Canal Digital HD PVR , ny software - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 81 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1608
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg opplever akkurat det samme. Den kan stå og blinke i timesvis.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Ellers er jeg spent på TIVO boksen, high end med 1TB harddisk ?
    Det hadde vært kult :-D
    250 mega disk blir litt puslete i lengden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogo
    Slo av tuneren når jeg gikk å la meg i går kveld. I dag morges drev den fortsatt på å slå seg av. Prøvde på nytt uten hell, og måtte dermed ta strømmen. Fin boks dette.....
    I dag skjedde det på nytt. Sto opp og tuneren står og surrer....

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogo
    I dag skjedde det på nytt. Sto opp og tuneren står og surrer....
    Samme skjedde her..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bør jeg oppgradere?

Hei
    Jeg har prøvd og lese meg til i denne tråden om jeg bør svare ja nå når dekoderen min sier jeg bør oppgradere, men jeg er ikke så inne på dette så jeg spør heller.

inne på innstillingene mine står det nå at jeg har software versjon 4.20.14K /1.2.0605

boksen fungerer sånn passelig greit nå bortsett fra at den må slåes på 2 ganger og henger seg fra tid til annet, den er også forferdelig treg da men det går an og leve med for og si det slik.

Bør jeg svare ja til oppgradering og eventuelt hva blir forbedret?

Mvh
    Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dock
    Hei
    Jeg har prøvd og lese meg til i denne tråden om jeg bør svare ja nå når dekoderen min sier jeg bør oppgradere, men jeg er ikke så inne på dette så jeg spør heller.

inne på innstillingene mine står det nå at jeg har software versjon 4.20.14K /1.2.0605

boksen fungerer sånn passelig greit nå bortsett fra at den må slåes på 2 ganger og henger seg fra tid til annet, den er også forferdelig treg da men det går an og leve med for og si det slik.

Bør jeg svare ja til oppgradering og eventuelt hva blir forbedret?

Mvh
    Dag
    -Dette er hva Canal Digital selv sier om siste oppdatering.

Siste softwareoppgradering
    (8. desember 2010)

Dette løser siste software:

* Kunder med 1 antennekabel kunne få "signal problem" på en del kanaler. Dette er nå i orden.
    * Noen kunder kunne oppleve sort skjerm og tom kanalliste når de slo på dekoderen mens de tok opp et program. Dette er nå i orden.
    * Enkelte kunder (spesielt de med DVI-tilkobling) har hatt problemer med HD-oppløsnings kvalitet på tv-skjermene. HDMI-driveren er nå oppdatert og dette vil ikke forekomme.
    * VOD- (video on demand) delen fungerer nå mer stabilt.

Dette løser IKKE oppdateringen:

* Mute i display ved oppstart fra standby. Enkelte ganger når man slår på dekoderen vil man ikke ha lyd og det står ”mute” i displayet. Dette løses enkelt ved å trykke på Volume + på dekoderens fjernkontroll til ønsket lydnivå.
    * Dekoderen kan bli ustabil hvis den står på over tid. Slå den derfor av (i standby) når den ikke er i bruk. Eventuelle planlagte opptak vil bli gjort selv om dekoderen står i standby.
    * Spole-hastigheten er ikke utbedret. Husk at man kan bruke rød og grønn knapp for hoppe 10 minutter frem eller tilbake.
    * Ingen endringer i skriftstørrelse. Det er planlagt tydeligere tekst ved neste software (særlig i EPG).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke Canal Digital den jeg stoler mest på her i verden så jeg tror jeg lar vær og oppdatere jeg... desuten er det ikke så lenge før abbonomentet går ut og jeg slipper og ha noe med CD og gjøre resten av mitt liv og dette er pga at jeg kjøper et nytt produkt og får et brukt oppgradert som ikke virker.

Men takker for svar.

Mvh
    Dag

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyTapaz
    -Dette er hva Canal Digital selv sier om siste oppdatering.

Dette løser IKKE oppdateringen:

* Mute i display ved oppstart fra standby. Enkelte ganger når man slår på dekoderen vil man ikke ha lyd og det står ”mute” i displayet. Dette løses enkelt ved å trykke på Volume + på dekoderens fjernkontroll til ønsket lydnivå.
    Dette skjer meg hver gang omtrent.
    Faktisk ganske irriterende i lengden..

Alltid noe nytt som skjer etter en oppdatering virker det som. Rart med det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dock
    Nå er ikke Canal Digital den jeg stoler mest på her i verden så jeg tror jeg lar vær og oppdatere jeg... desuten er det ikke så lenge før abbonomentet går ut og jeg slipper og ha noe med CD og gjøre resten av mitt liv og dette er pga at jeg kjøper et nytt produkt og får et brukt oppgradert som ikke virker.

Men takker for svar.

Mvh
    Dag

Jeg stoler heller ikke på dem, og det er mye p.g.a. tidligere erfaringer med de. I tillegg har jeg siden september hatt mange av problemene som er blitt beskrevet her i denne tråden. Derfor kjøpte jeg en annen dekoder som CD ikke har hatt noe med å gjøre for å slippe denne frustrasjonen gjennom jula. I mitt tilfelle valgte jeg å ikke si opp abbonementet ennå etter at CD lovet å kreditere meg med 2 Mnd. Min personlige erfaring er at det tross alt er lettere å snakke med kundeservice på CD enn enkelte andre leverandører. Disse problemene er tross alt ikke dem som sitter på kundeservice sitt ansvar, men de med teknisk ansvar hos CD bør snarest få fortgang i å få løst dette. I tillegg er det synd at det innholdet CD leverer lider så til de grader under gjentatte ugunstige valg av utstyr.

Vil bare ønske de som sitter på kundeservice hos CD en god jul, de gjør nesten alltid det beste de kan, selv om teknisk avdeling hos CD gjør sitt ytterste for å ergre kundene. En skulle nesten tro CD kjøper tekniske tjenester hos sine konkurrenter siden det såpass ofte går fullstendig på tverke når de skal lansere noe nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Litauen
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på dere!

Så lenge var Adam i paradis! Satte opp min nyinnkjøpte vidunderboks her forleden dag og alt så ut til å virke, og det gjorde det da også, en stund.
    Plutselig var hardisken full, ingen pausefunksjon og ikke noe opptak, overhodet. Nullstilling og resetting fiksa dette, men jeg må nok krype til korset og fikse kabel nr. 2. Blir å purre på noen tekniske eksperter og montører det!

Spørsmål:

noen som vet hvilken hdmi-versjon den kabelen som fulgte med tuneren
    støtter? Hvis ikke minst 1.3, som min Samsung har, vil det være noen vits i å bytte til noe mer sneksie greier?

Går ut i fra at 1.3-kabler el. mer også støtter versjonene nedover i rekka.

Skal nok leve ok nok på den noe reduserte bruksmuligheten jeg til begge kablene sitter der de skal, tror jeg da.......

Måtte jula ellers bli en ukomplisert en og uten for mye teknisk styr, for alle!

Rolf i Vilnius

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dnepr1036

noen som vet hvilken hdmi-versjon den kabelen som fulgte med tuneren
    støtter? Hvis ikke minst 1.3, som min Samsung har, vil det være noen vits i å bytte til noe mer sneksie greier?

Går ut i fra at 1.3-kabler el. mer også støtter versjonene nedover i rekka.

Måtte jula ellers bli en ukomplisert en og uten for mye teknisk styr, for alle!

Rolf i Vilnius
    Den viktigste funksjonen som jeg tror først kom på v.1.3 er Auto lip-sync.
    Men jeg vet ikke hvilken versjon medfølgende kabel er. God Jul

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Litauen
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og god jul til deg også

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, suverent, nå slutter ikke den røde lampa å blinke når jeg slår av boksen. Må trekke ut strømmen og starte den på nytt før den virker igjen. Det samme skjedde med den andre boksen som gikk istykker, det var fin julegave det :s
    Får jo sett på TV enn så lenge da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strøm trafo til HD-PVR

Hei

Lillejulaften fikk vi en pakke fra Canal digital.
    Vi er av dem som enda ikke har klaget, men har tenkt å gjøre det.

Pakken inneholdt en ny strømtrafo til Canal Digital sin HD-PVR.
    Har flere fått dette?

Sender de ut dette til alle sine kunder med HD-PVR siden vi fikk en slik uten å ha klaget?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikazee
    Hei

Lillejulaften fikk vi en pakke fra Canal digital.
    Vi er av dem som enda ikke har klaget, men har tenkt å gjøre det.

Pakken inneholdt en ny strømtrafo til Canal Digital sin HD-PVR.
    Har flere fått dette?

Sender de ut dette til alle sine kunder med HD-PVR siden vi fikk en slik uten å ha klaget?

Siden du er den eneste kunden som ennå ikke har klaget har Canal Digital lagt sammen to og to, og kommet til konklusjonen at ditt strømadapter neppe virker

Men for å svare på det du lurte på... Nei, jeg har ikke fått nytt adapter i julegave, så alle har nok ikke fått.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Min erfaring med pvr-boksen: Kjøpte den til vinter-ol i februar, den fungerte men var treg++ Etter oppdateringer ble boksen faktisk bra utpå sommeren. Men så kom "linux-oppdateringen". Jeg var ikke av de med flest problemer men måtte starte to ganger osv. Nye oppdateringer og flere problemer, boksen begynte å henge etter flere timers bruk og måtte restartes via på-knappen. Etterhvert begynte boksen å henge og noen ganger slå seg av når man startet epg, restart via på-knappen. Etter siste oppdateringen skjedde dette hyppigere inntil boksen en uke før jul ikke lot seg restarte lenger, den gikk til "init" og der sto den med svart skjerm og regarte ikke på noenting. Jeg har nå fått ny boks med sw-versjon 2.3.0 og tørr ikke installere oppdateringen, ihvertfall ikke før jul/nyttår er over. Det værste ved det hele er at vi hadde tatt opp noen serier vi skulle kose oss med i jula, cup-finalen med favorittlaget gikk også tapt :-? Det er altfor dårlig av CD og levere et sånt møkkaprodukt og jeg tar det som en selvfølge at vi som har betalt for hd-pvr dekoder for byttet den inn i den nye dekoderen når den er leveringsklar.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så inderlig glad for at jeg har kabel HD-PVR, den funker helt perfekt etter den siste oppdateringen. Hvis de finner på å sende ut Linux oppdatering på kabel, så skal jeg plent nekte å laste ned den. Jeg tar ikke sjansen på det før jeg har muligheten for og bytte til en av de boksene som kanskje kommer neste år

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er hjemme til jul og tenkte å prøve filmleie på mine foreldes HD PVR. Fikk startet film uten problemer og uten å gi fra meg noe info. Lurte på hvordan filmleien faktureres.

Side 59 av 81 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •