Canal Digital HD PVR , ny software - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 81 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 1608
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dock
    Nevn en bransje der man kan selge et produkt som ikke virker og holde det gående så lenge med å bullshitte kundene gang på gang på gang.....

I diverse andre land hadde ledelsen i CD satt i rullestol med knuste kneskåler for leeenge siden.

D

Nei, akkurat det har jeg også vært klar på tidligere i tråden. Faktisk har jeg uttrykt det samme som deg. På Elkjøp ville dette produktet vært erstattet for lengst.

Mitt utsagn gjaldt først og fremst faktureringen av VOD som alle har blitt informert om at er gratis i beta stadiet, faktisk har det også blitt nevnt som et plaster på såret. Jeg mener helt klart at CD "prøver seg" og tar imot betaling fra de som enten betaler eller som ikke merker det via avtalegiro. Og akkurat det er de ikke alene om når det gjelder salg uten personlig oppmøte.

De som ringer får slettet regningen. Og nøyaktig sånn har det blitt praktisert for meg, mine venner og diverse andre kunder som skriver på div forum.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogo
    De kan jo komme med hva de vil i fremtiden, men hvis de ikke hever seg noen hakk når det gjelder kundebehandling så blir det Tv via Telenors vdsl, i tillegg til Viasat parabol som jeg har i dag.

Det fine med Telenors tv satsing er at man kan velge og vrake i pakkene til både CD og Viasat.

Men jeg er skeptisk, og vil gjerne høres andre erfaringer først. Da kan det hende at ADB tuneren kommer først.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Hjemmekino var på en pressekonferanse med Canal Digital i dag og da fikk vi bekreftet at Tivo kommer i 2012 og ADB kommer nå i år. De jobber mye med å forbedre innhold og lignende. Vi nevnte også Sagemboksen og sa i ganske klare ordelag at en innbytteordning fra Sagem til denne er påkrevet, etter alle problemene det har vært med den boksen.

TAKK! De hører ikke på privatkunder, men kanskje dere har nådd frem med noe.

At denne boksen fremdeles er til salgs for 2K på nettsidene er en skam. Jeg kan ikke helt forstå at de vil det selv engang. I dag fikk jeg min tredje boks, så får vi se...

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er boksen min blitt helt håpløs, hver gang jeg slår den av (prøver ihvertfall) så vil ikke den rød lampa slutte å blinke. Må ta ut strømmen og sette den i igjen for å få boksen til å reagere i det heletatt.

En annen ting jeg har lagt merke til, er at menyene og infoen nederst på skjermen har blitt skikkelig uskarpt, noen flere som opplever det? Eller er det bare boksen min?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Det fine med Telenors tv satsing er at man kan velge og vrake i pakkene til både CD og Viasat.

Men jeg er skeptisk, og vil gjerne høres andre erfaringer først. Da kan det hende at ADB tuneren kommer først.

Er ikke sikkert alt er så mye bedre på andre siden av gjerde, dette står på hjemmesiden til telenor ang. dekoderen til fiber:

Hvorfor får jeg ikke tekst?

Teksten kan falle ut hvis TV-dekoderen står på for lenge. Ta ut strømmen i noen få sekunder, og sett den inn igjen. Vi anbefaler at du gjør dette minst en gang i uken.
    Hva er dette for noe tull? Er det virkelig så vanskelig å lage noe som virker til enhver tid?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det kan man si. De uskarpe menyene kommer av at tuneren automatisk (og helt vilkårlig) setter bildeinnstillingene til 576p. Jeg må ofte forandre til 720p.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TAKK! De hører ikke på privatkunder, men kanskje dere har nådd frem med noe.

At denne boksen fremdeles er til salgs for 2K på nettsidene er en skam. Jeg kan ikke helt forstå at de vil det selv engang. I dag fikk jeg min tredje boks, så får vi se...
    Er det virkelig så at det ikke finnes noe alternativ til CD? Jeg leser om folk som har hatt 3 og 4 bokser og likevel ikke får et produkt de har betalt store summer av penger og ikke minst fustrasjon for?

Jeg skal være den første til og innrømme at jeg tenkte på akkurat samme måte men når de sendte meg en BRUKT boks 15 dager etter at jeg hadde KJØPT en ny og fantastisk ny flott State of the art boks til flere tusen DA revnet det for meg. Jeg forstår ikke hvordan de kan få seg til det?

Jeg kan ikke komme på eksempel som er mer passende for ordet "useriøs"

Man sitter igjen med samme følelsen som om man regner over hvor mye man betaler i skatt til staten og noen sier at det er 28% skatt i dette landet.

CD kan man vertfall slutte og være kunde av, det er litt verre med staten.

D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet for meg er Riks TV og Viasat.

Riks TV....kanskje. Viasat, nei. De håper jeg å være ferdig med.

Min andre tuner var også en brukt boks. Jeg trodde faktisk at jeg fikk en ny, og det dro svensken på når jeg reagerte på at han sa jeg skulle få en helt ny boks denne gangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet for meg er Riks TV og Viasat.

Riks TV....kanskje. Viasat, nei. De håper jeg å være ferdig med.

Min andre tuner var også en brukt boks. Jeg trodde faktisk at jeg fikk en ny, og det dro svensken på når jeg reagerte på at han sa jeg skulle få en helt ny boks denne gangen.
    Min erfaring er at det perfekte telekomselskapet ikke eksisterer. Telefonmessig har jeg hatt problemer med Telio, Tele2, Netcom, Telenor og Chess. Internettmessig har jeg hatt problemer med Telenor og Catch (nå ventelo). TV- messig har jeg hatt problemer med Viasat og Canal Digital.

Jeg tror dårlig kundebehandling er blitt en bransjestandard.

Uansett så må jeg si at det jeg opplever hos CD nå overgår alt jeg har opplevd tidligere. Jeg har nå fått Telenors VDSL i hus, og det fungerer bra. Hvis ikke CD skjerper seg så blir det TV fra Telenor så snart det er tilgjengelig. Jeg har CD kun på grunn av Canal+ Sport, og det kan Telenor levere, sannsynligvis til høsten. RiksTV har kun én Canal+ sportkanal, Signal leverer fortsatt ikke hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grrr.... MARS!
    Interna tester av ny mjukvara
    Våra tekniker har nu fått tillgång till en ny mjukvara för HDPVR-boxen som de testar med högsta prioritet och vi har också fått mandat att sätta in ytterligare testresurser. Enligt vår tillverkare och våra ägare i Norge kommer förhoppningsvis denna uppdatering lösa flera kända buggar och vi informerar er om vad som kommer att testas inom kort. Beroende på hur testerna går fattar vi beslut om att lansera brett och hoppas kunna ge er besked i mitten av mars.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold ut noen måneder til, så kommer det en ny HD PVR hverdag med ADB.

I mellomtiden, et par oppdateringer på Sagem forhåpentligvis. Før vi kan kan gravlegge Sagem for godt. Og heller glede oss over Norges beste HD kanalutvalg fra Canal Digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Hold ut noen måneder til, så kommer det en ny HD PVR hverdag med ADB.

I mellomtiden, et par oppdateringer på Sagem forhåpentligvis. Før vi kan kan gravlegge Sagem for godt. Og heller glede oss over Norges beste HD kanalutvalg fra Canal Digital.
    Jeg driver jo med utvikling av programvare selv så jeg skjønner jo at det tar litt tid å rette feil, men dette begynner jo å bli latterlig. Det går jo månedsvis uten at det virker som CD makter å få dette riktig. I tillegg virker det også som man heller enn å rette feil holder på med å utvikle og teste ny funksjonalitet (kopibeskyttelse). Helt feil prioritering! Den eneste gode løsningen på dette for oss kunder er om CD snarest går ut og sier:
    • HD-PVR boksen er en gedigen feiltakelse. Vi greier ikke å få den til å fungere som den skal. Beklager det!
    • Alle HD-PVR kunder som ønsker det får kostnadsfritt bytte til ADB boksen så fort den er klar for levering.
    • Som en kompensasjon for flere måneder med problemer med HD-PVR reduserer vi for perioden dette gjelder abonnementet med 50% for disse kundene
    • Som en midlertidig løsning gjøres den gamle programvaren tilgjengelig for nedlasting slik at man kan velge denne om man ønsker det

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar
    Jeg driver jo med utvikling av programvare selv så jeg skjønner jo at det tar litt tid å rette feil, men dette begynner jo å bli latterlig. Det går jo månedsvis uten at det virker som CD makter å få dette riktig. I tillegg virker det også som man heller enn å rette feil holder på med å utvikle og teste ny funksjonalitet (kopibeskyttelse). Helt feil prioritering! Den eneste gode løsningen på dette for oss kunder er om CD snarest går ut og sier:
    • HD-PVR boksen er en gedigen feiltakelse. Vi greier ikke å få den til å fungere som den skal. Beklager det!
    • Alle HD-PVR kunder som ønsker det får kostnadsfritt bytte til ADB boksen så fort den er klar for levering.
    • Som en kompensasjon for flere måneder med problemer med HD-PVR reduserer vi for perioden dette gjelder abonnementet med 50% for disse kundene
    • Som en midlertidig løsning gjøres den gamle programvaren tilgjengelig for nedlasting slik at man kan velge denne om man ønsker det

+1
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar
    Absolutt!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke til å skje. Ikke etter et tap på 60 000 kunder engang.

Man må ringe og mase, eneste som fungerer. Nå har jeg hatt gratis tv siden November er det vel, men det er IKKE verdt det. Hadde kastet CD på dør for lenge siden om ikke de hadde gitt avslag.

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke til å skje. Ikke etter et tap på 60 000 kunder engang.

Man må ringe og mase, eneste som fungerer. Nå har jeg hatt gratis tv siden November er det vel, men det er IKKE verdt det. Hadde kastet CD på dør for lenge siden om ikke de hadde gitt avslag.
    Jeg har ringt og prøvd å få økonomisk kompensasjon, men fikk til svar at siden jeg har hatt HD-PVR`en mer enn to 2 år har jeg ikke krav på noe som helst.
    Så da så

Hilsen en sur slostril

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reklamasjonsretten gjelder 5 år, så det er bare å ringe igjen. De kan jo velge om de vil ha en kunde eller ikke. Det står også i kontrakten at man har krav på avslag dersom det blir problemer med tv mottak som skyldes CD og ikke kunde eller værforhold.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et lite problem nå nettopp med min HD-PVR.

1) Fant ut at den ikke tok opp det programmet jeg så på
    2) Ikke gikk å trykke record
    3) Ikke var mulig å se på tidligere tatt opp program

Ser at HD er markert som full, men det er den ikke. Har bare tatt opp ca 10 programmer som er lagret. Tok strømmen og restartet. Da vistes HD som ca 50% full. Men etter noen minutter stod den igjen som 100% full.

Forslag til fremgangsmåte for å løse dette mottas med takk :-) Det viktigste for meg er at opptakene og favorittlisten bevares.

Må kanskje ta en fabrikkreset? Men usikker på hva som da evt slettes.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du få ringe CD og høre hva de anbefaler. Formater, reset og last ned programvare på nytt. Dette er det eneste jeg har fått utav dem siden September, i tillegg til signalstyrke.

Skjønner godt at du heller spør her, men jeg har ikke hørt om denne bug`n før.

Se der ja, as we speak. Der slo den seg av gitt. Det er imidlertid et kjent problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket med "Chat'en" til CD. Der ba de meg bare ringe teknisk helpdesk. Det gadd jeg ikke så jeg tok en slags reset med "rød-3-5-3-teletext-2". Mistet jo da opptak og favorittlister, men alt fungerte greit igjen etterpå. Vet ikke helt hva denne reset'en innebar, men den løste nå saken.

Dette er hva de anbefaler på sin hjemmeside når man har problemer med opptak og HD som blir full uten at det ligger mange opptak der.

Side 66 av 81 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •