de bruker i bunnen, men jeg fant den ikke.

Noen som har link ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    To bokser (eller 5) med akkurat samme feil? Det kan jo tyde på at det er noe eksternt som trigger disse feilene. Er du helt sikker på at signalforholdene er optimale/gode nok? Jeg har ikke opplevd disse feilene på min boks.

Jeg har mange ganger skrevet at jeg har en boks som faktisk fungerer. Men i går kveld oppdaget jeg at den helt umotivert ikke tok opp et serieopptak. Jeg kom hjem 10 min etter at opptaket skulle ha startet, noe det altså ikke hadde. Men da jeg skrudde på boksen, startet opptaket... Det virket nesten som boksen hadde gått i en hengsituasjon i standby... Irriterende..

Det overrasker ikke meg. Jeg er på min tredje boks, og har flere venner samt alle innlegg i disse trådene som viser til samme feil gang på gang. Fullt mulig at Sagem har gitt ut noen få bokser som fungerer brukbart, men det er ikke signalforhold som fører til problemene.

CD gir ut "ny boks" sier de, egentlig er det en reparert innsendt boks med ny strømforsyning. Neste gang sender de en helt ny boks med fjernkontroll og alt.

De to siste gangene jeg har pratet med CD så har jeg sagt at de vet like godt som meg at en ny PVR ikke vil løse noe som helst. Svaret var et ærlig "nei det har du helt rett i, denne boksen er et mareritt for CD."

Stakkars kundebehandlere, CD reklamen gikk netopp over skjermen her. Gledesspreder kaller de seg selv. Nå kan du få Sagem PVR til rett under tusenlappen.

I går glemte min PVR å ta opp fire programmer på kvelden. Og det var umulig å få den på når jeg kom hjem og den faktisk tok opp det siste programmet for kvelden. Det begynte etter midnatt, så mulig den har vanskelig for å følge kalenderen.

Men jeg slipper nå å ringe CD de nærmeste månedene med mindre jeg skal si opp og gå over til Telenor TV via VDSL. Pengene går vel i samme kasse, men i det minste så fungerer det forhåpentligvis.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullt mulig at Sagem har gitt ut noen få bokser som fungerer brukbart, men det er ikke signalforhold som fører til problemene.
    Min boks er av den eldste utgaven.
    Jeg bestilte HD PVR så fort det ble mulig å bestille slike, før den enda var tilgjengelig. Kanskje dette har noe med saken å gjøre. Jeg vet det er forskjellige HW versjoner ute å går. Kanskje de eldste faktisk er de beste?
    Selvom feilene som oftest er relatert til bugs i SW er det godt mulig forskjellig HW er forklaring på hvorfor boksene oppfører seg forskjellig. Det er også en plausibel forklaring på hvordan så mange bugs kan slippe gjennom β-testing.

Til gjengjeld var det svært mange av de eldste boksene som var befengt med akustiske støyproblemer ifm dårlig festet vifte og vibrasjoner som forplantet seg i chassis. Jeg vet ikke hvordan det har blitt på de nyere boksene?

Side 70 av 81 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •