Canal Digital HD PVR , ny software - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 81 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1608
    Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Koblet også mottakeren til trådløst nett, via en billig D-link sak uten problem.
    Hvilken?

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Canal digital: Canal Digital: Den nye versjonen - DinSide Bolig

Det er visst noen få som har problemer. De glemmer å nevne at av de 500 000 kundene så er det ikke alle som har pvr. Oppdateringen er "rundt hjørnet" opplyses det av Canal Digitals kundeservice til meg. Ikke i dag som kunden i artikkelen på dinside har fått opplyst.
    Nå fikk jeg følgende svar fra CD om når ny software kommer:
    "Det kommer en ny software i løpet av denne uken, og en i November måned."

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Hvilken?
    Tipper det er denne han snakker om:
    Komplett.no - D-Link 108 Mbps Wireless Ethernet

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg prater om denne:
    Komplett.no - D-Link DWL-G700AP AirPlus G 54 Mbps

Fikk ordnet en "refurb" fra eBay til £11. Fungerte helt topp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del fungerer denne oppdateringen overhodet ikke, kan bare slutte meg til de problemene som er nevnt tidligere i denne tråden.
    Bl.a. flg nå ikveld (igjen):
    - To opptak ble gjort samtidig, det ene fungerte halvveis til det kom en masse striper på skjermen og tuneren låste seg helt. Da var det bare å dra ut strømledning med det resultat at det andre opptaket ble helt borte. Dette skjer veldig ofte når to opptak blir gjort samtidig.

-Må alltid slå på tuneren minst 2 ganger for å starte den.
    -Lyd borte i starten av et opptak.
    -Mye tregere i kanalskifte nå enn tidligere
    -Tuneren låser seg til stadighet når den står i opptak, ikke mulig å benytte fjernkotroll
    -Tuneren låser seg dersom jeg begynner å se på et program i forsinket modus samtig med at et annet opptak pågår.
    -osv., osv,

Jeg vet ikke hvor mange opptak som har blitt borte etter oppdateringen, men det er ikke få. Slik det er nå betaler jeg for en vare jeg overhodet ikke får. Den forrige versjonen var det jo litt smårusk med, men den fungerte sånn noenlunde. Den nye versjonen er jo rett og slett en skandale. Fortsetter dette ser jeg ingen annen utvei enn å bytte leverandør. Jeg fatter heller ikke at vi som kunder skal fungere som 'beta-testere' for en ny programvare-versjon som ikke fungerer!

Per

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Per over her. Opplever det samme som han beskriver.
    Spent på oppdateringen som visstnok kommer denne uka.

Hvis ikke blir det nok en DreamBox. Selv om dekoderen koster flesk så funker den i alle fall.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Nei, jeg prater om denne:
    Komplett.no - D-Link DWL-G700AP AirPlus G 54 Mbps

Fikk ordnet en "refurb" fra eBay til £11. Fungerte helt topp.
    Så du har et slikt oppsett:

Modem
    |
    (kabel)
    |
    Router
    |
    (trådløst)
    |
    DWL-G700AP
    |
    (kabel)
    |
    PVR

?

Har tenkt på å prøve å finne en slik løsning, men med en switch på enden sånn at jeg kan ha NAS og PVR koblet til i TV-benken uten å strekke ledning på tvers av stua.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Så du har et slikt oppsett:

Modem
    |
    (kabel)
    |
    Router
    |
    (trådløst)
    |
    DWL-G700AP
    |
    (kabel)
    |
    PVR

?

Har tenkt på å prøve å finne en slik løsning, men med en switch på enden sånn at jeg kan ha NAS og PVR koblet til i TV-benken uten å strekke ledning på tvers av stua.
    Hvis du titter under "aksesspunkt" i nettbutikkene så er det mange produkter å velge mellom. F.eks. denne: Komplett.no - D-Link DAP-1522 Wireless N DualBand

Alternativt kan du kjøpe en router som kan flashes med DD-WRT firmware. Du kan sjekke her hvilke som støttes: Router Database | www.dd-wrt.com

Jeg har flashet denne med DD-WRT ps.no - Wireless SuperSpeed N Gigabit WLAN Router USB2.0 DownloadMaster.
    Jeg bruker den som aksesspunkt og switch med godt resultat. Har vært stabil og rask den tiden jeg har brukt den til dette. Den har kun 2,4 GHz dog.

Jeg har også denne Komplett.no - Linksys Wireless DUAL-N Band som jeg planla og også flashe med DD-WRT men den kjører foreløpig standard firmware og brukes som trådløs router. Denne kjører 2,4 GHz og 5 GHz samtidig. Det er ganske mange routere som kun håndterer ett bånd av gangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg Har bestilt en Powerline kit med 4-porter switch. Har tidligere hatt en med bare en utgang og det fungerte fint. Men nå trenger jeg flere. Jeg valgte denne løsninga pga. at når flere er på trådløst nett samtidig så vil hastigheten bli lavere med WiFi.

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle som har problemer med at motageren må skrus på 2 ganger: bruker dere universal fjernkontroll. ala Logitech Harmony eller bruker dere orginal fjernkontrollen?
    Har ikke det problemet selv, men jeg har merka med min harmony 880 at ett trykk på knapper ofte registreres som mange. må væra veldig kjapp på knappe trykken hvis jeg skal sette serie opptak for eksempel ellers går den fra enkelt->serie->avbrutt. Veit man kan stille på forsinkelsen Harmony softwaren. men har ikke fått gjort det enda.
    Ellers kan jeg raportere at min har blitt dårligere etter oppdateringen enn den var før.
    - Ustabil, kan bestemme seg for å låse seg midt i et program uten at jeg har trykt på noen ting.
    - Får digital bokser/artifacts, de varer heldigvis ikke lenge, et halvt sekund. - Jeg hører klikkelyder i høytalerne når jeg spoler.
    - Noen ganger når jeg skifter mellom kanaler med Dolby Digital så kommer det et HELVETTES høyt "plopp", det kan umulig være bra for høytalera (eller underbuksa)
    - Har skrudd seg av midt i et opptak 3 ganger. Akkurat som man har trykt på av knappen, opptaket har fortsatt blitt tatt opp i bakgrunnen.
    - Ingen plass hvor man kan se alle opptakene (i hvertfall ikke som jeg har finni)
    - Alt for treg spoling. savner 4x 10x 60x 300x og 600x som var før.
    - på det positivet så er jo alt mye raskere. spessielt EPG. kanalskift går også litt raskere nå.
    - SER penere ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyclops
    - Ingen plass hvor man kan se alle opptakene (i hvertfall ikke som jeg har finni

Om jeg ikke husker feil kan du klikke pil til høyre når du er inne på mytv.

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Om jeg ikke husker feil kan du klikke pil til høyre når du er inne på mytv.
    DOH!
    Fant den. 1000 takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker orginal fjernkontroll, den henger seg likevel. To ganger for å slå på. Jeg skal ikke mase hvis CD ordner opp iløpet av uka, men jeg tviler nå på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en liste med bugs til CD og fikk følgende svar :-)

"Da dette er et teknisk problem som enklere lar seg løse over telefon, anbefaler vi at du ringer oss på 06090. Det er en stor fordel dersom du er i nærheten av dekoderen når du ringer."

Nå er ingen av mine feil helt kritiske, men det er nå likevel noen av de samme feilene som "alle" andre sliter med her inne. Så jeg ser ikke helt hensikten med å ringe dem (hehe). Kan ikke helt forstå hva de skal kunne fikse pr telefon som de ikke kunne ha svart på i en e-post.

Gjelder diverse problemer etter oppdatering av HD-PVR med ny software. Fortsatt lite problemer med min, men har funnet noen nye problemer for meg:
    • Også hos meg knepper det stygt i høyttalerne ved påslag. Lyden går via 5.1 anlegg så særlig behagelig er det ikke. Dette er noe som kom nå med ny software
    • Satt nettopp og så på MONK på Canal+SERIES. Digital lyd. Det var en ubehagelig stor forsinkelse på lyden. Den var ikke synkronisert med bildet. Slike problemer hadde jeg ikke før. Finner ingen justering i tuneren for lydforsinkelser?
    • Det lagger av og til når man trykker på fjernkontollen. Ser på tuneren at den mottar signal, men intet skjer. Trykker videre og så plutselig skjer masse.
    Problemene jeg nevnte før er der fortsatt:
    • Treg spoling
    • Må av og til slås på 2 ganger
    Jeg kjører med 2 kabler ut til antennen.

Ønskeliste for bedre funksjonalitet:
    • Fikse disse irriterende småfeilene ASAP
    • Forbedre tekst TV slik at det husker f.eks 1000 sider med undersider alà Force
    • Info knappen - Ett trykk - infobar som i dag. Trykke en gang til for detaljert info. Tåpelig å måtte lete opp gul knapp for dette. 3. trykk - info forsvinner
    • Infobar bør inneholde en ekstra linje med navnet på neste program. Likte dette veldig godt på min forrige Force tuner. Ypperlig når man sitter og swapper kanaler.
    • Få tilbake miniatyrbilde og lyd inne på TV guiden. Det var perfekt å kunne følge med på f.eks nyhetene samtidig som man kikket litt i programoversiken. Nå blir det jo som å slå av TV'en hver gang man skal se hva som går på andre kanaler. Tåpelig.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den etterlengtede SW oppdateringen iflg CD (chat) utsatt en uke :cry:¨

Edit: MINIMUM en uke
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nesten så jeg blir lei meg på ordentlig...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Hvis du titter under "aksesspunkt" i nettbutikkene så er det mange produkter å velge mellom. F.eks. denne: Komplett.no - D-Link DAP-1522 Wireless N DualBand
    Takk for tipset jpterj :-D

Det er akkurat et slikt aksesspunkt jeg trenger, så jeg kan få Tvix, PS3, Blu-ray spiller og HD-PVR på nett. Jeg har en D-Link DIR-655 router, da bør det vel være rimelig enkelt å få den satt opp :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode

Jeg fikk også dette til svar. Jeg lurte på om man skulle betale fullpris denne mnd som produktet nesten er ubrukelig. Da måtte jeg ringe. Så vondt vil jeg ikke meg selv, så får heller slite med å få tuneren på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode

Jeg skulle ønske at reaksjonen min hadde vært at jeg måpet av overraskelse...

Lurer på hvor de har lagt lista for hvor mange og hvilke bugs de vil prøve å fikse. Alle er det nok uansett ikke for i CD gjør man ting "etappevis" ifølge min chat med CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakket nettopp med CD. de sender meg en ny dekoder. HELT gratis!!jøss skulle seff bare mangle. Spurte om det var meningen at jeg skulle betale full mnd pris. kunne trekke ifra summen på barnepakka! altfor dårlig..
    Ny oppdatering er utsatt til slutten av neste uke. men ikke sikkert det er klart da heller:evil:

Side 36 av 81 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •