Canal Digital HD PVR , ny software - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 81 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av linha
    Har hatt samme problemet siden før helga, men fant dette tipset tidligere i lenka:

Inget ljud och det står Mute i displayen
    Boxen har minimerat ljudet och man måste använda fjärrkontrollens volymknapp för att öka ljudet.

Det funka for meg. Lykke til!
    Hadde samme problemet en stund jeg også, i tillegg til at den hang seg opp og måtte rebootes fysisk. Dette har nå for en kort stund siden "automagisk" blitt borte og boksen fungerer smertefritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp!!:(

Jeg er nå på min 3. tuner fra canal digital,men det er den samme feilen på denne også,etter oppgradering av siste soft så får jeg kun en 7-8 kanaler,resten står det "Problemer med signalmottaket"???
    Låner jeg naboens gammle tuner har jeg signal og bilde på alle kanaler,så feilen ligger garantert i tuneren...

Noen gode råd??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muaz
    Jeg er nå på min 3. tuner fra canal digital,men det er den samme feilen på denne også,etter oppgradering av siste soft så får jeg kun en 7-8 kanaler,resten står det "Problemer med signalmottaket"???
    Låner jeg naboens gammle tuner har jeg signal og bilde på alle kanaler,så feilen ligger garantert i tuneren...

Noen gode råd??
    Rams opp kanalene du får så kanskje vi kan komme med konkrete tips.
    Vanlige råd er å fjerne diseqc eller andre switcher hvis dette brukes.
    Åssen LNB bruker du?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    PVR'en min oppdaterte seg selv her for noen dager siden. Trodde ikke den skulle gjøre det siden jeg kun bruker en kabel inn til den men.
    Vil du ikke så skal du!

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen gode råd??

Jeg hadde samme problem så lenge jeg brukte en 10 år "gammel" LNB og kun en kabel til tuner. Etter at jeg fikk slept meg ut av godstolen og byttet til LNB,n som fulgte med PVR,n og koblet inn begge kablene på tuneren så er dette helt iorden.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har "Problemer med signalmottaket".
    Jeg hadde noe av samma problemet for noen måneder siden. Bytta tilogmed dekoder da det var en anbefaling av montør som var her, uten at det hjalp. MEN løsningen her var å bytte F-plugger som sitter på LNB. De var gamle og hadde en del irr på seg. PVR klarte tydligvis ikke sende nok volt til LNB. går 5v der hvis jeg ikke husker helt feil.

EDIT: Det var også irr på den midterste lederen på kabelen så klipte av ca 3 cm.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt jeg bruker er utstyr som var med tuneren.
    Fikk lånt en lignende tuner i dag,å da fungerer alt.
    Feilen må jo ligge i tuneren!?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt jeg bruker er utstyr som var med tuneren.
    Fikk lånt en lignende tuner i dag,å da fungerer alt.
    Feilen må jo ligge i tuneren!?
    Lignende eller lik?
    Man får ikke 3 bokser med akkurat samme feilen som ikke mange andre opplever, det blir som å vinne viking lotto 2 uker etterhverandre.
    Mulig ja men....
    Prøv din boks et annet sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min boks fungerer kun på noen kanaler,på andre kanaler står det problemer med signalmottak.
    Dette er det samme om jeg prøver den hos naboen også.
    Det er som sagt den 3. Tuneren som har død etter oppdatering av soft!
    Har i dag sagt opp mitt abb hos canal digital,men er jo som sagt 2 mnd oppsigelse så hadde vært ok å fått inn kanalene så lenge jeg betaler for dem...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det ny pvr og enda en gratis mnd på meg. Kundeservice var selvfølgelig fryktelig feilsøkingkåt, men jeg sa jeg ikke var interessert sånn ca fem ganger.

Jeg er ikke sikker på om det hjelper, tror software er problemet. Men andre her på forumet har jo hatt gode erfaringer med ny pvr...og noen ikke.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muaz: Akkurat det samme skjedde her hos meg. Da jeg ringte kundeservice fikk jeg beskjed om at software oppgraderingen ikke hadde fungert ordentlig. er jo litt rart at dette skjer 3 ganger da, men det var altså det som var problemet her. De sendte meg en ny. har ikke oppdatert soft på den enda, da jeg var så heldig å få den forrige softwaren før linux driten kom.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Muaz: Akkurat det samme skjedde her hos meg. Da jeg ringte kundeservice fikk jeg beskjed om at software oppgraderingen ikke hadde fungert ordentlig. er jo litt rart at dette skjer 3 ganger da, men det var altså det som var problemet her. De sendte meg en ny. har ikke oppdatert soft på den enda, da jeg var så heldig å få den forrige softwaren før linux driten kom.
    Linux softwaren krever at begge tunerene er tilkoblet ellers vil det oppstå slike problemer som Muaz beskriver. Du og Muaz har sannsynligvis kun koblet til en LNB.

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen hørt noe mere om når november-oppdateringen vil komme?

Må si jeg har surfet mye til altibox.no i det siste...

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er min SW versjon: 4.20.15/1.2.0726
    som jeg fikk idag.

Hilsen slostrilen

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaaarrrrggg... Nå har PVR'en funnet ut at jeg har for dårlig antenne signal igjen. Selvom signalstyrken har vært uberørt det sist året.

Prøvde også å flytte litt på parabolen for å se om jeg fikk økt den noe men det var ikke snakk om. Samme eller ingenting.

Ligger på 67% og det bør strengt tatt være godt nok. Spesiellt når den hadde akkurat det samme før software oppdateringen og da var det aldri noe problemer med annet det var skikkelig grisevær og tjukt med snø.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaaarrrrggg... Nå har PVR'en funnet ut at jeg har for dårlig antenne signal igjen. Selvom signalstyrken har vært uberørt det sist året.

Prøvde også å flytte litt på parabolen for å se om jeg fikk økt den noe men det var ikke snakk om. Samme eller ingenting.

Ligger på 67% og det bør strengt tatt være godt nok. Spesiellt når den hadde akkurat det samme før software oppdateringen og da var det aldri noe problemer med annet det var skikkelig grisevær og tjukt med snø.
    Og du har koblet til begge tunerene ? Uten begge tunerene tilkoblet så mister du signalet etter litt zapping.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Og du har koblet til begge tunerene ? Uten begge tunerene tilkoblet så mister du signalet etter litt zapping.
    Nei bruker bare en kabel. Det bør heller ikke ha noe å si da den alltid kun har hatt en. Har også en pvr på jobben koblet med kun en kabel og den fungerer helt fint. Den rapporterer faktisk om enda lavere antennesignal enn den jeg har hjemme. Skjønner ikke dette. Den fungerer fint på alle nrk og tv2 kanalene utenom HD, men ingen av de andre. Får vel ringe dem imorgen

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei bruker bare en kabel. Det bør heller ikke ha noe å si da den alltid kun har hatt en. Har også en pvr på jobben koblet med kun en kabel og den fungerer helt fint. Den rapporterer faktisk om enda lavere antennesignal enn den jeg har hjemme. Skjønner ikke dette. Den fungerer fint på alle nrk og tv2 kanalene utenom HD, men ingen av de andre. Får vel ringe dem imorgen
    Ta med HDPVR'n til jobben din og test den der. Mener å ha hørt noe om
    at tuner2 kan bli aktivert pga. at signal fra tuner1 smitter inn på tuner2 når tuner2 ikke er tilkoblet. Da kan det muligens hjelpe med lavere signal men tilkobling av begge tunerene er nok den beste løsningen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEGGE SAT INNGANGENE MÅ VÆRE TILKOBLET OG HA SIGNAL

MÅ VÆRE TILKOBLET LNB MED FLERE UTGANGER, IKKE SPLITTER

Alt dette står klart og tydelig i manualen. EPG vil ikke fungere som den skal, hvis ikke du har to antenneledninger inn i boksen. Programvare oppdateringer vil ikke fungere. Og den må ha signal inn på begge antenneinnganger for at alle funksjoner skal kunne brukes.

Og ikke glem at kontakter og tilkoblinger taper seg over tid ute i vær og vind.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    BEGGE SAT INNGANGENE MÅ VÆRE TILKOBLET OG HA SIGNAL

MÅ VÆRE TILKOBLET LNB MED FLERE UTGANGER, IKKE SPLITTER

Alt dette står klart og tydelig i manualen. EPG vil ikke fungere som den skal, hvis ikke du har to antenneledninger inn i boksen. Programvare oppdateringer vil ikke fungere. Og den må ha signal inn på begge antenneinnganger for at alle funksjoner skal kunne brukes.

Og ikke glem at kontakter og tilkoblinger taper seg over tid ute i vær og vind.
    Og det er bare tull. Ta ut den ene kabelen din å se selv. Utenom EPG biten.

Side 51 av 81 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •