Canal Digital HD PVR , ny software - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 81 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1608
    Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja dette ser ut til å bli en omfattende oppdatering...:-? Vi har ventet en stund nå på ny SW. Hadde vel håpet på forbedringer feks: Bedre spolemuligheter, lite bilde av kanal man er på i EPG, bedre layout, større skrift som folk på 40+ har mulighet til å lese, bedre VOD osv... Synes CD minner om ei skillpadde i lavgir.. Men en kan jo alltids håpe på en overrakelse???

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper at CD har konsentrert seg om å rette feil så vi slipper at boksen henger eller ikke tar opp lyd etc. Så kan nye funksjoner vente til resten er OK.

For selvfølgelig var det noen som blingset og klikket OK hjemme hos oss også så nå kjører vi ny software enten vi vil eller ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjett hva som er utsatt på ubestemt tid?

Newcomer diezel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Gjett hva som er utsatt på ubestemt tid?
    Tipper det er SW oppdateringen som skulle komme i morgen 8.des.?
    Er så glad for at eg valgte å kjøpe Technisat DIGIT HD8-SX fremfor CD's HDPVR.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde en annen person på chat`n. Oppdateringen kommer visstnok i morgen likevel. Så får vi se.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer den ikke i løpet av desember, så blir det vel nok en "gratismåned" med CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ein
    Kommer den ikke i løpet av desember, så blir det vel nok en "gratismåned" med CD.
    Den kommer i morgen....

Siste softwareoppgradering
    (8. desember 2010)
    Dette løser siste software:

Kunder med 1 antennekabel kunne få "signal problem" på en del kanaler. Dette er nå i orden.
    Noen kunder kunne oppleve sort skjerm og tom kanalliste når de slo på dekoderen mens de tok opp et program. Dette er nå i orden.
    Enkelte kunder (spesielt de med DVI-tilkobling) har hatt problemer med HD-oppløsnings kvalitet på tv-skjermene. HDMI-driveren er nå oppdatert og dette vil ikke forekomme.
    VOD- (video on demand) delen fungerer nå mer stabilt.

Dette løser IKKE oppdateringen:

Mute i display ved oppstart fra standby. Enkelte ganger når man slår på dekoderen vil man ikke ha lyd og det står ”mute” i displayet. Dette løses enkelt ved å trykke på Volume + på dekoderens fjernkontroll til ønsket lydnivå.
    Dekoderen kan bli ustabil hvis den står på over tid. Slå den derfor av (i standby) når den ikke er i bruk. Eventuelle planlagte opptak vil bli gjort selv om dekoderen står i standby.
    Spole-hastigheten er ikke utbedret. Husk at man kan bruke rød og grønn knapp for hoppe 10 minutter frem eller tilbake.
    Ingen endringer i skriftstørrelse. Det er planlagt tydeligere tekst ved neste software (særlig i EPG).

Ikke mye forbedringer å vente seg her da.
    Ikke et ord ang prorgammerte serieopptak som blir slettet..etc

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grrr.... Jeg VIL ha tilbake det lille videobildet i EPG'en! Og jeg VIL ha fikset spolehastigheten. De to tingene plager meg mest siden den gamle versjonen var mye bedre når det gjaldt dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så de fikser ikke det irriterende problemet med "mute" nei. Flott!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner mest av alt muligheten til å editere opptak. Jeg synes det er forferdelig irriterende at dette er borte. Det var en genial funksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker meg en vanlig spolefunksjon. Den de har nå (og hadde tidligere) hopper jo fremover. Jeg vil ha en som viser sendingen i fortfilm, slik som Viasat har på sin PVR. Jeg bruker veldig mye spoling på fotballkamper, og det er jo umulig å se hvor man er i kampen med CDs spolefunksjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kom oppdateringen som byttet fra "blå til svart" software? September?

Da er det overraskende for meg at at de nå kommer med enda en oppdatering som nesten ikke fikser noenting, spør du meg. Folk jobber visstnok døgnet rundt på noe som skulle fungert 99% fra starten av. Bare løgn!

CD får gi meg en mnd til gratis, altså den tredje. Hvis ikke vurderer jeg andre alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Nå kom oppdateringen som byttet fra "blå til svart" software? September?

Da er det overraskende for meg at at de nå kommer med enda en oppdatering som nesten ikke fikser noenting, spør du meg. Folk jobber visstnok døgnet rundt på noe som skulle fungert 99% fra starten av. Bare løgn!

CD får gi meg en mnd til gratis, altså den tredje. Hvis ikke vurderer jeg andre alternativ.
    Linux softwaren kom 8 September, så ble den oppgradert 5 oktober. Nå venter jeg (vi) på den allerede lovte store "november oppdateringen" som er blitt utsett. Og nå ser det ut som så godt som ingenting kommer til å bli forbedret, med noen få unntak?
    Tipper canaldigital bruker minst mulig resurser på denne gamle utdaterte drittboksen. Kan tenke meg at det er en ny boks på vei, og da lar de det barre surre å gå med den gamle.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå starter jeg å laste ned oppdateringen som kom i dag. Håper det går bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdateringen dennegang gikk bra. Boksen stengte seg av etter oppdateringen så den måtte startes manuelt på nytt. Trengte ikke søke opp kanalene på nytt. Også opptakslisten var som før.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt noen store problemer... men synes menyene, epg, og infofeltet var 10 mil bedre på sw levert med tuneren... i tillegg var kanal skift mye kjappere før.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette løser siste software:

-Kunder med 1 antennekabel kunne få "signal problem" på en del kanaler. Dette er nå i orden. Har 2 kabler.
    -Noen kunder kunne oppleve sort skjerm og tom kanalliste når de slo på dekoderen mens de tok opp et program. Dette er nå i orden. OK.
    -Enkelte kunder (spesielt de med DVI-tilkobling) har hatt problemer med HD-oppløsnings kvalitet på tv-skjermene. HDMI-driveren er nå oppdatert og dette vil ikke forekomme. Gjelder ikke meg.
    -VOD- (video on demand) delen fungerer nå mer stabilt. Bruker ikke VOD.

Dette løser IKKE oppdateringen:

-Mute i display ved oppstart fra standby. Enkelte ganger når man slår på dekoderen vil man ikke ha lyd og det står ”mute” i displayet. Dette løses enkelt ved å trykke på Volume + på dekoderens fjernkontroll til ønsket lydnivå. AARGH!!! Harmony One: Devices -> PVR -> Volume + i 10 sek -> Current Activity.
    -Dekoderen kan bli ustabil hvis den står på over tid. Slå den derfor av (i standby) når den ikke er i bruk. Eventuelle planlagte opptak vil bli gjort selv om dekoderen står i standby. Slår den alltid av, men er ustabil fordet. Sirup de første 2-3 minuttene etter oppstart.
    -Spole-hastigheten er ikke utbedret. Husk at man kan bruke rød og grønn knapp for hoppe 10 minutter frem eller tilbake. Sukk.
    -Ingen endringer i skriftstørrelse. Det er planlagt tydeligere tekst ved neste software (særlig i EPG). "Det er planlangt..."

Dette er en påstått PVR til en pris av kr 3.000,-! At de først ødela et halvveis fungerende produkt i høst, for så å komme med en parodi av en utbedring er et hån mot oss som har gått i fella og bundet oss til 12mnd. Hva er det egentlig de surrer med? Lar denne boksen gå sin gang mens man venter på TiVO i 2012?

Hadde jeg kjøpt en bil, med lovnad om gitte funksjoner og ytelse, og opplevd tilsvarende som vi gjør med denne boksen, så hadde jeg hevet kjøpet.

Refererer til forbrukerkjøpsloven:

"Dersom dere ikke har avtalt noe spesielt, sier forbrukerkjøpsloven at du har krav på at varen:

•har samme egenskaper og holdbarhet som tilsvarende ting
    •har samme egenskaper som en prøve eller modell du har sett på
    •har den kvalitet og de egenskaper som selgeren har opplyst om
    •oppfyller offentlige sikkerhetskrav
    •er pakket forsvarlig
    •er fri for heftelser følges av en forståelig bruksanvisning

Er ikke tingen i samsvar med det dere avtalte eller det du kan kreve ifølge loven, har varen en mangel. Det betyr at du kan kreve at selgeren omleverer, retter feilen, gir prisavslag, hever kjøpet og/eller gir erstatning."

I forhold til hva som er oppgitt både i reklame, brukermanual og lovnad fra selgere ser jeg et klart avvik når det kommer til det uthevede punktet over.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva skjer når jeg slår på pvr`n nå? Svart skjerm. Jeg har fått tilbake problemet med at jeg må slå på pvr`n to ganger fpr at det skal være håp om bilde. Men CD mener vel at dette også er enkelt.

Lyden er fin på Hamony One, tar jo bare ca et minutt. Og det er greit en gang iblant, men ikke HVER ###### gang pvr slås på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt ser det i hvert fall ikke ut til at den er blitt værre, ikke værst bare det CD!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gruer meg skikkelig til å kjøre denne oppdateringen..
    Har sendt en småkvass mail med krav om kompensasjon for et produkt jeg har betalt for men ikke fått levert.. Så er litt spent på å høre hva slags respons jeg får på den.

Side 56 av 81 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •