Canal Digital HD PVR , ny software - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 81 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 1608
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da blir det vel å bytte rundt på harddisker. Jeg sjekker den med Partition Magic eller lignende først for moro skyld, for å se hva slags filsystem den har. Hvis det er et standard filsystem med krypterte videofiler, har jo ikke krypteringen noe å si for kopieringen. Den gjør bare at det er umulig å spille av materialet på noe annet.

Jeg har ringt CD nå og fikk beskjed om at hun både skulle sende nytt strømadapter (som kanskje ville fikse Pb03-meldingen som også kom etter at oppdateringen kom - jeg har aldri sett den før, det blir litt for mye sammentreff for meg at det tilfeldigvis dukket opp akkurat samtidig som dette problemet...) og en ny dekoder fra Sverige, i tilfelle det ikke holdt å bytte ut adapteren. Så får vi se.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Da blir det vel å bytte rundt på harddisker. Jeg sjekker den med Partition Magic eller lignende først for moro skyld, for å se hva slags filsystem den har. Hvis det er et standard filsystem med krypterte videofiler, har jo ikke krypteringen noe å si for kopieringen. Den gjør bare at det er umulig å spille av materialet på noe annet.

Jeg har ringt CD nå og fikk beskjed om at hun både skulle sende nytt strømadapter (som kanskje ville fikse Pb03-meldingen som også kom etter at oppdateringen kom - jeg har aldri sett den før, det blir litt for mye sammentreff for meg at det tilfeldigvis dukket opp akkurat samtidig som dette problemet...) og en ny dekoder fra Sverige, i tilfelle det ikke holdt å bytte ut adapteren. Så får vi se.
    Jeg ville også ergret meg over å miste opptak som jeg har liggende hvis jeg måtte bytte til ny boks. Men får du ikke litt problemer med bytte hvis du bryter forseglingen? Jeg har også forstått det slik at innholdet er kryptert, men det er jo ikke umulig at du vil kunne spille det av på en annen tilsvarende boks.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neppe. Jeg spurte teknikeren om noen ville reagere hvis harddiskene var byttet om. Etter mye om og men (jeg kan jo ikke verken anbefale eller godta... bla-bla-bla) var svaret at nei, det ville ingen legge merke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neppe. Jeg spurte teknikeren om noen ville reagere hvis harddiskene var byttet om. Etter mye om og men (jeg kan jo ikke verken anbefale eller godta... bla-bla-bla) var svaret at nei, det ville ingen legge merke til!
    :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er vannvittig mange som klager på PVR'en.. så jeg lurer litt på hvorfor dere gidder å beholde den ?!

Alternativet er jo å gå for den vanlige HD boksen (uten opptak), eventuelt gå over til Viasat eller kjøpe en ny tuner ala Dreambox!
    Viasat skal jeg IKKE ha! DET er sikkert. Vært der før.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløst? UTP-løst mellom router og PVR kanskje. Pakkene går i strømnettet ditt istedenfor i nettverkskabler.

Fungerer dette greit? Hvor kjøpte du dette og hva ga du?

Venter på den varslede oppdateringen denne uken før jeg prøver å koble meg på nett med dekoderen igjen. Forhåpentligvis er det kommet en fiks.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten noe som helst forvarsel var alle programerte serieopptak forsvunnet med det resultat at ingenting ble tatt opp i helgen

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det var f.eks. Skal vi danse og ikke Man Utd - Liverpool du mistet, hollisen...

Tok opp matchen selv, og det gikk bra (selv om kampen gikk til h*** til slutt...). Hadde en smårolling på besøk som er glad i knapper og brytere, holdt et godt øye med ham når han nærma seg dekoderen :P

Edit: Kom på at fotballkampen naturligvis ikke er en serie...

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Undertekst

Er det noen som klarer å få til undertekst på opptak? (når det er tillvalg på teksttv) Dette fungerer vel ikke hvis man ser på en annen kanal?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet en film på VOD nå, fungerte bra.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Trådløst? UTP-løst mellom router og PVR kanskje. Pakkene går i strømnettet ditt istedenfor i nettverkskabler.

Fungerer dette greit? Hvor kjøpte du dette og hva ga du?

Venter på den varslede oppdateringen denne uken før jeg prøver å koble meg på nett med dekoderen igjen. Forhåpentligvis er det kommet en fiks.
    Kjøpte det på ei tidligere Hifi sjappe som nå er blitt Euronics.
    Drøye tusenlappen kostet det, har ikke testet på annet enn trailere enda men ser ut til å fungere greit.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Testet en film på VOD nå, fungerte bra.
    Med norsk undertekst?
    Trailerene ser ut til å ikke være tekstet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal digital: Canal Digital: Den nye versjonen - DinSide Bolig

Det er visst noen få som har problemer. De glemmer å nevne at av de 500 000 kundene så er det ikke alle som har pvr. Oppdateringen er "rundt hjørnet" opplyses det av Canal Digitals kundeservice til meg. Ikke i dag som kunden i artikkelen på dinside har fått opplyst.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra Din Side

-" Vi jobber hele tiden med å forbedre produktet vårt, og oppgraderingen av HD-PVR-en kan på mange måter ses på som en flertrinnsrakett: Vi vil kontinuerlig slippe nye versjoner som ikke bare retter gamle feil, men som også gir kundene flere funksjoner enn de har hatt tidligere, sier Pettersen".

Ja det må vi si var skikkelig "kinaputt" på det første trinnet ivertfall

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så rart, med de budsjettkuttene det har vært i NASA på de siste årene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Canal digital: Canal Digital: Den nye versjonen - DinSide Bolig

Det er visst noen få som har problemer. De glemmer å nevne at av de 500 000 kundene så er det ikke alle som har pvr. Oppdateringen er "rundt hjørnet" opplyses det av Canal Digitals kundeservice til meg. Ikke i dag som kunden i artikkelen på dinside har fått opplyst.
    Jeg tror nok det er mange som ikke gidder å ta seg bryet med å ringe til kundeservice selv om de har feil og problemer med hd-pvren. Det er like tullete som når du havner i India på DELL sin kundeservice. Du blir bare bedt om å følge merkelige instrukser og du må svare på mange banale spørsmål. I tillegg blir du servert påstander som du bare vet er tull! Du gidder det rett og slett ikke med mindre du virkelig må.

Men det er mulig at vi burde vært flinkere til å melde inn alle bugsene, selv om en tenker at de må være kjent med de allerede. For mens vi kanskje tenker at det gjelder mange, så tenker CD at det bare gjelder de få som melder bugsene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste hadde jo vært om CD feks leste gjennom denne tråden. Selv om kundeservice sier til meg at alle tilbakemeldinger meldes til de som utvikler programvaren, så tviler jeg på det.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førstelinjesupport er totalt håpløst i alle teknologifirmaer. Men så er jo gjennomsnittsbrukeren nøyaktig like håpløs. Det skulle bare vært et hemmelig "teknopassord", så vi som kan litt om sakene, kom rett til andrelinjen med en gang og slapp å gå igjennom den fordømte sjekklisten til førstelinjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førstelinjesupport er totalt håpløst i alle teknologifirmaer. Men så er jo gjennomsnittsbrukeren nøyaktig like håpløs. Det skulle bare vært et hemmelig "teknopassord", så vi som kan litt om sakene, kom rett til andrelinjen med en gang og slapp å gå igjennom den fordømte sjekklisten til førstelinjen.
    Det verste er at det stort sett alltid finnes et annet telefonnummer som profesjonelle aktører kan ringe til og få service fra ekte serviceteknikere.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare kime inn her, og si jeg er meget fornøyd med oppdateringen. Har ikke hatt noen problemer, og den fungerer mye bedre nå enn før oppdateringen. Koblet også mottakeren til trådløst nett, via en billig D-link sak uten problem.

Side 35 av 81 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •