Canal Digital HD PVR , ny software - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 81 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 1608
  1. #1201
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var ikke plaget med dette før, men etter siste oppdatering har også min begynt å tulle når jeg slår den av. Slår den av, går og legger meg, og morgenen etter står den fortsatt og blinker mens HD går. Må ta strømmen da for å få den i gang igjen.

  2. #1202
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har hatt samme boksen siden mars 2008 om jeg ikke husker feil. Den har stort sett fungert OK helt frem til Linux-oppdateringen. Første Linux varianten fungerte også rimelig greit med unntak av at den av og til startet i mute. Den siste versjonen derimot har en tendens til enten å låse seg elle bare skru seg av når man går inn i EPG. Dette er fryktelig irriterende.

    I går hadde jeg satt på et manuelt opptak av Bruce Springsteen mens kona så på noe annet. Få minutter ut i opptaket skrudde boksen seg av når hun skulle skifte kanal via EPG. Så da ble det ikke noe av opptaket i det hele tatt.

    Andre som har akkurat dette problemet?

  3. #1203
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter at siste SW versjon kom har jeg faktisk opplevd 2 ganger at boksen har restartet når jeg gikk inn på EPG. Heldigvis hadde jeg ikke noe på opptak da.

    Min mor har samme boksen. Hun tar opp mye med den. Fungerer greit bortsett fra ved månedsskifter. Da mister hun ofte opptak som er programmert inn. Det var også feil på den gamle SW'en så hvorfor dette skjer vet jeg ikke.

  4. #1204
    Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    ERROR01
    Tuneren går ikke å skru av, og tar jeg strømmen av den så kommer den rett tilbake til error01 uten at jeg trenger å slå den på.
    Tuneren var DØD, fikk ny
    med sikkert akkurat de samme problemene som den gamle...

  5. #1205
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er jeg på tredje gratis måneden. Denne gangen var de vrange, de begynner vel å se tapet.

    Reset, formatter og last ned programvare på nytt. Godt utprøvd hver uke hos meg.



    Dere andre, ringer ikke dere for å nekte å betale for et produkt som ikke fungerer? Jeg hadde lett godtatt noen små bugs, men ikke at jeg sliter med å få tuneren på pluss xx antall andre problemer.


    Hvor er egentlig kjøpsloven når CD er inne i bildet? De har prøvd å fikse min dekoder mangfoldige ganger nå, dvs alle dekoderene jeg har prøvd.

  6. #1206
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Da er jeg på tredje gratis måneden. Denne gangen var de vrange, de begynner vel å se tapet.

    Reset, formatter og last ned programvare på nytt. Godt utprøvd hver uke hos meg.



    Dere andre, ringer ikke dere for å nekte å betale for et produkt som ikke fungerer? Jeg hadde lett godtatt noen små bugs, men ikke at jeg sliter med å få tuneren på pluss xx antall andre problemer.


    Hvor er egentlig kjøpsloven når CD er inne i bildet? De har prøvd å fikse min dekoder mangfoldige ganger nå, dvs alle dekoderene jeg har prøvd.

    Du trenger ikke engang bruke kjøpsloven. Du kan henvise til pkt. 15 i CD's abbonnementsvilkår.

    15. A SENDINGSBRUDD/SENDINGSFORSTYRRELSER/ANSVARSFRASKRIVELSE
    Avbrytes (eller forstyrres vesentlig) sendingene som omfattes av abonnementsavtalen i mer enn 48 timer, og avbruddet/forstyrrelsen kan henføres til utstyr eller tjenester som CD svarer for, har kunden rett til forholdsmessig fradrag i abonnementsavgiften. Øvrige avgifter og gebyrer refunderes ikke. Ved beregning av avbruddets lengde, tas utgangspunkt i det tidspunkt kunden skriftlig eller muntlig meldte feilen. Fradrag gis ikke dersom avbruddet/forstyrrelsen skyldes feil installasjon av mottaker, parabol eller mikrobølgehode eller forhold under kundens kontroll. Kunden kan ikke gjøre krav gjeldende som følge av sendingsforstyrrelser/avbrudd når dette skyldes atmosfæriske forhold eller andre forhold som programselskapene eller CD ikke har herredømme over. Kunden vil imidlertid kunne heve avtalen dersom slike forstyrrelser eller avbrudd er av lengre enn 1 måneds varighet, jfr. pkt.16. Ingen av partene er ansvarlige for forhold som kan henføres til force majeure, arbeidskonflikt og/eller offentlig regulering. CD har ikke ansvar for innholdet i sendingene selskapet distribuerer.


    15 B AVHJELP, PRISAVSLAG, ERSTATNING
    Kunden har i tillegg til det som fremgår av forrige ledd krav på avhjelp, prisavslag og erstatning ved mangler som skyldes forhold innenfor CDs kontroll i samsvar med alminnelige norske kontraktsrettslige prinsipper. Likeledes har CD rett til å kreve erstatning av kunden ved dennes mislighold. Dersom kunden ønsker å gjøre gjeldende mangler iht. pkt. 15 B plikter kunden å reklamere straks eller uten ugrunnet opphold etter at mangelen ble eller burde vært oppdaget.

  7. #1207
    Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min tuner med nyeste software slår av signalet på HDMI etter en stund. Har den koblet til TV via både HDMI og SCART siden tekst-tv på TV'n ikke virker over HDMI.

    Så når jeg ser TTV setter jeg TV på SCART-inngangen og ser det jeg vil. Etterpå vil jeg se på TV i full HD så jeg bytter tilbake til HDMI på TVn. Men får ikke noe signal. Å slå TVn av/på hjelper ikke heller. Men å slå tuner av/på hjelper. Frykelig irriterende å måtte slå av/på tuner flere ggr om dagen!

  8. #1208
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Helgeo
    Har hatt samme boksen siden mars 2008 om jeg ikke husker feil. Den har stort sett fungert OK helt frem til Linux-oppdateringen. Første Linux varianten fungerte også rimelig greit med unntak av at den av og til startet i mute. Den siste versjonen derimot har en tendens til enten å låse seg elle bare skru seg av når man går inn i EPG. Dette er fryktelig irriterende.

    I går hadde jeg satt på et manuelt opptak av Bruce Springsteen mens kona så på noe annet. Få minutter ut i opptaket skrudde boksen seg av når hun skulle skifte kanal via EPG. Så da ble det ikke noe av opptaket i det hele tatt.

    Andre som har akkurat dette problemet?
    Jeg fikk dette problemet etter siste oppdatering. Dekoderen hang ofte og det hente at den slo seg av når jeg trykket på EPG-knappen. Til slutt nektet den å starte opp igjen og jeg har fått tilsendt en ny dekoder med en eldre sw-versjon, den er fra før linux og jeg har ingen planer om å innstalere siste versjon igjen. Har vel egentlig gitt opp denne dekoderen og venter med lengsel på de nye dekoderne :-?

  9. #1209
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndyTapaz
    Du trenger ikke engang bruke kjøpsloven. Du kan henvise til pkt. 15 i CD's abbonnementsvilkår.

    15. A SENDINGSBRUDD/SENDINGSFORSTYRRELSER/ANSVARSFRASKRIVELSE
    Avbrytes (eller forstyrres vesentlig) sendingene som omfattes av abonnementsavtalen i mer enn 48 timer, og avbruddet/forstyrrelsen kan henføres til utstyr eller tjenester som CD svarer for, har kunden rett til forholdsmessig fradrag i abonnementsavgiften. Øvrige avgifter og gebyrer refunderes ikke. Ved beregning av avbruddets lengde, tas utgangspunkt i det tidspunkt kunden skriftlig eller muntlig meldte feilen. Fradrag gis ikke dersom avbruddet/forstyrrelsen skyldes feil installasjon av mottaker, parabol eller mikrobølgehode eller forhold under kundens kontroll. Kunden kan ikke gjøre krav gjeldende som følge av sendingsforstyrrelser/avbrudd når dette skyldes atmosfæriske forhold eller andre forhold som programselskapene eller CD ikke har herredømme over. Kunden vil imidlertid kunne heve avtalen dersom slike forstyrrelser eller avbrudd er av lengre enn 1 måneds varighet, jfr. pkt.16. Ingen av partene er ansvarlige for forhold som kan henføres til force majeure, arbeidskonflikt og/eller offentlig regulering. CD har ikke ansvar for innholdet i sendingene selskapet distribuerer.


    15 B AVHJELP, PRISAVSLAG, ERSTATNING
    Kunden har i tillegg til det som fremgår av forrige ledd krav på avhjelp, prisavslag og erstatning ved mangler som skyldes forhold innenfor CDs kontroll i samsvar med alminnelige norske kontraktsrettslige prinsipper. Likeledes har CD rett til å kreve erstatning av kunden ved dennes mislighold. Dersom kunden ønsker å gjøre gjeldende mangler iht. pkt. 15 B plikter kunden å reklamere straks eller uten ugrunnet opphold etter at mangelen ble eller burde vært oppdaget.

    Jøss, se der ja. Men jeg kan ikke si at jeg har hatt 48 timer konstant fravær av tv bilde. Men sammenlagt er det langt mer.

    Uansett er det totalt urimelige forhold, hadde man kjøpt et sånt produkt på Elkjøp så hadde det vært erstattet med en annen modell for lengst.

  10. #1210
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Da er jeg på tredje gratis måneden. Denne gangen var de vrange, de begynner vel å se tapet.

    Reset, formatter og last ned programvare på nytt. Godt utprøvd hver uke hos meg.



    Dere andre, ringer ikke dere for å nekte å betale for et produkt som ikke fungerer? Jeg hadde lett godtatt noen små bugs, men ikke at jeg sliter med å få tuneren på pluss xx antall andre problemer.


    Hvor er egentlig kjøpsloven når CD er inne i bildet? De har prøvd å fikse min dekoder mangfoldige ganger nå, dvs alle dekoderene jeg har prøvd.
    Hvor er det du ringer for å få til dette?
    Sist måned ringte jeg og var faktisk litt forb... når jeg snakka med de, men holdt meg helt rollig og saklig og la frem saken. Han jeg snakka med var enig i at jeg hadde grunn til å være misfornøyd, men sa at da måtte jeg levere skriftlig klage.
    Heldigvis var jeg ikke langt unna hjemmet så jeg fikk straks tilgang til å skrive et velformulert brev på mail til de. Men som sagt, han påsto det at pr telefon kunne de ikke gi meg noen slik kompensasjon.

  11. #1211
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Strømforsyning

    Hei

    Da jeg skulle sette i den nylig tilsendte strømforsyningen fra CD uten å ha klaget oppdaget jeg at det var en bryter på ledningen.
    Omtrent som en liten bryer for lamper.

    Er vel meningen vi skal bruke bryteren i stedet for å trekke ut kontakten hver gang CD HD-PVR boksen låser seg da.

    Så da har vel Canal Digital endret taktikk til:
    "Vi løser ikke problemet, men vi prøver bare å gjøre symptomene lettere å leve med."

  12. #1212
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikazee
    Hei

    Da jeg skulle sette i den nylig tilsendte strømforsyningen fra CD uten å ha klaget oppdaget jeg at det var en bryter på ledningen.
    Omtrent som en liten bryer for lamper.

    Er vel meningen vi skal bruke bryteren i stedet for å trekke ut kontakten hver gang CD HD-PVR boksen låser seg da.

    Så da har vel Canal Digital endret taktikk til:
    "Vi løser ikke problemet, men vi prøver bare å gjøre symptomene lettere å leve med."

    Eller du kan skaffe deg et sett med trådløse brytere (slike plugg-inn kontakter du setter i stikkontakten), så kan du sitte i sofaen og kutte strømmen...:-?

  13. #1213
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndyTapaz
    Eller du kan skaffe deg et sett med trådløse brytere (slike plugg-inn kontakter du setter i stikkontakten), så kan du sitte i sofaen og kutte strømmen...:-?

    Det var lurt, jeg trenger det for å få den røde lampa til å slutte å blinke, så slipper jeg å krabbe bak for å ta ut kontakta hver gang. Takk

    Er vel ike lenge før dritten slutter helt å virke :S

  14. #1214
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Hvor er det du ringer for å få til dette?
    Sist måned ringte jeg og var faktisk litt forb... når jeg snakka med de, men holdt meg helt rollig og saklig og la frem saken. Han jeg snakka med var enig i at jeg hadde grunn til å være misfornøyd, men sa at da måtte jeg levere skriftlig klage.
    Heldigvis var jeg ikke langt unna hjemmet så jeg fikk straks tilgang til å skrive et velformulert brev på mail til de. Men som sagt, han påsto det at pr telefon kunne de ikke gi meg noen slik kompensasjon.

    Hehe, nei han sa vel det. Likevel er jeg på tredje gratis måneden.

    Du er vel kanskje ikke bestemt nok. Jeg sier klart ifra, de får velge om de skal beholde en kunde eller ikke. Sier også at jeg kommer til å ringe hver mnd frem til jeg har et produkt som fungerer brukbart.


    De to første mnd gikk det helt greit. Sist gang måtte jeg gjennom den standariserte feilsøkingen.


    Jeg ringer vanlig kundeservice og taster meg frem til teksinsk support.

  15. #1215
    Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Det var lurt, jeg trenger det for å få den røde lampa til å slutte å blinke, så slipper jeg å krabbe bak for å ta ut kontakta hver gang. Takk

    Er vel ike lenge før dritten slutter helt å virke :S
    Jeg har to HD-PVR som henger seg rett som det er. Clasern hadde pakke med fjernkontroll og tre strømkontakter (kr 229,-). Jeg krabber ikke lenger bak og drar ut strøm...

  16. #1216
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har heldigvis topolt bryter som tar alt av lyd og bilde utstyret mitt.

  17. #1217
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Før så måtte jeg starte boksen to ganger for å se på tv. Nå meg jeg slå den av to ganger for at den berømte lampa skal gi seg.

    Forandring fryder... 8)

  18. #1218
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samme her, men...... Jeg liker ingen av delene :-)

  19. #1219
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg også klaget og fått en mnd ekstra uten å betale. I tillegg fikk jeg bekreftet at det ikke kommer noen ny boks før til høsten en gang, og at de ikke enda har tatt noen avgjørelse på om vi må kjøpe nye bokser eller om vi får erstattet de vi har. Det var vertfall det svaret jeg fikk fra en som påsto han hadde stålkontroll, og ikke var en "random guy" der inne. Han sendte meg sogar en ny hd-pvr også, så da får jeg teste ut en ny en stund før jeg bestemmer meg for å returnere den gamle eller nye, alt ettersom hvem av de som fungerer best..

  20. #1220
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror ikke på noe som helst. Men hvis ikke Sagem dekoderen min fungerer til høsten, så får de velge. Enten hever jeg kjøpet eller så gir de meg ny boks. Om det så innebærer forbrukerråd og avisartikler.

Side 61 av 81 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •