Canal Digital HD PVR , ny software - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 81 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1608
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er kun HDPVR'n for satellitt som har fått oppdateringen som gir bedre kvalitet på SD bilder og HD bilder. Den andre HD boksen har ikke denne oppdateringen og har man begge så ser man lett hvor stor forskjell det er.

CD HDPVR'n for kabeltv skal ha fått oppdateringen som gir bedre SD & HD kvalitet først av alle HD boksene ( ref. artikler på Teknofil ).

Siden bildekvalitetsproblemet trolig har vært relatert til 1920x1088 problematikk så kan det være at noen TV'r faktisk ikke har hatt problemer dersom TV'n har fjernet de 8 ekstra linjene som pr. definisjon skal fjernes i 1920x1088 signalet. Jeg testet tidligere HD boksen uten harddisk med en Geffen scaler boks ved å kjøre 1080i inn og 1080i ut (dvs. ingen scaling) og da ble kvaliteten likebra som den er fra HDPVR'n nå. I teorien så kan Geffenboksen fjernet de ekstra 8 linjene. Tipper derfor at problemet har vært relatert til at boksen ikke har utført "crop" konvertering fra 1920x1088 til 1920x1080 men har muligens sendt 1088i over HDMI&component. Dersom TV'n da ikke er i stand til å utføre "crop" til 1080 og i værste fall forsøker scaling fra 1088->1080 så er det en ganske så umulig oppgave å utføre...
    Er det disse 8 ekstra linjene som skaper stiplet linje helt øverst i bildet ?
    Da kan jeg bare ta bort disse med zoom eller pan kontroll i min Edge. Her kan jeg individuelt justere bildet vertikalt og horisontalt.
    Problemet blir vel at 8 linjer forsvinner for alle kilder. Tror ikke jeg kan ta bort disse individuelt for hver HDMI inngang, så det sikreste er kanskje å programmere inn i universal fjernkontroll at TV går til Full screen (da forsvinner de).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem

Oppdateringen har ikke kommet hos meg
    Jeg bruker begge antenneinnganger.
    Noen andre med samme problem?
    Skal jeg evt. bruke bruksanvisningen for en antenneinngang?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jac12
    Bryt strömmen och starta om boxen, det var så jag fick igång min uppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en smule irriterende at 5.1 ikonet på infolinjene aldri lyser..... en det er vel til å leve med... iallefall en stund...

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jac12
    Hvis det ikke fungerer å kutte strømmen er det bare å følge anvisningen for de med en lnb tilkoblet. Har selv to lnb tilkoblet men brukte metoden med powerknapp, ok, meny for å oppdatere den klokken 12.00 i går.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.K.
    Bryt strömmen och starta om boxen, det var så jag fick igång min uppdatering.
    Det fungerte:-) Takk så mye:-)

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tv guide får jeg kun opp det programmet som pågår og programmet etter, må da gå ann å få lengre oversikt enn det????

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Er det disse 8 ekstra linjene som skaper stiplet linje helt øverst i bildet ?
    Da kan jeg bare ta bort disse med zoom eller pan kontroll i min Edge. Her kan jeg individuelt justere bildet vertikalt og horisontalt.
    Problemet blir vel at 8 linjer forsvinner for alle kilder. Tror ikke jeg kan ta bort disse individuelt for hver HDMI inngang, så det sikreste er kanskje å programmere inn i universal fjernkontroll at TV går til Full screen (da forsvinner de).
    Nei det er nok ikke de 8 ekstra linjene du ser øverst i bildet siden disse linjene ligger helt nederst i bildet (egentlig nedenfor bildet...). Det ser forresten ut som dette nå er borte fra Viasat4 og TV3 Norge.

Noen HD kanaler har av og til hatt en blinkende hvit stripe i bunn av bildet og det er sannsynligvis pga. at de 8 ekstra linjene ikke er fjernet av PVR'n. Har sett dette på Silver HD og History HD. Med den nye HDPVR softwaren er dette antagelig borte.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vanillaice
    Tja, det kommer ihvertfall lyd fra alle høyttalerne. Blir det annerledes med BD i forhold til DVD selv om oppkoblingen er helt lik?

Uansett skjønner jeg ikke helt hva som gjør at det kun er PVR-en jeg ikke får 5.1-lyd fra. Får for eksempel 5.1-lyd fra PC, som også er koblet via HDMI til TV, og derfra igjen med digital optisk til surroundsystemet.
    Mer OT: Hvis du kjører HDMI rett i surroundreceiver, kan du få HD-lyd i tillegg til bilde. Dolby True HD og DTS Master HD Audio er ganske så mye bedre enn vanlig Dolby Digital og DTS. Hvis receiveren din takler det, ville jeg definitivt spandert på meg en HDMI-kabel til.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Nei det er nok ikke de 8 ekstra linjene du ser øverst i bildet siden disse linjene ligger helt nederst i bildet (egentlig nedenfor bildet...). Det ser forresten ut som dette nå er borte fra Viasat4 og TV3 Norge.
    Det stemmer at det nå er OK for disse to kanalene, men ikke fra resten av de andre kanalene på listen min.

Når det gjelder den blå regnbuen (glare fra meny) så forsvinner denne ved Fullscreen på min Kuro, men er tilbake ved pixelmapping.
    En av grunnene til at jeg handlet DVDO Edge var å få bukt med disse ting, men desto mer utstyr du har til mer problemer får man tilsynelatene. Det er kun med CD sin PVR (siste firmware versjon, ja) jeg får disse problemene

En sak til:
    Volumkontrollen til hjemmekino fungerer ikke over HDMI etter det jeg erfarer - sikkert kun på S/PDIF utgangen (hmpf).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Mer OT: Hvis du kjører HDMI rett i surroundreceiver, kan du få HD-lyd i tillegg til bilde. Dolby True HD og DTS Master HD Audio er ganske så mye bedre enn vanlig Dolby Digital og DTS. Hvis receiveren din takler det, ville jeg definitivt spandert på meg en HDMI-kabel til.
    Det er det som er problmemet mitt, receiveren har verken HDMI inn eller coax, optisk er den eneste digitale inngangen den har (såvidt jeg kan se, jeg er veldig langt fra noen ekspert på dette).

Dette er systemet: LG HT762TZ - LG Global Site

Så jeg kan ikke skjønne at jeg kan koble det opp på en annen måte enn det jeg har gjort, i og med at HD PVR kun har coax, og receiver kun har optisk. Men tar i mot forslag med stor takk :-D

(Jeg vet jeg kunne brukt en omformer fra coax -> optisk, men da må jeg baki og koble hver gang jeg skal se film fra PC via HDMI , så det er ikke særlig aktuelt.)

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For og få

Dolby true HD og DTS HD master audio må ma bruke HDMI 1.3. Hvis ikke blir det kun DD og DTS.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten detalj, velkommen sådan. Før, når du trykket Record under sending, starter den opptak. To trykk 30 min, tre trykk 60 min osv.

Nå, på to trykk, tar den opp resten av det programmet du ser på. Nice og på tide.

Hos meg forsvant forresten all lyd etter updaten, men etter Factory reset var alt vel igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Serieopptak

I den oppdaterte brukerveiledningen (s 35) som ligger hos CD står det at man kan gjøre serieopptak med 2 trykk på record knappen i EPG. Dette skal kunne gjøres når et spesielt ikon dukker opp i ta opp ruten i EPG (sirkel pluss halvsirkel). Jeg får aldri dette ikonet og kan følgelig ikke gjøre serieopptak fra EPG. Noen som får det til?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjoerkes
    I den oppdaterte brukerveiledningen (s 35) som ligger hos CD står det at man kan gjøre serieopptak med 2 trykk på record knappen i EPG. Dette skal kunne gjøres når et spesielt ikon dukker opp i ta opp ruten i EPG (sirkel pluss halvsirkel). Jeg får aldri dette ikonet og kan følgelig ikke gjøre serieopptak fra EPG. Noen som får det til?
    Det står ikke noe om at dette skal virke enda i den informasjonen de har gitt ut av hva som skal være fikset, det kommer nok.
    Og da vil nok CD informere om det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

True HD lyd og DTS Master ut av Canal Digital tuneren?????? Jeg har aldri hørt at noen har lagt ut HD lyd på satellitsendinger??? Jeg er redd du blander kortene ganske mye her. Jeg har alle former for satelitt-tunere, men ingen av distribuerer True HD lyd.Jeg tror du snakker om BluRay? Er ikke denne tråden om CD-tuneren?
    Stølen

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser av og til at noen etterlyser HDMI1.3 fra HDTV mottagere.
    Det er trolig litt feil fokus å ønske HDMI1.3 fra en HDTV dekoder siden HDMI1.1 dekker alle behov så langt jeg kan se. Den største forskjellen mellom HDMI1.1 og HDMI1.3 ser ut til å være at HDMI1.3 kan overføre formater som man aldri vil få ut av en HDTV dekoder likevel.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    True HD lyd og DTS Master ut av Canal Digital tuneren?????? Jeg har aldri hørt at noen har lagt ut HD lyd på satellitsendinger??? Jeg er redd du blander kortene ganske mye her. Jeg har alle former for satelitt-tunere, men ingen av distribuerer True HD lyd.Jeg tror du snakker om BluRay? Er ikke denne tråden om CD-tuneren?
    Stølen
    Blander ingen kort, les litt lenger opp. Snakker BD ja. Han kjører HDMI fra BD til TV, og optisk fra TV til surroundanlegg. Vet det var OT, men ville bare hjelpe en som kunne være i "nød"... Er jo for dumt å høre på DD/DTS om man har mulighet for HD-lyd. Dog, anlegget hans støtter ikke HDMI, så den saken er ute av verden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolby True HD og DTS Master HD Audio er ganske så mye bedre enn vanlig Dolby Digital og DTS. Hvis receiveren din takler det, ville jeg definitivt spandert på meg en HDMI-kabel til.
    Bittelite sidesprang men *host*bullshit*host* .. Jeg kan gå med på med et trent øre, så hører man forskjell på Dolby Digital mot DTS, spesiellt siden det er normalt å overdrive dynamikken på DTS under miksing (på filmer med begge så hører man lett at det er ENDRING i lydbildet, ikke bare en forskjell i bit dybde.

Til info, Dolby Digital pakker ca. 300 Kbit/s mot DTS sine 1200 Kbit/s, noe som i praksis gir grobunn til påstander som at Dolby Digital tilsvarer 12bit lyd mot 16 bit på CD mot 20 Bit på DTS.

True HD og DTS master er kun synlige på måling, om du ser bort fra 2 ekstra kanaler. - JEg synes det er ugunstig å tro at den gjennomsnittlige mannen i stua hører noe som helst forskjell på det - SÆRLIG da via htmi rett ut av flatskjermens høyttalere - Men det er kult å vise det med et oscilloscop

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    På tv guide får jeg kun opp det programmet som pågår og programmet etter, må da gå ann å få lengre oversikt enn det????
    Er det bare meg som har dette problemet?

Side 7 av 81 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •