Canal Digital HD PVR , ny software - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 81 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Hold ut noen måneder til, så kommer det en ny HD PVR hverdag med ADB.

I mellomtiden, et par oppdateringer på Sagem forhåpentligvis. Før vi kan kan gravlegge Sagem for godt. Og heller glede oss over Norges beste HD kanalutvalg fra Canal Digital.

JA hold ut noen månder til slik at CD kan lykkes i sitt "prosjekt dumme normenn"

Dette er akkurat det CD vil for da har de oppnådd sin måte og melke mer penger ut av oss kunder og ikke minst Sagem som også garantert må betale en høy pris.

Jeg er overbevist om at CD er den som tjener på denne elendige boksen og alle andre parter taper.

Min boks er sendt vederlagsfritt i retur med beskjed om at de kan få selge den en gang til siden de sikkert trenger bokser til bruktlageret sitt for å ikke risikere at de må sende ut nye og derav bli forvekslet med og være en seriøs servicevillig bedrift, jeg har til og med lovet dem at jeg ikke skal forlange pengene tilbake mot at de lover meg å aldri ta kontakt med meg noen gang "ever"

Håper ikke noen leser dette som noe annet en kritikk til CD, det er overhodet ikke kritikk til offrene, bare satt litt på spissen i forbannelse.

D

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dock
    Min boks er sendt vederlagsfritt i retur med beskjed om at de kan få selge den en gang til siden de sikkert trenger bokser til bruktlageret sitt for å ikke risikere at de må sende ut nye og derav bli forvekslet med og være en seriøs servicevillig bedrift, jeg har til og med lovet dem at jeg ikke skal forlange pengene tilbake mot at de lover meg å aldri ta kontakt med meg noen gang "ever"

Håper ikke noen leser dette som noe annet en kritikk til CD, det er overhodet ikke kritikk til offrene, bare satt litt på spissen i forbannelse.

D
    Da får du bare kose deg med bildekvaliteten hos RiksTV eller det enorme og billige HD utbudet hos Viasat

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har hatt min dekoder i snart 4 mnd nå uten et eneste problem!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har du ikke oppgradert softwaren? Min også virket 100%, men hadde treg epg. Etter oppdatering ble epg bedre, men boksen er blitt VELDIG ustabil. Frustrerende å se at folk som driver med pirat-bokser og deler kort via internett har mer stabilt tvtilbud en meg, som betaler full pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som evt lurer på hvordan min tredje Sagem fungerer, så er den lik de to andre.

Det er merkelig at noen fungerer helt fint. Dog kan det ikke være mange, for jeg har mange bekjente med PVR, og alle har problemer.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din lille "spøkefugel" :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å slå den på?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NY SOFTWARE OPPDATERING TIRSDAG 22. FEBRUAR:

Ny software-opdatering udrydder graverende fejl på HDTV-boxen! - Canal Digital DK

Tirsdag d. 22. februar får alle Canal Digitals parabolkunder med en HDTV-box med harddisk en ny opdatering af boxens software, og dermed en helt ny, forbedret og frem for alt mere stabil oplevelse.

Den nye opdatering af softwaren fjerner således en perlerække af de problemer, visse brugere har oplevet med den nye Linux-software. Blandt andet forsvinder den meget irriterende opstart i MUTE!

Helt konkret indfører den nye software ny funktionalitet, retter 31 kendte fejl eller mangler og forbedrer yderligere fire kendte problematikker.

VIGTIGT: Opdateringen berører alene HDTV-boxe med harddisk - de såkaldte PVR-boxe.
    Softwaren opdateres helt konkret ved udsendelse i løbet af tirsdag formiddag.

Er din HDTV-box koblet til parabolen med 2 kabler, behøver du ikke foretage dig noget.
    Boxen klarer selv opdateringen.

Er din HDTV-box koblet til parabolen med blot 1 kabel, skal du manuelt hente opdateringen således:
    Tryk "MENU" på fjernbetjeningen, vælg "SETUP"/"Modtagerindstillinger" og så "New software search".

DE VIGTIGSTE FEJLRETTELSER:
    Boxen starter op i MUTE-tilstand
    Denne fejl er rettet, og HDTV-boxen starter nu altid op med volumen aktiveret.
    Programmering af optagelser med 15 min. margin får boxen til at crashe
    Problemet er væk, og indstilling af marginer - minutters optagelse før og efter det relle program - er nu problemfrit.
    Dobbelt opstartsprocedure
    Visse kunder har oplevet, at boxen har måttet boote to gange for at starte. Dette er fixet.
    Boxen fryser pludseligt med LED-dioden blinkende
    Problemet løst. Boxen kan dog stadig fryse på anden måde, men det er ved gennemtestning set uhyre sjældent.
    Langsom eller ingen reaktion på fjernbetjeningen
    Problemet med at fjernbetjeningen "hang" eller slet ikke reagerede er væk.
    Afspilning af optagelse, mens boxen samtidig optog andet ikke mulig
    Boxen kan nu problemfrit optage alt imens man ser en anden optagelse på boxen.
    Komplet liste over de 31 rettede fejl kan du se og downloade her

NY FUNKTIONALITET:
    Auto-standby mulighed (sleep-funktion)
    Boxen kan nu indstilles til automatisk at gå på standby 2, 4 eller 8 timer efter seneste aktive handling.
    Dette sparer strøm og reducerer dermed voldsomt belastningen af miljøet - og din elregning.
    Forbedret visuel brugerflade
    Skriften er forstørret en smule, og farverne er tilrettet, så de er lettere at afkode og læse på skærmen.

FORTSAT KENDTE FEJL:
    Boxen fryser på HDTV-kanaler
    Ved lang tids brug uden at have været på standby ses boxen i sjældne tilfælde fryse på HDTV-kanaler.
    Problemer med serieoptagelser
    Udfald i optagelsesrækken ses fortsat, og det betyder, at episoder i en serieoptagelse kan forbigås af boxen.
    Problemer med programmerede optagelser
    I sjældne tilfælde er der ved test konstateret, at programmerede optagelser fortsat kan opleves ignoreret af boxen.
    Manglende EPG-data
    Periodevis bortfald af data for visse kanaler og tidspunkter. Desuden tilsyneladende tilfældige udfald af elementer.
    Sjældne men generelle variationer af problemer med optagelser
    Problemerne omfatter optagelser, der stoppe kort før programmeret stop, optagelser der forsvinder efter reboot og optagelser, der splittes op i 1 minuts bidder.

Fejl og rettelser

Med opdatering til Linux-software version 8.0 (teknisk titel er 0.8.0), har vi prioriteret efter tilbagemeldinger, vi har fået fra brugerne.

Kendte fejl er derfor rettet i henhold til, hvor kritiske, de er, hvor mange kunder de har ramt, og hvor stor gene de har medført brugerne.

Vi vil i den forbindelse gerne takke for de mange og ganske detaljerede rapporteringer af fejl, vi har fået.

Vi beklager igen, at der har været en periode med uhensigtsmæssigt mange problemer med HDTV-boxens software, men med denne opdatering er vi glade for at kunne vende langt størsteparten af problemerne ryggen og se fremad mod nye og lækre features.

Den komplette liste over rettede fejl i v8.0 - og fortsat kendte fejl, som vil blive rettet snarest - har vi samlet til dig i et PDF-dokument her:

http://www.canaldigital.dk/upload/Fejlstatus_v80.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chat`n visste ingenting om dette klokka 14 i dag, nå sier de at den kommer før klokka 10 i morra.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    NY SOFTWARE OPPDATERING TIRSDAG 22. FEBRUAR:

Ny software-opdatering udrydder graverende fejl på HDTV-boxen! - Canal Digital DK

Tirsdag d. 22. februar får alle Canal Digitals parabolkunder med en HDTV-box med harddisk en ny opdatering af boxens software, og dermed en helt ny, forbedret og frem for alt mere stabil oplevelse.

Den nye opdatering af softwaren fjerner således en perlerække af de problemer, visse brugere har oplevet med den nye Linux-software. Blandt andet forsvinder den meget irriterende opstart i MUTE!

Helt konkret indfører den nye software ny funktionalitet, retter 31 kendte fejl eller mangler og forbedrer yderligere fire kendte problematikker.

VIGTIGT: Opdateringen berører alene HDTV-boxe med harddisk - de såkaldte PVR-boxe.
    Softwaren opdateres helt konkret ved udsendelse i løbet af tirsdag formiddag.

Er din HDTV-box koblet til parabolen med 2 kabler, behøver du ikke foretage dig noget.
    Boxen klarer selv opdateringen.

Er din HDTV-box koblet til parabolen med blot 1 kabel, skal du manuelt hente opdateringen således:
    Tryk "MENU" på fjernbetjeningen, vælg "SETUP"/"Modtagerindstillinger" og så "New software search".

DE VIGTIGSTE FEJLRETTELSER:
    Boxen starter op i MUTE-tilstand
    Denne fejl er rettet, og HDTV-boxen starter nu altid op med volumen aktiveret.
    Programmering af optagelser med 15 min. margin får boxen til at crashe
    Problemet er væk, og indstilling af marginer - minutters optagelse før og efter det relle program - er nu problemfrit.
    Dobbelt opstartsprocedure
    Visse kunder har oplevet, at boxen har måttet boote to gange for at starte. Dette er fixet.
    Boxen fryser pludseligt med LED-dioden blinkende
    Problemet løst. Boxen kan dog stadig fryse på anden måde, men det er ved gennemtestning set uhyre sjældent.
    Langsom eller ingen reaktion på fjernbetjeningen
    Problemet med at fjernbetjeningen "hang" eller slet ikke reagerede er væk.
    Afspilning af optagelse, mens boxen samtidig optog andet ikke mulig
    Boxen kan nu problemfrit optage alt imens man ser en anden optagelse på boxen.
    Komplet liste over de 31 rettede fejl kan du se og downloade her

NY FUNKTIONALITET:
    Auto-standby mulighed (sleep-funktion)
    Boxen kan nu indstilles til automatisk at gå på standby 2, 4 eller 8 timer efter seneste aktive handling.
    Dette sparer strøm og reducerer dermed voldsomt belastningen af miljøet - og din elregning.
    Forbedret visuel brugerflade
    Skriften er forstørret en smule, og farverne er tilrettet, så de er lettere at afkode og læse på skærmen.

FORTSAT KENDTE FEJL:
    Boxen fryser på HDTV-kanaler
    Ved lang tids brug uden at have været på standby ses boxen i sjældne tilfælde fryse på HDTV-kanaler.
    Problemer med serieoptagelser
    Udfald i optagelsesrækken ses fortsat, og det betyder, at episoder i en serieoptagelse kan forbigås af boxen.
    Problemer med programmerede optagelser
    I sjældne tilfælde er der ved test konstateret, at programmerede optagelser fortsat kan opleves ignoreret af boxen.
    Manglende EPG-data
    Periodevis bortfald af data for visse kanaler og tidspunkter. Desuden tilsyneladende tilfældige udfald af elementer.
    Sjældne men generelle variationer af problemer med optagelser
    Problemerne omfatter optagelser, der stoppe kort før programmeret stop, optagelser der forsvinder efter reboot og optagelser, der splittes op i 1 minuts bidder.

Fejl og rettelser

Med opdatering til Linux-software version 8.0 (teknisk titel er 0.8.0), har vi prioriteret efter tilbagemeldinger, vi har fået fra brugerne.

Kendte fejl er derfor rettet i henhold til, hvor kritiske, de er, hvor mange kunder de har ramt, og hvor stor gene de har medført brugerne.

Vi vil i den forbindelse gerne takke for de mange og ganske detaljerede rapporteringer af fejl, vi har fået.

Vi beklager igen, at der har været en periode med uhensigtsmæssigt mange problemer med HDTV-boxens software, men med denne opdatering er vi glade for at kunne vende langt størsteparten af problemerne ryggen og se fremad mod nye og lækre features.

Den komplette liste over rettede fejl i v8.0 - og fortsat kendte fejl, som vil blive rettet snarest - har vi samlet til dig i et PDF-dokument her:

http://www.canaldigital.dk/upload/Fejlstatus_v80.pdf
    Litt stilig med all denne infoen som kommer via CD Danmark, når utviklere og testere vistnok skal sitte å jobbe på Fornebu...

:shock:

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Litt stilig med all denne infoen som kommer via CD Danmark, når utviklere og testere vistnok skal sitte å jobbe på Fornebu...
    :shock:
    I Norge er Telenor vant til å være den domminerende aktør, med tilnærmet monopol.

I utlandet er Telenor en utfordrer og må hele tiden være "frempå".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter på jobb, blir spennende å se når jeg kommer hjem. Noen som er hjemme og som har fått lastet ned ny software? Hva er "dommen"?

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg snakket med de igår og da nevnte en random guy at de ikke viste konkret når nytt software kom -dette var midt på dagen. Samtidig nevnte jeg også dette med wimp og det ble lansert i april, som også nevnes i en anne tråd.

Så, vi får se hvor mye bedre er i praksis dette nye software, jeg er på min 5 pvr boks så langt, og heldigvis ikke noe problem å få en ny tilsendt...

Telenor tjener "desverre" fremdeles penger på canal digital, derfor har dette problem mindre viktighet -selv om det meldes at 60tusen har forlat CD... telenor har også en fin overskudd som gjør at kundene fra cd ikke er så viktige allikevel. Wimp er vel også eid av telenor, så ikke noe "plaster på såret" fra den kanten til oss sutrete og misfornøyde pvr brukere... men en god markedsføring av et tjeneste som konkurerer mot spotify...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din femte pvr? Har du fått noen annen kompenasasjon? Både du, jeg og CD vet jo at bytte av pvr løser ingenting.

Jeg laster ned ny software nå, så får vi se.

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk beskjed om ny software nettopp da jeg slo på tuneren.

Men svarte nei. Velger å vente med oppdateringen til jeg har fått sett et par opptak jeg nødig vil miste. Stoler ikke på at det ikke blir noe nytt tull med ny software...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador

Så, vi får se hvor mye bedre er i praksis dette nye software, jeg er på min 5 pvr boks så langt, og heldigvis ikke noe problem å få en ny tilsendt...
    Fatt mot. Med den nye ADB 5720SX boksen går det nok mot bedre HD PVR tider

Det blir et stort hopp fra førstegenerasjons Sagem (Og som den bærer preg av), til 4. generasjon fra sveitsiske ADB med det siste og beste i hardware og software.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lastet ned ny versjon nå

Ser OK ut så langt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjranum
    Ser OK ut så langt.
    +1

ØE

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaterte og mistet alt innhold på harddisken

Side 67 av 81 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •