Canal Digital HD PVR , ny software - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 81 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Nå har vi og dette forumet bannet og svertet på denne boxen siden oppgraderingen og med rette.Men-jeg har brukt boxen hver dag og har fått med meg programmene jeg har bedt om.Jeg har også måttet starte boxen to ganger nesten hver gang men når dette funker så har jeg slått meg til ro med at CD jobber med saken.Nå er det også sånn at jeg har mange forskjellige tunere og har hatt mange tunere og de har alle noe til felles,de er ikke alltid stabile og iorden.Jeg leser en hel del på forskjellige fora og uansett hvilken tuner du har så er det alltid noe.Jeg skal innrømme at Sky HD boxen har jeg pr .dato aldri hatt noe tull med de 3 siste årene.Imponerende.Jeg er sikker på at CD fixer dette og at vi må gi de den slarken de trenger.Husk det kan bare bli bedre fra dagens situasjon og at det er vi som eventuelt får magesår og ikke CD.
    Stølen
    Jeg har også brukt boksen hver dag, men jeg har mistet litt av hvert. På fredag satte Nytt på nytt og Tause vitner på opptak fordi jeg ikke ville komme hjem igjen tidsnok. Da jeg kom hjem litt tidligere enn antatt, dvs. midt i NpN, sto boksen på rec, men reagerte ikke på fjernkontrollen. Jeg lot den stå til NpN var ferdig i tilfelle opptaket fortsatt gikk. Jeg nappet så strømmen. Den kom da ikke opp igjen, gikk bare rett i heng og frøys et stygt bilde fra Skavlan. Tok strømmen igjen, og denne gangen kom den opp igjen. Men noe opptak av NpN hadde den ikke gjort, så jeg så episoden på Nett-tv. Etter at dette var ferdig, begynte jeg å se Tause vitner på forsinket opptak, men tuneren gikk i stå etter et kvarter eller så, så da mistet jeg dette også.

Søppel kaller man dette. Hvorfor skal dette være så vanskelig? Jeg hadde for 6-7 år siden en harddiskopptaker (for kabel) som var bunnsolid, 10 ganger mer responsiv og mye mer anvendelig enn denne haugen. Den kunne til og med brenne DVD-er av programmer en hadde sett. Den kostet vel omtrent det samme. Dette er virkelig ikke høyteknologisk nybrottsarbeid, altså, så jeg ser ikke noen unnskyldninger for CD her. Det eneste er at de sikkert gjorde en bommert av de helt store da de valgte hw.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at jeg enda ikke skal oppdatere boksen min. Bruker den gamle softwaren enda, og da fungerer alt helt fint. Eneste som er irriterende er at jeg får spørsmål om å oppdatere hver eneste gang jeg slår den på.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dem som mener at vi skal akseptere en boks med feil......
    Hvorfor i allverden skal vi ikke forvente få et produkt som fungerer 100% feilfritt?

Det finnes kanskje alternative bokser som er svindyre. Ifølge CD er det kun denne boksen vi får lov å benytte, og som vi betaler for.

Dette er da ikke noe høyteknologisk superfølsomme greier vi snakker om, det er en satelittboks med opptaksmuligheter, og i 2010 må det være lov å forlange at den fungerer plettfrtt.
    At en og annen boks slutter å virke er så sin sak, det skjer med alt av elektronikk. Enkelte har byttet opptil 5 bokser på et par år og det er ikke akseptabelt. Jeg har selv byttet 2 ganger på 2 år. Det er rett og slett for dårlig!!!

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Eneste som er irriterende er at jeg får spørsmål om å oppdatere hver eneste gang jeg slår den på.
    Samme her - den fungerer fint. Men hadde vært kjekt å kunne slå av alt maset om å oppgradere. Jeg vil jo ikke tørre å oppgradere før jeg har sett alle mine "viktige" opptak - og de kommer det jo bare flere og flere av.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Hvorfor i allverden skal vi ikke forvente få et produkt som fungerer 100% feilfritt?
    Jeg er redd du er ganske naiv. 100% er utopisk, spesielt når det er programvare med i bildet. Slike produkter finnes neppe. Så hvor legger du lista? 95%? 90%? Jeg er dog enig i at feilsituasjoner bør være unntaket og ikke regelen.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg er redd du er ganske naiv. 100% er utopisk, spesielt når det er programvare med i bildet. Slike produkter finnes neppe. Så hvor legger du lista? 95%? 90%? Jeg er dog enig i at feilsituasjoner bør være unntaket og ikke regelen.
    Naiv? Som jeg skrev i innlegget mitt så er ikke en TV tuner det mest avanserte her i verden. Burde absolutt være mulig å lage noe som virker. Om ikke 100% som jeg skrev, men ihvertfall 99,9%
    Og ja jeg kan godta en liten feil en sjelden gang, men ikke HVER ENESTE DAG!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Naiv? Som jeg skrev i innlegget mitt så er ikke en TV tuner det mest avanserte her i verden. Burde absolutt være mulig å lage noe som virker. Om ikke 100% som jeg skrev, men ihvertfall 99,9%
    Og ja jeg kan godta en liten feil en sjelden gang, men ikke HVER ENESTE DAG!
    Jeg forstår at du er forbanna,men hjelper det noe særlig i den situasjonen vi nå er i? Før denne oppgraderingen eller skal vi kalle det nedgraderingen så funket boxen stort sett ok.Jeg er sikker på at CD skulle vært foruten det h****** de nå må ha hatt og at de derfor gjør hva de kan for å komme ut av denne situasjonen.Jeg regner også med at det er et innleid firma som har fått jobben med å lage den nye softwaren og som dermed har gitt CD dette problemet og derfor oss alle.La oss håpe at den oppgraderingen som nå kommer retter opp enten hele problemhaugen eller ihvertfall de viktigste sakene slike som programerte opptak o.s.v.
    Det er lov å håpe?
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare lurte på om noen av dere andre fikk den oppdateringen som var lovet. Versjon xx.15 tror jeg det var. Så langt har den ikke dukket opp hos meg og manuelt søk etter den gir bare beskjed om at service ikke finnes eller noe slikt.

Hadde vært kjekt å bli kvitt de verste idiotfeilene da :-) Slik som å måtte slå på to ganger etc. Merkelig at de overhode ikke testet softwaren før de slapp den ut?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg forstår at du er forbanna,men hjelper det noe særlig i den situasjonen vi nå er i? Før denne oppgraderingen eller skal vi kalle det nedgraderingen så funket boxen stort sett ok.Jeg er sikker på at CD skulle vært foruten det h****** de nå må ha hatt og at de derfor gjør hva de kan for å komme ut av denne situasjonen.Jeg regner også med at det er et innleid firma som har fått jobben med å lage den nye softwaren og som dermed har gitt CD dette problemet og derfor oss alle.La oss håpe at den oppgraderingen som nå kommer retter opp enten hele problemhaugen eller ihvertfall de viktigste sakene slike som programerte opptak o.s.v.
    Det er lov å håpe?
    Stølen
    De har gitt lovnader i flere år nå. Greit nok, det kan være releaser som man ikke er helt heldig med, men dette begynner å bli tragikomisk. Og ja, jeg har nok vært blant de mest høylytte kritikerne, samtidig har jeg vært borte i paraboldekodere siden den analoge æraen. Den eneste dekoderen jeg kan sammenligne med er en annen søpletuner fra Sagem som fulgte med Viasat. Den fungerte riktignok, men var ufattelig treg.
    HD-PVR fra CD har god bildekvalitet, mens det meste annet er i beste fall middelmådig og i verste fall ikke fungerende.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    De har gitt lovnader i flere år nå. Greit nok, det kan være releaser som man ikke er helt heldig med, men dette begynner å bli tragikomisk. Og ja, jeg har nok vært blant de mest høylytte kritikerne, samtidig har jeg vært borte i paraboldekodere siden den analoge æraen. Den eneste dekoderen jeg kan sammenligne med er en annen søpletuner fra Sagem som fulgte med Viasat. Den fungerte riktignok, men var ufattelig treg.
    HD-PVR fra CD har god bildekvalitet, mens det meste annet er i beste fall middelmådig og i verste fall ikke fungerende.
    Jeg har lagt merke til at bildekvaliteten ble værre med linux softwaren. Ser det spesielt godt når bilde viser runde former, så hender det at rundinger blir kantete, dette var ikke tilfelle før oppgraderingen. Får håpr CanalDigital klarer å få ut en oppgradering denne uken.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det finnes kanskje alternative bokser som er svindyre. Ifølge CD er det kun denne boksen vi får lov å benytte, og som vi betaler for.

Dette er da ikke noe høyteknologisk superfølsomme greier vi snakker om, det er en satelittboks med opptaksmuligheter, og i 2010 må det være lov å forlange at den fungerer plettfrtt.
    At en og annen boks slutter å virke er så sin sak, det skjer med alt av elektronikk. Enkelte har byttet opptil 5 bokser på et par år og det er ikke akseptabelt. Jeg har selv byttet 2 ganger på 2 år. Det er rett og slett for dårlig!!!
    Skulle likt å se testskjemaene for denne softwaren...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte CD nå og sa rett ut at det ikke er aktuelt å betale for noe man knapt kan bruke, og at hvis de ikke krediterer en mnd så bytter jeg til Viasat (løgn)

Jeg fikk kreditert en mnd med en gang. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme dersom de sliter med å få på tuneren. Min er nesten umulig å få på dersom den tar opp et program samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe de umulig kan ha testet i særlig grad er om programmerte opptak faktisk blir tatt opp. Jeg kan i hvert fall ikke stole på at serieopptak som er lagt inn blir tatt opp. De kan enten forsvinne helt fra opptakslisten eller så forblir de på listen uten at den tar de opp.

Kan selvfølgelig ha noe med at den har en oppstartsprosent på ca 50%, ikke sikkert den er så mye flinkere til å slå på seg selv enn det fjernkontrollen er:???:

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Nesten plug n play. Sett inn kortet, følg veiviser, søk kanaler, lag favorittliste, merk program for EPG, ferdig.... NYT BILDE OG LYD!
    :-)

se tråden, http://avforum.no/forum/satellitt/63...ttaker-24.html og utover...

Kan underskrive på dette her !

Eneste minuset er at boksen pr.dags dato ikke har konstant timeshift og at EPG tar lang tid å laste hvis du vil ha det på mange kanaler.
    Ellers er den helt rå !
    Aldri noe problem med frysinger av bilde eller problemer med opptak....

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Skulle likt å se testskjemaene for denne softwaren...
    Det er vel bare å innse at SW utvikling i hjemmeelektronikkbransjen ikke akkurat følger de samme normene for QA/QC som elektronikk til industriformål.
    Har en fot i hver leir, dvs. jobber med SW og er ufrivillig betatester i den andre leiren....

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Har en fot i hver leir, dvs. jobber med SW og er ufrivillig betatester i den andre leiren....
    Ah, den klassiske bukken og havresekken...

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny Software er ute. ingen åpenbare endringer så langt. vi får se om de har gjort med stabiliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyclops
    Ny Software er ute. ingen åpenbare endringer så langt. vi får se om de har gjort med stabiliteten.
    Sitter på jobb, blir spennende å komme hjem for å prøve.
    Er dette den softwaren som noen fikk lastet ned, men ikke jeg, eller er det kommet enda en oppdatering?

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Sitter på jobb, blir spennende å komme hjem for å prøve.
    Er dette den softwaren som noen fikk lastet ned, men ikke jeg, eller er det kommet enda en oppdatering?
    Usikker. etter oppdateringa i dag har jeg SW versjon: 4.20.15 / 1.2.0726

Snakka akkurat med kundeservice på chat om at det ikke går ann å legge inn fler enn 30 opptak (både serie og enkelt opptak til sammen) han skulle sende det vidre. fikk også opplyst at neste oppdatering kommer i November, men han viste ingen spesifik dato.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også fått ny oppdatering, ikke hatt tid til å teste noe ennå. Men den slo seg på etter kun et trykk på power knappen.

Side 41 av 81 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •