Canal Digital HD PVR , ny software - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 81 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1608
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Konkurransetilsynet - Forside

Post- og teletilsynet - Forsiden

Forbrukerportalen - Forbrukerrådet på nett

Her har du noen muligheter. Du kan jo forsøke å hevde ovenfor konkurransetilsynet at CD forsøker å monopolisere dekodermarkedet, det er jo det de gjør! Forbrukerrådet kan du klage på noe av det samme, men også at den fysisk ikke fungerer og at bytte er nytteløst, siden man får bare en med nøyaktig de samme feilene. I tillegg kan man fokusere på at dette har vedvart over svært lang tid. Du kan jo tilogmed henvise til diverse artikler i DinSIde. Artikler er stort sett alltid datostemplet.

Ellers kan du jo klage til NPT (Post og teletilsynet) om at NorDigI ikke ble noe av: Post- og teletilsynet - Målside - forbruker. Men kom gjerne med brainstorming...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Dette har sikkert blitt nevnt tidligere i denne tråden eller i en annen tråd, men skjønner ikke at det er lov å drive slik.
    Når du har abonnement fra oss, så MÅ du bruke den dekoderen.
    Ville blitt det samme om et mobilselskap skulle si at når du har abonnement fra oss, så får du kun brukt det med Motorola Microtac.
    Forskjellen er jo at med mobilabonnement så får en akkurat den samme varen fra alle selskapene. Canal Digital har kanaler som ingen andre har.
    Hadde det ikke vært for det, så ville jeg byttet til et annet selskap for lenge siden.
    Eneste alternativet er vel Viasat, kan du fritt velge dekoder der, tror ikke det nei.

Men hos CD går det vel fint å bruke andre dekodere enn CD sine, Dreambox f.eks.
    Mener å ha sett mange tråder om bruk av andre dekodere, så det burde ikke være noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar på min henvendelse til Canal Digital via web-skjema.... de sier:

Ditt problem lar seg nå lettere løses per telefon.
    Vennligst kontakt våres kundeservice på telefon 06090

Skal straks forsøke å ringe for å sjekke om det er noe nytt. Tipper det ikke er mye nytte i det, menmen.. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pga fare for å ødelegge flere dager fremover, har jeg ikke giddet å lese hele tråden om dette makkverket av en tuner.
    Layout og diverse andre ting ble bedre etter den nye oppdateringen, men hvorfor skal det være så f.... vanskelig for CD å levere noe som fungerer knirkefritt, slik som f.eks Force o.l? Hadde det ikke vært for CD sin posisjon (les monopol), hadde selskapet gått nedenom og hjem for lenge siden. CD holder sine kunder for narr...
    Hver j.... gang det er en oppdatering er det et skritt frem og to tilbake.
    Etter siste oppdatering må jeg uten unntak slå av og på tuneren to ganger før den vil fungere. Enten blir bildet svart og det står "mute" i displayet eller så blir 1/3 av skjermen grønn.

Sikkert noen i CD som leser i dette forumet: Når skal dere begynne å ta deres kunder på alvor og gi oss en tuner som folk skal slippe å ergre seg over? Er dere virkelig så amatørmessig at dere ikke engang etter flere år med samme produkt, kan levere noe som fungerer hensiktsmessig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget nye problemer problemer ikveld utover de jeg har nevnt tidligere. Husker snart ikke alle da det er noe hele tiden...men jeg får skrive men jeg husker.

Jeg programmerte ikveld 2 opptak, første fra 20.00 - 21.00(Jakten på TV2) og neste kl 21.30-22.30(Saltøn på NRK1) for å se disse senere mens vi så 71 gr Nord på TVNorge direkte fra 20.30 til 22.00. I en reklamepause ca 20.55 på TVnorge slo jeg over på TV2. Da var programmet der ferdig så jeg stoppet opptaket.

Da 71gr Nord var ferdig ca 21.55 oppdaget jeg at den drittboksen selvfølgelig ikke hadde startet opptaket på NRK1. Likevel sto *Enkeltopptak* i uthevet hvitt på NRK1. Vi prøvde også tidligere å 'pause' programmet vi så på men ingen reaksjon fra tuneren.

Dette er i beste fall en svært dårlig tuner men overhodet ingen PVR, jeg fatter ikke at det går an å sende ut slik programvareoppdatering, helt ubrukelig. Vi blir mer og mer frustrert over denne, og nærmere og nærmere bytte av leverandør.

Per

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk striper på skjermen når jeg skulle se et opptak. boksen låste seg og jeg måtte bryte strømmen for å få den igang igjen. Tok kontakt med Canal Digital. De hadde ingen løsning på dette problemet og viste ikke om det ville komme i den nye oppdateringen som skulle komme denne uka. Men de visste ikke nå når den kom. Har også problemer med mosaikk på opptak. Dette viste de heller ikke om det kom en løsning på.

Når de ikke viste om det kom en løsning på disse problemene, ba jeg dem å sende meg en ny boks med software versjon 2.3.8 (den som kom i sommer), men det kunne de ikke gjøre da alle boksene de hadde var kun med den nye.

Så da var det ingen hjelp å få hos canal digital dennegang heller.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dama hadde satt på et opptak i går kveld, og da jeg skrudde på boksen mens dette pågikk fikk jeg grå/svart skjerm og "REC" i displayet. Kunne tydeligvis navigere meg rundt, siden det sto "MENU" og "MYTV" ved trykk på disse, men uten at det kom verken bilde eller lyd. Skrudde av og på 3-4 ganger, og så var bilde og lyd tilbake igjen.

Må også skru på boksen 2 ganger hver gang jeg skal se på TV, da den skrur seg av igjen av seg selv etter den første gangen.

Venter i sitrende spenning på hva Canal Digital tryller fram av oppdatering denne uka.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering i morgen?

Ifølge CD Danmark, skal det komme en oppgradering 29/9.

23. september 2010 - Canal Digital DK

Er mest spent på punktet "Generelt forbedret stabilitet i softwaren"

Her bør det være mange "underpunkter"!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital i Sverige har lagt ut kjente feil med den nye softwaren:
    Problemlösningar för nya mjukvaran (lanserad 8 september 2010)

Hvorfor ber kundeservice i Norge om å resette boksen for å løse problemer som er kjente og vil komme tilbake?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi det er 14 årige tyggisfantomer som sitter i telefonen og svarer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var plutselig alle programmerte opptak borte vekk igjen:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått akkurat samme problem jeg også.

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE

Må også skru på boksen 2 ganger hver gang jeg skal se på TV, da den skrur seg av igjen av seg selv etter den første gangen.
    Dette må jeg også gjøre hver bidige gang! Forbanna irriterende faktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Ifølge CD Danmark, skal det komme en oppgradering 29/9.

23. september 2010 - Canal Digital DK
    Kommer den i dag eller?

Skulle prøve å se om den var kommet, men da jeg trykket på meny>inntsillinger>grønn knapp, så skjer det ingenting. Når jeg prøvde det samme i går, så fikk jeg opp en beskjed om at jeg hadde den nyeste programvaren. Hva har hendt? Er det noen som har fått til oppdatering i dag?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk bekreftet fra CD nå at versjon 4.20.15 ble sluppet i natt.
    Får prøve når jeg kommer hjem i ettermiddag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ein
    Kommer den i dag eller?

Skulle prøve å se om den var kommet, men da jeg trykket på meny>inntsillinger>grønn knapp, så skjer det ingenting. Når jeg prøvde det samme i går, så fikk jeg opp en beskjed om at jeg hadde den nyeste programvaren. Hva har hendt? Er det noen som har fått til oppdatering i dag?
    Akkurat det samme her! Har også tidligere fått opp at jeg har den nyeste programvaren når jeg har trykket på grønn i menu, men nå skjer det ingenting!?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Dama hadde satt på et opptak i går kveld, og da jeg skrudde på boksen mens dette pågikk fikk jeg grå/svart skjerm og "REC" i displayet. Kunne tydeligvis navigere meg rundt, siden det sto "MENU" og "MYTV" ved trykk på disse, men uten at det kom verken bilde eller lyd. Skrudde av og på 3-4 ganger, og så var bilde og lyd tilbake igjen.
    Hos meg blir den også stående med svart skjerm i dette tilfellet, men hvis jeg bare trykker et tall på fjernkontrollen for å velge en kanal direkte så funker det fint (hvis boksen holder på med to opptak i parallell må du kanskje vite en av kanalene det tas opp på og velge denne)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hollisen
    Akkurat det samme her! Har også tidligere fått opp at jeg har den nyeste programvaren når jeg har trykket på grønn i menu, men nå skjer det ingenting!?
    Er på chat med CD nå men de sliter med å hjelpe...

Fra chatten:

Hei, du snakker med Kristin, hva kan jeg hjelpe deg med?
    10:00 Hei! Jeg har hørt at det er kommet en softwareoppdatering til hd-pvr i natt. Men det skjer ingenting når jeg trykker på grønn knapp under menu. Tidligere har jeg da fått beskjed om at jeg har den nyeste versjonen, men nå altså ingenting.
    10:08 Er du der Kristin?
    10:11 Hvis du går inn på meny,instillinger, set up programvare oppdatering. Da får du lastet ned den nye software oppdateringen.
    10:15 set up programvare? jeg kan ikke se det er noe slikt under instillinger?
    10:17 Dekoder instillinger skal det stå under.
    10:22 ??? Under instillinger er det følgende; språkinstillinger, tv-signal og kanalsøk, favorittkanaler, bildeinstillinger, lydinnstillinger, opptaksinnstillinger, brukerinnstillinger, foreldre og pin-koder, systeminformasjon, programkort, internett-instillinger.
    10:22 I tillegg kan jeg trykke rød for fabrikkinnstillinger og grønn for oppdater software, det er de valgene jeg kan gjøre under innstillinger.
    10:28 Hvis du forsøker og ta strømmen på dekoderen din, så når du slår den på kan du trykke ok-meny når det fire åttetallene vises i displayet. Da vil den nye komme hvis du har fått den. Kan du sende meg ditt kundenr eller kortnr så skal jeg sjekke om den nye software oppdateringen ligger inne på din dekoder.
    10:30 Kundenummer: --------- Programkort nr: --------------
    10:32 Da skal jeg sjekke opp i dette for deg. Hvis ikke det fungerer med ok-meny så forsøk og trykk grønn knapp for oppdatering av software.
    10:40 Nei, ok-menu virket ikke. Men når jeg nå trykker på grønn knapp så får etter en lang stund beskjed om at jeg ikke trenger oppdatering fordi jeg har den nyeste programvaren. Men under systeminformasjon står det at jeg har 4.20.14k
    10:43 Da har ikke du fått den nye oppdateringen, så jeg tar dette videre. Den nye software oppdateringen heter nå 4.20.15. Sjekk denne litt seinere.
    10:45 OK

Er det noen som har fått til å oppgradere?

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlton
    Jeg fikk bekreftet fra CD nå at versjon 4.20.15 ble sluppet i natt.
    Får prøve når jeg kommer hjem i ettermiddag.
    Har de bekreftet at det gjelder også i Norge? Begynner å lure, forstår det slik at den ikke har blitt sluppet i Sverige?:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Har de bekreftet at det gjelder også i Norge? Begynner å lure, forstår det slik at den ikke har blitt sluppet i Sverige?:cry:
    har fått dette bekreftet på telefon både mandag og tirsdag(av en eller annen grunn har jeg nå daglig telefonsamtaler med forskjellige folk hos CD), at oppdatering skal komme idag..

Side 38 av 81 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •