Canal Digital HD PVR , ny software - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 81 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1608
  1. #761
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På den svenske siden står det:


    Ny programvara lanseras för testgrupp





    Vi jobbar för att utveckla och förbättra funktionaliteten i vår inspelningsbara HD-box. Vi är medvetna om att lanseringen av mjukvaruversion 4.20.14K har medfört vissa problem för en del av er och vi beklagar det.




    Vi arbetar på att lösa problemen så fort vi kan och för att utveckla och förbättra funktionaliteten i vår inspelningsbara HD-box.
    Den 29 september görs en testlansering
    En testlansering av programvara version 4.20.15 kommer att ske med en mindre testgrupp på 20 personer. Efter testperioden utvärderar vi om den skall lanseras brett eller om vi skall fortsätta utveckla och testa mjukvaran.
    Våra nordiska grannländer har valt att redan nu göra en bred lansering. Vårt syfte med att testa och utvärdera i mindre skala är att säkerställa att alla ska få en så bra TV-upplevelse som möjligt, begränsa eventuella problem och avvakta tills vi vet att den nya mjukvaran ger en förbättrad TV-upplevelse.

    Förväntade förbättringar med nya programvaran

    Programvaran (4.20.1) syftar till att öka stabiliteten i boxen samt lösa problem med:

    • Att boxen startar om vid programmering av marginalinställningarna
    • Att en serieinspelning som stoppas ändå fortsätter att spela in
    • Att ljudvolymen sätts på max vid ändring av Bildinställning
    • Att On Demand tjänsten inte fungerar om hårddisken är full
    • Att ljud och bild blir osynkat då man ändrar ljudinställningar

    Dessutom ska problemet med att boxen behöver startas två gånger uppträda betydligt mindre frekvent i denna mjukvara.

    Här på hemsidan kommer vi hålla er informerade om fortsatta uppdateringar och tester.

    Vi är väldigt glada och tacksamma för allt engagemang och feedback vi får på den inspelningsbara HD-boxen och våra andra produkter. För att på ett ännu bättre sätt kunna fånga upp er feedback kommer vi inom kort att lägga upp ett formulär här på hemsidan där man kan anmäla sitt intresse för att bli testperson i framtiden. Vi uppskattar er hjälp och hoppas på att få ihop en varierad testgrupp som omfattar personer med olika tekniskaförutsättningar och problem.
    Vill du läsa om problemslösningar för den befintliga programvaran?
    Här kan du hitta problemlösnignar för programvara version 4.20.14K

  2. #762
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oilar
    På den svenske siden står det:


    Ny programvara lanseras för testgrupp





    Vi jobbar för att utveckla och förbättra funktionaliteten i vår inspelningsbara HD-box. Vi är medvetna om att lanseringen av mjukvaruversion 4.20.14K har medfört vissa problem för en del av er och vi beklagar det.




    Vi arbetar på att lösa problemen så fort vi kan och för att utveckla och förbättra funktionaliteten i vår inspelningsbara HD-box.
    Den 29 september görs en testlansering
    En testlansering av programvara version 4.20.15 kommer att ske med en mindre testgrupp på 20 personer. Efter testperioden utvärderar vi om den skall lanseras brett eller om vi skall fortsätta utveckla och testa mjukvaran.
    Våra nordiska grannländer har valt att redan nu göra en bred lansering. Vårt syfte med att testa och utvärdera i mindre skala är att säkerställa att alla ska få en så bra TV-upplevelse som möjligt, begränsa eventuella problem och avvakta tills vi vet att den nya mjukvaran ger en förbättrad TV-upplevelse.

    Förväntade förbättringar med nya programvaran

    Programvaran (4.20.1) syftar till att öka stabiliteten i boxen samt lösa problem med:

    • Att boxen startar om vid programmering av marginalinställningarna
    • Att en serieinspelning som stoppas ändå fortsätter att spela in
    • Att ljudvolymen sätts på max vid ändring av Bildinställning
    • Att On Demand tjänsten inte fungerar om hårddisken är full
    • Att ljud och bild blir osynkat då man ändrar ljudinställningar

    Dessutom ska problemet med att boxen behöver startas två gånger uppträda betydligt mindre frekvent i denna mjukvara.

    Här på hemsidan kommer vi hålla er informerade om fortsatta uppdateringar och tester.

    Vi är väldigt glada och tacksamma för allt engagemang och feedback vi får på den inspelningsbara HD-boxen och våra andra produkter. För att på ett ännu bättre sätt kunna fånga upp er feedback kommer vi inom kort att lägga upp ett formulär här på hemsidan där man kan anmäla sitt intresse för att bli testperson i framtiden. Vi uppskattar er hjälp och hoppas på att få ihop en varierad testgrupp som omfattar personer med olika tekniskaförutsättningar och problem.
    Vill du läsa om problemslösningar för den befintliga programvaran?
    Här kan du hitta problemlösnignar för programvara version 4.20.14K
    Merkelig at CD har forskjellig policy fra land til land.

  3. #763
    Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er svaret jeg fikk fra CD chatten.

    Melding
    System (10:37) 8797401
    System (10:37) Ref:
    System (10:37) Ref2:
    Tore (10:37): Hei, du snakker med Tore, hva kan jeg hjelpe deg med?
    User (10:38): Er den nye SW oppdateringen for HD-PVR dekoderen sluppet i dag eller er den ikke ?
    Tore (10:39): Ikke til alle viser det seg, 01127 kort har den ikke inntil videre.
    User (10:40): vil den komme i løpet av dagen ?
    Tore (10:40): Det vet vi ikke ennå
    Stue: Musical Fidelity M6 500i - Arendal Sound 1723 Tower - Marantz HD-DAC1 - Viablue SC-2- HTPC -Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

    Loft / reserveutstyr: Nakamichi Amplifier 2 -
    Onkyo A-9010 - Tannoy Revolution DC6T SE - Technics SB-7 - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

    Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

  4. #764
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fikk nettopp beskjed om at de hadde utsett oppdateringen til neste uke..
    Gjett horfor?
    pga. en feil med oppdateringen...

  5. #765
    Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Jeg fikk nettopp beskjed om at de hadde utsett oppdateringen til neste uke..
    Gjett horfor?
    pga. en feil med oppdateringen...

    Ja de var ei "bombe"..

  6. #766
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Jeg fikk nettopp beskjed om at de hadde utsett oppdateringen til neste uke..
    Gjett horfor?
    pga. en feil med oppdateringen...
    Rart det da, jeg har akkurat lastet ned oppdatering til min boks.....

  7. #767
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Rart det da, jeg har akkurat lastet ned oppdatering til min boks.....
    Hva begynner ditt kort nr. på? Hos meg kommer det at boksen allerede er oppdatert. får prøve ut over kvelden. Kansje det kommer noe her og.

    Hvordan er boksen nå da etter oppdatering?

  8. #768
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke rart det er så mye feil når en i tillegg får denne meldinga når en skal inn på kundeservice for parabol På Canal Digitals nettsider:

  9. #769
    Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Att ljudvolymen sätts på max vid ändring av Bildinställning


    Bra, dette er noe jeg sliter med på min boks, sammen med at den ikke vil lagre bildeinnstillinger etter reboot samme f... hva jeg gjør. Og at jeg må slå den på 2 ganger som oftest da:/

  10. #770
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hollisen
    Akkurat det samme her! Har også tidligere fått opp at jeg har den nyeste programvaren når jeg har trykket på grønn i menu, men nå skjer det ingenting!?
    Fikk en ny melding nå når jeg prøvde at "nedlastningsforsøket ble avbrutt av en oppgave med høyere prioritet".
    Hvilken oppgave som har høyere prioritet nå enn nedlastninga av den nye softwaren vet ikke jeg.

  11. #771
    Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Dessutom ska problemet med att boxen behöver startas två gånger uppträda betydligt mindre frekvent i denna mjukvara."

    Nice, da får Help-knappen på Harmony One LITT hvile i alle fall...:???:

  12. #772
    Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    "Dessutom ska problemet med att boxen behöver startas två gånger uppträda betydligt mindre frekvent i denna mjukvara."

    Nice, da får Help-knappen på Harmony One LITT hvile i alle fall...:???:
    Haha, sant nok. Help-knappen har fått kjørt seg skikkelig de 3 siste ukene.
    Men hva mener de med "mindre frekvent"? Jeg trodde at man enten løste problemet eller ikke....
    Nåvel, jeg hadde kontakt med en i CRM hos Canal Digital i går, og han sa at oppdatering ble sluppet i går for noen brukere, resten ville få oppdateringen på tirsdag. "God" helg :?

  13. #773
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har såå lyst til å bytte til annen leverandør.
    Får tilbud fra Telenor fiber en gang iblant (samme eier som CD eller?)
    Men det blir noe dyrere isåfall.
    Noen som vet hvilken type PVR dekoder dem bruker, er det sagem også?

  14. #774
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av okidoki13
    Haha, sant nok. Help-knappen har fått kjørt seg skikkelig de 3 siste ukene.
    Men hva mener de med "mindre frekvent"? Jeg trodde at man enten løste problemet eller ikke....
    Nåvel, jeg hadde kontakt med en i CRM hos Canal Digital i går, og han sa at oppdatering ble sluppet i går for noen brukere, resten ville få oppdateringen på tirsdag. "God" helg :?
    Ja, den datoen forskyver seg stadig.

  15. #775
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Har såå lyst til å bytte til annen leverandør.
    Jeg har byttet til Viasat. Det har jeg ikke angret et sekund på foreløpig. Jeg har ikke oppleve heng eller andre negative overraskelser ved deres Pace PVR.

  16. #776
    Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden kundebehandleren hadde gjort en glipp i sommer slik at oppsigelsen min ikke ble annulert, løp abonnementet mitt hos Canal Digital ut. Dermed tegnet jeg nytt abonnement, og bandt meg til 12 nye mnd. Angrer nå på at jeg ikke heiv meg over til Viasat, men visste ikke at boksen faktisk kom til å bli verre nå i høst.

  17. #777
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og selv om det ikke var din feil, så orker du vel ikke alt styret med å forklare. Jeg skjønner deg godt. For min del blir det ikke Viasat. To onder der jeg faktisk har mest tro på Canal Digital. Tror jeg...

  18. #778
    Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Bug liste

    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    "Dessutom ska problemet med att boxen behöver startas två gånger uppträda betydligt mindre frekvent i denna mjukvara."
    Her er en "bug-liste" og denne er vistnok offisiell. Det merket med grønt er ordnet nå.....

    Canal Digital HD PVR software rapportering : DIGITALT.TV

    (logg dere inn og rapporter...)
    :-|

  19. #779
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Canal Digital Danmark har lagt ut noe info som tyder på at software oppdatering fra Linux versjon 4.20.14K til 4.20.15 ikke fungerer med en kabel tilkoblet. Det finnes et triks som kan fungere men som ikke er veldig enkelt å få til.
    23. september 2010 - Canal Digital DK

    Hvis du har kun har ét antennekabel tilsluttet din HDTV-box, skal du foretage installation af den nye software, som beskrevet nedenfor.

    * Tryk på "Menu" og vælg punktet "Indstillinger"
    * Tryk "GRØN" knap på fjernbetjeningen for, at søge efter ny software
    * Følg derefter instruktionerne på skærmen



    Skulle ovenstående ikke virke, kan man foretage opdatering af software med kun ét antennekabel på følgende måde.

    * Sluk boksen i standby - så uret kommer frem i display
    * Flyt antennekabel fra SAT1 til SAT2
    * Tænd boksen
    * Ved fejlbeskeden "Problem med signalmodtagelse" tryk på OK knappen
    * Vent ca 2 minutter
    * Besked om ny software vil nu komme på skærmen
    * Flyt antennekabel fra SAT2 til SAT1
    * Vælg punktet "NU" og tryk på OK

    Modtageren vil nu starte softwareopdateringen - dette vil tage ca 7-10 minutter.



    Det ser også ut som en del Dansker må ha nytt smartkort for å få software oppgraderingen til å fungere.

  20. #780
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Leser hele denne lange tråden og lurer på hvorfor i all verden SÅ mange her bruker verdifull tid å diskutere den "steinalder" boksen :?:

    Min er lagt pent i esken , jeg fikk den med ( for ca. 2 år snart ) og jeg har ikke savnet denne i 1 minutt Og jeg har ingen planer å vekke vonde minner ( å ta den ut av esken igjen ).

Side 39 av 81 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •