Canal Digital HD PVR , ny software - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 81 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 1608
    Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uten å trenge å nevne at feilene ved AV slag har kommet oftere -og irritasjons momentene ved feil under programert opptak ikke er mindre- fikk jeg en sms ang autogiro: det viser seg at de forlangte forskudd betalt for 2 måneder... til det vanlig: å betale en måneden av gangen. Altså de prøvde å trekke for januar og februar den 01 januar. Flere som har fått slik? eller kanskje ikke oppdaget det da vanligvis dette trekk går automatisk -for min del har jeg lagt en øvre grense på 700Kr, og dette stoppet den autogiron.

Jeg ringte ditt og da var det samme vanlige svar rundt problemene med hd-pvr, men ingen konkret svar på hvorfor de skulle plutselig forlange 2 måneders forskudd. Kan det være at de ønsker å forsikre seg kundene fra å si opp abb? Vi kommer til å si det opp om det ikke blir bedre eller nedsettelse/endring av fast beløpet.

Hva er andres erfaring og helt konkret: hva har dere tenkt å gjøre? Vi burderer seriøs å si opp abb. faktisk. Så lite som vi ser på tvn, er faktisk bare oppsigelse av abb det "eneste press" vi kan utøve. Dumme svar og kommentarer fra alle "random guy" som ikke hjelper -er jeg ganske lei av...

De prøvde å fakturer meg for en film som jeg fikk lastet ned gjennom VOD men bildet frosset halv veis og strømmen måtte bryttes for å resete "herligheten", da ingen andre velkjente "triks" hjalp....etter ny reset gad ikke å prøve å laste ned dritten igjen.

Så, tålmodigheten begynner å ta slutt.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    Uten å trenge å nevne at feilene ved AV slag har kommet oftere -og irritasjons momentene ved feil under programert opptak ikke er mindre- fikk jeg en sms ang autogiro: det viser seg at de forlangte forskudd betalt for 2 måneder... til det vanlig: å betale en måneden av gangen. Altså de prøvde å trekke for januar og februar den 01 januar. Flere som har fått slik? eller kanskje ikke oppdaget det da vanligvis dette trekk går automatisk -for min del har jeg lagt en øvre grense på 700Kr, og dette stoppet den autogiron.

Jeg ringte ditt og da var det samme vanlige svar rundt problemene med hd-pvr, men ingen konkret svar på hvorfor de skulle plutselig forlange 2 måneders forskudd. Kan det være at de ønsker å forsikre seg kundene fra å si opp abb? Vi kommer til å si det opp om det ikke blir bedre eller nedsettelse/endring av fast beløpet.

Hva er andres erfaring og helt konkret: hva har dere tenkt å gjøre? Vi burderer seriøs å si opp abb. faktisk. Så lite som vi ser på tvn, er faktisk bare oppsigelse av abb det "eneste press" vi kan utøve. Dumme svar og kommentarer fra alle "random guy" som ikke hjelper -er jeg ganske lei av...

De prøvde å fakturer meg for en film som jeg fikk lastet ned gjennom VOD men bildet frosset halv veis og strømmen måtte bryttes for å resete "herligheten", da ingen andre velkjente "triks" hjalp....etter ny reset gad ikke å prøve å laste ned dritten igjen.

Så, tålmodigheten begynner å ta slutt.

Jeg tror ikke noe på at du har motatt noen regning på filmleie VOD. Detter er i Beta og blir ikke belastet.
    Hvis du tror at du får med deg en stor nok gjeng til å utøve press mot CD, så lever du nok i en fantasi verden...

Men du kan jo gå forran som et "godt forbilde", og si opp ditt abb. ingen skal stoppe deg med det!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke hørt noe om VOD fakturering. Har fått mange rare svar angående den saken, men de fleste går på at det er gratis i beta og at når det skal betales så skal det skje på forhånd via skjermen. Og det tror jeg på når det gjelder CD.

Men press mot CD er jeg absolutt for, de har gitt tusenvis av forbrukere et produkt som ikke bare har småfeil, men som rett og slett er vanskelig å få til å fungere. Jeg synes det er latterlig!

Foreløpig får jeg kompensasjon fra CD, ringer hver mnd, og er vel vitende om at Tivo kommer til høsten 2011. Dvs med CD så kan vil vel hvertfall håpe på våren 2012. De var vrange sist gang, og hvis de ikke vil gi kompensasjon videre, så vurderer jeg andre alternativ.

Jeg får sett tv, men noen ganger sliter jeg, og må stille opp en halvtime før program jeg virkelig vil se hvis jeg skal være sikker. Opptak kan man absolutt ikke stole på.

Viasat har brukt opp sin sjanse, penger og regninger har CD vært ryddig på.

RiksTV er et alternativ for min del.

I mitt tilfelle sier jeg ikke opp abonnementet, men hever kjøpet. CD har prøvd å fikse dette problemet langt mer enn tre ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up VOD fakturering

Canal Digital har fakturert meg med filmleie i perioden 30.10.2010 til 07.11.2010. Prøvde meg på 17 stk. noen to,tre ganger for at filmene bare stoppet opp - untatt ett par stykker. Har mailet Digital i dag så får jeg se hva De svarer.

Misteralf

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så de ER frekke nok til å fakturere dette selv om de har sagt at det er gratis og at det skal betales FØR filmen begynner?

Er det mulig? Begynner CD å bli som Viasat, man får det motsatte av det man skal ha?

Må jeg begynne å be om det motsatte av det jeg skal ha for å få det jeg ønsker?

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ufrivillig hatt den nye softwaren i et par måneder. Og nå begynner problemene å komme oftere enn før. Er det andre som merker samme tendens? Her om dagen gikk boksen i vranglås 3 ganger i løpet av en 3-4 timers fjernsynsøkt.

Prøver å unngå å "provosere" boksen dvs unngår serieopptak, unngår å ta opp to ting samtidig og om mulig unngår å se på mens noe tas opp. Men likevel virker det som noe "surner".

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, min har blitt verre. Prøvde å laste ned på nytt også.

Det blir for dumt at man ikke skal kunne bruke produktet som tiltenkt. Sett den på serieopptak og la den låse seg helt, da blir du gretten nok til å ringe CD.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Jeg tror ikke noe på at du har motatt noen regning på filmleie VOD. Detter er i Beta og blir ikke belastet.
    Hvis du tror at du får med deg en stor nok gjeng til å utøve press mot CD, så lever du nok i en fantasi verden...

Men du kan jo gå forran som et "godt forbilde", og si opp ditt abb. ingen skal stoppe deg med det!
    uinteresant hva du tror egentlig... at det er beta viste jeg fra før og, problemet er at ingen av de man snakker med sender en bekreftelse på det som ble sagt. Hadde heller ikke fått noen regning på tildligere filmer før den siste filmen som stopet halv veis.

Joda, klar over at jeg "fantaserer" i å tro at flere vil være med på å utøve press på CD, vi pleier å finne oss i det meste som regel. Spørsmålet er bare hvor lenge mange av oss gidder og ja, jeg gidder ikke å gjøre noe med det akk nå pga vinter og ny antenne -ellers er godt å se at CD har mindre "monopol" på enkelte kanaler og blir nok flere kanaler som vil også komme med andre alternativer. Da skal jeg self si opp med den største glede.

Beste alternativet er rikts tv synes jeg, og i tilleg flere tuner med på kjøpe og for mindre beløp... det andre som har overvist meg enda mer er større tilgang til filmer og serier på internett -så hos en kamerat en del interesante sider med bra innhold og kvalitet. Så CD er mindre og mindre interesant så
    lenge de bare ignorerer kundene sine og holder oss for narr

Self skal jeg si ifra hva det blir til ang VOD filmen. Men jeg anbefaler å forlange en skriftlig email der en "random guy" bekrefter at VOD er gratis mens det er beta, ellers er faktisk ikke til å stole på, da jeg selv fikk også bedskjed at det var gratis og siden det var "beta" ikke kostet det noe å bruke... så seriøs har CD blitt.

Hyppigheten i feilene har også øket for min del, særlig den der tuneren henger seg opp når den slås AV, og forblir der inntil strømmen bryttes eller resetes.

Å slå på EPG mens man ser på noe annet er sjangse spill, da tuneren kan plutselig finne på å restarte eller henge seg.

Har forresten sett at CD har begynt å annonsere diverse "tilbud" for disse bedritne hd-pvr tunere. Er det lov å selge et så dårlig produkt til "uvitende kunder"?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra CD

Sitat Opprinnelig postet av misteralf
    Canal Digital har fakturert meg med filmleie i perioden 30.10.2010 til 07.11.2010. Prøvde meg på 17 stk. noen to,tre ganger for at filmene bare stoppet opp - untatt ett par stykker. Har mailet Digital i dag så får jeg se hva De svarer.

Misteralf
    Fikk fra CD idag følgende svar:
    Takk for din henvendelse.

Vi har kreditert fakturanr. 41201649 kr 757,-.

Dersom du har problemer i forbindelse med leie av film, ta kontakt med
    kundeservice på tlf 06090 når du sitter foran TV/Dekoder

Med vennlig hilsen
    Kundeservice
    Canal Digital Norge AS

Fornøyd med det - så CD er ikke så useriøse som mange klager på

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er de vel. De sender ut regninger for å lure til seg penger de ikke har krav på. Mange betaler sikkert uten å nøle i frykt for inkasso osv.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Det er de vel. De sender ut regninger for å lure til seg penger de ikke har krav på. Mange betaler sikkert uten å nøle i frykt for inkasso osv.
    Det er ganske drøyt å påstå at de sender ut slike giroer med vilje. Det ville være forsøk på svindel og en kriminell handling. Så hev saklighetsnivået før du mister all troverdighet.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er ganske drøyt å påstå at de sender ut slike giroer med vilje. Det ville være forsøk på svindel og en kriminell handling. Så hev saklighetsnivået før du mister all troverdighet.
    Altså, problemet er at CD har informert både meg og en del andre at VOD er "gratis" siden den er i prøve stadiet og som plaster på såret for problemene med hd-pvr boksene. Som sagt de har også plutselig fakturert meg for en film som i tilleg jeg ikke kunne se ferdig -i og for seg greit at den feiler da jeg vet at dette er et beta stadiet MEN at de skal forlange å få betalt for det finner jeg det svart useriøs da jeg blir fortalt et helt annen historie av alle "random guy" som svarer hos CD. Som sagt: man kan ikke stole på det de sier med mindre det bekreftes skriftlig i tilleg. Så, sånt sett kan jeg også si meg ening med komentaren til brossen.

Det andre er -i mitt tilfelle- at de prøvde å fakturere -altså i samme regningen- for 2 måneder i forskudd (januar + februar) gjennom autogiro, og mest sansynlig hadde blitt trukket fra konton uten at vi merket det HVIS jeg ikke hade satt en øvre grense på 700Kr. Når jeg ringte og spurte hvorfor "plutselig" forskudd på 2 måneder så hadde de ikke noe svar faktisk og jeg skulle bli kontaktet av en annen "ekspert" -og har fremdeles ikke fått tlf. fra "experten"

Det som kanskje ikke kommer helt klart er at vi har vært fornøyde kunder hos CD i over 6 år med den største pakken og betalt det de forlangte -misnøyen oppstår når det elendige software oppgradering ble utført, da de levelige feilene som var i hd-pvr i begynnelsen var ikke så ille alikevel. Boksen har jeg byttet ut 3 ganger allrede og det FØR det nye linux sofware.

Det er måtte dette blir behandlet på som jeg finner svart useriøs og kritik verdig fra CDs sin side. Ta for eks en titt på hvordan CD i sverige håndterer dette: de innrømer feilen og beklager dette og gir konkrete råd og vink. CD norge regner med at vi er mindre intelligente og skylder på alle software feil på strømsforsyningen til hd-pvr boksene, bruk av en enkelt coax kabel, og mer eller mindre bruker feil (jeg fikk som komentar fra en random guy at jeg burde prøve å vente litt før jeg gikk inn på EPG -slik kunne jeg unngå at den krasjet fulstendig... haha.... nei, da begynte jeg å le bare. Skjekt med en boks som har EPG som et av sine mest brukte funksjoner: "ikke brukt den så ofte eller helst unngå å bruke den".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helga så:
    - formaterte jeg harddisken
    - resatte tuneren til fabrikkinnstilling
    - lastet ned software på nytt

Det virker som det fungerer relativt bra nå. Den er treg og bråker, men den har ikke hengt seg noe og den avslutter relativt raskt.

Får håpe det holder en stund da.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hva er drøyt? Er det ikke drøyt å sende regning på noe man har fått bekreftet at er gratis fra flere hold? Kan du forklare meg hvor dette ikke er saklig?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av rogo
    I helga så:
    - formaterte jeg harddisken
    - lastet ned software på nytt

Det virker som det fungerer relativt bra nå. Den er treg og bråker, men den har ikke hengt seg noe og den avslutter relativt raskt.

Får håpe det holder en stund da.
    Min tuner har stort sett fungert "såder" i lange perioder. Noen restarter og resatte fabrikkinnstillinger har det vært uten at jeg har fått magesår av den grunn.Det som undrer meg er hvorfor dere bruker så mye tid og krefter på å skjelle ut CD og den dødsdømte boxen.Alle vet jo idag at det vil bli nye tunere fremover og nå har denne tråden overlevd seg selv.Boxen blir aldri bra.Slapp av og nyt programmene.Det blir ingen løsninger på dette før det kommer nye tunere.Når det gjelder de utskjelte medarbeiderene i CD så tenk igjennom hva ville vi ha sagt til kundene når boxen er håpløs og vil ikke har noen fornuftig å si? Hjelper det om tusenvis ringer og skjeller deg ut? Boxen og softwaren er en dårlig kombinasjon that`s it.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, reagerer litt her. Dette er tross alt en forbrukerelektronikk boks som skal fungere slik den er beskrevet når den ble solgt. Relativt dyr var den også for mange, nesten 3000 kroner.

Saken er at boksen fungerte tilnærmeit greit før CD bestemte seg til å endre på softwaren. Den nye softwaren skapte en haug med problemer, litt avhengig av hvilken versjon man har av boksen. CD har gjort svært lite for å ordne opp i problemene. De to bugfixene som har kommet var rent ynkelige i innhold. Og så har det vært stille lenge.

Synes nok det har gått så lang tid nå at vi burde kunne forvente en endelig bugfix.

Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Min tuner har stort sett fungert "såder" i lange perioder. Noen restarter og resatte fabrikkinnstillinger har det vært uten at jeg har fått magesår av den grunn.Det som undrer meg er hvorfor dere bruker så mye tid og krefter på å skjelle ut CD og den dødsdømte boxen.Alle vet jo idag at det vil bli nye tunere fremover og nå har denne tråden overlevd seg selv.Boxen blir aldri bra.Slapp av og nyt programmene.Det blir ingen løsninger på dette før det kommer nye tunere.Når det gjelder de utskjelte medarbeiderene i CD så tenk igjennom hva ville vi ha sagt til kundene når boxen er håpløs og vil ikke har noen fornuftig å si? Hjelper det om tusenvis ringer og skjeller deg ut? Boxen og softwaren er en dårlig kombinasjon that`s it.
    Stølen

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min tuner har stort sett fungert "såder" i lange perioder. Noen restarter og resatte fabrikkinnstillinger har det vært uten at jeg har fått magesår av den grunn.
    Hele grunnen til å kjøpe boksen er jo å kunne ta opp. Ellers er den verdiløs. Kunne da fint ha klart meg med analog TV slik det var før alt ble bare digitull.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av oilar
    Nja, reagerer litt her. Dette er tross alt en forbrukerelektronikk boks som skal fungere slik den er beskrevet når den ble solgt. Relativt dyr var den også for mange, nesten 3000 kroner.

Saken er at boksen fungerte tilnærmeit greit før CD bestemte seg til å endre på softwaren. Den nye softwaren skapte en haug med problemer, litt avhengig av hvilken versjon man har av boksen. CD har gjort svært lite for å ordne opp i problemene. De to bugfixene som har kommet var rent ynkelige i innhold. Og så har det vært stille lenge.

Synes nok det har gått så lang tid nå at vi burde kunne forvente en endelig bugfix.
    Det er ingen tvil om at kjøpet bør kunne heves og at avtalen sies opp.Det er heller ingen tvil om at CD kunne gjort denne oppgraderingen med mye bedre resultat enn de har gjort,men denne tråden fører liksom ikke noe fornuftig med seg.Det har vært en evig lang klagesak som tydeligvis ikke løser problemene.Jeg er sikker på at CD hadde løst dette h....tet dersom de kunne.Jeg kan ikke se for meg CD`s kundemottakere har hatt noen god jul.Jeg er nokså sikker på at de har mer eller mindre gitt opp denne saken.
    Så mitt råd er dersom du ikke kan akseptere boxen så si opp avtalen.For oss andre så får vi håpe på nye tunere i år? Lever i håpet.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne på Facebook. Kansje vi kan bli en del medlemmer før canal digital skal bytte bokser.

Vi bør få Canal Digitals nye Hd-Pvr gratis | Facebook

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen
    Helt enig i at det ikke er på sin plass å skjelle ut medarbeidere i CD. De som svarer på telefon og e-post har nok ikke noe med disse problemene å gjøre. Nå har jeg imidlertid ikke skjelt ut noen, men jeg har sendt to seriøse brev, samt flere meldinger hvor jeg beskriver de problemene jeg har med tuneren.
    Hvilken løsning kommer det ut av at man ikke klager?
    Er det noe som har fått gratis måneder uten å si fra til CD?
    Det at en klager, og krever avslag, legger jo helt klart et press på CD for å løse dette. De taper jo store penger på å refundere månedsprisen.
    Jeg har personlig fått tre måneder gratis. Hvis alle hadde klaget like mye så ville kanskje CD tapt så mye at de hadde gjort noe med problemet. Jeg har nå også krevet heving av kjøpet av HD-PVR'n. Hvis de aksepterer dette så taper de pengene jeg har betalt der også i og med at jeg har hatt den i snart to år.
    Jeg mener at flere bør bruke energi på dette, og klage mye mer til CD. Bombarder de med meldinger, telefoner og helst også brev i posten.

Side 62 av 81 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •