Canal Digital HD PVR , ny software - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 81 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1608
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Så utrolig barnslig kommentar.
    Så fort noen avstår fra å hive seg på hylekoret mot CD er man plutselig ansatt der...:roll:

Jeg er helt enig, jeg blir også provosert av å lese sånne tåpelige svar, har man ikke noe bedre å komme med så ikke kommenter noe i det hele tatt.

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med cd om VOD dem sa at det ikke fungerte før på nyåret skulle få beskjed via brev.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, du snakker med -------, hva kan jeg hjelpe deg med?
    Hei, jeg har et spørsmål vedr. HD-PVR dekoderen
    Leser i en artikkel på dinside.no at dere skal tilby en annen type dekoder fra ADB
    ADB?
    HD PVR: Ny HD PVR-boks fra Canal Digital - DinSide Bolig
    ADB 5720SX
    lurte på hvordan denne skal selges til oss som allerede har kjøpt en HD-PVR til 3.000,- som ikke lenger fungerer skikkelig etter siste halvårs runde med oppdateringer
    Jeg må undersøke dette litt. Kan du være så snill å vente litt mens jeg sjekker opp?
    klart det
    dette er strålende nyheter for oss som sliter med HD-PVR, jeg bare lurte på om vi vil få erstattet vår nåværende dekoder, eller om det eventuelt blir et mellomlegg dersom den nye koster mer
    Ah, dette er tivo dekoderen som vil komme, men dette vil ikke bli lansert før i 1011/1012 skiftet.
    ok? i artikkelen står det at denne skal komme i tillegg til tivo
    "Informasjonssjef i Canal Digital, Kenneth Tjønndal-Pettersen, bekrefter overfor DinSide at selskapet har gjort en avtale med ADB, i tillegg til den avtalen selskapet gjorde med TiVo i høst."
    Ja, denne skal leveres i samarbeid med Tivo.
    Det er den beskjeden jeg fikk nå i alle fall.
    hmm ok
    "- Dette skjer samtidig som vi videreutvikler eksisterende dekodere. Kundene får flere valgmuligheter, sier han til DinSide. " fikk inntrykk av at vi i mellomtiden skulle få muligheten til å gå fra Sagem sin dekoder til ADB sin
    men skjønner at dette ikke er greit å gi svar på her og nå
    tenkte bare å høre om det var noen strategi rundt dette
    Nei, den informasjonen jeg sitter med her, er at denne vil bli lansert samtidig som Tivo.
    ok
    har du noe rundt hvordan dette skal tilbys eksisterende HD-PVR kunder?
    må vi kaste boksen vi kjøpte for 3.000,- og kjøpe en ny tilsvarende dyr boks, eller vil vi får refundert noe av/hele utlegget for nåværende dekoder?
    igjen, forstår at dette er ett år fram i tid, men spør likevel
    Det kan jeg ikke svare deg på hvilke løsninger som vil komme rundt dette.
    ok, vi får fortsette å vente i spenning
    håper imidlertidig på et bedret tilbud innen den tid
    Det håper jeg også!
    dersom de samme problemene vedvarer i ytterligere 12-18 mnd mener visst forbrukerombudet at det kan være skjellig grunn til å kreve opphør av avtale
    i og med at produktet ikke fungerer som oppgitt
    men takk for hjelpen uansett, jeg takker for praten og venter i spenning

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette alt er nevnt, men kanskje dette er løsningen på alle problemer?

HD PVR: Ny HD PVR-boks fra Canal Digital - DinSide Bolig

Edit:

Så nå at dette var nevnt for lenge siden:-D

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viser til samtale med Canal Digital i min forrige post over, og er lettere forvirret.

Hun på support ante tydeligvis ikke hva ADB var engang, langt mindre at de skulle levere dekodere fra dem.

Sier også, etter å ha sjekket, at denne dekoderen skal lanseres i samarbeid/samtidig med Tivo.

Jeg forstod det slik at denne skulle kunne erstatte Sagem sin HD-PVR?

Er...

1) Jeg dum?
    2) DinSide-artikkelen misvisende?
    3) Opplysningene fra Canal Digital feil?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte de like greit jeg også.

Han jeg snakket med var ikke klar over at de skulle få en nå HD-PVR boks, det hadde ikke de fått noe informasjon om der.

Jeg tipper denne avtalen er så pass ny, og at de ikke vet når de kan begynne å levere disse boksene, og det er derfor ikke blitt informert om noe til de på kundeservice enda.

På den måte så er de ikke uærlig når de forteller oss at der ikke er planer om ny dekoder enda, fordi de rett og slett ikke vet det enda. Fin måte for dem å fortsette å selge søppelboksen på uten at det skal slå tilbake på dem i ettertid.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Viser til samtale med Canal Digital i min forrige post over, og er lettere forvirret.

Hun på support ante tydeligvis ikke hva ADB var engang, langt mindre at de skulle levere dekodere fra dem.

Sier også, etter å ha sjekket, at denne dekoderen skal lanseres i samarbeid/samtidig med Tivo.

Jeg forstod det slik at denne skulle kunne erstatte Sagem sin HD-PVR?

Er...

1) Jeg dum?
    2) DinSide-artikkelen misvisende?
    3) Opplysningene fra Canal Digital feil?
    Jeg kan bare si en ting...alle vil ha en quick fix....men TTT: Ting Tar Tid....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Jeg kan bare si en ting...alle vil ha en quick fix....men TTT: Ting Tar Tid....:-)
    Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg, men har lyst til å innvende at de drøye to årene jeg har eid denne humørsyke boksen jaggu er ganske lang tid. Så en quick fix er det neppe

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital klinte til i høst med mer enn en quick fix - de la om hele softwaren på boksen. Og ødela med dét mer enn de fikset.

Jeg kjøpte boksen i fjor sommer, og var tålelig fornøyd helt til dette.

Føles litt ut som at jeg har kjøpt en bil, hatt den på verksted, fått den tilbake med byggskum i luftfiltret og blitt fortalt at "sånn er det bare".

MEN: Det skal visstnok komme en ny bil om et år eller to...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare er det skum i luftfilteret, men verkstedet byttet ut den syngende Ferrari motoren med en hostende 2CV motor og nekter å vedkjenne seg noe slags ansvar i den forbindelse.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Canal Digital klinte til i høst med mer enn en quick fix - de la om hele softwaren på boksen. Og ødela med dét mer enn de fikset.

Jeg kjøpte boksen i fjor sommer, og var tålelig fornøyd helt til dette.

Føles litt ut som at jeg har kjøpt en bil, hatt den på verksted, fått den tilbake med byggskum i luftfiltret og blitt fortalt at "sånn er det bare".

MEN: Det skal visstnok komme en ny bil om et år eller to...
    Jeg har to stk HD PVR fra Canal Digital og de fungerer stort sett greit...
    bedre før oppdateringen på noen måter og på andre måter bedre etter....det er det med mute og sånn da....
    Men jeg bruker jo for det meste Viasat sin HD PVR til opptak...og den er bare deilig...:-) i forhold...
    men gleder meg til å "få" :-))))) en ny CD boks til neste år en gang....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Litauen
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 10 år med mitt trofaste Canal Digital og min trofaste cd5050-tuner falt jeg for fristelsen under et nylig besøk til gamlelandet og rasket med meg en
    HD PVR hos EL-kjøp på Slependen. Ble rimelig oppskremt etter å ha lest ALLE innleggene her inne så boksen ble liggende ubrukt i flere dager før jeg tok mot til meg og skred til verket!

Av med den gamle og på med den nye pluss nytt kort. Har en rimelig ny Samsung 32 full HD så det ble HDMI-kabel. Kanalene kom kjapt og enkelt på plass og signalet mitt toppet på 192. Så oppgraderte jeg like raskt til den siste softwaren. Rakk nesten ikke å snu meg rundt så var den på plass og i sin fulle orden. Sat 1 ligger på 74% og sat 2 har skarve 14%. Det som er litt snedig for meg er at tuneren oppfører seg som om den har full pakke med twin-hode og to kabler koblet til. Her er det et 10 år gammelt hode og en like gammel kabel inn på inngang 1.

Tar opp fra en kanal mens jeg ser på en annen, fungerer exellent det. Allt virker 100%, med en kabel.
    Jeg er en smule undrende og samtidig lettet. Nesten like greitt at ingen av de jeg har kontaktet for ny-montering har respondert! Litt komplisert her i blokk og tredje etasje!

Har noen av dere en plausibel forklaring?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyTapaz
    Ikke bare er det skum i luftfilteret, men verkstedet byttet ut den syngende Ferrari motoren med en hostende 2CV motor og nekter å vedkjenne seg noe slags ansvar i den forbindelse.
    Så du mener du hadde en Ferrarimotor under panseret før oppgraderingen? Jaja..

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dnepr1036
    Har noen av dere en plausibel forklaring?
    -fersking?? hehe... neida, jeg tror ikke du har ikke prøvd den lenge nok...

altså:
    -programere opptak som enten blir delvis eller feil av x årsak helt tilfeldig og uventet, gjerne når det er virkelig noe du vil se seinere.

-maxs volum/støy ved påslag i 90% av de gangen du må slå på tuneren.

-ingen muligheter for å editere opptak.

-lang reaksjons tid på skifte kanal/justere volum.

-generelt treg meny og seint oppdatering

-dette er de verste tingene som er blitt VERRE etter ny sw.

Men bildemesig og lyd funker ok når det først funker eller ikke man bruker til noe annet enn å bare se på bildet...selv om den er ment til å ta opp og andre egenskaper relatert til bruken.

At den skal greie seg med bare en kabel er blitt endret i den aller aller siste sw -for min del som har 2 kabler bettyr "0 forbedring" i praksis. Bildet kan jeg ikke si at den er blitt "bedre" slik andre mente det var.

-Støy ved påslag er verre nå synes jeg, særlig ved bruk av den analoge utgangen -da smeller det i høyttalerne ved bruk av extern forsterker uansett. Og i tilleg kan du risikere at den står i maks volum de fleste ganger ved påslag. Jeg må se (bruker extern D/A konverter med espectrum analisator) som viser styrken, så FØR jeg slår forsterkerne må jeg se at den ikke står på max volum styrke.

-desuten den henger seg oftere nå når jeg slår av med fj. kontrolen. Da står å blinker konstant nedre funksjon diode, mens kl er på på høyt kontrast og hard disken surrer. Da må av/på brytteren i boksen holdes inne for å resete. Går forte å dra ut strøm tilførsel....

Så ja, du har ikke prøvd den lenge nok til å erfare hvordan denne boksen fungerer -desuten har du heller ikke prøvd den DA DEN VIRKELIG FUNGERTE "BEST" før de emigrerte til ny platform/software... før ble vi "mest plagget" av støyende hard disk og noen heng i ny og ne... men da fungerte den riktig det meste av tiden og slik CD reklamerte for produktet.

Jeg håper virkelig at CD gjør noe med det snart, ser at Viasat har lansert en 3D kanal, og da blir at jeg forlatter CD selv etter så mange år som fornøyd kunde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Litauen
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fersking og fersking:???: rimelig fersk på PVR da. Hva gjelder ellers i mitt enkle utenlandsliv har jeg vel samlet meg en passe mengde ballast

Kan jo være til min fordel at jeg ikke har den forrige sw å sammenligne med!
    Var riktignok såvidt innom mellom nyoppsett og oppdatering, men enn så lenge så ser det ok ut. Har jeg bilde, hører lyd samt at opptak fungerer som skissert i manualen, er jeg fornøyd!

Krysser fingre for at det skal forbli slik, leeeeenge!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener du hadde en Ferrarimotor under panseret før oppgraderingen? Jaja..
    Tja, i forhold til hva jeg satt igjen med etterpå så var jeg fornøyd helt til de byttet ut softwaren. så min opplevelse av hele den situasjonen jeg satt i etterpå kan beskrives på den måten, tragiskt men sant desverre :-? Det hele toppet seg for min del etter desemberoppgraderingen. Denne skulle liksom rette på de verste feilene, men istedet dukket det opp en irriterende nykking på HD-kanalene hver gang boksen låste seg for kanalskift + at det som regel står mute i displayet uten at mute er aktivert, istedet er volumet skrudd ned til minimum, noe som gir den mute-meldingen.. Og i tillegg var lista over fix'er irriterende kort, så der satt jeg igjen med enda en katt i sekken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slo av tuneren når jeg gikk å la meg i går kveld. I dag morges drev den fortsatt på å slå seg av. Prøvde på nytt uten hell, og måtte dermed ta strømmen. Fin boks dette.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så utrolig barnslig kommentar.
    Så fort noen avstår fra å hive seg på hylekoret mot CD er man plutselig ansatt der...:roll:
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Jeg er helt enig, jeg blir også provosert av å lese sånne tåpelige svar, har man ikke noe bedre å komme med så ikke kommenter noe i det hele tatt.

Gega
    Gega/OleM: Vil da beklage at jeg har provosert dere.

Selv om den største unnskyldningen går til Wind. Det var han som fikk mitt sleivspark. Men jeg håper at det ikke var altfor sårende. Det var i hvert fall ikke meningen. Det var bare et resultat av min frustrasjon ovenfor CD. Har ikke vært min mening å gjøre denne tråden til en personlig tråd. Så beklager det.

Jeg skrev et innlegg som sett i etterkant kanskje var litt flåsete (men regner med at folk skjønte at noe av det jeg skrev der var satt på spissen…. at CD kjøper tunerne på loppemarked i Kina etc). Wind responderer med å si at her var mange ”lette og usaklige påstander” (som jo i og for seg er sant), hvorpå han legger ut i det vide og det brede om hvor bra ting kommer til å bli nå hos Canal Digital med den nye ADB-boksen (på meg så var dette nesten som å høre en selger, så derfor min kommentar).

Min erfaring med Canal Digital etter mange år er litt som med X-files…”Man tror det ikke før man får se det…”. Så vi får vente og se, tror jeg. Forundrer meg for øvrig ikke i det hele tatt, dersom det skulle dukke opp noen små morsomme og ”uventede” overraskelser nå med den nye boks også. Blir ellers spennende å se hvor lang tid det vil ta før man får tilbud om den nye PVR’en og også hvordan CD skal håndtere dette ovenfor kunder som sitter med dagens PVR.

Men av den grunnen svarte jeg altså slik jeg gjorde til Wind, og beklager dette. Han er sikkert bare entusiastisk over utsiktene for ny boks. Jeg på min side, synes Canal Digital fortjener all den tyn og pepper de kan få – INNTIL de viser at de evt. fortjener skryt.

Når det gjelder den nye ADB boksen så er jeg også spent. La oss håpe at det blir en forbedring. Men hva betyr dette: ” According to ADB, the ADB-5720SX platform will enable Canal Digital to create an enhanced consumer TV experience for its subscribers”. Håper ikke at dette betyr at softwaren er åpen slik at geniene i Canal Digital selv kan gå inn og kåle i den, for å gi den sin egen helt spesielle lille CD touch av bugs? . Håper for guds skyld at de kjøper en ferdig software, som de ikke skal gjøre noe med selv. Noen som vet?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Gega/OleM: Vil da beklage at jeg har provosert dere.

Selv om den største unnskyldningen går til Wind. Det var han som fikk mitt sleivspark. Men jeg håper at det ikke var altfor sårende. Det var i hvert fall ikke meningen. Det var bare et resultat av min frustrasjon ovenfor CD. Har ikke vært min mening å gjøre denne tråden til en personlig tråd. Så beklager det.

Når det gjelder den nye ADB boksen så er jeg også spent. La oss håpe at det blir en forbedring. Men hva betyr dette: ” According to ADB, the ADB-5720SX platform will enable Canal Digital to create an enhanced consumer TV experience for its subscribers”. Håper ikke at dette betyr at softwaren er åpen slik at geniene i Canal Digital selv kan gå inn og kåle i den, for å gi den sin egen helt spesielle lille CD touch av bugs? . Håper for guds skyld at de kjøper en ferdig software, som de ikke skal gjøre noe med selv. Noen som vet?

Det er nå greit, mange som er frustrert med Sagem boksen... Selv har jeg sluppet heldig fra det, den låser seg i ny og ned. Har mange forskjellige bokser, det er noe med dem alle.

Men som jeg skreiv. Sånn kan det gå når Canal Digital kom tidlig ut med HD PVR på markedet. Det var ikke mye å velge i for CD den gangen.

Nå får vi håpe og tro dem har gjort et lykkelig valg Med bransje pris for både hardware og software burde det ligge an til bedre tv tider. CD har vel gjort sitt nå i å finne ny leverandør av HD PVR bokser. Nå blir det opp til ADB til å leve opp til forventningen som prisutdelingen gav dem. Og at ADB er i stand til å levere jevn god og høy kvalitet på boksene. Der utfordringen ligger.

Håper nå ikke at Canal Digital kommer med egen software, men bruker ADB Carbo softwaren.

Ellers er jeg spent på TIVO boksen, high end med 1TB harddisk ?

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogo
    Slo av tuneren når jeg gikk å la meg i går kveld. I dag morges drev den fortsatt på å slå seg av. Prøvde på nytt uten hell, og måtte dermed ta strømmen. Fin boks dette.....
    ja, dette kom hos meg med den aller siste sw NEDgradering...

Ganske oppgitt MEN legger link for alle de andre som ikke har fått med seg denne gruppen på fjesebok, jeg fant den idag:

Vi som er lei Canal Digital sitt dårlige tilbud. | Facebook

best å melde seg inn og også vise sin misnøye her også.

Side 58 av 81 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •