Canal Digital HD PVR , ny software - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 81 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fortsatt lite problemer med min, men har funnet noen nye problemer for meg:
    • Også hos meg knepper det stygt i høyttalerne ved påslag. Lyden går via 5.1 anlegg så særlig behagelig er det ikke. Dette er noe som kom nå med ny software
    • Satt nettopp og så på MONK på Canal+SERIES. Digital lyd. Det var en ubehagelig stor forsinkelse på lyden. Den var ikke synkronisert med bildet. Slike problemer hadde jeg ikke før. Finner ingen justering i tuneren for lydforsinkelser?
    • Det lagger av og til når man trykker på fjernkontollen. Ser på tuneren at den mottar signal, men intet skjer. Trykker videre og så plutselig skjer masse.
    Problemene jeg nevnte før er der fortsatt:
    • Treg spoling
    • Må av og til slås på 2 ganger
    Jeg kjører med 2 kabler ut til antennen.

Ønskeliste for bedre funksjonalitet:
    • Fikse disse irriterende småfeilene ASAP
    • Forbedre tekst TV slik at det husker f.eks 1000 sider med undersider alà Force
    • Info knappen - Ett trykk - infobar som i dag. Trykke en gang til for detaljert info. Tåpelig å måtte lete opp gul knapp for dette. 3. trykk - info forsvinner
    • Infobar bør inneholde en ekstra linje med navnet på neste program. Likte dette veldig godt på min forrige Force tuner. Ypperlig når man sitter og swapper kanaler.
    • Få tilbake miniatyrbilde og lyd inne på TV guiden. Det var perfekt å kunne følge med på f.eks nyhetene samtidig som man kikket litt i programoversiken. Nå blir det jo som å slå av TV'en hver gang man skal se hva som går på andre kanaler. Tåpelig.
    Ellers har min mor også samme tuner. Den er litt eldre enn min. Den fungerer også greit, men av og til må hun slå den på 2 ganger og i dag var det ingen lyd da hun slå den på. Uansett hva hun gjorde kom ikke lyden tilbake. Men etter at alt var restartet kom det lyd igjen. Hun synes også en del ting har blitt mer tungvint enn før, spesielt vedrørende opptak. Mere trykking sier hun. Har selv brukt akkurat dette så lite på ny versjon så der har jeg ikke selv noe sammenligningsgrunnlag.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om HD PVR sin VOD tjeneste er den samme som GO filmleie?

Spurte på chaten til CD men der svarte de bare at VOD ikke var tatt i bruk enda. Kun testing. Så han svarte egenlig ikke på dette. Bare lurte siden det på GO står at mange filmer er inkludert i abonnementet, men på VOD greide jeg ikke å finne noen filmer jeg ikke måtte betale for?

Ellers så nevnte han at det kom en oppdatering av software til uken og en i desember.

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Nå er den død!

Ja det måtte jo skje på en fredags kveld.....hd pvr`n som er oppdatert hang seg opp på en kanal som den har gjort 3-4 ganger før så jeg måtte nappe ut strømmen på den og da jeg koblet den på igjen så står det med svakt lys " init " i displayet.
    Ingen bilde,har prøvd Tast rød-3-5-3-teletext-1 men ser at boksen ikke får disse signalene.
    CD sender en ny boks for de hadde ingen flere tips til meg for å redde tv-helga :evil:
    God helg!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar
    Fortsatt lite problemer med min, men har funnet noen nye problemer for meg:
    • Også hos meg knepper det stygt i høyttalerne ved påslag. Lyden går via 5.1 anlegg så særlig behagelig er det ikke. Dette er noe som kom nå med ny software
    • Satt nettopp og så på MONK på Canal+SERIES. Digital lyd. Det var en ubehagelig stor forsinkelse på lyden. Den var ikke synkronisert med bildet. Slike problemer hadde jeg ikke før. Finner ingen justering i tuneren for lydforsinkelser?
    • Det lagger av og til når man trykker på fjernkontollen. Ser på tuneren at den mottar signal, men intet skjer. Trykker videre og så plutselig skjer masse.
    Problemene jeg nevnte før er der fortsatt:
    • Treg spoling
    • Må av og til slås på 2 ganger
    Jeg kjører med 2 kabler ut til antennen.

Ønskeliste for bedre funksjonalitet:
    • Fikse disse irriterende småfeilene ASAP
    • Forbedre tekst TV slik at det husker f.eks 1000 sider med undersider alà Force
    • Info knappen - Ett trykk - infobar som i dag. Trykke en gang til for detaljert info. Tåpelig å måtte lete opp gul knapp for dette. 3. trykk - info forsvinner
    • Infobar bør inneholde en ekstra linje med navnet på neste program. Likte dette veldig godt på min forrige Force tuner. Ypperlig når man sitter og swapper kanaler.
    • Få tilbake miniatyrbilde og lyd inne på TV guiden. Det var perfekt å kunne følge med på f.eks nyhetene samtidig som man kikket litt i programoversiken. Nå blir det jo som å slå av TV'en hver gang man skal se hva som går på andre kanaler. Tåpelig.
    Ellers har min mor også samme tuner. Den er litt eldre enn min. Den fungerer også greit, men av og til må hun slå den på 2 ganger og i dag var det ingen lyd da hun slå den på. Uansett hva hun gjorde kom ikke lyden tilbake. Men etter at alt var restartet kom det lyd igjen. Hun synes også en del ting har blitt mer tungvint enn før, spesielt vedrørende opptak. Mere trykking sier hun. Har selv brukt akkurat dette så lite på ny versjon så der har jeg ikke selv noe sammenligningsgrunnlag.
    Har akkurat de samme problemene. Kjipeste er at den alltid skrur seg av en gang rett etter påslag.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har virkelig trøbbel! I går låste den seg helt, og når jeg nå slår den på, blinker den raskt fram og tilbake mellom en melding om at kortet ikke er der eller ikke virker og noe annet! Det har fungert utmerket helt fram til nå. Har noen andre sett det?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skulle nesten tro at utviklingen av softwaren var gjort av en gjeng på barnesskolen. Helt håpløst dette jo..

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. dette er faktisk helt håpløst. Lurer på hvor mange prosent som er fornøyd med den nye softwaren. det kan ikke være mange.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ikke an å være fornøyd når noe som nesten fungerte blir byttet ut med noe som ikke fungerer i det hele tatt. Funksjonene er også dårligere, spoling, tv knapp for bildeskala, bildet i programguiden osv.

De skal jobbe hardt for å få dette til å bli et godt produkt før neste pvr tar over.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært inne litt på VOD i dag. Når jeg ser en trailer og stopper den, så spør den om jeg vil avslutte. Trykker ja og hele pvr`n slår seg av. Det var ikke helt det jeg ville kan man si, jeg vil avslutte traileren.

Tror jeg tester en film iløpet av uka, noen som har prøvd?

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Har vært inne litt på VOD i dag. Når jeg ser en trailer og stopper den, så spør den om jeg vil avslutte. Trykker ja og hele pvr`n slår seg av. Det var ikke helt det jeg ville kan man si, jeg vil avslutte traileren.

Skjedde det samme med meg første gangen jeg prøvde, andre gangen gikk den tilbake til oversikten som den skulle.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle teste VOD ista.

Koblet PVR'en til routeren, men fikk beskjed om å sjekke internettinstillinger da jeg trykket på VOD.

Gikk inn på internettinnstillinger, som før har vært grået ut. Her sto alle felter på 0.0.0.0, så jeg trykket blå knapp for renew(dhcp). Sto og jobbet en stund, og da den var ferdig sto det fortsatt 0.0.0.0 i alle felter. Prøvde derfor å manuelt angi IP-addr. samt maske og gateway. Lagret innstillinger, men disse er borte neste gang jeg går inn i internettinnstillinger. Restartet boksen, og har siden det ikke engang kommet inn på internettinnstillinger igjen(knappen er grået ut).

Ga f... i hele VOD'en, kjente jeg begynte å bli småhissig. Trakk pusten dypt, telte til 10 og minte meg selv på at dette er på beta-stadiet.

Har forøvrig ADSL 4100/448 fra Ventelo. Håper dette skal holde til VOD i framtida.

Noen som veit om alt innhold er i SD, eller om noe er i HD (eventuelt krav til linje)?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Skulle teste VOD ista.

Koblet PVR'en til routeren, men fikk beskjed om å sjekke internettinstillinger da jeg trykket på VOD.

Gikk inn på internettinnstillinger, som før har vært grået ut. Her sto alle felter på 0.0.0.0, så jeg trykket blå knapp for renew(dhcp). Sto og jobbet en stund, og da den var ferdig sto det fortsatt 0.0.0.0 i alle felter. Prøvde derfor å manuelt angi IP-addr. samt maske og gateway. Lagret innstillinger, men disse er borte neste gang jeg går inn i internettinnstillinger. Restartet boksen, og har siden det ikke engang kommet inn på internettinnstillinger igjen(knappen er grået ut).

Ga f... i hele VOD'en, kjente jeg begynte å bli småhissig. Trakk pusten dypt, telte til 10 og minte meg selv på at dette er på beta-stadiet.

Har forøvrig ADSL 4100/448 fra Ventelo. Håper dette skal holde til VOD i framtida.

Noen som veit om alt innhold er i SD, eller om noe er i HD (eventuelt krav til linje)?
    Jeg koblet til min trådløst i dag, måtte restarte PVR etter det for å komme på nett.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløst? Hvordan?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når var det oppdateringen skulle komme?

Var det ikke denne uken vi var blitt lovet en oppdatering? Er det på onsdag den kommer? Noen som vet hva den vil (forsøke å) rette opp?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen

Forsøkte å kjøre igang en film igår, men når avspillingen skulle starte fikk jeg bare beskjed om at jeg ikke hadde tilgang. Avspilling av trailer gikk helt fint så nettoppsettet skal vel være greit

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vannvittig mange som klager på PVR'en.. så jeg lurer litt på hvorfor dere gidder å beholde den ?!

Alternativet er jo å gå for den vanlige HD boksen (uten opptak), eventuelt gå over til Viasat eller kjøpe en ny tuner ala Dreambox!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er vannvittig mange som klager på PVR'en.. så jeg lurer litt på hvorfor dere gidder å beholde den ?!

Alternativet er jo å gå for den vanlige HD boksen (uten opptak), eventuelt gå over til Viasat eller kjøpe en ny tuner ala Dreambox!
    Nja, når du har gitt 3k for opptaksfunksjon og de samtidig truer med det ene og det andre om du går tur i skogen, så skjønner frustrasjonen.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel det kabelboksen... Jeg har aldri hatt noen store problemer med min før denne oppdateringen, men nå er jeg forb... Og jeg vil beholde de mange opptakene jeg har på harddisken min. Blir vel et lite innbrudd i boksen for å bytte harddisk eller kopiere den.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Og jeg vil beholde de mange opptakene jeg har på harddisken min. Blir vel et lite innbrudd i boksen for å bytte harddisk eller kopiere den.
    Lykke til! Tror alle opptakene er kryptert, si gjerne i fra hvordan det går. Det er en standard disk som sitter der, enkelte har byttet den ut, men jeg har ikke sett noen hente ut lagret materialet og spilt det av på annen hw.

Side 34 av 81 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •