Canal Digital HD PVR , ny software - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 81 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 1608
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Haha, funka det sånn som du beskriver hos deg selv?
    Du tror ikke jeg skrur av boksen min når jeg ikke ser tv?

Ettersom kanalene forsvant så måtte jeg jo legge de til manuelt(tror jeg har fått lagt til de fleste som mangla nå, siden de etterlater "hull" i kanallisten).
    Men jeg hadde ikke lagt til History HD og Animal HD og en nyhetskanal. Ingen av disse har lagt seg inn igjen automatisk.

Eller.. Du mener, de legger seg til i kanallisten? I hovedlisten? De legges jo ikke automatisk i favorittlistene vertfall. Ah, my bad at jeg tenkte feil. Men siden jeg søkte opp ny kanalliste manuelt i helgen så ligger det kanaler i hovedlista. Det idiotiske er at jeg må legge de manuelt inn i "alle" favorittlistene igjen, og flytte de på riktig plass. Har 3 favorittlister, og en del av kanalene går igjen i alle listene. Så det var bare den trykkinga der jeg tenkte på, selvfølgelig dukket de opp i hovedlisten

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det stemmer bra. Det er egentlig ingen bug men en følge av at kanaler bytter frekvens. Når frekvens byttes så faller de ut av favoritt lista siden kanalene adresseres med en ts_id som er unik pr. frekvens. Hovedlista oppdateres automatisk i hovedlista etter standby/online med fjernkontroll.

Denne uka har en god del HD kanaler frevens.
    http://avforum.no/forum/satellitt/10...ar-2011-a.html
    1° West news log - TelenorSBC
    1° West info board - TelenorSBC
    Takk for svar Bobben1, selvføgelig er det slik! (En blir jo litt på tuppa her med en såpass ustabil tuner)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen opptak har blitt borte hos meg selvom frekvensene har blitt endret. MEN jeg opplevde at enkelte opptak ikke lot seg spille av. Det var bare svart skjerm og ingen reaksjon ved forsøk på spoling. Her hjalp det ikke å sette boksen i standby. Men etter å ha koblet ut og inn strømledningen, var heldigvis opptakene igjen mulig å spille av.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hittil har jeg vært innstilt på å tilgi denne boksen en del feil, men det får være grenser. Den er snart to år gammel og den overlevde i dag med et nødrop ettersom jeg klarte å besinne meg og begynte å feilsøke i stedet.

Den ville ikke starte i dag, INIT->MUTE og så rett tilbake i shutdown.

Ut med strøm i ti minutter. Hjalp ikke.

Ut med programkort. Hjalp ikke.

Skrudde av begge antenneledningene. Hjalp ikke.

Satte inn programkort uten at coax var tilkoblet. Da startet den gitt!

Hva er dette for noe dritt?. Hvorfor forandrer boksen oppførsel?

Pushes det ut "små-oppdateringer" ettersom den stadig finner på nye måter å oppføre seg på?

Følg med i neste episode av skandaleproduktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter utallige henvendelser til CD, både på skjema på deres hjemmesider, og vanlig brev, fant de ut at de skulle sende meg ny tuner. Den kom i dag. Var ferdig installert med siste software (der røyk den muligheten). Har selvfølgelig ikke brukt den så mye, men det jeg merker er at den nye tuneren støyer mindre.
    Den gamle unngikk jeg å bruke, brukte Viasat i hovedsak og CD kun på kanaler som ikke er på Viasat (Canal+, Discovery, Nickelodeon, ++). Nå er støyen så lav at jeg ikke hører den når jeg sitter i sofaen. Så nå er det bare å satse på at den fungerer bedre enn den gamle.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det der INIT og MUTE problemet. Fikk ny boks. Heldigvis hadde den den gamle firmwaren (blå/gul grafikk). Den har virket akseptabelt lenge nå, og jeg kommer ikke til å oppdatere til ny firmware. Den forrige tullet og låste seg helt ganske kort tid etter jeg oppgraderte den forrige.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå gitt opp CanalDigital på grunn av denne boksen... jeg har snakket med dem og etter tredje gangs bytte av tuner så var begeret fullt.

Tuneren blir sendt tilbake og kreditert etter en liten diskusjon om at jeg ikke ville prøve flere bokser og at jeg er lei av å være prøvekanin, det vil si, prøvekanin kunne jeg veldig gjerne vært men da ikke betale 2990.- for tuneren og full abb. kostnad

Synes egentlig at det er en skandale at ikke CA har gjort mer med denne saken, tuneren burde vært fjærnet fra markedet for lenge siden, men faktum er at de ennå reklamerer på hjemmesiden og overalt hvor fantastisk denne tuneren er:evil:

Jeg har nå gått over til IPTV fra Homebase, om de er noe bedre vil tiden vise.. men du store verden for en søt liten tuner denne motorola VIP-1003 er.
    Bitteliten, totalt fri for støy, ingen vibrasjoner og ikke blir den varm, kan stå på hele døgnet og den er fremdeles bare lunken om man legger hånden på.

Vet ikke om det er en fordel eller bakdel dette med å ta opp program på serveren til Homebase, er svært usikker på hvor bra jeg synes det er kontra å ha harddisk i selve tuneren, bakdelen med å ha den i tuneren er at det blir mye støy, vibrasjoner og varmt.

Mvh

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To nye feil for meg:

1. Skulle gå inn på listen med opptak. Tuneren slo seg av
    2. Skulle i går kveld pause opptak. Det fungerte ikke. Kom opp boks med "no information". Prøvde å sette noe på opptak, efungerte ikke
    Slo av boksen og gikk å la meg. I dag så stod boksen fortsatt på. Blinket og surret på HD. :-(

Tok strømmen og restartet. Går ut fra alt fungerer igjen da. Dette er litt nye feil for meg. Skulle nesten tro programvaren hadde oppdatert seg??? Ikke vært slik plaget før.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er også helt uten mening for tiden, låser seg eller slår seg av uten at det er noe klart mønster.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Jeg har nå gitt opp CanalDigital på grunn av denne boksen... jeg har snakket med dem og etter tredje gangs bytte av tuner så var begeret fullt.

Tuneren blir sendt tilbake og kreditert etter en liten diskusjon om at jeg ikke ville prøve flere bokser og at jeg er lei av å være prøvekanin, det vil si, prøvekanin kunne jeg veldig gjerne vært men da ikke betale 2990.- for tuneren og full abb. kostnad

Synes egentlig at det er en skandale at ikke CA har gjort mer med denne saken, tuneren burde vært fjærnet fra markedet for lenge siden, men faktum er at de ennå reklamerer på hjemmesiden og overalt hvor fantastisk denne tuneren er:evil:

Jeg har nå gått over til IPTV fra Homebase, om de er noe bedre vil tiden vise.. men du store verden for en søt liten tuner denne motorola VIP-1003 er.
    Bitteliten, totalt fri for støy, ingen vibrasjoner og ikke blir den varm, kan stå på hele døgnet og den er fremdeles bare lunken om man legger hånden på.

Vet ikke om det er en fordel eller bakdel dette med å ta opp program på serveren til Homebase, er svært usikker på hvor bra jeg synes det er kontra å ha harddisk i selve tuneren, bakdelen med å ha den i tuneren er at det blir mye støy, vibrasjoner og varmt.

Mvh

Gega

Wow, her er jeg VELDIG spent på tilbakemeldinger fra deg da vi er i stikk motsatt situasjon og har bestemt at vi kaster Homebase IPTV på dør og nå vurderer om vi skal over på Canal Digital Parabol, Riks-TV eller GET.

Vil selvsagt ha den mest komplette løsningen med best bilde, og ja for oss så henger Homebase seg i hytt og pine, navigering går drit treigt og portalen deres er mildt sagt elendig og ikke nok med det men sendinger henger, hakker og fryser uke inn og uke ut og dette har vi måtte leve med i fire år.

Så kom gjerne med tilbakemeldinger på hvordan ting fungerer for deg og hvordan du syntes det er iforhold til Canal Digital Parabol fordi dette er utrolig interessant og relevant for vår del hvertfall!

Ellers så lurer jeg på hva folk syntes her om bilde og kvalitet på Canal Digital Parabol vs Viasat Parabol opp imot løsninger som Riks-TV og GET? Bor i Nittedal / Hagan om noen lurte på dekningforholdene våre.

Og selv om det nå vell er 2-3år siden vi hadde Canal Digital Parabol sist så ser jeg at de opererer med samme HD-PVR tuner enda? Skulle tro de hadde kommet med noe nytt og bedre siden dengang?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort og enkelt, jeg ville ventet til Tivo kommer. CD sier høsten 2011, så da er den vel på plass en gang på vårparten i 2012.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vært kunde hos CD, så er mitt inntrykk at ordtaket "Don´t fix it, if it ain´t broken" får en todelt mening. Produktet er "broken" etter "fixen". Men virker boksen, så ALDRI oppdater software. Og, nei det skal jo ikke være slik at man ALDRI kan få ny funksjonalitet for da risikerer man at boksen tripper totalt. :?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hele er jo egentlig tragisk, Canal Digital har det desidert beste tilbudet på markedet, spesielt hva gjelder HD kanaler, der de fleste HD kanaler unntatt filmkanalene ligger i grunnpakken.

Så blir det hele ødelagt av denne undermålige franske dritten, tragisk er hva det er.

Heldigvis har jeg Canal Digital Kabel, vi har fremdeles den gamle gode softwaren som faktisk blei dønn stabil etter den siste oppdateringen, selv har jeg ikke hatt noen som helst problemer de siste 9 månedene

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, for vår del har pvr begynt å henge seg oftere, for et par dager siden ble det bare vertikale stripper 2 ganer på forkjellige steder over det hele, når madamen så på opptak av hotel cesar seint på kvelden -hørte diverse gloser og ulyder som kom fra stua... ellers etter en "hverdagsli" heng så forsvant 2 forprogramerte opptak, bla hotel cesar så WAF faktor på den boksen er likt -100 ca.... jeg har gitt den opp og kommer til å kjøpe vu+duo pvr boksen skal returneres og kreve pengene tilbake. Eneste "minus" med vuo+ er at den bare har optisk utgang og da mangler jeg en optisk inngang til på D/A boksen.

Å vente på CDs nye boks SÅ lenge er uaktuelt med en så dårlig og elendige pvr boks som for det meste feiler hver dag.

Det er forresten mye oftere den har feilet i det siste, og ettersom jeg leste fra andre som hadde formater boksen og opplevd mindre problemer så formaterte boksen jeg og. Etter dette har det blitt verre....

"nesten" daglig feil:
    -henger seg etter å slå den av,
    -ved oppkall av EPG slår seg helt og restarter
    -forsvinner programert opptak etter de 2 første feil i lista,
    -bildet viser vertikale stripper og alt stopper ved avspilling.
    -mer sjelden at det plutselig stopper under et programert opptak, ved restart forsetter ikke med programerte opptak.

Ellers lurer jeg på om hvordan hva andre synes om radio kanalene som er tilgjengelig? før var det flere å velge immellom

Som andre nevner det er bare innholdet i CD som gjør at vi finner oss i den dritt pvr boksen -feil fakturering og dårlig informasjon kan det tas opp med den- men feilene med sw til tuneren greier de vist ikke å ordne... whatt så ever mye "tid og krefter" de påstor å legge i dette... og finner svart useriøs å forsete å reklamere for en hd-pvr tuner med så alvorlige feil og mangler. De som kjøper er desverre folk som ikke kjenner til de alvorlige problemene med disse boksene. dette finner jeg som sagt veldig useriøs av CD.

Det jeg lurer aller mest er hvorfor ikke muligheter for å "nedgradere" til det gamle sw før linux som brukes nå...

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    Det jeg lurer aller mest er hvorfor ikke muligheter for å "nedgradere" til det gamle sw før linux som brukes nå...
    Det hadde vært fint! En utgave av den uten den masingen om å oppgradere. Himmelrik i forhold til dette. Og så kan CD teste mere på bakrommet.

Forrige fredag ødela PVRen det første opptaket for meg - krasjet under opptak av detektimen...frustrerende!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    så WAF faktor på den boksen er likt -100 ca.... jeg har gitt den opp og kommer til å kjøpe vu+duo pvr boksen skal returneres og kreve pengene tilbake. Eneste "minus" med vuo+ er at den bare har optisk utgang og da mangler jeg en optisk inngang til på D/A boksen.

Jeg var på det stadiet der en stund før jul... så faktisk mørkt ut for julefreden her i gården hvis vi skulle hatt den møkkaboksen stående i huset hele høytiden i gjennom. Så jeg kjøpte en VU+ duo, og takk og lov for det... Litt knotete å sette opp, men det får man igjen for i form av manglende frustrasjon og muligheter for å se et HELT program uten at tuneren må resettes 2 eller flere ganger.

Men til det med optisk.... Vu+'en har jo HDMI... jeg har bare den ene HDMI-kabelen til TV, samt en HDMI fra TV til receiver... That's it... Funker ikke det for deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å se hva CD sier når jeg ringer til uka. Om det blir fjerde mnd gratis eller om jeg hever kjøpet.

Til tirsdag kan jeg også få Telenors nye superbredbånd. Dersom de kan tilby meg samme tv tilbud som via fiber, så ønsker jeg å prøve det. Det skulle være klart iløpet av året..... Men må selvfølgelig høre hvilken pvr de bruker først, for alt jeg vet så kan det være Sagem. Telenor og CD er vel samme company?

TV over fiber / TV / Privat - Telenor

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Det blir spennende å se hva CD sier når jeg ringer til uka. Om det blir fjerde mnd gratis eller om jeg hever kjøpet.

Til tirsdag kan jeg også få Telenors nye superbredbånd. Dersom de kan tilby meg samme tv tilbud som via fiber, så ønsker jeg å prøve det. Det skulle være klart iløpet av året..... Men må selvfølgelig høre hvilken pvr de bruker først, for alt jeg vet så kan det være Sagem. Telenor og CD er vel samme company?

TV over fiber / TV / Privat - Telenor
    Må si meg enige at jeg ikke hadde klart meg så godt viss jeg ikke hadde annen tv løsning en parabol. Har selv fiber fra Lyse som backup 8)

Men mitt spørsmål til andre her inne om boksen, hvordan er signalstyrken hos dere? Jeg har 63 % og 73 % på ledning nr 2. Dette normalt?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ligger på 65%. Og er ikke sjans for å få den høyere, tror jeg var oppe mot 70% i et sekund en gang. Men PVR`n karakteriserer det som sterkt signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde 74 og 70 på forrige boks. Nå ligger jeg på 64 og 65.
    Dette ved kun å bytte boks...

Side 64 av 81 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •