Canal Digital HD PVR , ny software - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 81 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En eller to kabler??

Trenger vi virkelig å diskutere om man skal bruke 1 eller 2 kabler inn på tuneren?

De aller fleste velger å bruke 2 kabler for at boksen først å fremst skal virke fullgodt som en PVR. De som velger å bruke 1 kabel har kjøpt en boks de ikke fullt ut trenger.

I tillegg får man fordeler som at EPG og oppdateringer kommer automatisk.

De som velger 1 kabel har enten spesielle grunner for det, eller vil ikke innse at andre har rett. De kan også være kverulanter som kun er ute etter å diskutere.

Ikke diskuter med slike folk utover å påpeke det åpenbare... det spammer bare tråden for de som har lyst å lese den i sin helhet.

__________________________________________________ ________

Når kommer oppdateringen vi alle trenger? Hørt noe?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyTapaz
    De som velger 1 kabel har enten spesielle grunner for det, eller vil ikke innse at andre har rett. De kan også være kverulanter som kun er ute etter å diskutere.

Ikke diskuter med slike folk utover å påpeke det åpenbare... det spammer bare tråden for de som har lyst å lese den i sin helhet.
    Jeg synes du skjærer alle over en kam her. For min del har jeg 1 kabel inn, og kjøpte PVR for å kunne spille inn et program når jeg ikke er til stede. Det vil være meget vanskelig for meg å trekke en ekstra kabel fra parabol til hvor jeg har mottakeren. Canal Digital gir oss i utgangspunktet ikke andre valg enn den HD PVR'en som denne tråden er om. Det bør være et "lovlig" fungerende alternativ for de som har samme behov som meg.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En eller to kaber inn?

Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Jeg synes du skjærer alle over en kam her. For min del har jeg 1 kabel inn, og kjøpte PVR for å kunne spille inn et program når jeg ikke er til stede. Det vil være meget vanskelig for meg å trekke en ekstra kabel fra parabol til hvor jeg har mottakeren. Canal Digital gir oss i utgangspunktet ikke andre valg enn den HD PVR'en som denne tråden er om. Det bør være et "lovlig" fungerende alternativ for de som har samme behov som meg.

Hva med en kabel inn og en "forgrener" som Johansson Multi band converter fra Bergen Antenne Service? Noen som har prøvd, eller har kommentar til slike?
    Bergen Tv & Antenneservice AS

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En LNB et signal. Splitter man det vil uansett kun en av inngangene få signal.

Den johnsen saken ser ut til å være en blanding av en vanlig diseq switch og en prioritets switch.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    En LNB et signal. Splitter man det vil uansett kun en av inngangene få signal.

Den johnsen saken ser ut til å være en blanding av en vanlig diseq switch og en prioritets switch.
    Nei det er ingen DiseqC eller prioritetsswitch.

Johanson multibandkonverteren gjør at man kun behøver en kabel fra antennen til PVR tuner. Det er et rimelig genialt produkt.

Den kombinerer to LNB signaler på samme coax kabel. Den ene LNB'n blir sendt i frekvensområdet 950-2150MHz i Coax kabelen mens den andre LNB'n sendes fra 2150MHz til 3550MHz.
    Man kan også koble bakkenett antenne på Johanson boksen slik at twin LNB og bakkenett signal kan overføres i samme coax kabel.

Alt som behøves er:

Twin LNB->Johanson multibandkonverter->eksisterende coax->Johanson boks inne ved mottager->to kabler videre til HDPVR.

Den støtter også DisqC slik at hver tuner kan styre en DiseqC velger(mulig det må være en DiseqC velger fra Johanson).

Jeg har vært litt skeptisk til et slikt produkt siden det er mye tap i coax kabel på frekvenser over 2150MHz men det
    er mange som rapporterer at dette fungerer helt fint. Det kan også være at Johanson boksen gir litt ekstra forsterkning over 2150MHz.

Her er en PDF med litt mer detaljer og specs:
    http://www.bitzshop.co.uk/acatalog/S...cker_28002.pdf

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm interssant. Har lite lyst å legge opp enda en kabel til boksen min. For kikke litt mer på denne lille boksen.

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håkei nå har min starta med noe nytt, på noen opptak kommer det ingen bilde. kun svart skjerm, og det kan virke som den prøver å "spole" forbi når jeg spiller av opptaket. den hopper noen sekund framover gjennom hele opptaket(altid med svart skjerm), Dette skjer kansje på hvert 20'ende opptak.
    Noen som har noe formening om hva som skjer.
    Anal digital kundeservice hadde ikke hørt om det før, de anbefalte meg å vente til nye oppdateringen kom i løpet av November og hvis det fortsatte skulle jeg ta kontakt igjen for bytte av PVR (igjen).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyclops
    Håkei nå har min starta med noe nytt, på noen opptak kommer det ingen bilde. kun svart skjerm, og det kan virke som den prøver å "spole" forbi når jeg spiller av opptaket. den hopper noen sekund framover gjennom hele opptaket(altid med svart skjerm), Dette skjer kansje på hvert 20'ende opptak.
    Noen som har noe formening om hva som skjer.
    Anal digital kundeservice hadde ikke hørt om det før, de anbefalte meg å vente til nye oppdateringen kom i løpet av November og hvis det fortsatte skulle jeg ta kontakt igjen for bytte av PVR (igjen).
    Begynte å oppleve dette så smått for kanskje en ukes tid siden, og ved forsøk på å se på opptak fra uka i kveld hadde de fleste av opptakene svart bilde/ingen lyd. I tillegg til alle de andre feilene vi opplever (problemer med å så slå på tuneren, blir satt i mute ved oppstart, opptaksliste som slettes, tidvis problemer med parallelle opptak etc), begynner det å bli nok for en stakkars kunde.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer denne del 3 av oppdateringen da...?
    Skulle ikke den komme i november??
    Utålmodig!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier de November så skal man vel være fornøyd om den kommer før jul :-)

Edit: Måtte jo ringe nå som chat`n er borte. Tro det eller ei, de jobbet med saken......og oppdateringen er utsatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjøh.
    Bombe.

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere her som har fått bokstavene i n i t i displayet på tuneren? Fikk det mandag og fikk da ikke live i dritten. ringte kundeservice og snakket med et par stk, og ene karen mente strømforsyningen var gåen. Jaja, håpet på det da og fikk ny i dag, men det hjalp jo selvsagt ikke. Så da er det vel ikke håp for boxen da?? Har prøvd oppdateringen med ok og meny uten at det hjalp. Har ringt kundeservice igjen i dag og de sender en ny da, men er redd den ikke er i hus før neste uke noe som er jævla irriterende. Vurderer sterkt å si opp mitt abm. hos cd og bestille fiber-tv fra telenor!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det hjelper, så kom min etter kun to dager. Men det fjernet ingen problemer da.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjenner en som jobber på CD parabol, han fortalte meg at CD har skrevet en avtale med Tivo om deres bokser for scandinavia. De vil begynne å teste dem til jul og kanskje vi kan se dem i salg iløpet av 2011. Jeg håper ihvertfall på det

TiVo Premiere: much more than a DVR - TiVo

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    skjenner en som jobber på CD parabol, han fortalte meg at CD har skrevet en avtale med Tivo om deres bokser for scandinavia. De vil begynne å teste dem til jul og kanskje vi kan se dem i salg iløpet av 2011. Jeg håper ihvertfall på det

TiVo Premiere: much more than a DVR - TiVo
    Hmm.. Jeg omtalte dette den 1. Sept. i denne tråden. 8)
    http://avforum.no/forum/satellitt/82...ftware-24.html

Er dette offisielt nå? finner ikke noen pressemeldinger....

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Hmm.. Jeg omtalte dette den 1. Sept. i denne tråden. 8)
    http://avforum.no/forum/satellitt/82...ftware-24.html

Er dette offisielt nå? finner ikke noen pressemeldinger....
    Ingenting er offisielt, men kjenner kundeservice sjefen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....og der har visst sjefen for kundeservice forsnakket seg til noen.....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da bør de enten få Sagem til å funke først eller gi meg en ny tuner til når de nye kommer.

Nå skjønner jeg hvorfor enkelte her inne klager på støy, den nye jeg har fått tar helt av noen ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Nei det er ingen DiseqC eller prioritetsswitch.

Johanson multibandkonverteren gjør at man kun behøver en kabel fra antennen til PVR tuner. Det er et rimelig genialt produkt.

Den kombinerer to LNB signaler på samme coax kabel. Den ene LNB'n blir sendt i frekvensområdet 950-2150MHz i Coax kabelen mens den andre LNB'n sendes fra 2150MHz til 3550MHz.
    Man kan også koble bakkenett antenne på Johanson boksen slik at twin LNB og bakkenett signal kan overføres i samme coax kabel.

Alt som behøves er:

Twin LNB->Johanson multibandkonverter->eksisterende coax->Johanson boks inne ved mottager->to kabler videre til HDPVR.

Den støtter også DisqC slik at hver tuner kan styre en DiseqC velger(mulig det må være en DiseqC velger fra Johanson).

Jeg har vært litt skeptisk til et slikt produkt siden det er mye tap i coax kabel på frekvenser over 2150MHz men det
    er mange som rapporterer at dette fungerer helt fint. Det kan også være at Johanson boksen gir litt ekstra forsterkning over 2150MHz.

Her er en PDF med litt mer detaljer og specs:
    http://www.bitzshop.co.uk/acatalog/S...cker_28002.pdf
    Det vrikelig geniale er dette http://cablesat.no/filer/fiberlnb.pdf , én LNB, én (fiber) kabel og ubegrenset antall tilkoblinger. Men det koster jo litt da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdtom
    Flere her som har fått bokstavene i n i t i displayet på tuneren? Fikk det mandag og fikk da ikke live i dritten. ringte kundeservice og snakket med et par stk, og ene karen mente strømforsyningen var gåen. Jaja, håpet på det da og fikk ny i dag, men det hjalp jo selvsagt ikke. Så da er det vel ikke håp for boxen da?? Har prøvd oppdateringen med ok og meny uten at det hjalp. Har ringt kundeservice igjen i dag og de sender en ny da, men er redd den ikke er i hus før neste uke noe som er jævla irriterende. Vurderer sterkt å si opp mitt abm. hos cd og bestille fiber-tv fra telenor!!
    Strømforsyning virker å være det de først forsøker seg med. Har hatt noen grassate heng selv også og for meg har det hjulpet å la boksen stå uten strøm en god stund....og med det mener jeg noen timer. Det virker helt sikkert ikke i alle tilfeller, men jeg har hatt flaks.

Side 52 av 81 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •