Canal Digital HD PVR , ny software - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 81 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1608
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen ny info. om når ny "oppdatering" kommer?

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Noen ny info. om når ny "oppdatering" kommer?
    Her er svaret jeg fikk fra CD igår vedr ditt spørsmål.

Tore (13:57): Hei, du snakker med Tore, hva kan jeg hjelpe deg med?
    User (13:58): Når er neste sw oppdatering for HD PVR,n planlagt å slippes?
    Tore (13:59): Vi har ingen dato, men iløpet av året er sikkert
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"ny software" igjen...

Vet ikke når ny software er klar, men må si jeg er lei av alle feilene som følger oppdateringene til Canal Digital.

Når feilene på PVR boksen er så mange at det går sport i å finne alle sammen, er det kanskje på tide å kaste ut boksen?
    På tide at underholdningen i stua igjen fokuseres på det som skjer på skjermen fremfor det som ikke skjer på skjermen?

I går kveld satt min kone og jeg og kikket på FBI på NRK.
    Siden vi hadde lagt den eldste datteren vår så var vi vel ca 30 minutter forsinket i forhold til "Live".
    Midt i saken om husforsikring og hva den dekker og ikke går bildet i frys.

-Vi prøver og trykke pause og play -> til ingen nytte.
    -Vi prøver og spole frem og tilbake -> til ingen nytte.
    -Vi trykker på stopp knappen for å komme direkte, for så å spole tilbake til samme punktet -> bildet fryser på samme sted da også.
    -Min kone spoler tilbake til før bilde gikk i frys og satte på opptak på programmet som en siste løsning.
    Vi går inn for å se på opptaket bare for å finne ut at bildet går i frys på samme sted.

Denne boksen begynner å minne meg om et slagord som ble laget om en viss produsent av operativ systemer:
    NN hjelper deg med problemer du ikke hadde før.

Nå synes jeg at en slik TV-boks er en relativt enkel software i forhold til et helt operativ system.

Noen spørsmål til slutt:
    -Er spekteret av HD PVR dekodere som Canal Digital har sendt ut så bredt at programvaren de sender ut ikke passer til alle?
    -Om spørsmålet over stemmer:
    Vil vi da aldri kunne få en programvare som ingen har problemer med?
    -Når man leverer bilen på et verksted forventer man at de prøvekjører bilen etter å ha reparert den for å sjekke at det som er reparert er i orden.
    Bør vi ikke forvente at Canal Digital også prøvekjører programvaren før de sender den ut?

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikazee
    Noen spørsmål til slutt:
    -Er spekteret av HD PVR dekodere som Canal Digital har sendt ut så bredt at programvaren de sender ut ikke passer til alle?
    Derfor har jeg foreslått at folk skriver her hva som står under boksen slik at vi kan evt finne forskjellige varianter. Og finner vi at softwaren fungerer OK på en variant men ikke på de andre kan vi ringe CD og kreve å få ny boks.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hadde samme problemet selv. Dro ut strømkontakten, lot den stå 10 min så var det iorden. Gjentar det seg så får jeg grine meg til en ny jeg også.
    Grine, og grine. Nå etter flere dager kan CD kundeservice fortsatt ikke bekrefte om de har sendt ny boks eller ikke. :roll:

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ihvertfall en ny HD-PVR tuner på vei til meg.

Får bare håpe at dette løser mesteparten av problemene, men jeg har mine tvil :???:
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Forsvinner alle opptak etter reset? Å gå tilbake til fabrikkinnstillingene er jo CD`s gjenganger når man ringer kundeservice.

Nei de forsvinner ikke, men du må søke inn kanalene og lagre kanallisten på nytt. Hvis du derimot ønsker å reformatere harddisken i tillegg kan du bruke følgende kodesekvens:
    Resette boksen + formatere HD: i rask rekkefølge : rød knapp- 3-5-3- teletext knappen-2

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg orker. Fant ny bug i dag. Ville høre litt på radiokanalene, og da låser det seg helt. Får ikke byttet kanal.

Ser Canal Digital har fjernet chat fra kundeservice. Det var visst ikke noe gøy lenger det nei...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. E-poster og chat tar vel for lang tid om dagen da, dessuten blir terskelen lavere for å sende inn noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at Canal Digital i Danmark, Norge og Sverige ikke er samkjørte på lanseringen av ny programvare og ikke minst informasjonen om feil etc. Synes både Svenskene og Danskene er flinkere enn Norge her. Savner fortsatt mer informasjon fra dem alle om hva som skjer, hvilke feil de har erkjent at finnes, plan for når de er fikset, mulighet til å få tilbake den gamle softwaren for de som plages mest osv osv.

Danskene skriver nå følgende (de slapp altså v15 først på onsdag):
    Senaste programvara

Programvara 4.20.15 (lanserad 2010-10-13)

I september lanserade vi en programvara för den inspelningsbara HD-boxen som bland annat gav dig möjlighet att beställa film direkt från tv-soffan. Lanseringen av den programvaran medförde problem för en del kunder och vi beklagar detta. Vi arbetar kontinuerligt med att ta fram nya uppdateringar för att komma till rätta med dessa problem och förbättra funktionaliteten i den inspelningsbara HD-boxen.
    Med hjälp av en grupp testkunder har vi nu utvärderat en ny programvaruversion (4.20.15) som löser vissa av de rapporterade problemen. Testerna har gått bra och vi kommer därför göra den nya programvaran tillgänglig för nedladdning från 13 oktober. Nedan ser ni vilka problem den nya programvaran lyckats åtgärda.
    Programvaran (4.20.15) har ökat stabiliteten i boxen samt löst problem med:
    • Att boxen startar om vid programmering av marginalinställningarna
    • Att en serieinspelning som stoppas ändå fortsätter att spela in
    • Att textningen på Travel Channel ger fel språk
    • Att ljudvolymen sätts på max vid ändring av bildinställning
    • Att On Demand tjänsten inte fungerar om hårddisken är full
    • Att ljud och bild blir osynkat då man ändrar ljudinställningar
    • Dessutom ska problemet med att boxen behöver startas två gånger uppträda betydligt mindre frekvent i denna mjukvara.

Hur gör jag för att hämta hem den nya programvaran?
    När den nya programvaran är tillgänglig kommer ett popup-fönster dyka upp när du startar din box. Du följer anvisningarna för att installera programvaran. Om det inte dyker upp ett popup-fönster när du startar om boxen tvingar du manuellt ner programvaran så här:
    1. Håll standby knappen på boxens front intryckt till den ändrar färg till orange (tar ca 5 sekunder).
    2. Släpp knappen.
    3. När displayen visar 8888 tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen och sedan direkt på Menu-knappen.
    4. Nu skall boxen börja ladda ner programvaran 00--, 01—osv.
    5. När nedladdningen är klar så går boxen ner i standby läge. Starta boxen igen för att börja använda den senaste programvaran.
    Installationen tar 5-10 minuter.
    Vi jobbar vidare med att förbättra funktionaliteten och åtgärda de fel som inte åtgärdats i denna programvaruversion. Vi kommer fortlöpande att hålla er uppdaterade om hur arbetet går på här på vår webbplats.

Problemlösningar för programvara 4.20.15 (lanserad 2010-10-15)

Här nedan följer ett antal lösningar på problem som kan uppstå vid tekniska uppdateringar i programvaran. Observera att flera av dem uppträder mindre frekvent om du regelbundet stänger av din box.
    Boxen går in i första installationsläge och i displayen står det INIT
    I flera fall har HDMI-ingången blivit inaktiverad. Det finns två olika tillfälliga lösningar som kan fungera för att aktivera HDMI-ingången.
    Alternativ 1: Anslut en scartkabel och gå sedan in i menyn under Bildinställningar väljer man Videoutgång HD och spara inställningarna.
    Alternativ 2: Om man inte har tillgång till en scartkabel kan man istället göra en fabriksåterställning genom att i snabb följd trycka in följande sekvens på fjärrkontrollen: Röd knapp, 3, 5, 3, Text-TV-knappen och 1. Boxen startar då om och man får göra en ny förstagångs installation.
    Boxen startar upp men går sedan ner i standby läge igen
    Normalt sett skall det räcka med att starta boxen en gång för att få den att fungera normalt igen.
    Inget ljud och det står Mute i displayen
    Boxen har minimerat ljudet och man måste använda fjärrkontrollens volymknapp för att öka ljudet.
    Då en programmerad inspelning är igång går det inte att starta boxen från standby läge
    Starta boxen och gå in i EPGn och markera den kanal du vill titta på och tryck OK.
    Det går sakta när när jag spolar
    I den nya mjukvaran finns det tre spolningshastigheter. Det finns också en funktion som innebär att man kan hoppa i 10-minuters intervaller. Använd röd knapp för att hoppa bakåt eller grön knapp för att hoppa framåt.
    Gröna streck i bilden
    Detta är ett problem som är HDMI relaterat. Det kan hjälpa att starta om både den inspelningsbara HD-boxen och din TV. Prova också att dra ur HDMI-kabeln några sekunder och sedan sätta i den igen. Om man har flera HDMI-ingångar på TVn kan man prova att använda en annan.
    EPG-informationen fylls inte på
    Då manstartarsin box så får man EPG-information för de kommande 6 dagarna. Problemet som uppstår innebär att EPG-informationen inte fylls på och att man därmed tillslut helt saknar information för kommande period. Lösningen på detta är att stänga av sin box regelbundet, gärna varje kväll.
    Ny grafik och layout
    Den nya mjukvaran har fått ny grafik och layout. Många tycker att förändringen är till det bättre men några har haft synpunkter på hur den skulle kunna förbättras ytterligare. Vi är tacksamma för alla åsikter och tar med oss dem i arbetet med framtida mjukvaror.
    Vi har sedan lansering jobbat för att identifiera och åtgärda eventuella fel och kommer löpande att uppdatera med den senaste informationen. Om du har signalrelaterade problem eller andra frågor om den nya mjukvaran är du alltid välkommen att kontakta kundservice.

Programvara version 4.20.14k (lanserad 2010-09-08) innehåller bl.a. följande förbättringar
    • Video On Demand – tjänst för att hyra film via boxen
    • Nytt och förbättrat användargränssnitt
    • Kortare avstängningstid (standby)
    • Minskad energiförbrukning (ca 35%)
    • Snabbare kanalbyte
    • Snabbare EPG
    • Utökad tablåinformation i tidslinjevyn på EPG:n
    • Förenklad hantering av serieinspelning
    • Stabilare funktionalitet i "MyTV"-läget

Viktig information i samband med installation
    • PIN-koden återställs till 1234 (fabriksinställning). Du kan själv välja en annan PIN-kod.
    • Tidigare favoritlistor försvinner och måste därför skapas om på nytt.
    • Tidigare serieinspelningar försvinner och måste programmeras om på nytt.
    • Dolby Digital sätts per automatik till stereo.
    • HDMI är aktiverad.
    • Tidigare inspelat material försvinner ej.

Ny manual
    I och med lanseringen av den nya mjukvaran har vi även uppdaterat manualen för den inspelningsbara HD-boxen. Ladda hem manualen här.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da et merkelig dansk språk..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Det var da et merkelig dansk språk..
    Hehe, blingsa litt der ja 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christine
    Sagem Communications
    DO NOT OPEN
    ITSD81-250 HD CND
    HD PVR 101-ST
    252924437 -D03
    MADE IN FRANCE
    Under min boks står det akkurat det samme.

Og i kveld sørget den for at jeg mistet en halv omgang av en fotballkamp...
    Er det noen som har sjekket hvilke rettigheter vi har? Hvor lenge skal vi akspetere dette? Alt fungerte jo bra før oppdateringen.

Jeg har Viasats PVR i tillegg til anal Digitals. Når jeg slår den på så starter den med en gang, den bråker ikke (ikke viftestøy, ikke hardiskstøy), den slår seg av med en gang. I tillegg så fungerer den. Jeg kan ta opp programmer og se dem senere. Jeg kan pause i en fotballkamp uten risiko for at den plutselig finner ut at den vil hoppe frem til livesending og ødelegge spenninga.

Noen som vet om anal Digitals vanlige HD tuner (ikke PVR) fungerer bra?
    Enten må jeg skaffe den, eller reise til Sverige å kjøpe svensk Viasat, da de har LaLiga.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av rogo
    Under min boks står det akkurat det samme.

Og i kveld sørget den for at jeg mistet en halv omgang av en fotballkamp...
    Er det noen som har sjekket hvilke rettigheter vi har? Hvor lenge skal vi akspetere dette? Alt fungerte jo bra før oppdateringen.

Jeg har Viasats PVR i tillegg til anal Digitals. Når jeg slår den på så starter den med en gang, den bråker ikke (ikke viftestøy, ikke hardiskstøy), den slår seg av med en gang. I tillegg så fungerer den. Jeg kan ta opp programmer og se dem senere. Jeg kan pause i en fotballkamp uten risiko for at den plutselig finner ut at den vil hoppe frem til livesending og ødelegge spenninga.

Noen som vet om anal Digitals vanlige HD tuner (ikke PVR) fungerer bra?
    Enten må jeg skaffe den, eller reise til Sverige å kjøpe svensk Viasat, da de har LaLiga.
    All denne infoen står under System information i menyen...
    der står også info ang hard disken....mine to fungerer helt greit etter oppdatering...MEN: det kreves godt singnalnivå for at det skal gå bra:
    mine er 67 og 70 %...minimum er 60% såvidt jeg har erfart fra Canal Digital..på Viasat så er ca 60 ikke bra nok...100% fungerer supert.
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    der står også info ang hard disken....mine to fungerer helt greit etter oppdatering...MEN: det kreves godt singnalnivå for at det skal gå bra:
    mine er 67 og 70 %...minimum er 60% såvidt jeg har erfart fra Canal Digital..på Viasat så er ca 60 ikke bra nok...100% fungerer supert.
    Er møkk lei hele cd så nå har jeg sagt opp mitt kunde forhold til de å bytter til Altibox. Det verste er jo av man må betale for driten i 2 måneder. Skulle ikke vært lov å tvinge kundene til 2 måneder oppsigelse med alle de problemene CD skaper.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av NoAtMid
    Er møkk lei hele cd så nå har jeg sagt opp mitt kunde forhold til de å bytter til Altibox. Det verste er jo av man må betale for driten i 2 måneder. Skulle ikke vært lov å tvinge kundene til 2 måneder oppsigelse med alle de problemene CD skaper.
    Altibox er greit det....og så får du jo 3 svenske kanaler....masse fotball og en haug med lokale kanaler....men billedkvaliteten er BEST på parabol....
    Og alle har slike betingelser når det gjelder avbestilling osv...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Tja... all infoen står ikke der. Nummeret som begynner på 2529.. står ikke der. Det står heller ikke at Viasats HD PVR er mye bedre enn Canal Digitals, og at den faktisk fungerer....

Jeg har forresten 72 og 70 % signalstyrke, og grønne barer, det står uttrykkelig høy signalstyrke, så hvis det ikke er godt nok så vet ikke jeg.

Får avvente svar i forumet på om HD tuneren fungerer. Jeg har sendt inn flere tilbakemeldinger på skjema til canal digital, samt mail til Canal+. Brevet til Canal Digital går i posten på mandag, da blir også forbrukerkontoret oppringt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i min systeminfo står det
    LASTER ST40 LP8NCD07
    S.NR 023000953465

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chakko
    i min systeminfo står det
    LASTER ST40 LP8NCD07
    S.NR 023000953465
    I min står det ikke helt likt:
    Boot/Nom.HW: NBST4017.03 / NHST40CD06.00
    Laster: LP8NCD07
    Produkt-ID: A1 01
    Serienummer: 023000606824
    Prog.v-vers: V2.3.8
    Last ned ID: 2380
    Det første nummeret her kan virke som en hardware-spesifikasjon? Noen som har annet nummer her?

Og under boksen står det:
    Opprinnelig skrevet av christine
    Sagem Communications
    DO NOT OPEN
    ITSD81-250 HD CND
    HD PVR 101-ST
    252924437 -D03
    MADE IN FRANCE

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Formater, og si nei til oppdateringen..
    Hva ender du opp med da? En 3 år gammel software fra da du kjøpte boksen eller den siste oppdateringen du har installert? His det første er jo dette en angre-mulighet hvis du ikke liker den nye programvaren.

Side 46 av 81 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •