Canal Digital HD PVR , ny software - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 81 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    ... Jeg er sikker på at CD hadde løst dette h....tet dersom de kunne.Jeg kan ikke se for meg CD`s kundemottakere har hatt noen god jul.
    Tja... de selger jo fortsatt denne boksen, enda de vet om problemene. Hvor seriøst er det? Det første de burde gjøre var jo å stoppe salget. Det neste var jo å tilby mulighet å legge inn softwaren vi hadde før 8. september. At de ikke gjør noen av tingene beviser at de ikke bryr seg i det hele tatt. Det eneste som da hjelper er å kreve avslag i pris, og heving av PVR kjøpet. Sats på en vanlig HD tuner til noe bedre kommer på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Fant denne på Facebook. Kansje vi kan bli en del medlemmer før canal digital skal bytte bokser.

Vi bør få Canal Digitals nye Hd-Pvr gratis | Facebook
    Kanskje er det dette som skal få meg til å få en Facebook konto?

Nope, ikke engang dette. Jeg hever heller kjøpet, og kjøper en ny PVR når den kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogo
    Helt enig i at det ikke er på sin plass å skjelle ut medarbeidere i CD. De som svarer på telefon og e-post har nok ikke noe med disse problemene å gjøre. Nå har jeg imidlertid ikke skjelt ut noen, men jeg har sendt to seriøse brev, samt flere meldinger hvor jeg beskriver de problemene jeg har med tuneren.
    Hvilken løsning kommer det ut av at man ikke klager?
    Er det noe som har fått gratis måneder uten å si fra til CD?
    Det at en klager, og krever avslag, legger jo helt klart et press på CD for å løse dette. De taper jo store penger på å refundere månedsprisen.
    Jeg har personlig fått tre måneder gratis. Hvis alle hadde klaget like mye så ville kanskje CD tapt så mye at de hadde gjort noe med problemet. Jeg har nå også krevet heving av kjøpet av HD-PVR'n. Hvis de aksepterer dette så taper de pengene jeg har betalt der også i og med at jeg har hatt den i snart to år.
    Jeg mener at flere bør bruke energi på dette, og klage mye mer til CD. Bombarder de med meldinger, telefoner og helst også brev i posten.

Fornuftig! Det er slik det skal gjøres.

Hvis folk tror at jeg er en "vrang" kunde, så tar de feil. Men alle andre steder får jeg reparert en vare som ikke fungerer, og det skulle jo bare mangle. Småfeil hadde jeg taklet, så som det var på "den blå" softwaren, sånt kan man leve med mens det jobbes med en løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hev kjøpet

Jeg anskaffet med PVR i Mai 2008 og har jevnlig klaget på alle bugger og feil på den. Har blitt kreditert kanskje 6-7 mnd totalt i denne perioden. Men etter oppdateringen i september var nok nok.. Fikk først kreditert en mnd (oktober mnd) men jeg krevde kjøpet hevet og sa opp abbonementet i slutten av oktober. Likevel ville de at je skulle prøve med ikke bare 1 men 2 nye tunere for å se om de var ok slik at jeg trakk min oppsigelse. Det var de selvsagt ikke og jeg har sendt mine pvr'r i retur og fått kjøpet hevet og pengene tilbake :-)

Sv: Web-skjema DTH: [Øvrige spørsmål]
    Takker for din henvendelse!

Da har jeg registrert din retur og kreditert din faktura for hdpvr.
    Beklager også at du har hatt så mye styr med disse dekoderene, og håper du kommer tilbake som kunde hos oss ved en senere anledning.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Hva er drøyt? Er det ikke drøyt å sende regning på noe man har fått bekreftet at er gratis fra flere hold? Kan du forklare meg hvor dette ikke er saklig?
    Da CD, som var tidlig ute med å tilby HD PVR, skulle velge boksleverandør, var det ikke mye å velge blandt som også var relativt rimlig. Jeg føler meg allikevel helt sikker på at CD ikke ville valgt Sagem igjen og heller ikke kommer til å gjøre det igjen i overskuelig framtid. Sagem/CD har forsøkt å lage ny SW til boksen i håp om å rette problemer for kundene som har det. Og boksen har faktisk blitt mer stabil og mindre buggig over tid. Men det kom også inn et helt nytt sett med problemer da linux-SW av en eller annen mystisk grunn ble innført. Dette var nok spikern i kista for Sagem med tanke på fornyet framtidig samarbeid. Samtidig har ikke CD ønsket å gå bredt ut og erkjenne at det er generelle problemer med boksene. Men man håper å kunne rette problemene med stadig små oppdateringer.

Det er ingen tvil om at CD har hatt det svært tøft med HD PVR boksen fra Sagem. Det har vært utrolig mye problemer med den som CD selvfølgelig helst skulle vært foruten. Det finnes flere HW versjoner av boksen. Og for mange kunder virker tross alt boksen som den skal, mer eller mindre. Men de kundene hører man jo ikke noe fra. Det er kundene med problemer som synes/høres. Og man skal si i fra. Jeg er helt enig i at man skal kunne forlange en boks som fungerer. Men det er langt derifra til å beskylde CD for å drive bevisst svindel. Det er drøyt. Feil kan skje uten at selskapet av den grunn begår bevisste kriminelle handlinger. Å påstå dette blir usakelig og dumt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet endel om å ikke komme med beskyldninger, opptre høflig og serviceinnstilt fra mitt eget serviceyrke. Men jeg kan ikke levere fra meg et defekt produkt eller sende regning på noe jeg har sagt at er gratis.

Det er noe grunnleggende feil med styringen til CD. Vi har fått vite fra et titalls kundebehandlere at VOD er gratis. Og CD sender regning. Da er det hverken dumt eller usaklig å lure på hva de driver med.

CD har levert et produkt som absolutt ikke fungerer, og tilbyr ikke noen som helst kompenasjon før man faktisk spør om det. Og da må det ofte gå så langt at man er gretten og sier at de mister en kunde.

Jeg er også godt kvalifisert for "installasjonen" av parabol, og er lei av "random guy" svar fra CD. Selv om de bare gjør som de har fått beskjed om, det er ikke disse man skal hakke på.

I vårt land er det faktisk ikke lov å ta betalt for et produkt som ikke fungerer som tilsiktet. Isåfall skulle CD tatt halv pris fra de som hendvender seg. Man må si ifra for at selgeren skal vite om problemene, men ser man litt på forbrukerprogrammene så kom det frem personer som satt med sin fjerde PVR, da med den gamle programvaren som fungerte bedre. Og vet du hva. CD innrømte ingen skyld i saken på riksdekkende tv.

Jeg vet ikke hva du jobber med, men sånn kan ikke jeg oppføre meg. Alle kan være uheldige, ingen tvil om det. Men jeg må tilby en erstatning fhelst før kunden selv foreslår det.

Dermed skjønner du vel kanskje også at jeg vet om problemstillingen med at man hører om de misfornøyde kundene, ikke de som faktisk synes at ting er greit.

Men.......jeg har mange venner med samme dekodere, og ingen av dem fungerer. I dette tilfellet er det snakk om de som ikke bryr seg, de som klager til kona, de som klager på nett og de som klager til CD.

Det er jo noe galt når så til de grader mange dekodere ikke fungerer, så mange at jeg faktisk tror at ingen av dem fungerer knirkefritt.

Andre leverandører tester ut programvare før det kommer i salg. Noen er uheldige, men når så man sist et slikt tilfelle som dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OleM, jeg har lyst til å vite hva du mener om temaet du reagerer på.

Canal Digital har fra flere hold bekreftet at VOD er gratis, dette har jeg til og med skriftlig i mail. Men utydelig beskrevet som "inntil videre.."

CD har levert et produkt og sender ut regninger likevel. Noen kan kalle det en glipp, andre vil si at de prøver seg. Merkelig nok har ikke jeg fått noen regning ennå, men jeg er jo godt registerert med mine meninger hos CD.

Du mener at jeg er dum og usaklig, og at jeg antyder at CD driver med svindel.

Det er helt feil. De prøver seg, de har levert et produkt (film) og tar betalt for det selv om alle saksbehandlere sier at det er gratis. De bryter en muntlig og for noen skriftlig avtale. Og det samtidig som de vet om tusenvis av kunder som sliter med dekoderen.

Det er hverken usaklig eller dumt å si at de prøver seg. Det er ren og skjer fakta.

Selv staten driver med dette. For noen år siden fikk jeg brev fra politiet med en faktura på 5500 kr for legemsfornærmelse.

Jeg ringte først advokaten min og la frem historien om en person som har slått meg ned tidligere med tilhørende rettssak der han ble dømt for flere ting, med andre ord en upålitelig kar som er kjenning av politiet.

Advokaten sa at de prøver seg. Hvis personen ikke reagerer (les; orker å stresse med saken) så er det penger og tid spart for staten.

Politiadvokaten kunne bekrefte dette. Kjenningen hadde vært innom og lagt frem en historie om at jeg dyttet han på en bytur selv om faktumet var stikk motsatt. Politiet visste godt at denne karen var upålitelig (noe de også innrømte) men valgte å sende regning til meg uten å kontakte meg i det hele tatt. Jeg måtte bruke endel tid og krefter på dette.

Du tror kanskje at jeg er en vrang kunde? Nei, jeg er ikke det, men et produkt må fungere brukbart for at man skal holde kjeft. Og det gjorde PVR med den blå softwaren. Den bare hang seg iblant og lyd og bilde var usynkronisert på opptak. Da hørte CD lite fra meg.

Det JEG synes er dumt og urimelig er at du mener mitt (og mangfoldige andres) tilfelle er akseptabel. Jeg synes det er helt utrolig, og gjetter på at du ikke har CD PVR.

Og at folk prøver seg, ingen tvil!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    OleM, jeg har lyst til å vite hva du mener om temaet du reagerer på.

Canal Digital har fra flere hold bekreftet at VOD er gratis, dette har jeg til og med skriftlig i mail. Men utydelig beskrevet som "inntil videre.."

CD har levert et produkt og sender ut regninger likevel. Noen kan kalle det en glipp, andre vil si at de prøver seg. Merkelig nok har ikke jeg fått noen regning ennå, men jeg er jo godt registerert med mine meninger hos CD.

Du mener at jeg er dum og usaklig, og at jeg antyder at CD driver med svindel.

Det er helt feil. De prøver seg, de har levert et produkt (film) og tar betalt for det selv om alle saksbehandlere sier at det er gratis. De bryter en muntlig og for noen skriftlig avtale. Og det samtidig som de vet om tusenvis av kunder som sliter med dekoderen.

Det er hverken usaklig eller dumt å si at de prøver seg. Det er ren og skjer fakta.

Selv staten driver med dette. For noen år siden fikk jeg brev fra politiet med en faktura på 5500 kr for legemsfornærmelse.

Jeg ringte først advokaten min og la frem historien om en person som har slått meg ned tidligere med tilhørende rettssak der han ble dømt for flere ting, med andre ord en upålitelig kar som er kjenning av politiet.

Advokaten sa at de prøver seg. Hvis personen ikke reagerer (les; orker å stresse med saken) så er det penger og tid spart for staten.

Politiadvokaten kunne bekrefte dette. Kjenningen hadde vært innom og lagt frem en historie om at jeg dyttet han på en bytur selv om faktumet var stikk motsatt. Politiet visste godt at denne karen var upålitelig (noe de også innrømte) men valgte å sende regning til meg uten å kontakte meg i det hele tatt. Jeg måtte bruke endel tid og krefter på dette.

Du tror kanskje at jeg er en vrang kunde? Nei, jeg er ikke det, men et produkt må fungere brukbart for at man skal holde kjeft. Og det gjorde PVR med den blå softwaren. Den bare hang seg iblant og lyd og bilde var usynkronisert på opptak. Da hørte CD lite fra meg.

Det JEG synes er dumt og urimelig er at du mener mitt (og mangfoldige andres) tilfelle er akseptabel. Jeg synes det er helt utrolig, og gjetter på at du ikke har CD PVR.

Og at folk prøver seg, ingen tvil!
    Det virker som om denne saken fullstendig er ute av proposjon.Advokat,Politiadvokat???? Kan du ikke bare si opp avtalen og kreve å få pengene tilbake.Det ser snart ut som et hjerteattakk eller magesår for meg.Det er jo bare en satelitt-tuner???? Jeg har en CD PVR og den fungerer greit også på opptak.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lite å gjøre for tiden ;-)

Og er lei av at man skal bli kalt feks dum og usaklig fordi en leverandør ikke holder avtaler.

Jeg har lagt inn to lange innlegg der jeg forsvarer meg etter et (ufint?) utspill fra OleM, og legger det inn med teskje fordi han kommer med latterlige påstander om en sak der sunn fornuft må være fraværende for å få til slike kommentarer. I likhet med meg er han ganske utfyllende i innlegget, så ser ingen grunn til å la være å svare. Og å påstå at firmaer ikke "prøver seg" tyder på svært lite erfaring med verden generelt eller uvitenhet\likegyldighet.

OleM kommer sannsynligvis til å forsvare seg mot disse utspillene akkurat som jeg har gjort tidligere. Evt ikke fordi jeg nevnte det i dette inlegget.

Verden har blitt sånn at folk må klage, slite og bruke tid og penger for å komme frem med noe. Og da er det kjekt å kunne utveksle meninger med andre uten å få lavmål kommentarer om at man er dum osv.

Dessuten er vi på dette forumet fordi vi liker å diskutere og er mer enn gjennomsnittlig opptatt av blant annet tv. Enig?

Jeg kunne forresten tenkt meg å levere PVR`n tilbake, men dessverre er det eneste alternativet (med de kanalene jeg ønsker) Viasat. Og de håper jeg å være ferdige med.

EDIT: Jeg har nå kikket litt rundt på forumet angående Canal Digital og PVR. Det er stort sett misfornøyde kunder som gir lyd fra seg (som alltid) men folk hadde ikke klart å produsere 100 sider lange tråder (PVR bakkenett) uten at det er noe som slettes ikke henger på greip.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broseen, jo jeg har CD HD PVR selv. Jeg har hatt den helt siden den ble sluppet på markedet. Jeg har irritert meg over bugs med både den gamle og den nye SW. Men min HD PVR fungerer faktisk. Den har hengt seg, men kun et fåtall ganger på disse årene. Jeg kan se på TV. Og jeg kan ta opp programmer. Jeg har ikke opplevd noen store feil med den.
    Samtidig har jeg selvfølgelig stor forståelse for dere som opplever store mangler med deres bokser og at det er svært frustrerende.

Jeg er helt enig i at Cd har håndtert denne saken dårlig. De har slitt voldsomt med dette produktet. Jeg har skrevet før at jeg selvfølgelig er helt enig i at man skal kunne forvente at produktet fungerer tilfredsstillende. Mange har problemer med Sagem HD PVR boksen. Men hvor mange? Hvor mange kunder har ikke problemer? CD har spyttet ut nye bokser om og om igjen til de som har problemer. Og CD har nok angret bittert på valget av Sagem som samarbeidspartner.

Men det er langt derifra til å beskylde CD for å bedrive bevisst svindel og kriminell aktivitet. Har du noe som helst belegg for å hevde noe slikt? Isf burde du gå til politiet med en anmeldelse. Hvis ikke bør du tenke deg om før du setter fram slike påstander. Da blir det bare dumt, usakelig og useriøst.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig at enkelte har liten erfaring med verden. CD er langtifra den eneste aktøren som leverer noe de sier er gratis for deretter å ta betalt for det.

Du får lese mine innlegg over, så får du svar på både belegg og meninger.

Jeg er inneforstått med at du og jeg ikke kan bli enige.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny software i mars ifølge cd.se.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Info på den svenske CD siden:

Kundservice informerar

Interna tester av ny mjukvara
    I mitten av januari förväntas våra tekniker få tillgång till att testa en ny mjukvara för HDPVR-boxen. Det har vår högsta prioritet och vi har fått mandat att sätta in ytterligare testresurser. Enligt vår tillverkare och våra ägare i Norge kommer förhoppningsvis denna uppdatering lösa flera kända buggar och vi informerar er om vad som kommer att testas inom kort. Beroende på hur testerna går fattar vi beslut om att lansera brett och hoppas kunna ge er besked i mitten av mars.
    Test av HDCP
    Mellan den 18-25 januari kommer några utvalda kunder att få testa HDCP. HDCP är ett kopieringsskydd som höjer säkerhetsnivån på våra sändningar. En höjd säkerhetsnivå är något som flera programleverantörer kräver för att vi skall få tillgång till nytt programinnehåll på våra On Demand tjänster.

Forøvrig en bra og utfyllende bugliste her på et svensk forum: Bugglista Canal Digital HDPVR box Satellit - Minhembio forum

Ser også at de som tester den nye softwaren med HDCP rapporter om en TREGERE tuner!!!

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En bug til?

Hei, har i det siste opplevd at TVN HD og TV2 HD har rett og slett forsvunnet fra sine respektive kanalplasser i favorittlista. Må gå inn i meny og hente de tilbake... Flere som opplever det samme?

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny tuner idag, siden den gamle tok kveld. En uke uten tv. Det var heldigvis den gamle softwaren!:-) Håper det ikke er autoupdate, for da brenner den!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Hei, har i det siste opplevd at TVN HD og TV2 HD har rett og slett forsvunnet fra sine respektive kanalplasser i favorittlista. Må gå inn i meny og hente de tilbake... Flere som opplever det samme?
    Jepp! Akkurat samme greia her. Og selvfølgelig forsvant også alle programmerte opptak for de samme kanalene.
    Har egentlig opplevd alle de bugs som jeg har sett nevnt her inne, men kanskje ikke i så stor grad at jeg vil kategorisere produktet som ubrukelig. Men det er nok til å skape irritasjon. Etter den siste oppgraderingen(?) fikk jeg større problemer enn jeg hadde på forhånd. Opplevde flere varianter, men skal ikke ramse opp på nytt her. Enden på visa ble at jeg resatte og formaterte hele driten. Dermed mistet jeg alle opptak som var gjort så langt. Etter formatering ble det faktisk bedre - men langt fra bra nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Ja, vært sånn her også. Men har ikke dette med at vi måtte søke opp kanallisten på nytt da? jeg fikk sms om det for litt siden vertfall, og da regner jeg med det var av en grunn. Og kanskje grunnen var at enkelte stasjoner byttet frekvens, men en stund kjørte på to frekvenser slik at vi opplevde at den gamle datt ut nå?
    Det er vertfall det jeg har tenkt når de har falt ut her..

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Ja, vært sånn her også. Men har ikke dette med at vi måtte søke opp kanallisten på nytt da? jeg fikk sms om det for litt siden vertfall, og da regner jeg med det var av en grunn. Og kanskje grunnen var at enkelte stasjoner byttet frekvens, men en stund kjørte på to frekvenser slik at vi opplevde at den gamle datt ut nå?
    Det er vertfall det jeg har tenkt når de har falt ut her..
    Det stemmer bra. Det er egentlig ingen bug men en følge av at kanaler bytter frekvens. Når frekvens byttes så faller de ut av favoritt lista siden kanalene adresseres med en ts_id som er unik pr. frekvens. Hovedlista oppdateres automatisk i hovedlista etter standby/online med fjernkontroll.

Denne uka har en god del HD kanaler frevens.
    http://avforum.no/forum/satellitt/10...ar-2011-a.html
    1° West news log - TelenorSBC
    1° West info board - TelenorSBC

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønte ikke helt de listene der jeg.. hvor mange kanaler og hvilke er det som flyttes? Jeg merker vel at de faller ut etter hvert, men greit å bare få de på plass med en gang..

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Jeg skjønte ikke helt de listene der jeg.. hvor mange kanaler og hvilke er det som flyttes? Jeg merker vel at de faller ut etter hvert, men greit å bare få de på plass med en gang..
    Det er bare å skru av og på mottageren med fjernkontrollen nå så slipper du å tenke mer over dette. Da flyttes kanalene automatisk til de nye frekvensene.
    Dersom du mangler noen HD kanaler i dag så er det pga. at du enda ikke har hatt HDPVR'n i standby.

Side 63 av 81 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •