Canal Digital HD PVR , ny software - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 81 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Det er bare å gå inn på "mine sider" å starte chat funksjonen.
    Legg inn problemet, og skriv at du ønsker en kompensasjon og vips....

Fikk en mnd, pluss et nytt strømadapter. Han tror dekoderen ikke får nok strøm.
    Flott at du ga meg et hint, under skrev eg i forbannelse, og se, vips alle ting løser seg til slutt? Vi får se....... sender en rapport etter eg har testet den nye PVR'n samt parabolhodet!

Sv: Web-skjema DTH: [Øvrige spørsmål]Hei. Qlnb hode er sendt til deg 15.10.10. Gir deg 1mnd gratis entertain for dine problemer. Sender deg også ny dekoder. Du får den i posten i løpet av en uke. Den skal være ferdig oppdatert. Er det noe mer du lurer på så kontakt oss på kundeservice på tlf: 06090 Med vennlig hilsenChristian Wilhelmsen Kundeservice Canal Digital Norge AS Telefon: 06090 Canal Digital: HDTV og digital-tv via parabol, kabel-nett og fiber-nett. BredbÃ¥nd og telefonitjenester. - Canal Digital NO Vi gjør deg oppmerksom på at e-post adresser til Canal Digital ikke lenger er i bruk. Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte vårt kundesenter eller ta i bruk vårt kontaktskjema under kundeservice på Canal Digital: HDTV og digital-tv via parabol, kabel-nett og fiber-nett. BredbÃ¥nd og telefonitjenester. - Canal Digital NO Henvendelsen din har referansenummer: (ReTag:27662348) ----------Opprinnelig melding-----------Fra: trond_m_johannessen@hotmail.com [mailto:trond_m_johannessen@hotmail.com]Sendt: 18. October 2010 23:03Til: mail_8831@cd.teleperf.netEmne: Web-skjema DTH: [Øvrige spørsmål] >Form contents:>>Kundeforhold: Er kundeValgt_problem_kategori: Øvrige spørsmålValgt_hardware_type: HD PVR mottakerFornavn: KariEtternavn: HovlandGatenavn: Fanahammeren 55Postnummer: 5244Poststed: FANAKundenummer: Smartkortnummer: Foedselsdato: 3.12.1954Telefon: 97000467Epostadresse: trond_m_johannessen@hotmail.comKommentar: Denne ble sendt etter ny oppdatering av programvare 8.september!> > Beskrivelse av problemet:> > PVR\'n henger, slår seg av umotivert........ -------------------------------------------------------------------------------- Når jeg slår på PVR\'n går den i "MUTE" og så slår den seg av. Ved andre gang der jeg trykker "på" knappen kommer den på, men får da ingen signal! Eneste løsning da er å søke opp kanalene igjen! Jeg har signal styrke 65% og av og til kommer det signal på "ANTENNE 2" ??? som jeg ikke har koplet på! Ja jeg har oppdatert med siste program 8.september. Før den tid hadde jeg ikke noe problemer, ja den kunne henge seg opp, men ikke mer en 1 gang i måneden. Noen som kjenner seg igjen. Venter på en ny oppdatering av program som er blitt lovet! sunriise> > Etter ny programvare oppdatering den 12.oktober har 1 feil rettet seg opp nemlig å slå på PVR 2 GANGER! Fremdeles får jeg ingen signal etter at den er slått på. Må da være nødt til å søke alle kanalene på nytt! Men en ny feil oppsto igår 17.oktober. Satt pause på PVR\'n og etter en 1 eller 2 timer etterpå var PVR\'n slått seg av og jeg gikk glipp av et program!> > OBS! Ringte kundeservice 9.oktober og ba om å få tilsendt et nytt hode til parabolen. Har nå ikke sett noe til det! Det gamle hodet er 6-7 år gammelt og jeg ba om å få et med uttak til to kabler inn til stuen og 1 kabel til soverommet! > > Det bør påpekes at jeg har ikke har vært fornøyd med den nye oppdateringen siden 8.septmber og ønsker i det minste å få refundert 1 måneds betaling som en kompensasjon!> > mvh.> > Trond Johannessen samboer med Kari Hovland!> > > Samtykker: >

Lukk annonse © 2010 Microsoft Vilkår PersonvernOm våre annonserAnnonser

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min tredje pvr på lørdag og den funket ok helt til jeg pauset ett program, hvor den selvsagte hengte seg opp.. ett annet program var programmert til opptak og der mistet jeg halve programmet. I går kveld tok jeg opp Millenium og når jeg skulle se det var lyd borte, skjermen svart men tekstingen gikk i dobbel fart..

Så nå er jeg ferdig med CD!! Sa opp kundeforholdet og krevde å heve kjøpet av pvr'n. Beklageligvis så er det 2 mnd oppsigelse men jeg får iallefall refundert pvr'n om ikke annet, så den går i retur etter oppsigelsetiden.

De sier og att det skal komme ny oppdatering i november og skulle den mot formodning fikse alle feil, så var det ikke noe problem å endre oppsigelsen...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min starter nettopp ny oppdatering, men har ikke startet på nytt ennå. Blir spennede å se hva som skjer nå....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut som det skjedde noen ting som helst, kan dette også være en bug?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den litt tvilsomme ære av å eie en HD-PVR fra CanalD.
    Noen som vet om der finnes en uoffisiell liste med "tips & triks" til denne noe sære tuneren.
    Slik som reset av tuner, formatering av hd osv.

MVH Gunii

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunii
    Jeg har den litt tvilsomme ære av å eie en HD-PVR fra CanalD.
    Noen som vet om der finnes en uoffisiell liste med "tips & triks" til denne noe sære tuneren.
    Slik som reset av tuner, formatering av hd osv.

MVH Gunii
    Vet ikke om noen liste, men her er noen tips:

Laste ned oppdatering på nytt: Dra ut strømmen og plugg inn igjen. Når 8888 vises i displayet, trykk OK+menu på fjernkontrollen.
    Resette boksen: rød knapp-3-5-3-teletext-1
    Formatere HD: rød knapp-3-5-3-teletext-2

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    Har noen hatt dialog med CD om de har planer om å fikse problemet med at man kun får stereo-signal over HDMI?
    Dette burde ha første prio å fikse.
    Canal Digital's HD PVR har hatt 5.1 lyd fra HDMI i minst 18 måneder nå....

Har du ikke en HD PVR så vet jeg ikke....

Dette kom via en oppdatering for LENGE siden....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av EltaR
    GodtVoksen

Her svaret CD gir vedr problemet med kun stereo via hdmi:

Takk for din henvendelse.
    Det er dessverre ikke overføring av 5.1 lyd via hdmi I fra dekoderen .
    Inntil ny software er på plass må du benytte sp.dif-utgang.
    Som tidligere svar på mail så har vi ingen dato for når ny software kommer.
    ,Du blir varslet via melding på tv-skjermen.

Mao: de vet det er et problem, men aner ikke når eller om det blir fikset :|
    Detter er en SATELITT tråd....les før dere legger inn kommentarer...det finnes en egen tråd for KABEL TV....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Detter er en SATELITT tråd....les før dere legger inn kommentarer...det finnes en egen tråd for KABEL TV....
    Innleggene du svarer på er skrevet i January 2009...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden noen tar det opp: hos meg forsvant 5.1 lyden over HDMI med den nye softwaren. Det fungerer via digital spdif.

Har også sett andre som har problemer med at bildeinnstillingene endrer seg. Hos meg endrer bildeinnstillingen seg fra 1080i til 576p dersom jeg kobler min dekoder til min receiver med HDMI og deretter f.eks. endrer input på receiveren fra dekoder til dvd og tilbake. Det virker som om dekoderen reagerer på signaler gjennom HDMI-kabelen.

Så nå må jeg koble lyd til receiver med coax og bilde til tv med hdmi, og ikke kjøre alt via HDMI til receiver som før.

Receiver: Yamaha rx-v1900.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte en kortleser til tv`en i dag.Blir digg for hele familien å slippe denne boksen8-)

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Div feil

Hei, har flere disse feilene?

Legger inn serie opptak. Blir bare borte etter noen dager!

Tuner henger seg opp noen ganger, når en ser på kanal og på opptak. Reagere da ikke på fjernkontroll. Må resette med av/på knapp på tuner. Starter da opp i Nute. Starte en gang til.

(Har lagt inn siste oppgradering)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iaasheim
    Det virker som om dekoderen reagerer på signaler gjennom HDMI-kabelen.
    Når Canal Digital har gått tom for ideer, så nå skylder de på HDMI kabelen. I begynnelsen så var løsningen å skifte ut strømforsyninga, så kom løsningen med å resette boksen og nå er det HDMI kabelen som er problemet. Hva blir den neste løsningen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt serieopptak forsvant også. Det begynner å bli latterlig mye feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I går kveld

satt jeg og kjerringa og kikket på Dag, forøvrig en glimrende komiserie

Siden kjerringa er hjemme om dagene med ei lita ei på 12 uker, så bruker hun CD HD-PVR boksen aktivt.
    Så også i går kveld da hun tok opp tause vitner mens vi lo så vi rista av Atle Antonsen sine sprell som enstøingen Dag.

Midt i episoden gikk skjermen i grått. Tuneren ville ikke respondere på hverken Logitech Harmony One eller original fjernkontrollen. Det sto fremdeles rec på tuneren, så opptaket var fremdeles i gang.

Så da hadde vi valget, å sitte å se på en grå skjerm til opptaket var slutt eller ta strømmen.
    Det siste ble gjort.
    Det som da var positivt var at opptaket fortsatte så fort tuneren fikk startet opp igjen automatisk.
    Det som er negativt er at det ble et hull på 4 minutter i opptaket, og at vi som satt og kikket på Dag måtte stoppe midt i ei latterkule og irritere oss over et dårlig produkt under TV'n.

Noen som vet noe om det er mulig å bruke Force eller andre tunere med samme funksjonalitet med CD sitt kort?
    Vi hadde en eldgammel Force tuner før vi bestilte CD HD-PVR, og den hadde absolutt felter den får CD HD-PVR til å se ut som en junior performer.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte Beat for Beat på opptak i går, det gikk jo kjempefint.
    I opptakslisten står det nå 60 opptak av Beat for Beat, ett hvert minutt programmet varte.
    Men ingen av dem kan spillles av.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det samme skjedde meg når jeg skulle ta opp Borgen sist mandag, flere ettminuttsopptak som ikke lar seg seg avspille.

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som har problemer med ON DEMAND knappen? Den kunne man før trykke på for å skifte fra 16:9 til 4:3 bilde, men nå når jeg trykker på knappen kommer beskjeden "denne tjenesten er ikke i bruk, sjekk internett forbindelsen". Av en eller annen grunn får jeg ikke 16:9 bilde fra CD, har prøvd å forandre på innstillingene både på tv'n og tuneren uten at det hjalp. På viasat tuneren derimot er bildet som det skal være.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv TV knappen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdtom
    Noen flere som har problemer med ON DEMAND knappen? Den kunne man før trykke på for å skifte fra 16:9 til 4:3 bilde, men nå når jeg trykker på knappen kommer beskjeden "denne tjenesten er ikke i bruk, sjekk internett forbindelsen". Av en eller annen grunn får jeg ikke 16:9 bilde fra CD, har prøvd å forandre på innstillingene både på tv'n og tuneren uten at det hjalp. På viasat tuneren derimot er bildet som det skal være.
    Nå er ON DEMAND-knappen tilknyttet det den skal knyttes til, nemlig Video on demand (derfor må du være koblet til nettet for å få lastet ned filmer/programmer)...

Nå skal du bruke TV-knappen for å forandre bildet...

og for å være helt ærlig, så gir vel det mer mening enn det var før oppdateringen... ikke verst, egentlig :-D

Side 48 av 81 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •