Canal Digital HD PVR , ny software - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 81 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lepo
    snakket nettopp med CD. de sender meg en ny dekoder. HELT gratis!!jøss skulle seff bare mangle. Spurte om det var meningen at jeg skulle betale full mnd pris. kunne trekke ifra summen på barnepakka! altfor dårlig..
    Ny oppdatering er utsatt til slutten av neste uke. men ikke sikkert det er klart da heller:evil:
    Yepp, i allefall når jeg fikk 2 mnd avslått så synes jeg det er for dårlig. Dette var riktignok da jeg slet med dekoder #X i fjor, men likevel...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakket nettopp med CD. de sender meg en ny dekoder. HELT gratis!!jøss skulle seff bare mangle. Spurte om det var meningen at jeg skulle betale full mnd pris. kunne trekke ifra summen på barnepakka! altfor dårlig..
    Ny oppdatering er utsatt til slutten av neste uke. men ikke sikkert det er klart da heller:evil:
    Hvilke problemer har du da?

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunden
    Ja det måtte jo skje på en fredags kveld.....hd pvr`n som er oppdatert hang seg opp på en kanal som den har gjort 3-4 ganger før så jeg måtte nappe ut strømmen på den og da jeg koblet den på igjen så står det med svakt lys " init " i displayet.
    Ingen bilde,har prøvd Tast rød-3-5-3-teletext-1 men ser at boksen ikke får disse signalene.
    CD sender en ny boks for de hadde ingen flere tips til meg for å redde tv-helga :evil:
    God helg!
    Da er ny boks i hus og slo den spent på og fikk bilde.......men den var ikke oppdatert og det viser seg også at de har sendt meg en boks med ver 1.4.1 som visstnok ikke lar seg oppdatere
    Snakket med en hyggelig kar hos CD som beklaget så mye og han kunne ikke skjønne at de klarer å sende denne versjonen ut til kundene.
    Ny boks er på vei så nå er det bare å krysse fingra 8)
    Det som er positivt er ihvertfall at jeg har tv bilder på skjermen igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Hvilke problemer har du da?
    Er nok ikke den som sliter mest, men dekoderen min funket bortimot perfekt før oppgradering. Nå: tregt kanalbytte, går plutselig i lås, problemer under opptak av to program samtidig,opptak som ikke blir noe av,må slå på to ganger osv.. sikkert mer som jeg ikke kommer på i farta også. Greit med ny dekoder, men kjipt å miste alt som ligger på harddiscen..

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Yepp, i allefall når jeg fikk 2 mnd avslått så synes jeg det er for dårlig. Dette var riktignok da jeg slet med dekoder #X i fjor, men likevel...
    I Sverige deler Canal Digital ut gratis tvillingkort som kompensasjon... :-)

Kanskje noe å vurdere her også, nå når RiksTV gir ut 4 kort pr. hoved abonnement....

Svenskepriser: ====> http://www.canaldigital.se/upload/Ut...al-Digital.pdf

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..må slå på to ganger
    Samme her. Den viser også "mute" oppe i venstre hjørne selv om lyden er på.

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøre en powerbuy på VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2 nå?
    Jeg slenger med hvertfall på. drittlei hele Anal Digital HD-PVR. håpløst.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg iallefall fått et lite (midlertidig) plaster på såret .

Hei. Vedrørende din henvendelse. Jeg krediterer 1 mnd på ditt famfilm abonnement. Jeg sender deg også ny HDMI kabel som du må bytte ut. Sjekk signalene dine på begge inngangene på dekoderen. De skal ligge på ca 65% eller høyere på Sat 1 og Sat 2. Er det lavere må en finjustering av parabol eller microbølgehode (QLNB) gjøres. Hjelper ikke dette så må jeg be deg om å ringe oss når du er hjemme. Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen Canal Digital Norge AS
    Stue: Musical Fidelity M6 500i - Arendal Sound 1723 Tower - Marantz HD-DAC1 - Viablue SC-2- HTPC -Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Loft / reserveutstyr: Nakamichi Amplifier 2 -
    Onkyo A-9010 - Tannoy Revolution DC6T SE - Technics SB-7 - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Canal Digital HD-PVR for kabeltv.

Tidligere hadde jeg store problemer med at dekoderen låste seg når jeg var inne i listen med opptak. Etter oppdatering av software, så skjer det ikke så ofte som før.

Men nå opplever jeg at dekoderen går i lås mens den står på kanal og fjernkontrolleren ikke er i bruk ! Det skjedde aldri før !

Faens Canal Anal altså, og deres franske plastdrit :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter oppdateringen, er det noen som vet hvordan man får justert bildet når det er "ute av proporsjoner"? Tidligere trykket man på "On demand" knappen, men den har jo en annen funksjon nå..

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Goggen
    Etter oppdateringen, er det noen som vet hvordan man får justert bildet når det er "ute av proporsjoner"? Tidligere trykket man på "On demand" knappen, men den har jo en annen funksjon nå..
    Forsøk "TV" knappen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går hadde jeg satt Tause vitner (NRK1) på opptak, mens jeg så Skavlan på forsinket avspilling. Da opptaket startet, stoppet det forsinkede opptaket, og jeg mistet Skavlan slik at jeg selvfølgelig ikke fikk med meg den lille delen jeg hadde tenkt å se. Føler at forsinket opptak og spoling er fullstendig ubrukelig nå. Tregt og uforutsigbart.

En annen ting er at jeg for to uker siden satte samme Nytt for nytt og Tause vitner på serieopptak (som nå tilsynelatende så ut til å fungere). Da jeg lørdagen uka etter (altså da det skulle være to episoder av seriene i opptakslista) fant jeg ut at dekoderen hadde tatt opp det første programmet og reprisen et par dager etterpå, men ikke episodene neste uke.

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg slitter fremdeles med alle idiotiske feilen etter oppgraderingen, men ellers fikk jeg prøvd VODen.

-synes den var tregt å bla seg gjennom, prøvde å skrive for å søke etter tittel men var uheldig at jeg bommet på en bokstav men fikk ikke slette det med fj. kntrolen. den er a la sms som på en mob forresten.
    uansett så tar det tid å lette gjennom selv om man kan bla gjennom hele sider av gangen.

-utvalget av filmer var så som så synes jeg, lange flatte baller hadde de den ikke -og grunnen til jeg valgte å prøve dette....

-etter å ha valgt en film så begynte den å laste ned, så jeg tenkte å se på noe annet mens den lagret på hardisken -men det gikk ikke... da kom melding om jeg ønsket å avslutte filmen. Selv mener jeg at en viss normal logik skal være innebygd i systemet, da ikke alle bruker er tekniske kyndige. Uansett madamen som valgte filmen satt seg ned og valgte å se på dette, MEN så plutselig stoppet hele shiitten igjen med bedskjed at man ikke hadde lov/retighetter. Gikk ut i hovedmeny og valgte VOD igjen og "mine videor" så var den i gang igjen og etter noen minutter ventetid i spenning-siden vi ikke viste om den begynte helt fra begynnelsen igjen- så forsatt der den stoppe heldigvis... dette gjenntok seg 3 ganger til under filmen, bare at i de andre gangene kom meldingen om vi ønsket å avslutte "ja eller nei" og bildet frøs...

-gikk i sidene til CD og der står at noen filmer er gratis (de som er eldre en 5 år) men da burde disse heller være i en egen kategori i menyen man får akses til i meny valget. Isteden for å bla og bla og lese titler og info. Forresten den database må hentes hele tiden -hvorfor ikke lagre den lokal og ha den mye raskere tilgjengelig, og oppdateres i bakgrunnen når man tilkaller VOD funksjonen?

-jeg bestilte en film, men fremdeles er usikker om det er gratis å prøve eller noe som helst, som sagt i sidene til CD fant jeg ikke noe konkret og lettfatelig heller.

-En ide å ha alle filmen tilgjengelig på CDs sine sider med en kode for hver film, slik at man trenger bare å taste en siffer for å hente filmen ved behov? huske listen krever at man må bla gjennom den innebygde og treige UIn....

-Folk som sitter og får betalt for å utvikle slike systmer er nok i stand til å utføre en bedre jobb -hva f er det som feiler i så grunnleggende og dårlig oppdatering? disse feilen kan jo tillates for en ny og uerfaren firma produsent av tuner bokser men dette tar virkelig kakka, å emigrere til en platform de ikke mestrer er useriøs og upresjonelt på alle måtter. De burde heller prøvd dette i lengre tid og uttelukket de verste feilene, før de kunne gitt oss en noenlunde tilfrestillende oppgradering løsning og i det minste muligheter for å softe tilbake til eldre versjon som valg -om den elendige nye fantastisk oppgr. ikke funker....eller var det virkelig hast med å få VOD på markeded? jeg kommer ikke til å bruke den på en god stund faktisk....

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av dere fått opp meldingen "dekoderen er overopphetet" etter siste oppdaatering? Hos meg har det skjedd flere ganger nå. tom 10 min etter oppstart på morgenen. Skjer uansett om det er HD-sendinger, eller disneychannel. Svarte foresten på brukerundersøkelsen de sendte på mail i går, der skrev jeg akkurat hva jeg mente om dekoderen deres...:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med stort sett alle feilene som er nevnt på disse siste sidene.

For å få tuneren på så må jeg ofte prøve flere ganger, lyden forsvinner, tuneren låser seg i hvert fall 3-4 ganger på en vanlig ettermiddag, fjernkontrollen virker veeldig tregt m.m. Opptak har jeg rett og slett ikke orket å prøve på grunn av alle feilene som oppstår ved vanlig bruk.

Dette er rett og slett horribelt og ufyselig oppførsel av Canal Digital. Å gjøre en slik oppdatering langt utpå høsten når folk flest ser mere på tv enn om sommeren fremstår i beste fall som en dårlig vurdering, men i dette tilfelle er det mer som terrorisme. Når enkelte av damene på kundeservice i tillegg presterer å si at man bare må prøve med en annen mottaker så er det ikke rart at man får nok og skifter leverandør så snart bindingstiden er over.

Dette er det råttneste produktet jeg noen gang har vært ute for å ha i huset, og ut fyker det ved første mulighet.

Er det forresten noen som vet om det går å legge forrige software tilbake igjen? Den funket tross alt såpass at man fikk sett et par programmer før boksen låste seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppdaget enda en feil; Jeg hadde programmert inn en rekke programmer (4-5 stykker kanskje) på serieopptak. Det har egentlig fungert helt etter hensikten inntil nå.

Når jeg svingte innom 'planleggeren' forleden oppdaget jeg at samtlige programmeringer var helt borte!!

Aner ikke hva som kan ha skjedd, men om jeg skal teoretisere litt kan det muligens ha sammenheng med at jeg hadde Criminal Minds på listen. Det var vel sesongavslutning på den for halvannen uke side. Kanskje programvaren gikk over kanten når den ikke klarte å finne noen nye episoder???

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boksen min begynte med å vise mosaikk nå og da. Nå vil den ikke starte lengre. Står kun mute i displayet etter start, intet bilde.

CD skal sende meg en ny dekoder. Så får vi se da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal katastrofal- et passende navn

Jeg har nå min femte HDPVR! Og ventet tolmodig uten å klage i hele vår på den nye programvaren. Og den kom. Mindre brukervennlig enn den forrige (kan f.x. ikke redigere programmert opptak, ser det ut til). Fortsatt er det slik at når du har satt sendingen på vent/utsettelse så forsvinner det hele når et opptak begynner! Med den nye programvaren er det jevnlig hikke/forstyrrelser i sendingen (hvert 10. minutt), du kan ikke lengre se på en sending mens du sjekker tv-programmene osv. Utrolig at man i 2010 kan levere så dårlig kvalitet. Ingen vil jo da kjøpe flere kanaler. Og man gir opp å henvende seg.

Skulle tro at det er en bokstav for mye i navnet.

Espen L:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt med på utviklingen av CD sin PVR i noen år nå, og ventet forgjeves på en ny high end boks fra dem som noen mente kanskje skulle komme. Men nå er det nok, bestilte VU+ Duo i dag i stedet for å vente noe mer, den gamle Nokian skal endelig ut.

Så da kan jeg endelig stenge abonnementet på denne tråden

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har sikkert blitt nevnt tidligere i denne tråden eller i en annen tråd, men skjønner ikke at det er lov å drive slik.
    Når du har abonnement fra oss, så MÅ du bruke den dekoderen.
    Ville blitt det samme om et mobilselskap skulle si at når du har abonnement fra oss, så får du kun brukt det med Motorola Microtac.
    Forskjellen er jo at med mobilabonnement så får en akkurat den samme varen fra alle selskapene. Canal Digital har kanaler som ingen andre har.
    Hadde det ikke vært for det, så ville jeg byttet til et annet selskap for lenge siden.

Burde være mulig å gå til sak mot CD, men på en annen side, hvem gidder å legge så mye energi/penger i en elektrodings.

Så mye klager som det er på denne boksen, så er det rart at det blir fullstendig ignorert av CD. Kan dem ikke gi oss noen alternativer å velge mellom i det minste?

Er det ingen som har forslag til hva man kan gjøre for å presse CD til å høre på oss? TV, aviser og internett har vært brukt mange ganger uten hell.....

Side 37 av 81 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •