Canal Digital HD PVR , ny software - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 81 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1608
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Joda, den fungerer utmerket.

Vedlagt bilde over hvordan det ser ut på utsiden. Jeg har CDs HD PVR.
    Flott, nå kan jeg motsi de som sier at det ikke går. Egentlig ikke min jobb, men som elektriker mottar jeg endel spørsmål fra kunder som kun har en coax inn og som ønsker pvr.

Det er altså ingen problemer overhodet med CD`s pvr, du tar opp to program og ser program fra harddisken uten problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Flott, nå kan jeg motsi de som sier at det ikke går. Egentlig ikke min jobb, men som elektriker mottar jeg endel spørsmål fra kunder som kun har en coax inn og som ønsker pvr.

Det er altså ingen problemer overhodet med CD`s pvr, du tar opp to program og ser program fra harddisken uten problemer?
    Ja, to samtidige opptak mens jeg ser et tredje program fra harddisken er uproblematisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 2-3dager med masse problemer toppa det seg idag under opptak av tv2hjelper deg. fikk ikke bytta kanaler,fikk kun sett på nevnte program før alt gikk i fullstendig lås. lot seg ikke slå av. tok ut kontakten men hjalp ikke. Ringte CD å fikk hjelp en hyggelig dame. tastet kun inn en kode, så re startet dekoderen seg. så vips funker den som en drøm

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått mosaikk på opptak gjort for lenge siden (før siste oppdatering). Da opptaket ble gjort og vist med gammel programvare var det ikke mosaikk, men er kommet ved visning nå. Samme er det med nye opptak. Ser jeg samme program i direkte sending er det ikke mosaikk, kun ved visning av opptak. Så nå lurer jeg på at det ikke er selve opptaket som er feil, men at ved visningen av opptak genereres det mosaikk i overføringa et sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lepo
    Etter 2-3dager med masse problemer toppa det seg idag under opptak av tv2hjelper deg. fikk ikke bytta kanaler,fikk kun sett på nevnte program før alt gikk i fullstendig lås. lot seg ikke slå av. tok ut kontakten men hjalp ikke. Ringte CD å fikk hjelp en hyggelig dame. tastet kun inn en kode, så re startet dekoderen seg. så vips funker den som en drøm
    Er det slik at den fungerer bedre etter restart med koden du fikk? I så fall kunne den koden kanskje vært nyttig for flere av oss. Vil du dele den med oss?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,883
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Ja, to samtidige opptak mens jeg ser et tredje program fra harddisken er uproblematisk.
    Men det er med TO=2 coax inn.....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er min historie etter oppdateringen:

Etter at oppdateringen var på plass, ble så godt som samtlige kanaler av dårligere kvalitet. NRK, hakkete bilde. HD-kanaler, svart skjerm.
    I går ringte jeg kundeservice. Jeg fikk tre forskjellige svar:
    Kundebehandler 1: Ba meg kontrollere signalnivået. Antenne 1-65% (bra). Antenne 2-12% (ikke bra). Jeg ba om en forklaring på hvorfor signalnivået hadde forandret seg etter oppdatering, men dette kunne hun ikke svare på. Hun viste til antenne 2, og ba meg justere parabolen 2 cm til venstre. Jeg har kun én kabel inn, men dette måtte altså gjøres.
    Antennejusteringen hjalp (selvsagt) ikke, og den ble derfor justert tilbake til utgangspunktet. Spurte nok en gang om hvordan signalnivået kan forandre seg etter oppdatering, og fikk til svar at "den nyeste oppdateringen stilte større krav til signalet enn før".

Kundebehandler 2: Ba meg sette i en scartkabel, og deretter resette dekoderen. HDMI-kabelen måtte fjernes, fordi det digitale signalet kunne forstyrre resettingen. Denne kunne settes inn igjen etterpå. Vi forsøkte også kombinasjonen "rød knapp-353-texttvknapp", men ingenting skjedde (resetting av dekoder)

Kundebehandler 3: Forsøkte å roe meg ned ved å fortelle om en ny oppdatering som kommer i neste uke. På spørsmål om hvorfor CD sender ut oppdateringer som ikke fungerer, ble fyren svar skyldig.
    Det endte med at kundebehandler lovte meg ny dekoder.

Jeg er dypt fortvilt over å ha gjort denne oppdateringen. Har aldri vært så nært å si opp abonnementet. Canal Digitals eiere burde stått til rette for denne elendigheta.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen

Dette må ikke blandes med en diseq switch som samler to separate lnb utganger til én koaks. Her er det fortsatt to koakskabler inn i HD PVR. De to tunerne må fortsatt ha hvert sitt separate signal. Og det er LNB med to (eller flere) utganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dette må ikke blandes med en diseq switch som samler to separate lnb utganger til én koaks. Her er det fortsatt to koakskabler inn i HD PVR. De to tunerne må fortsatt ha hvert sitt separate signal. Og det er LNB med to (eller flere) utganger.
    Her er koblingsskjema for Johansson Multiband Converter.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hollisen
    Er det slik at den fungerer bedre etter restart med koden du fikk? I så fall kunne den koden kanskje vært nyttig for flere av oss. Vil du dele den med oss?
    Tast rød-3-5-3-teletext-1. Da starter boksen på nytt og søket må gjøres på nytt.
    Tast 2 til slutt og harddisken slettes/formateres.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ein
    Jeg også bruker denne, fungerer utmerkt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørreundersøkelsen

Da har faktisk nær hundre stykker klikket på undersøkelsen.

http://avforum.no/forum/satellitt/10...-st-101-a.html

Andelen som har valgt å ikke installere oppdateringen er fremdeles litt over en tredjedel. Det sier jo sitt! Intensjonen med en oppdatering må jo være å gjøre forbedringer, men kun 7% har svart at de synes den fungerer bedre enn noen gang.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått ny boks, siden den jeg hadde ble ødelagt av oppdateringen. da det poppet opp melding om ny software valgte jeg glatt nei. Nå fungerer alt helt fint. Kommer ikke til å oppdatere til den linux driten på en god stund tenker jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Nå har jeg fått ny boks, siden den jeg hadde ble ødelagt av oppdateringen. da det poppet opp melding om ny software valgte jeg glatt nei. Nå fungerer alt helt fint. Kommer ikke til å oppdatere til den linux driten på en god stund tenker jeg
    Ikke værst at du kunne få en boks med den tidligere programvaren. Dermed er det ikke helt riktig at en ikke kan få tilbake tidligere programvare, for en kan jo få en ny boks!8)
    Nå er det ikke så aktuelt for min del å kreve ny boks, for jeg har noen opptak som jeg gjerne vil beholde. Forresten noen som vet om det er mulig å ta noen form for backup eller å duplisere harddisken?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM

Aha! To kabler fra hodet og inn i boks, en kabel inn, to kabler fra boks inne og inn i pvr. Uansett vet jeg nå at man faktisk kan ha kun èn kabel inn fra parabol (området) og inn til tuner (området)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ein
    Jeg har fått mosaikk på opptak gjort for lenge siden (før siste oppdatering). Da opptaket ble gjort og vist med gammel programvare var det ikke mosaikk, men er kommet ved visning nå. Samme er det med nye opptak. Ser jeg samme program i direkte sending er det ikke mosaikk, kun ved visning av opptak. Så nå lurer jeg på at det ikke er selve opptaket som er feil, men at ved visningen av opptak genereres det mosaikk i overføringa et sted.
    Akkurat det samme skjer hos meg...
    Pluss at tuneren må slås på to ganger før den starter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ny boks på vei. Må bruke minst ett kvarter på å starte den gamle.. ta ut strømmen, holde knappen inne til den rebooter osv... ;(
    blinker stort sett bare P603.. virker som dette kan bli en dyr oppdatering for cd om det er mange som må ha ny boks....

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaust
    virker som dette kan bli en dyr oppdatering for cd om det er mange som må ha ny boks....
    Ikke sikkert du får en ny boks, mange melder at de har fått bokser som bærer tydelig preg av å være brukt. Men en del fraktkostnader blir det jo.

Det som blir hardest rammet er nok omdømmet til Canal Digital, hvis de har noe igjen da

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    f*** SW oppdatering møkk har ikke opplevd på lenge....

-den mest irriterende er at det smeller i høyttalerne ved påslag -noe den ikke gjørde med gamle SW. Volumen har en del ganger vært på maxs forresten ved påslag, og litt slitsom med "2x250 ekte watt" tilgjengelig

-de fleste ganger når man slår den på så kommer "init", "muting" også går over til stand by igjen og bare viser kl, da må det slås på igjen men da kommer den på som regel...det er det samme med tuner nr 2 og.

-fint grensesnitt men personlig synes er tungvint på flere punkter, kjerringa greier ikke stort nå.... og nå som jeg leste andres erfaring ser ut at dette er et problem ved programering da jeg trodde madamen hadde gjørt noe feil faktisk...

-nå må man til "info" knappen for å vite hva som går på det man ser eller neste program, verre enn "høyre knappen"...

-generelt treig ved skift av kanaler, da den ikke reagerer ved første trykk så prøver man self flere ganger med resultat at plutselig den begynner å skifte flere kanaler....

-føler at fjernkontrolen har en smallere radius nå (joa, har byttet nye baterier så det er ikke det ) før kunne jeg stå litt til siden og styre, nå må jeg neste stå foran for å styre.

Er dette SW oppgradering mest ment for bruken av video on demand? har ikke prøvd å huke nettverk kabelen selv om den står like ved på htpcn -noen som har prøvd?

angrer som en hund at jeg oppdaterte begge tunere samtidig da jeg gikk på reklamen at "alt ble så mye bedre"...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godta noen innkjøringsproblemer når de bytter til Linux. Det er godt at de vil prøve noe annet når den forrige sofware`n aldri fungerte. Men folk må da kunne kreve å få slått på så de kan se på tv. Man betaler jo endel for å ha kanalene.

Hadde dette vært en blu ray spiller fra Elkjøp, så hadde den vært borte nå. Det er ikke urimelig å kreve avslag på regningen dersom man ikke får produktet man betaler for.

Jeg har de siste to dagene slitt skikkelig med å få på min pvr.

Jeg har vært innom listene på Video on Demand, men ikke sett noen film ennå.

Side 33 av 81 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •