Canal Digital HD PVR , ny software - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 69 av 81 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hver gang jeg starter op PVR begynner den å laste siste software,sånn står den hele tiden,viser ero7 den kommer ikke lenger,hva skal jeg gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring CD og ta en standard formater, reset og last ned programvare på nytt.

Min klikker fremdeles når den har stått på noen timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde hakker å det kommer beskjed om sett in kort og feil kort,har prøvd å ta ut kortet å sett inn igjen men ingenting hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny boks før jul etter at den gamle døde. Den har en eldre sw-versjon (blå) og oppfører seg ganske greit. Jeg avventer å oppgradere til den nye versjonen, ihvertfall til ski-vm er over.

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, best å vente

etter nye oppgradering så låser seg tuneren MYE oftere når jeg går over til EPG, da blir skjermen svart og ikonen fryser på høyre siden... det som er "bedre" i det nye og "forbedret softwaren" er at dritten slår seg helt av og initialiserer seg selv... før oppgradering hadde jeg også feil med epg men ikke så ofte -kanskje et par ganger i uka -nå er det en gang om dagen minst...

eller fremdeles smeller i analog utgangene ved påslag, dog volumen ikke har komet på maks styrke ved bruk av digital utgangen (dette hendte selv om det viser "muting" på displayen)

fjernkontrolen reagerer noe raskere men har drøyet reaksjoner et par ganger siden oppgraderingen. Før var den veldig treig hver gang i starten og noe bedre eterhvert, nå er som sagt noe "bedre"...

Bildet har fryset og bare vist grått skjerm under avsplilling av favorit programt til kona... jeg mobbet med at resten av innspillingen var helt sikker borte men etter ny restart ved å dra strømmen så kunne vi spole frem til der det stoppet og resten av hotel cesar var inntakt... ellers har bare plutselig gått i initialisering under avspilling helt tilfeldig og plutselig -dette var ikke så frekvente før...

for min del har ikke sett de store forkjellene i sw men nå slipper man å dra strømmen hver gang det er et aller annet dritt med drittboksen... så det må jo være "bra"...

Apropos ellers gjørde de så stor nr av forbedret tekst visning av EPG, er minimalt bedre for min del (godt mulig fordi vår kuro har en egen meny der man kan bla korrigere/justere for slik visning av tekst)hvordan er det hos dere andre?

så til dere nye som lurer på denne boksen: styr unna, den er virkelig ikke verd prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    ja, best å vente

etter nye oppgradering så låser seg tuneren MYE oftere når jeg går over til EPG, da blir skjermen svart og ikonen fryser på høyre siden... det som er "bedre" i det nye og "forbedret softwaren" er at dritten slår seg helt av og initialiserer seg selv... før oppgradering hadde jeg også feil med epg men ikke så ofte -kanskje et par ganger i uka -nå er det en gang om dagen minst...

eller fremdeles smeller i analog utgangene ved påslag, dog volumen ikke har komet på maks styrke ved bruk av digital utgangen (dette hendte selv om det viser "muting" på displayen)

fjernkontrolen reagerer noe raskere men har drøyet reaksjoner et par ganger siden oppgraderingen. Før var den veldig treig hver gang i starten og noe bedre eterhvert, nå er som sagt noe "bedre"...

Bildet har fryset og bare vist grått skjerm under avsplilling av favorit programt til kona... jeg mobbet med at resten av innspillingen var helt sikker borte men etter ny restart ved å dra strømmen så kunne vi spole frem til der det stoppet og resten av hotel cesar var inntakt... ellers har bare plutselig gått i initialisering under avspilling helt tilfeldig og plutselig -dette var ikke så frekvente før...

for min del har ikke sett de store forkjellene i sw men nå slipper man å dra strømmen hver gang det er et aller annet dritt med drittboksen... så det må jo være "bra"...

Apropos ellers gjørde de så stor nr av forbedret tekst visning av EPG, er minimalt bedre for min del (godt mulig fordi vår kuro har en egen meny der man kan bla korrigere/justere for slik visning av tekst)hvordan er det hos dere andre?

så til dere nye som lurer på denne boksen: styr unna, den er virkelig ikke verd prisen.
    Merkelig det skal være så store forskjeller på denne boksen. Jeg hadde litt tull med å oppgrader til ny software, men nå etter jeg fikk inn den nye softwaren har den ikke klikket en eneste gang. Og jeg har gjort opptak,sett på, vært inne på epg og pauset osv. Alt fungerer knirkefritt. Jeg føler jeg endelig har fått tilbake den boksen som de røvet fra meg da de gikk over til Linux. Får bare håpe det varer og at den forblir like stabil. Så viss du kan få denne boksen, slik som min fungerer for tiden, til en tusen lapp. Da synes jeg prisen er helt grei.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det er det men vi bruker den ikke på dag tig og er bare i standby self men er programert til daglig opptak og seint på kvelden brukes for å avspille og noen ganger et opptak i nye og ne -jeg er ofte og skifter kanaler og bruker ofte epg når jeg først bruker den -og kanskje derfor jeg merker det lettere- en annen "feil" med epg er at når man flytter seg til en annen kanal så reagerer ikke info feltet for det nye kanalen som man har flyttet til, ofte står og bare viser det info fra det tidligere kanal valg.

Jeg tror at en vanlig bruker ikke merker så mye til enkelte feil da de tror at de selv gjør feil... litt verre med oss andre som er langt ifra "amatører" -det kan også være en ulempe i enkelte tilfeller... og vi er nok en plagsom kunde segment som fort kan sette fokus i de nevnte "forbedringer" i softwaren som ikke er så gode som CD skal ha det til....

selv synes jeg at det er utrolig dårlig av CD å ikke løse alle disse problemene på riktig måtte -her til lands finnes nok av flinke folk med kunnskap til å løse dette -i verste feil kunne man gå tilbake til gamle software -men som sagt jeg tror det henger samme med krypterings teknologi som de ble utsatt for utpresing for en stund tilbake -en annen forklaring kan jeg ikke se egentlig. Og om seinere kommer nye og bedre bokser: hvorfor ikke uppgradere til det gamle sw før linux ble tatt i bruk? den fungerte tros alt mer stabil og med mindre feil og med flere bedre funksjoner.... men self å miste 60k kunder er ikke så nøye så lenge telenor går hvert år med overskudd og nå leste jeg i en annen tråd at prisene til CD blir oppjustert.... de må jo prøve å ta igjen det tapte når enkelte av oss har fått månedlig avslag? eller dekke for "gratis" wimp?

Men jeg har merket at de som har disse pvr boksene i et felles anlegg så har de ikke samme problemer(?) -det jeg lurer på er om de også har mistet bla spole muligheter og redigerings muligheter som vi hadde i gamle sw versjonen? at det er mest utbred i parabol segmente som har alle disse plagene med nye sw ellers.

komenterer til slutt at grunnen til at det er så stille her i tråden er vel at mange er mer eller mindre oppgitt for tilstanden til denne boksen....

broseen: self feilen blir ikke borte... men feilene blir bare annerledes da det varierer mye fra boks til boks tidiligvis.

ellers jeg har bare fått en måneds avslag/gratis MEN neste måned prøvde de å trekke meg for 2 måneder i forskud da de trodde vel at jeg ville si opp og de ville sikre seg med 2 måneders forskudd... -ja, hva skal man tro av slik "sjaktrekk"? og dette hadde nok fungert om jeg ikke hadde satt en øvre grense fra fast månedlig autogiro og ikke bedre at de også prøvde å ta betalt for 3-4 filmer gjennom VOD enda de hadde sagt at det var gratis å bruke den tjenesten -og jeg hadde betalt om det var så men når de forlangte over 75kr per film som ikke kunne sees feilfritt ble jeg litt piss og endte med at den vod fakt ble anulert og betalte bare for halve måneden som de ville ha "på forskudd". Nå venter jeg fremdeles på en ny pvr boks da den jeg har bråker mye i vifta...

Som sagt det er godt å se at andre leverandører kommer med bedre og bedre kanal utvalg, så godt mulig at vi sier opp CD etter så mange år -et sted går grensen nemlig. Ellers har jeg vurdert sterk de nye VU+ twin boksene men valgte å vente pga nye bokser fra CD på gang da kanal innholdet er det eneste som gjør at vi er forsatt hos CD... men self ikke til enhver pris...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt etter ny software:

-Opplevd en gang at tuneren slo seg av da jeg skulle inn på EPG. Denne feilen var også der før oppgradering.

-Mistet et opptak. Hadde lagt inn flere ting en kveld og ikke fått noen beskjed om overlapp. Ett av opptakene var der men hadde ikke noe innhold. Grå skjerm

-Text TV fungerer ikke. Bare et kjapt blink når man trykker på text-tv knappen

Ellers så er spoling bare ræva og det mangler fortsatt TV bilde og lyd når man er inne på EPG. Vedrørende spoling så går det alt for sakte og responsen fra fjernkontrollen lagger for mye når man skal stoppe spolingen. Ganske ubrukelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PVRN står å laster ned siste software o1 o2 eror1 slår seg av blinker eror07også begynner den på igjen,hvordan ta en standar formater,når jeg ikke kommer inn på menyen.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chakko
    PVRN står å laster ned siste software o1 o2 eror1 slår seg av blinker eror07også begynner den på igjen,hvordan ta en standar formater,når jeg ikke kommer inn på menyen.
    Mener det var det jeg hadde en gang. Ringte CD og fikk ny tuner 10 sek inn i samtalen. Du finner feilkoder og hva de betyr hvis du søker i denne tråden mener jeg å huske

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så lenge varte det. I kveld gikk den totalt i lås og jeg ble nødt til å ta strømmen for komme videre. Skjedde da jeg skulle inn på epg. Passet godt at jeg fikk brev i posten i dag om at prisen kom til å stige:-?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar

-Mistet et opptak. Hadde lagt inn flere ting en kveld og ikke fått noen beskjed om overlapp. Ett av opptakene var der men hadde ikke noe innhold. Grå skjerm
    Dette skjedde meg en gang også. Flere opptak lot seg ikke spille av og bare svart skjerm. Men i et desperat forsøk på å redde opptakene, koblet jeg ut og inn strømledningen. Og etter det var alt såre vel. Opptakene lot seg igjen spille av.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Ok, så lenge varte det. I kveld gikk den totalt i lås og jeg ble nødt til å ta strømmen for komme videre. Skjedde da jeg skulle inn på epg. Passet godt at jeg fikk brev i posten i dag om at prisen kom til å stige:-?
    hehe... ja, dette er bare begynnelsen som sagt jeg hadde dette problemet i mindre grad før men nå med siste sw er det oftere -men gjør som en random guy sa til meg: "ikke bruk epg så ofte"... da vil ikke feilen oppstå nemlig... mange gullkorn fra den kanten forresten

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har PVR`n vært helt umulig igjen. Var nyttesløst å slå den på mens den holdt på med et opptak. Måtte bare vente til opptaket var ferdig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppdatert 2 tunere med CDs egen oppdatering. Begge gikk ad undas etter noen uker.

Etter at den 3dje kom i hus så har jeg valgt å kjøre den gamle softwaren (blå / gul meny) uten oppdatering. Den virker fortsatt. Kommer IKKE til å oppdatere - ever. Det skal jo ikke være slik...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der kom en gammel kjenning tilbake. Slo på i dag, og bildeinnstillingene var 576p og ikke 720p som jeg bruker. Denne har jeg ikke hatt siden tre oppdateringer tilbake tror jeg.

Newcomer ehorn sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var den siste SW -vers før Linux?
    Har en HDD med SW -vers 2.3.0. (blå-gul).
    Er det noe ide å sette tilbake til den? eller var den også ustabilL /eh

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke hvilken som var den siste, men den blå programvaren var langt mer stabil. Eneste problemet jeg hadde med den var usynkronisert lyd og bilde på de fleste opptakene. Irriterende nok, men jeg fikk nå sett tv uten å møte opp en halvtime i forveien.

Jeg ringte CD i dag og sa at eneste måten de kan beholde med som kunde er å gi meg gratis tv frem til ADB, og gi meg den som erstatning for Sagem. Han kunne bare gi meg 4 mnd gratis med 12 mnd bindingstid, evt en vanlig HD dekoder. Bye bye.....oppsigelse med to mnd frist. Nå vet jeg godt at CD har brutt både kjøpslov og avtalen, men to mnd er fin tid til å finne en ny leverandør.

Tenkte meg litt om, og lurte på å benytte tilbudet om vanlig dekoder noen mnd DERSOM jeg hadde fått ADB kostnadsfritt når den kommer, men likte ikke tanken på 12 mnd binding. CD har vist hvor de står for meg og 60 000 andre i Norden. Kan være ADB kommer om to år, hvem vet.

Ringte CD igjen siden jeg vet at random guy svarer forskjellig hver gang. Denne gangen kunne hun fint gi meg fire mnd UTEN bindingstid........fordi kundebehandlerne satt på "forskjellige linjer" med forskjellige rettigheter. Jaha... Deretter viste det seg at det ikke gikk uten binding likevel.

Jepp......da får oppsigelsen stå sa jeg. Men da kunne hun gi 6 mnd gratis med 12 mnd binding. Med en påfølgende regle om at det sannsynligvis vil komme en kompensasjonsordning med innbytte av Sagem....osv. Ja, jeg vet akkurat hva jeg tror om CD sine ordninger var mitt svar.

Det endte med 6 mnd gratis og 12 mnd binding. Og eneste grunnen til dette er at hun la inn notis om at store problemer med Sagem er årsaken til denne løsningen. Sagem dekoderen vil etter 6 mnd uansett blir hevet med kjøpslov og avtalebrudd i hånd, og da har forhåpentligvis ADB tuneren kommet på markedet. Og da vil jeg også ha et (forhåpentligvis) glimrende tilbud via Telenor VDSL.

For sannheten er (dessverre) at CD har best utvalg i kanaler basert på mine alternativ av leverandører. Viasat er jeg ferdig med.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ehorn
    Hva var den siste SW -vers før Linux?
    Har en HDD med SW -vers 2.3.0. (blå-gul).
    Er det noe ide å sette tilbake til den? eller var den også ustabilL /eh
    Den siste versonen før linux var 2.3.8. Den kom i Juni 2010 og ble erstattet med linux i september. 2.3.0 har timeshift buggen. dvs at den går ut fra timeshift eller et opptak du ser på hvis et nytt opptak starter. Denne var rettet i 2.3.8.
    Timeshift buggen var veldig irriterende. Når versjon 2.3.8 kom var boksen nermest 100 % perfekt. Kansje ble den for perfekt og dermed måtte CD plage oss igjen etter noen måneder i himmelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjem til opptakene... nei da!

Kom hjem fra vinterferie i går og med ungene vel i seng var det tid for å benke seg i sofaen og få med seg det vi hadde programmert av opptak.

Men der var det lite å finne:twisted: Den hadde tatt opp til og med 28/2, men ingenting av det som var programmert i mars var tatt opp.

I dag begynte den å ta opp igjen, uten at vi har gjort annet enn å ha på i går kveld. Må den være i jevnlig bruk for at den skal fungere???

Det er typisk at når vi er hjemme og like gjerne ser de programmerte opptakene live, da tar den opp (selv om det har hendt at den har falt ut da også, men da gjør det jo ikke så mye...) men når vi reiser vekk og setter vår lit til at den skal ta opp, nei da svikter det selvfølgelig!

Side 69 av 81 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •