Canal Digital HD PVR , ny software - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 81 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1608
    Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, jeg har tenkt lenge å bestille Canal Digital HD med en PVR boks (snart playoffs i NHL ). Vil dere anbefale meg å bruke en annen boks en Canal+ sin? Vil dreambox fungere bedre? Mvh. Marius.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er selvfølgelig å håpe at HDMI problemene kan fikses ved sw-oppgradering. Men hvis alt fungerer greit via component er vel dette en grei løsning, i hvertfall midlertidig? Component støtter også HD-signaler. Kan du se noen forskjeller i billedkvalitet mellom HDMI og component?
    Hei OleM , ja jeg innbiller meg at bilde er bedre med HDMI kontra komponent. Nå har jeg koblet PVRen til anlegget med komponent mens jeg venter på sw oppdateringen som er lovet fra CD. Men det er jo helst lyd problemene og hakkingen på film i HD kvalitet som er aktuellt å få en løsning på via HDMI :-) Samt at min Yamaha RXV1900B har lip sync når jeg bruker HDMI kabel. Denne funksjonen er ikke inntakt når jeg benytter komponentkabel :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk følgende svar i dag fra Canal Digital:
    "Hva gjelder ny software, er dette desverre fremdeles usikkert når dette kommer da denne ikke er ferdigutvilket/ testet, etc enda."

23. februar fikk jeg dette svaret:
    "Vi håper å få ut en ny oppdatering i løpet av Mars. Programvaren er mer eller mindre klar men det skal også gjøres kvalitetsikring."

12. januar fikk jeg dette svaret:
    "Vi har lenge hatt små problemer med HD-PVR, dette er nå rettet i en ny software som er på vei til alle kunder med denne dekoderen."

8. desember fikk jeg dette svaret:
    "Vi er kjent med det problemet på få mottakere og kan informere deg at det kommer snart en ny software som løser dette problemet."

Så de på helpdesken til CanalDigital har tydeligvis mange forskjellige svar på når denne oppdateringen kommer. De biter vel seg selv i halen snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bet de seg i halen.
    Jeg fikk to eposter til fra to andre i CanalDigital. Den første skrev at "Softwareoppdatering skal være klar i løpet av denne måneden".

Jeg skrev tilbake om at jeg hadde fått mange forskjellige svar og spurte hva som var rett.

Fikk nå følgende svar på dette spørsmålet: "Beklager at du har fått så mye forskjellig informasjon og i noen av tilfellene feil informasjon. Oppdateringen er desverre ikke ferdig utviklet enda, og når den kommer har vi ikke noe svar på per dags dato"

Så da er det vel bare å vente i det uvisse igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare helt utrolig!!

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, men absolutt ikke uvanlig............

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ihvertfall noe på gang :-)

Sjekk linken : Dato ikke klar - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er det de har ventet på - at han som vet hvordan man gjør endringer på nettsidene skulle komme tilbake fra ferie :shock:

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skjer det!

24. mars 2009 - Canal Digital NO

Endelig kommer oppdateringen! Sattelittboksene blir oppdatert først. Kabelkunder må vente litt til.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbedret funksjonalitet

Oppgradering som gjennomføres på HD PVR vil bl.a. forbedre følgende funksjonaliteter på mottakeren.

*Enda bedre bildekvalitet på sendinger i både standard- (SD) og HD-format.
    *Vesentlig raskere oppdatert programguide (EPG).
    *HD PVR-mottakeren har to såkalte ”tunere”. Tuner nummer 2 brukes til å laste ned EPG som gjør at EPG-en skal være oppdatert med engang man trykker på EPG knappen. Merk: Begge signal-inngangene (to antennekabler) må være tilkoblet for å motta oppdatert EPG i forbindelse med oppgraderingen.
    *Nytt oppdatert utseende på menyer.
    *Bedre fjernkontroll mottak.
    *Bedre HDMI tilkobling.
    *Bedre lyd med Dolby Digital (AC3) via HDMI kabelen når <Hjemmekino> er aktivert. Merk: Dolby Digital lyd tilbys kun av Canal + og noen HD kanaler. Forutsetter at du har koblet til et hjemmekinoanlegg.
    *I tillegg er det gjort over 40 andre småjusteringer i programvaren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Nå skjer det!

24. mars 2009 - Canal Digital NO

Endelig kommer oppdateringen! Sattelittboksene blir oppdatert først. Kabelkunder må vente litt til.
    Har noen fått denne oppdateringen?
    Og gikk overgangen smertefritt?

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dinside.no skriver at oppdateringen kommer klokken 12:00, og at alle vil bli varslet per SMS.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nærmer seg med andre ord...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve oppdateringen gikk smertefritt, tok rundt fem minutter. Designet er vesentlig forbedret, ikke fått tittet på alt enda men ser vesentlig bedre ut en før. EPG'en kommer raskt opp, og er nå i matrise form, som viser 7.kanaler om gangen.

edit:
    EPG viser fortsatt kun ca 48 timer frem. Kan også velge "gammel" visning av EPG med lite bilde av TV-kanalen du ser på oppe i venstre hjørne. Denne skifter hvis du trykker OK på en annen kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold oss løpende oppdatert da....blir det mye forbedringer, så er det bare å ringe CD og bestille en boks...igjen.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB!
    Den sletter opptak du har planlagt før oppdatering. Greit å vite for de som har på faste opptak. Opptak som allerede lå på harddisk er fortsatt tilstede Syntes også det går raskere å bla i opptaksliste med preview video.

Pausefunksjonen virker også mye mer direkte syntes jeg. Før hang den litt, men nå stopper den på sekundet.

Egen programvareoppdatering under Setup menyen.

Skal nå teste om den avbryter pågående pause funksjon eller avspilling av tidligere opptak ved nyinnspilling fra EPG.

edit:
    - Den kuttet opptaket jeg hadde på pause og skiftet til kanalen den skulle ta opp fra. Dette er ikke bra. Stoppet også tidligere opptak for å begynne å spille inn nytt. Glemte da også hvor langt jeg hadde kommet i avspilling når den kuttet.

- Tar litt tid å bla i EPG'en, fra du trykker en rute nedover eller bortover tar det litt tid før den flytter etter. Harddisken jobber helt klart mer enn før når man er i EPG.

- Tidligere ikke hatt noen problemer med HDMI, støy eller annet så om det er gjort forbedringer på dette feltet må noen andre svare på.

- Virker som den ikke bryr seg om hva man har satt i margininnstilling for EPG-opptak. Har prøvd å sette den til både 2 og 5 minutter før og etter men i opptakslisten blir dette utelatt. Denne funksjonen fungerte før oppdateringen.

- Info stripen man får opp ved å trykke (i) er blitt mye bedre. Viser om programmet man ser er HD, om det sender 5.1 lyd. Trykker man på (gul) for mer informasjon er det mindre skrift og man får lest mer informasjon om programmene i forhold til før. Mer tilpasset HD TV'er.

- Oppstartslogoen som kunne vært fra 1980-tallet er vekk, ikke byttet ut bare vekk.

- Boksen bruker lenger tid på å skru seg av enn før, harddisken jobber intenst under denne perioden. Trodde den skrev EPG til harddisk, men etter å ha skrudd den på igjen tar det fortsatt litt tid før EPG'en har klart å hente inn informasjonen igjen.

Håpe den fikser noen av HDMI problemene etc, i det minste ser den bedre ut enn før

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk oppdatert HDPVR nå. Siden jeg kun har tilkoblet en LNB så måtte jeg kjøre prosedyren med å trykke OK når display viser 88:88 og deretter trykke meny. Da viste mottageren 00- og telte opp til 04- . Tok vel 10-15 minutter tenker jeg.

Bildekvaliteten (dvs. oppskalering) på SD kanaler er sterkt forbedret for å si det mildt. Det er også bedre kvalitet på HD kanalene. Det virker som bildekvaliteten er helt på høyde med andre HD mottagere ( f.eks. Topfield 7700 HDPVR, Humax iCord osv.).

Ser ut som boksen sender AC3 over HDMI. Det blir hvertfall stille på TV'n på de kanalene som sender AC3 når "hjemmekino" er aktivert. Har ikke testet mot AVreceiveren enda.

EPG'en lastes ikke dersom kun en LNB er tilkoblet. Flyttet kabelen til inngang 2 for å teste. Ser ut som EPG fungerer greit da og det ser ut som HDPVR lagrer EPG i minnet. At det er 48 timers EPG har ikke noe med HDPVR å gjøre siden det ikke sendes ut EPG data for mer enn 48 timer.

Har ikke testet PVR funksjonene enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fortsatt ikke 5.1 via HDMI

Da var oppdateringen installert, og det ser bra ut. Men unntak av én ting, som i grunn var det viktigste for meg: 5.1-lyd via HDMI fungerer fortsatt ikke! Aaargh!:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes noen screenshot av den nye layouten?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Bildekvaliteten (dvs. oppskalering) på SD kanaler er sterkt forbedret for å si det mildt. Det er også bedre kvalitet på HD kanalene. Det virker som bildekvaliteten er helt på høyde med andre HD mottagere ( f.eks. Topfield 7700 HDPVR, Humax iCord osv.).
    Dette er meget gledelig!:-)

Sitat Opprinnelig postet av spiderworm

Skal nå teste om den avbryter pågående pause funksjon eller avspilling av tidligere opptak ved nyinnspilling fra EPG.

edit:
    - Den kuttet opptaket jeg hadde på pause og skiftet til kanalen den skulle ta opp fra. Dette er ikke bra. Stoppet også tidligere opptak for å begynne å spille inn nytt.
    Dette var veldig skuffende. Dette er punktet som har irritert meg mest med denne boksen (da min er stillegående og jeg ikke har HDMI-problemer). Jeg er veldig skuffet over at kosmetiske endringer blir prioritert før retting av direkte funksjonsfeil... :-(

Side 4 av 81 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •