Canal Digital HD PVR , ny software - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 81 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1608
    Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehehe...jaja, så enkelt kan det være. Anyway, takk for hjelpen)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christine
    Da har vi muligens samme revisjon av boksen.

Hadde vært fint å høre om noen har andre koder her?

Hei.

Har fått ny PVR etter eg klaget til kundesrvice. Har nå fått brukt den noen timer og allt fungerer perfekt! Virker som den er noe raskere ved pause og ikke pause da lyden kommer på med en gang! Selve valgene er også raskere(kan noen som har fått ny PVR i den siste tiden bekrefte dette?) Men som du Christine har lest under PVR'n så er det den samme koden under som den forrige(har sjekket mot den gamle PVR'n)! Hva som er gjort med den nye PVR'n er en gåte?? Ha også en bryter på strømledningen, men er det noe som gjør PVR'n bedre? Har som sagt tidligere hatt problemer etter den første oppdaterinfen 8.september da den slo seg av ved "power on"! Det ble rettet opp etter den siste oppdateringen! Kort fortalt fikk jeg både nytt parabolhode og 1 måneds gratis entertain! Så det er bare til å klage, men husk "SKRIFTLIG" og skriv saklig og forståelig!

mvh.

sunriise

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sunriise
    Men som du Christine har lest under PVR'n så er det den samme koden under som den forrige(har sjekket mot den gamle PVR'n)! Hva som er gjort med den nye PVR'n er en gåte??
    Takk for titten i allefall - da er det eventuelt å se inni da hvis man ønsker å finne forskjeller. Og da er det vel greit å vite hva man skal se etter - og det vet ikke jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sunriise
    Hei.

Har fått ny PVR etter eg klaget til kundesrvice. Har nå fått brukt den noen timer og allt fungerer perfekt! Virker som den er noe raskere ved pause og ikke pause da lyden kommer på med en gang! Selve valgene er også raskere(kan noen som har fått ny PVR i den siste tiden bekrefte dette?) Men som du Christine har lest under PVR'n så er det den samme koden under som den forrige(har sjekket mot den gamle PVR'n)! Hva som er gjort med den nye PVR'n er en gåte?? Ha også en bryter på strømledningen, men er det noe som gjør PVR'n bedre? Har som sagt tidligere hatt problemer etter den første oppdaterinfen 8.september da den slo seg av ved "power on"! Det ble rettet opp etter den siste oppdateringen! Kort fortalt fikk jeg både nytt parabolhode og 1 måneds gratis entertain! Så det er bare til å klage, men husk "SKRIFTLIG" og skriv saklig og forståelig!

mvh.

sunriise
    Dette kan jeg bekrefte! Klagde på min jeg også hvorpå jeg fikk ny tilsendt. Den nye er mye kjappere og ser ut til å fungere bra så langt.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital mistet 14000 parabolkunder skriver DN i dag i en liten notis. Samtidig fikk de 8000 nye kabelkunder. De øker inntektene hovedsaklig grunnet utvidet salg til eksisterende kunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått tips fra CD om å formatere harddisken, da skal ting bli bedre.
    De skriver:
    Når det gjelder ny software har det for enkelte mottakere oppstått en feil ifm. med overflytting av opptak som allerede var tatt opp. Slik at disse ikke kunne vises på MY TV listen. Dette forårsaker igjen problem med at stopp i opptak etter en stund går i direktesending. Løsningen på dette er å la dekoder stå på, for deretter å formatere harddisken, opptak som allerede er foretatt da vil dessverre gå tapt, men dekoder vil fungere mye bedre etter dette. Formatering foretas på følgende måte: La dekoder stå på trykk rød-3-5-3-teletext knapp-2. Vent ca. 20 sekunder til dekoder slår seg av, for deretter å slå seg på igjen i førstegangsinstallasjonsmodus. Foreta deretter ny installasjon av mottaker.

CD bekrefter også at det ikke lar seg gjøre å gå tilbake til gammel software.

Er det noen som har formatert harddisken, og fått problemfri dekoder etter det? Jeg vil jo nødig miste opptakene mine hvis jeg ikke oppnår noe med det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke gjort det, men prøvde reset. Det hjelper ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogo
    Er det noen som har formatert harddisken, og fått problemfri dekoder etter det? Jeg vil jo nødig miste opptakene mine hvis jeg ikke oppnår noe med det.
    Ja, det kan hjelpe hvis du er plaget slik jeg var...flere ganger heng pr. time.
    Nå er det noe bedre, den henger seg som regel ikke på noen timer, men er fortsatt ustabil og kan plutselig være så treg at du tror den har låst seg.

Så kort sagt er det fortsatt et møkkaprodukt, men du får kanskje sett litt mer på tv etter en re-formatering.

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyTapaz
    Nå er det noe bedre, den henger seg som regel ikke på noen timer, men er fortsatt ustabil og kan plutselig være så treg at du tror den har låst seg.
    Hadde vært interessant å høre fra dere som har fått tilsendt ny dekoder om dere fortsatt opplever disse hengene eller om nyeste dekoder fungerer bedre enn de gamle.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært interessant å høre fra dere som har fått tilsendt ny dekoder om dere fortsatt opplever disse hengene eller om nyeste dekoder fungerer bedre enn de gamle.
    Min ny tilsendte dekoder funker, tilsynelatende.. alt ser ut til virker, men serie opptak falt ut denne uka... så gjenstår det og se om det fortsetter..
    Men den jeg fikk tilsendt hadde det aller første software'et installert. så om den er ny eller gammel er ikke så godt å si.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk av en eller annen grunn tilsendt 2 nye pvr'r og ikke bare en. Har brukt begge to og de har de samme problemene som de tidligere jeg har hatt.

Listen over programmerte fremtige opptak forsvinner.
    Ser ett programm forskyvet og ett annet starter opptak hvor pvr fryser når opptak starter. Dog ikke hver gang.
    Ser opptak og den fryser og skjermen blir grå eller grønn.

Vi bruker pvr'n aktivt, så dette er ikke akseptabelt for meg. Så jeg har fått kjøpet av pvr hevet slik at den går i retur til CD når oppsigelsetiden er utgått..

Ang. "lappen" under pvr:
    DO NOT OPEN
    ITSD81-250 HD CND
    HD PVR 101-ST
    252924437 -D03

Så står det samme under de 4 dekoderene jeg har prøvet med unntak av de 2 siste hvor det står etter 252924437 G03 og G04. Men de har de samme feilene som de tidligere

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaust
    Min ny tilsendte dekoder funker, tilsynelatende.. alt ser ut til virker, men serie opptak falt ut denne uka... så gjenstår det og se om det fortsetter..
    Men den jeg fikk tilsendt hadde det aller første software'et installert. så om den er ny eller gammel er ikke så godt å si.
    Tør jeg spørre hvorfor du oppgraderte hvis du fikk en dekoder med den gamle softwaren?
    Jeg prøvde å unngå oppgradering i det lengste, men problemet er at spørsmålet kommer hver gang du starter den, samt at kanalvalg også ligger på ok knappen. Det uunngåelige skjedde ved at min sønn skulle velge kanal og trykket ok akkurat i det spørsmålet om man vil oppgradere kom.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Bestilte en kortleser til tv`en i dag.Blir digg for hele familien å slippe denne boksen8-)
    Må du ha en spesiell kortleser eller kan man kjøpe en RiksTV godkjent?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tør jeg spørre hvorfor du oppgraderte hvis du fikk en dekoder med den gamle softwaren?
    Jeg prøvde å unngå oppgradering i det lengste, men problemet er at spørsmålet kommer hver gang du starter den, samt at kanalvalg også ligger på ok knappen. Det uunngåelige skjedde ved at min sønn skulle velge kanal og trykket ok akkurat i det spørsmålet om man vil oppgradere kom.

Det var ikke forrige versjon av software, det var den første å den var ikke hakke bedre enn den nye. hadde det vært den forrige så hadde jeg ikke gjort det...
    Men som sakt så virker den tilsynelatende bra, pause av direktesendinger osv. funker bra, det kun serie opptak som har forsvunnet en gang på 3 uker....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar sjansen på å svare på denne jeg og...

De siste jeg fikk hadde gammel software men ikke 2.3.8 som var den siste oppdateringen og som fungerte, men 2.3.0 med de mangler som var ved den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akita
    Tar sjansen på å svare på denne jeg og...

De siste jeg fikk hadde gammel software men ikke 2.3.8 som var den siste oppdateringen og som fungerte, men 2.3.0 med de mangler som var ved den.

den jeg fikk hadde versjon 1.4.1, og den hadde mange mangler..

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratis Beta VOD

Hei, hvet ikke hvor mange som har fått det med seg, men iflg. kundeservice så er leie av filmer på VOD gratis i Beta stadie. Så det er bare å leie, for de som får dette til.. Jeg tar dette som en liten belønning for den uferdige SW vi lever med:-D

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå har hele dritten gått i mute, null lyd uansett hva **** jeg gjør.
    Dette begynner jeg å bli dyktig lei.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du ha en spesiell kortleser eller kan man kjøpe en RiksTV godkjent?

CD skriver at du må bruke en Canal Digital godkjent kortleser.
    Jeg gikk inn på sidene til CD og la inn type tv jeg har og de sendte en kortleser som passer. 1000 spenn, men fikk den i dag og det er digg å bruke tv fjernkontrollen.
    Minus er selvsagt opptaksmuligheter, men snart kommer integrert harddisk i tv`ene:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    CD skriver at du må bruke en Canal Digital godkjent kortleser.
    Jeg gikk inn på sidene til CD og la inn type tv jeg har og de sendte en kortleser som passer. 1000 spenn, men fikk den i dag og det er digg å bruke tv fjernkontrollen.
    Minus er selvsagt opptaksmuligheter, men snart kommer integrert harddisk i tv`ene:-D
    Har du parabol? På CD's parabolsider står det at cam ikke selges på nettet, men kun hos autorisert forhandler.

Side 49 av 81 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •