Canal Digital HD PVR , ny software - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 81 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1608
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gjør som meg, ringer hver mnd og sier jeg ikke vil betale. Enten det eller miste en kunde. Jeg gidder ikke å betale for et produkt jeg ikke får.

Til nå vil det si to gratis mnd, og snart ringer jeg angående den tredje. Jeg må bare få avdekket hvilke feil jeg har nå etter den siste oppdateringen.

Og best av alt, det er faktisk ikke telefonkø. Med andre ord sparer jeg faktisk noen kroner på å hendvende meg til CD.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital Software oppdatering og problemløsninger: (Pdf)

http://parabol.canaldigital.no/uploa...C3%B8sning.pdf

Og på nyåret kommer de nye HD PVR boksene fra ADB.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Og på nyåret kommer de nye HD PVR boksene fra ADB.
    1.) Vet vi dette med sikkerhet, og evt. når kommer de i så fall? Eller er dette foreløpig bare rykter?
    2.) Er det noe å glede seg til?
    3.) Med CD sin årelange "know how" på å levere gode PVR-løsninger (haha), har vi noen garanti for at dette blir en bedre boks? Jeg ville ikke veddet underbuksa mi på det.

Kjenner ikke stort til ADB, men mitt tips er at dette er en utdatert og ubrukelig boks som ADB vil kvitte seg med lageroverskuddet av, og som Canal Digital gladelig har kjøpt for et par esler på et loppemarked i Kina .

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen annen PVR-box som jeg kan kjøpe som fungerer med Canal Digital sin parabol?

Jeg kontaktet min lokale Altibox-leverandør - men det tar ukesvis å få til iogmed at jeg må grave grøft på tomten min. Og der er jo jorden frosset nå...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    1.) Vet vi dette med sikkerhet, og evt. når kommer de i så fall? Eller er dette foreløpig bare rykter?
    2.) Er det noe å glede seg til?
    3.) Med CD sin årelange "know how" på å levere gode PVR-løsninger (haha), har vi noen garanti for at dette blir en bedre boks? Jeg ville ikke veddet underbuksa mi på det.

Kjenner ikke stort til ADB, men mitt tips er at dette er en utdatert og ubrukelig boks som ADB vil kvitte seg med lageroverskuddet av, og som Canal Digital gladelig har kjøpt for et par esler på et loppemarked i Kina .

Her var det mange lette og usaklige påstander......

Den nye boksen fra sveitsiske ADB fikk bransje Awards i høst på IBC messen for beste software og for beste set-top box. Så noen bedre HD PVR boks kan Canal Digital vanskelig komme med.

Den er hyper rask, stille og med avanserte løsninger.

Sagem HD PVR har vært en uheldig sak kan man si... Men Canal Digital var veldig tidlig ute med å lansere HD PVR. Den gang var det ikke mye å velge i, og lite med referanser å holde seg til. Det gjaldt bare å komme seg ut på markedet. Men hvem kunne den gang ane at det skulle bli et HD PVR mareritt...?

Kanskje burde Canal Digital ventet et par år før dem lanserte HD PVR. Men det ville blitt feil det og. Tenk på det ramaskriket det ville blitt fra kunder som ville ha etterlyst HD PVR fra Canal Digital...

Så Canal Digital kom tidlig ut i markedet med HD PVR. Og det var jo en første gangs generasjon av HD PVR den Sagem boksen. Med alle problemer det kan føre til, med å være først ute...

Nå kommer dem vel omsider ut av Sagem "fella", noe både vi kunder og CD er glade for vil jeg tro. :-D Ser frem til nye bokser i 2011, enten det er ADB eller TiVO, som kommer på slutten av året, eller tidlig 2012. TiVO er jo et premium produkt.

En annen løsning er jo IDTV. Tv med kortleser og ekstern harddisk/USB.

IDTV - Canal Digital NO

Men ta alt det med ADB, TiVO og IDTV i andre tråder her.

Se tråden om den nye boksen fra ADB her:

http://avforum.no/forum/satellitt/10...l-digital.html

ADB TO SUPPLY CANAL DIGITAL WITH HYBRID SET–TOP SOLUTION

December 1st, 2010

ADB to deliver award-winning CarboTM user experience and advanced set-top device to Canal Digital subscribers

Geneva, Switzerland: Advanced Digital Broadcast, a leading supplier of technology to the global digital television industry, announced today that it will deliver its latest ADB-5720SX hybrid Digital Video Recorder, pre-integrated with its award-winning CarboTM user interface to Canal Digital.

Using the ADB-5720SX platform, Canal Digital will create an enhanced consumer TV experience for its subscribers. Users will be able to quickly and easily access Canal Digital's broad range of high definition channels and interactive applications via ADB's Carbo interface.

Carbo, which is already live with a number of European pay TV operators, offers super-fast channel change, and clear, simple menus. Instead of navigating through the traditional multi-layer menus, users quickly reach their desired application with an intuitive carrousel of icons.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christine
    Finnes det noen annen PVR-box som jeg kan kjøpe som fungerer med Canal Digital sin parabol?

Jeg kontaktet min lokale Altibox-leverandør - men det tar ukesvis å få til iogmed at jeg må grave grøft på tomten min. Og der er jo jorden frosset nå...

Ja, hvis du blar et stykke tilbake i tråden så finner du en boks som fungerer med CD. Da jeg så prisen, så la jeg den tanken bort, tror det var 7K.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går ut ifra at den nye boksen som skal komme er grundig testet, og at jeg ikke må betale for den siden jeg allerede har betalt 3000 for å få PVR.

Hvis ikke kommer jeg til å måtte ta dette videre med forbrukerrådet. Ikke snakk om at jeg skal betale ytterligere for en fungerende dekoder!

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christine
    Ja. Technisat HD S2Xplus
    Les side 60 i bladet Hjemmekino nr. 11 2010

:-D

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den nye boksen fra sveitsiske ADB fikk bransje Awards i høst på IBC messen for beste software og for beste set-top box. Så noen bedre HD PVR boks kan Canal Digital vanskelig komme med.

Sagem HD PVR har vært en uheldig sak kan man si... Men Canal Digital var veldig tidlig ute med å lansere HD PVR. Den gang var det ikke mye å velge i, og lite med referanser å holde seg til. Det gjaldt bare å komme seg ut på markedet. Men hvem kunne den gang ane at det skulle bli et HD PVR mareritt...?

Kanskje burde Canal Digital ventet et par år før dem lanserte HD PVR. Men det ville blitt feil det og. Tenk på det ramaskriket det ville blitt fra kunder som ville ha etterlyst HD PVR fra Canal Digital...

Så Canal Digital kom tidlig ut i markedet med HD PVR. Og det var jo en første gangs generasjon av HD PVR den Sagem boksen. Med alle problemer det kan føre til, med å være først ute...

Nå kommer dem vel omsider ut av Sagem "fella", noe både vi kunder og CD er glade for vil jeg tro. :-D Ser frem til nye bokser i 2011, enten det er ADB eller TiVO, som kommer på slutten av året, eller tidlig 2012. TiVO er jo et premium produkt.

En annen løsning er jo IDTV. Tv med kortleser og ekstern harddisk/USB.

IDTV - Canal Digital NO

Men ta alt det med ADB, TiVO og IDTV i andre tråder her.

Se tråden om den nye boksen fra ADB her:

ADB TO SUPPLY CANAL DIGITAL WITH HYBRID SET–TOP SOLUTION

December 1st, 2010

ADB to deliver award-winning CarboTM user experience and advanced set-top device to Canal Digital subscribers

Geneva, Switzerland: Advanced Digital Broadcast, a leading supplier of technology to the global digital television industry, announced today that it will deliver its latest ADB-5720SX hybrid Digital Video Recorder, pre-integrated with its award-winning CarboTM user interface to Canal Digital.

Using the ADB-5720SX platform, Canal Digital will create an enhanced consumer TV experience for its subscribers. Users will be able to quickly and easily access Canal Digital's broad range of high definition channels and interactive applications via ADB's Carbo interface.

Carbo, which is already live with a number of European pay TV operators, offers super-fast channel change, and clear, simple menus. Instead of navigating through the traditional multi-layer menus, users quickly reach their desired application with an intuitive carrousel of icons.
    ADB lager Grundig boksene i bakkenettet, inkl PVR'n Grundig 8860.

RiksTV - Grundig 8860 PVR http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ig-8860-a.html

ADB-5720SX boksen virker veldig lik Grundig 8860 men det kan jo bare være designen som er lik.

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Ja. Technisat HD S2Xplus
    Les side 60 i bladet Hjemmekino nr. 11 2010
    :-D
    Takk for tipset, men et kjapt søk i forumet her:

Jeg har en HD s2X Plus med software 2.35 13.3, hardware versjon 28.6
    Nå begynner jeg å bli lei denne dritten.
    Har aldri fått EPG til å laste automatisk, selv med bare NRK HD, TV2 HD og TVN HD i EPG lista.
    (EPG source er Thor 1.0W, 10934 Mhz V, Symbol rate 24500, Modulation DVB-S, PID 0, Service-ID 1022 )
    I dag har den crashet 3 ganger når jeg sitter og zapper. (normalt crasher den "bare" 1-2 ganger pr uke)
    Har lyst til å koble opp igjen min gamle Force 1133S men da mister jeg HD
    Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?
    Det skal ikke være lett! Savner gode gamle dager med KISS-boksen min jeg. Tok opp mye på den - og kunne sitte på jobb og programmere opptak via internett. Men etter at digital-tv kom har alt vært bare rot!

Newcomer diezel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åpenbart feil på vedkommedes paraboltuner. Technisat boksene er av høy kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Halleluja! Jobber du i markedsavdelingen til CD?

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    ADB lager Grundig boksene i bakkenettet, inkl PVR'n Grundig 8860.

RiksTV - Grundig 8860 PVR http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ig-8860-a.html

ADB-5720SX boksen virker veldig lik Grundig 8860 men det kan jo bare være designen som er lik.
    Noen som vet om dette stemmer? Hvis det gjør det (og etter å ha lest hvor fornøyde folk virker til å være til denne inne på Riks-TV tråden), så overrasker det meg jo ikke at det er dette vidunderet som CD nå har gleden av å tilby oss snart.....Tar sømløst og fint over arven etter Sagem-boksen.

"Så noen bedre HD PVR boks kan Canal Digital vanskelig komme med."

Neivel....

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som vet om dette stemmer? Hvis det gjør det (og etter å ha lest hvor fornøyde folk virker til å være til denne inne på Riks-TV tråden), så overrasker det meg jo ikke at det er dette vidunderet som CD nå har gleden av å tilby oss snart.....Tar sømløst og fint over arven etter Sagem-boksen.

"Så noen bedre HD PVR boks kan Canal Digital vanskelig komme med."

Neivel....

Hei!

Flytter dette teamet til ADB 5720SX tråden:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital pvr-dekoderen min er defekt og jeg har fått en ny. Hadde mange opptak som ligger på harddisken på den defekte dekoderen som vil gå tapt. De sier på Canal Digital at disse ikke kan reddes og at dekoderen må returneres til dem for feilsøking.

Noen som vet om det er mulig å få lagt over opptakene på den nye evt. få dem ut på en cd? Noen verksteder som kan gjøre dette?

Takknemlig om noen vet om dette er muig.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på om dette virker men har du prøvd og bytte over hdden? til den nye da vill jo all lagra info bli med tilogmed optakene

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vod

Får ikke vod til å fungere kommer opp en lapp hvor det står TILGANGSFEIL kontakt kundeservice.Hvorfor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør kundeservice. Men kan jo være nett tilkoblingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    netttilkoblingen er ok,kundeservice hadde ikke noe ordentlig svar.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så utrolig barnslig kommentar.
    Så fort noen avstår fra å hive seg på hylekoret mot CD er man plutselig ansatt der...:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chakko
    Får ikke vod til å fungere kommer opp en lapp hvor det står TILGANGSFEIL kontakt kundeservice.Hvorfor

Jeg hadde også samme problemet som deg, men neste dag jeg skulle sjekke dette så virket alt sammen, det eneste jeg hadde gjort var å bytte nettverkskabel.

Prøv å bytte kabel å over nettverksinnstillingene dine for å se om du har noen verdier der.

Gega

Side 57 av 81 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •