Canal Digital HD PVR , ny software - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 81 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor i all verden skulle dekoderen ha oppført seg på denne måten med kun én LNB tilkoblet?

Alt som kommer fra CDs kundeservice, må tas med en stor klype salt!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine opptak hakket så mye at de var ubrukelige når jeg hadde en kabel. Ringte kundeservice som ikke skjønte mye av det. La opp en kabel til og alt fungerte.

Fikk mail tilbake i dag med at alle tilbakemeldinger sendes de som utvikler programvaren (.......tsjahhh...) og at det kom en liten oppdatering i uke 38.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Mine opptak hakket så mye at de var ubrukelige når jeg hadde en kabel. Ringte kundeservice som ikke skjønte mye av det. La opp en kabel til og alt fungerte.

Fikk mail tilbake i dag med at alle tilbakemeldinger sendes de som utvikler programvaren (.......tsjahhh...) og at det kom en liten oppdatering i uke 38.
    Jeg fikk den også til å fungere med en kabel, men den var ganske så ustabil. Nå var riktignok det på den tiden den hadde den første programvareversjonen, så jeg vet ikke hvor mye det har hatt å si etter den, men min erfaring var at den fungerte MYE bedre med to kabler. Så hvis en har mulighet til det vil jeg så absolutt anbefale å legge opp en kabel til.

Jeg er veldig spent på om de klarer å rette opp alle bugsene som er meldt inn. Erfaringen fra tidligere oppdateringer er jo at den har blitt litt bedre for hver oppdatering, men aldri blitt perfekt. Så jeg har mine tvil om at alt skal fungere etter neste oppdatering.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av hollisen
    Jeg fikk den også til å fungere med en kabel, men den var ganske så ustabil. Nå var riktignok det på den tiden den hadde den første programvareversjonen, så jeg vet ikke hvor mye det har hatt å si etter den, men min erfaring var at den fungerte MYE bedre med to kabler. Så hvis en har mulighet til det vil jeg så absolutt anbefale å legge opp en kabel til.

Jeg er veldig spent på om de klarer å rette opp alle bugsene som er meldt inn. Erfaringen fra tidligere oppdateringer er jo at den har blitt litt bedre for hver oppdatering, men aldri blitt perfekt. Så jeg har mine tvil om at alt skal fungere etter neste oppdatering.
    jeg har bare en kabel på den ene av mine HDPVR, men tror det er viktig at den er koblet til inngang 1....begge mine fungerer stort sett bra etter oppdatering...bare litt problem med å startet dem...som regel to forsøk må til :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    jeg har bare en kabel på den ene av mine HDPVR, men tror det er viktig at den er koblet til inngang 1....begge mine fungerer stort sett bra etter oppdatering...bare litt problem med å startet dem...som regel to forsøk må til :-)
    Om man ikke har mulighet til å strekke en ny kabel fra antennen og inn til tuneren, kan man kjøpe en slik Diseq:
    Multi band converter

Den koster litt, men det er verdt hver eneste krone. Jeg har brukt min i ca 2,5 år nå, og fortsatt ikke støtt på noen problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker vel ikke på en pvr vel? Jeg mener det går hvis man har både viasat og cd tuner, men trodde pvr ble noe annet siden "begge" tunerene er på samtidig?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Det funker vel ikke på en pvr vel? Jeg mener det går hvis man har både viasat og cd tuner, men trodde pvr ble noe annet siden "begge" tunerene er på samtidig?
    Joda, den fungerer utmerket.

Vedlagt bilde over hvordan det ser ut på utsiden. Jeg har CDs HD PVR.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyst til å dele en liten erfaring fra i går:

To dager etter oppdateringen så begynte det å hakke i sendingene for meg, som om det var dårlig signalstyrke...
    Tuneren viste god styrke, men bare på en inngang(bruker begge to)
    Valgte å fabrikkreinstallere via menyen...
    Vips hadde jeg inget signal i dat hele tatt på noen av inngangene.

Etter mye testing, så ordnet det seg etter at jeg byttet til et nytt quatro-hode jeg hadde liggende fra CD. Har altså brukt et gammelt quatro-hode fram til nå, men etter ny software ble det for gammelt...merkelig, men sånn er det nå for meg.

Verdt å tenke på for dere som har hakking i bildet.

Newcomer darkdog sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt flere av problemene tidligere nevn. Har også kommet over en annen bug. Dekoder starter på nytt hver gang jeg prøver å programmere opptak på neste program på en kanal hvor jeg har ett opptak gående. Starter da opp med svart skjerm. Får bilde ved å velge kanal med talltastene.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da ser det ut som om CD i Sverige har skjønt litt av "tegninga":???:

Problemlösningar för nya mjukvaran - Canal Digital SE

Kundene i vårt kjære naboland virker heller ikke å være i godt humør...
    se Minhembio.com - Mötesplatsen för hembio- och hifi-entusiaster

Men på CD.no står det ikke en pip, ikke engang nettsida blir skikkelig oppdatert, går heller ikke ann å gå inn på "software oppdateringer" tillfeldig........?

Men blir jo spennende å se om de får noen dreis på denne Linux`n etterhvert!

Evig opptimist8)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Det ordner seg nok ;-)

De trenger jo bare å leie inn "DVD Jon" eller noen datainteresserte 14 åringer, så ordner de opp i problemene på null time

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte på et serie opptak på tv2HD i dag. Men opptaket startet både på tv2 HD og "vanlig" tv2 , flere som har vært borti det?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansk
    Satte på et serie opptak på tv2HD i dag. Men opptaket startet både på tv2 HD og "vanlig" tv2 , flere som har vært borti det?
    Det var artig, de ligger jo på forskjellige kanalplasser?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får teksten fra NRK 1 sd på alle kanaler

Nå får jeg teksten fra NRK 1 SD på alle kanaler, ja egentlig uansett bilde. Når en da ser på andre kanaler med teksting blir det bare kaos! For noe hærk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Ja, da ser det ut som om CD i Sverige har skjønt litt av "tegninga":???:

Problemlösningar för nya mjukvaran - Canal Digital SE

Kundene i vårt kjære naboland virker heller ikke å være i godt humør...
    se Minhembio.com - Mötesplatsen för hembio- och hifi-entusiaster

Men på CD.no står det ikke en pip, ikke engang nettsida blir skikkelig oppdatert, går heller ikke ann å gå inn på "software oppdateringer" tillfeldig........?

Evig opptimist8)
    cd.no burde så absolutt ha postet dette de også, ser ut til at mitt største problem med å ikke kunne se på andre ting under forhåndsprogramerte opptak har et trix for å få kanalene frem igjen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Joda, den fungerer utmerket.

Vedlagt bilde over hvordan det ser ut på utsiden. Jeg har CDs HD PVR.
    Som vist på bildet går det kun én kabel gjennom huset fra antennen til tuneren. Inne ved tuneren kobler man denne kabelen inn i splitteren som følger med (trenger egen strømforsyning). Fra denne splitteren trenger man 2 kabler inn i tuneren.
    Og vips så har man 2 separate signaler inn i tuneren som har gått i samme ledning gjennom huset.
    Funker som bare rakker'n med CD HD-PVR.

Men man er altså avhenging av å ha 2 eller flere utganger på LNB-hodet i utgangspunktet.

To korte coax-ledninger på ca 50 cm følger med (det gjorde i alle fall det da jeg kjøpte dette opplegget).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torstein_78
    Som vist på bildet går det kun én kabel gjennom huset fra antennen til tuneren. Inne ved tuneren kobler man denne kabelen inn i splitteren som følger med (trenger egen strømforsyning). Fra denne splitteren trenger man 2 kabler inn i tuneren.
    Og vips så har man 2 separate signaler inn i tuneren som har gått i samme ledning gjennom huset.
    Funker som bare rakker'n med CD HD-PVR.

Men man er altså avhenging av å ha 2 eller flere utganger på LNB-hodet i utgangspunktet.

To korte coax-ledninger på ca 50 cm følger med (det gjorde i alle fall det da jeg kjøpte dette opplegget).
    Men dersom man har langt avstand imellom utedelen og innedelen kan det bli problemer... Jeg forsøkte denne løsningen, men hos meg ble avstanden for lang og det fungerte dermed ikke.

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hollisen
    Nå får jeg teksten fra NRK 1 SD på alle kanaler, ja egentlig uansett bilde. Når en da ser på andre kanaler med teksting blir det bare kaos! For noe hærk!
    Akkurat det problemet har jeg alltid hatt med samme TV som du har. Det viste seg at tekstingen fra Riks-TV tuneren (i TV) la seg utenpå alt sammen (CD, PS3, DVD, osv.) Kontaktet Sony om dette, og de sa en firmware-oppdatering ville løse dette, men jeg måtte sende inn tv'en, og det gadd jeg ikke. Den enkle løsningen ble å sette Riks-TV på en kanal jeg ikke hadde tilgang på, for da kom det heller ikke noe tekst frem. Stod den på NRK, så fikk jeg alltid teksting fra denne kanalen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okidoki13
    Akkurat det problemet har jeg alltid hatt med samme TV som du har. Det viste seg at tekstingen fra Riks-TV tuneren (i TV) la seg utenpå alt sammen (CD, PS3, DVD, osv.) Kontaktet Sony om dette, og de sa en firmware-oppdatering ville løse dette, men jeg måtte sende inn tv'en, og det gadd jeg ikke. Den enkle løsningen ble å sette Riks-TV på en kanal jeg ikke hadde tilgang på, for da kom det heller ikke noe tekst frem. Stod den på NRK, så fikk jeg alltid teksting fra denne kanalen...
    Hmmm, så for en gangs skyld var altså ikke PVRen sin skyld...

Takk for tipset

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på i tilfelle CD følger med på denne tråden.
    -slår seg ikke på før etter 2 eller 3 forsøk (som om det ikke var tregt fra før..)
    -mosaikk i kortere perioder på noen kanaler
    -tregt kanalskifte, epg informasjonen kommer opp hurtigere en selve kanalskiftet. Når jeg bruker pluss og minus knappen er det spennende å se hvilken kanal som kommer.

Side 32 av 81 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •