Canal Digital HD PVR , ny software - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 81 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Leser hele denne lange tråden og lurer på hvorfor i all verden SÅ mange her bruker verdifull tid å diskutere den "steinalder" boksen :?:

Min er lagt pent i esken , jeg fikk den med ( for ca. 2 år snart ) og jeg har ikke savnet denne i 1 minutt Og jeg har ingen planer å vekke vonde minner ( å ta den ut av esken igjen ).
    For 2 år siden var boksen ikke noe særlig, men den ble helt ok etter x antall software oppdateringer, så om du ikke har hatt den ut av esken siden da, så er du kansje ikke klar over at den faktisk har fungert helt greit i en periode. Den var treg, men fungerte. Nå etter at de gikk over til Linux, er alle gammle + mange nye problemer dukket opp igjen. Jeg har ikke fått lastet ned siste versjon av linux softwaren, pga. en feil sier kundeservice, så jeg vet ikke hvordan den er. Men, enn så lenge, kan du la den trygt ligge i esken.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser hele denne lange tråden og lurer på hvorfor i all verden SÅ mange her bruker verdifull tid å diskutere den "steinalder" boksen :?:

Min er lagt pent i esken , jeg fikk den med ( for ca. 2 år snart ) og jeg har ikke savnet denne i 1 minutt Og jeg har ingen planer å vekke vonde minner ( å ta den ut av esken igjen ).
    Har du et godt alternativ for de som vil pluggei boksen og bruke den? Dreambox ol krever vel litt pleie underveis? Det gjør vel og merke CD sin også, men det er ikke meningen at det skal være sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile PVR'n henger, slår seg av umotivert........

Når jeg slår på PVR'n går den i "MUTE" og så slår den seg av. Ved andre gang der jeg trykker "på" knappen kommer den på, men får da ingen signal! Eneste løsning da er å søke opp kanalene igjen! Jeg har signal styrke 65% og av og til kommer det signal på "ANTENNE 2" ??? som jeg ikke har koplet på! Ja jeg har oppdatert med siste program 8.september. Før den tid hadde jeg ikke noe problemer, ja den kunne henge seg opp, men ikke mer en 1 gang i måneden. Noen som kjenner seg igjen. Venter på en ny oppdatering av program som er blitt lovet! sunriise

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Nei vell.. Ta feks Puls. Sendes mandag med reprise lørdager. Legger inn serie opptak på neste mandag. På MyTV står det da serieopptak symbol også på reprisen til førstk. lørdag!

Kunne vært veldig kjekt å kunne gå direkte fra MyTv til EPG for å stille inn opptak. Slik jeg skjønner det må en gå helt ut og inn i EPG?

Når jeg slår på "vidunderboksen" fra standbye går det ca 2min før den er oppe og går. Først står det MUTE på fronten, går en stund, slår seg av. Starter den opp på nytt, nå står det INIT, så kommer den... Er det slik hos alle?

Den virker også litt ustabil/henger litt etter v/trykking rett etter oppstart.

Edit:Satte den opp med manuellt opptak og ukentlig, da bør det vell ikke ta med reprisen....

Når jeg slår på PVR'n går den i "MUTE" og så slår den seg av. Ved andre gang der jeg trykker "på" knappen kommer den på, men får da ingen signal! Eneste løsning da er å søke opp kanalene igjen! Jeg har signal styrke 65% og av og til kommer det signal på "ANTENNE 2" ??? som jeg ikke har koplet på! Ja jeg har oppdatert med siste program 8.september. Før den tid hadde jeg ikke noe problemer, ja den kunne henge seg opp, men ikke mer en 1 gang i måneden. Noen som kjenner seg igjen. Venter på en ny oppdatering av program som er blitt lovet! sunriise

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Synes jeg har leita overalt på menyen, men finner ingenting.

Hei!

Trykk menu==>innstillinger==>grønn knapp(Oppdater software!)

sunriise

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Har du et godt alternativ for de som vil pluggei boksen og bruke den? Dreambox ol krever vel litt pleie underveis? Det gjør vel og merke CD sin også, men det er ikke meningen at det skal være sånn.
    Technisat HD S2X plus
    :-)

Den kan bare nytes og brukes, ikke tweake, programmere, image, forum, emu, osv... slik som linux bokser jeg ikke vil nevne navn på... ;-)

TechniSat DigiCorder HD S2X Plus, black, 500 GB [0156/4720]

Eller denne når den bare kommer...

TECHNISAT Digicorder ISIO S
    TechniSat DigiCorder ISIO S, black [1000/4725]

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette er plug n play? I praksis, ikke bare på papiret? Bare å hive i kortet fra Canal Digital?

Den kostet noen lapper da...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette er plug n play? I praksis, ikke bare på papiret? Bare å hive i kortet fra Canal Digital?

Den kostet noen lapper da...
    Nesten plug n play. Sett inn kortet, følg veiviser, søk kanaler, lag favorittliste, merk program for EPG, ferdig.... NYT BILDE OG LYD!
    :-)

se tråden, http://avforum.no/forum/satellitt/63...ttaker-24.html og utover...

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke lyd på PL kampene som går nå.
    Alle andre kanaler er det lyd, men ikke de 3 PL kampene.
    Noen som opplever det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Får ikke lyd på PL kampene som går nå.
    Alle andre kanaler er det lyd, men ikke de 3 PL kampene.
    Noen som opplever det samme?
    Kansje du har sett den opp med kinolyd/dolby digital? Prøv om du har lyd med stereo under lydinnstillinger

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Kansje du har sett den opp med kinolyd/dolby digital? Prøv om du har lyd med stereo under lydinnstillinger

Der kom lyden, men hvorfor fungerer den på alle andre kanaler da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Der kom lyden, men hvorfor fungerer den på alle andre kanaler da?
    Jeg tror det er slik:

Du har lyd på alle kanaler som ikke sender dolby digital, fordi tuneren da sender ut kun stereo lyd. Når en kanal sender dolby digital sender tuneren ut kun dolby digital lyd, og du får ikke lyd uten du har utstyr til dolby digital lyd. Feks. koblet den opp til en reciver.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett signaturen min ? Da har du fått svaret. Det er bare å sjekke hvlken mottaker er mest omtalt her på forumet , så finner du grunnen hvorfor jeg ikke har lyst å børste støvet fra den CD sin mottaker. Eller er det bare å starte med egen tråd på avforum , f.eks. :
    " Hvor mange eiere av CD sin PVR mottaker har gått over til VU+Duo Twin og hvor mange av disse vil gå tilbake til CD sin PVR mottaker"

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett signaturen min ? Da har du fått svaret. Det er bare å sjekke hvlken mottaker er mest omtalt her på forumet , så finner du grunnen hvorfor jeg ikke har lyst å børste støvet fra den CD sin mottaker. Eller er det bare å starte med egen tråd på avforum , f.eks. :
    " Hvor mange eiere av CD sin PVR mottaker har gått over til VU+Duo Twin og hvor mange av disse vil gå tilbake til CD sin PVR mottaker"
    Ikke for å krangle...
    men Enigma2 mottakere (dreambox, VU+ med flere) får en egen "menighet" da, som ikke gjør så mye annet en å "hype" opp produktet, kanskje det er mestringsfølelsen over å ha kontroll, og å klare den noe bratte lærekurven det tross alt er når en får en Linux-Enigma boks i hus..., og når det gjelder forumtråden du referer til så er vel minst 1/3 av innleggene der dine egne... ;-) (ikke noe galt i det da..)

For å si det sånn... Det er faktisk andre mottakere som IKKE er linux baserte som faktisk er like stabile, om ikke bedre en Enigma2 linux mottakere ute i markedet, og som også har bedre bilde og lydkvalitet.

Vær også klar over at det ikke er siste modell mottaker fra Canal Digital, og det er heller ikke "final" versjon av software... GI CD litt tid! Det er faktisk en helt ny programvare plattform de holder på med, og dette er faktisk IKKE værre en andre "misslykka" image til VU+ eller Dreambox mottakere... men med rett image så kan de være bra.

YAGLR = Yet Another German Linux Receiver ;-) og jeg har prøvd mange! Men jakten på den hellige gral fortsetter...
    (ehm.. trodde ærlig talt ikke at jeg skulle ta CD i forsvar... men gjorde vist det i en viss grad, unnskyld).

Vent til den eksklusive Scandinavia-avtalen med TIVO er underskrevet med Canal Digital, så får vi se... ;-)

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Ikke for å krangle...
    men Enigma2 mottakere (dreambox, VU+ med flere) får en egen "menighet" da, som ikke gjør så mye annet en å "hype" opp produktet, kanskje det er mestringsfølelsen over å ha kontroll, og å klare den noe bratte lærekurven det tross alt er når en får en Linux-Enigma boks i hus..., og når det gjelder forumtråden du referer til så er vel minst 1/3 av innleggene der dine egne... ;-) (ikke noe galt i det da..)

For å si det sånn... Det er faktisk andre mottakere som IKKE er linux baserte som faktisk er like stabile, om ikke bedre en Enigma2 linux mottakere ute i markedet, og som også har bedre bilde og lydkvalitet.

Vær også klar over at det ikke er siste modell mottaker fra Canal Digital, og det er heller ikke "final" versjon av software... GI CD litt tid! Det er faktisk en helt ny programvare plattform de holder på med, og dette er faktisk IKKE værre en andre "misslykka" image til VU+ eller Dreambox mottakere... men med rett image så kan de være bra.

YAGLR = Yet Another German Linux Receiver ;-) og jeg har prøvd mange! Men jakten på den hellige gral fortsetter...
    (ehm.. trodde ærlig talt ikke at jeg skulle ta CD i forsvar... men gjorde vist det i en viss grad, unnskyld).

Vent til den eksklusive Scandinavia-avtalen med TIVO er underskrevet med Canal Digital, så får vi se... ;-)
    Jeg må bare minne deg at CD utvikler sin Linux plattform også Hvorfor tror du de satser for fult på Linux ? Det er ihvertfall ikke pga at Linux OS er utgått på dato.
    Har absolutt ikke noe imot mottakere som baserer på en annen plattform enn Enigma 2 ( refererer til min post i Vantage VT-1 tråd ) , som jeg hadde gleden å prøve for noen uker siden , mottakeren imponerte med sine ressurser og bilde kvalitet.
    Kunne tenke meg også å prøve mottakeren du varmt anbefaler - Technisat , men jeg kjenner ingen i nærheten som eier en slik .
    VU+ "Menigheten" du ironisk referer til vokser og vokser , har du forsten lagt merket at det er snart 70000 treff siden februar ? Det er helt sikkert noe positivt og tiltrekkende med Enigma 2 siden det er så mange som tar sjansen å prøve den.
    Men jeg skal ikke drive med VU+ promo her:-D
    Tilbake til CD sin PVR tuner , min anbefaling til de er å prøve noe kanskje så radikalt , som å utvikle en slags begrenset "Open Source", slik at flere utviklere engasjerer seg i forbedringen av programvaren. Dette vil gi resultater garantert, spesielt for mottakerens GUI .
    Når det gjelder TIVO , har jeg veldig blandet følelse , hadde sjansen å utforske den i Florida ifjor , den er langt ifra imponerende.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare minne deg at CD utvikler sin Linux plattform også Hvorfor tror du de satser for fult på Linux ? Det er ihvertfall ikke pga at Linux OS er utgått på dato.
    Har absolutt ikke noe imot mottakere som baserer på en annen plattform enn Enigma 2 ( refererer til min post i Vantage VT-1 tråd ) , som jeg hadde gleden å prøve for noen uker siden , mottakeren imponerte med sine ressurser og bilde kvalitet.
    Kunne tenke meg også å prøve mottakeren du varmt anbefaler - Technisat , men jeg kjenner ingen i nærheten som eier en slik .
    VU+ "Menigheten" du ironisk referer til vokser og vokser , har du forsten lagt merket at det er snart 70000 treff siden februar ? Det er helt sikkert noe positivt og tiltrekkende med Enigma 2 siden det er så mange som tar sjansen å prøve den.
    Men jeg skal ikke drive med VU+ promo her:-D
    Tilbake til CD sin PVR tuner , min anbefaling til de er å prøve noe kanskje så radikalt , som å utvikle en slags begrenset "Open Source", slik at flere utviklere engasjerer seg i forbedringen av programvaren. Dette vil gi resultater garantert, spesielt for mottakerens GUI .
    Når det gjelder TIVO , har jeg veldig blandet følelse , hadde sjansen å utforske den i Florida ifjor , den er langt ifra imponerende.
    - Mente ikke å si at Linux OS er gått ut på dato.
    Har selv mottaker med PP 2.0... ;-)

(Min første Linux mottaker var faktisk Nokia 9902S pvr, tenk en linux boks som var godkjent av både Viasat og Canal Digital, og siden oppgradert til NDS kodesystem og faktisk fungerte bra, hvis en ser bort fra appl. Open-TV).

- Mente heller ikke VU+ menigheten, men Enigma2 menigheten.

- Open Source + CD = Glemm det!

- TIVO, Kommer ann på hvem som leverer innhold tjenesten...
    her kan du se hva technisat mener... YouTube - TechniSatDigital sin kanal
    Men hardware og software må følge TIVO sin spec.

- Har selv prøvd VT1 fra vantage, flott bildekvalitet, men langt fra ferdig. Den har forøvrig samme prosessor som Technisat TechniStar S1. ;-)

Vi må gi CD litt slark bare... men jeg er forundret hvorfor CD var så raske med å lansere denne software som ikke var release klar enda... Noen andre som presser på kanskje??? (undrer... )

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, hvor mange er dere, som mener at denne boksen er bare dritt? 10-15? Hva med de 10-20.000 (?) som bruker boksen, og er brukbart fornøyd? Har kun hatt den 2 måneder, men er absolutt godt fornøyd! Den har bra bildekvalitet, tar opp programmene jeg har lagt inn, bråker ikke, og er i det hele tatt OK.
    Eneste tingen jeg kan tenke meg å klage på, er at den burde vist klokken hele tiden mens den var på, ikke bare i standbye. Kjenner meg overhode ikke igjen i det voldsomme hylekoret som dømmer denne nedenom og hjem!
    Har tidligere hatt Viasat sin PVR, og der har jeg mye å klage på!
    Endte med å si opp abbonementet pga. alle ustabilitetene med den mottakeren.
    CD sin PVR er som å komme inn i en ny verden, fordi opptakene som legges inn kan sees etterpå, slik var det ikke alltid hos Viasat!
    Ser at det finnes en del alternative bokser, der man må bruke mesteparten av tiden på å laste ned, installere og tilpasse diverse software. Dette er ikke noe alternativ for min del. Nyter i det hele tatt funksjonene i CD boksen, det fungerer utmerket for min del, og sannsynligvis for de fleste som bruker denne.
    Tror helt klart på at dere som klager har reelle problemer med boksen, men vær så snill, tro meg på at de fleste bruker den uten problem overhodet!
    Innser at dette er et vanlig fenomen på de fleste forum, det er noen få som klager, mens de mange som er fornøyd, sjelden gir lyd fra seg.
    Dette var bare et hjertesukk fra en av mange (?) fornøyde kunder hos CD!

Mvh Billy.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ billy

Rart at dette problemet er tatt opp på DinSide.no, TV2 Hjelper deg og samtlige forum som har med satelitt TV og Canal digital å gjøre da.
    Jeg er enig med deg i at det ofte er en liten gruppe som får det til å høres ut som alle har problemer, men i dette tilfellet er jeg redd du tar feil....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    - Mente ikke å si at Linux OS er gått ut på dato.
    Har selv mottaker med PP 2.0... ;-)

(Min første Linux mottaker var faktisk Nokia 9902S pvr, tenk en linux boks som var godkjent av både Viasat og Canal Digital, og siden oppgradert til NDS kodesystem og faktisk fungerte bra, hvis en ser bort fra appl. Open-TV).

- Mente heller ikke VU+ menigheten, men Enigma2 menigheten.

- Open Source + CD = Glemm det!

- TIVO, Kommer ann på hvem som leverer innhold tjenesten...
    her kan du se hva technisat mener... YouTube - TechniSatDigital sin kanal
    Men hardware og software må følge TIVO sin spec.

- Har selv prøvd VT1 fra vantage, flott bildekvalitet, men langt fra ferdig. Den har forøvrig samme prosessor som Technisat TechniStar S1. ;-)

Vi må gi CD litt slark bare... men jeg er forundret hvorfor CD var så raske med å lansere denne software som ikke var release klar enda... Noen andre som presser på kanskje??? (undrer... )
    Nå har vi og dette forumet bannet og svertet på denne boxen siden oppgraderingen og med rette.Men-jeg har brukt boxen hver dag og har fått med meg programmene jeg har bedt om.Jeg har også måttet starte boxen to ganger nesten hver gang men når dette funker så har jeg slått meg til ro med at CD jobber med saken.Nå er det også sånn at jeg har mange forskjellige tunere og har hatt mange tunere og de har alle noe til felles,de er ikke alltid stabile og iorden.Jeg leser en hel del på forskjellige fora og uansett hvilken tuner du har så er det alltid noe.Jeg skal innrømme at Sky HD boxen har jeg pr .dato aldri hatt noe tull med de 3 siste årene.Imponerende.Jeg er sikker på at CD fixer dette og at vi må gi de den slarken de trenger.Husk det kan bare bli bedre fra dagens situasjon og at det er vi som eventuelt får magesår og ikke CD.
    Stølen

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sunriise
    Hei!

Trykk menu==>innstillinger==>grønn knapp(Oppdater software!)

sunriise
    Når jeg trykker på meny, så kommer jo setup,radio,preferences osv opp.Hva skal jeg nøyaktig inn på?
    Har gått inn på alt fra video/lyd innstillinger osv og trykket på grønn knapp, men ingenting skjer.

Side 40 av 81 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •