Canal Digital HD PVR , ny software - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 81 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Veit om flere som i sommer ga beng i hele CD og skaffa seg piratløsninger med DreamBox. Ikke for å få flere kanaler eller gratis TV, men en boks som funker.
    Å bytte til en alternativ boks er da ikke piratløsning...........

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg som kun har HØRT om Dreambox, er dette en boks til flere lapper som man faktisk KAN bruke med CD og Viasats kort?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    For meg som kun har HØRT om Dreambox, er dette en boks til flere lapper som man faktisk KAN bruke med CD og Viasats kort?
    Den fungerer med alle CD-kanaler - men bare med vanlige Viasat-kanaler - altså ikke Viasat HD. Kun Viasats tunerne fungerer med HD - altså ingen av de andre "uavhengige" tunerne (så vidt jeg vet).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også vært innom chatten til CD:

12:58 ER det noen som helst mulighet for å få tilbake den forrige programvaren til HD-PVR'en? Det fungerte mye bedre!
    12:59 Nei,desverre kommer en ny oppgradering om ca14 dager
    13:01 Hvorfor kunne en ikke bare ventet med å sende ut ny programvare til da?
    13:02 nei ,må gå i etapper

I etapper? Må en altså sende ut en uferdig programvare først for å kunne komplettere den to uker senere? Makan til vissvas:shock:

Hvis dette har vært planen hele tiden kunne CD i det minste opplyst om det: "Vi sender nå ut en uferdig programvare, den vil først fungere når den blir komplettert 2 uker senere. Om en er avhenging av at HD-PVRen skal fungere tilfredsstillende i disse to ukene anbefaler vi å vente to uker og ta ned oppdateringene da"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Ny SW kommer natt til onsdag, og det frarådes å ta denne oppdateringen.
    Det er, som flere har funnet ut, nye endringer som ved første øyekast kan se bra ut, men faktum er at denne SW er meget ustabil og fører til nye problemer.
    CD har utsatt denne oppdateringen så lenge som mulig, med den viten at dette medfører nye problemer, men før de kan oppdatere til nyere og mere stabile SW, må denne først lanseres. Så hvis du ikke bryr deg om div problemer, må du gjærne trykke ja, når det kommer opp forespørsel om å oppdatere på skjermen.
    Men jeg vil absolutt anbefale å takke nei til denne, og heller vente på en bedre og ikke minst mere stabil oppdatering
    Jeg kommer også til å gi beskjed når det har kommet en bedre SW som er verdt å laste ned...
    Du visste tydligvis hva du snakket om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Du visste tydligvis hva du snakket om.
    Jeg burde også hørt på dine råd...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avstemning

Har startet en ny tråd med avstemning for å se hvordan denne oppdateringen har fungert for folk. Gi ditt klikk

http://avforum.no/forum/satellitt/10...-st-101-a.html

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Etter at jeg oppdaterte så virket ingen av hd kanalene. står problemer med å motta signalet. Ringte kundeservice og fikk beskjed om at min ikke hadde mottatt oppdateringen ordentlig. De skulle sende en ny til meg da, men det er utrolig irriterende å se på sd i tiden fremover

Det samme skjedde også hos meg, utrolig irriterende. kjørte en fabrikk reset på dekoderen i dag og nå er alle kanaler tilbake..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hollisen
    Nå har jeg også vært innom chatten til CD:

I etapper? Må en altså sende ut en uferdig programvare først for å kunne komplettere den to uker senere? Makan til vissvas:shock:

Hvis dette har vært planen hele tiden kunne CD i det minste opplyst om det: "Vi sender nå ut en uferdig programvare, den vil først fungere når den blir komplettert 2 uker senere. Om en er avhenging av at HD-PVRen skal fungere tilfredsstillende i disse to ukene anbefaler vi å vente to uker og ta ned oppdateringene da"
    På grunn av kostnadsbesparelse har CD alltid brukt sine kunder som testere av ny software.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mister signal

Med ny software mister jeg i likhet med antiloop og Dimacruz stadig kanalene. Dette skjer hver gang etter restart av mottageren. Jeg må da ta nytt kanalsøk for å få dem tilbake. Signalstyrke 70%.

På telefon med CD tok jeg factory reset, uten at det hjalp. CD trodde at problemet kunne skyldes at jeg bare har en antennekabel, noe jeg mente ikke var relevant (og var heller ikke noe problem tidligere). Jeg har også lastet ned software to ganger uten forbedring (andre gang: kuttet strøm noen sekunder,8888,OK,meny-01,02,03,04).

Har også observert hakking i bildene med ny software. Forøvrig kommer det beskjed om "mute" i displayet under oppstart.

CD skulle ringe tilbake i kveld. Får høre hva de foreslår da.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har problemer med at tuneren ikke lengre vil sende ut HD-signal til skjermen som er tilkoblet (BenQ 241WZ monitor) etter programvareoppdatering.

Går inn på bildeinnstillingene og velger enten 720p eller 1080i og lagrer innstillingene, men 576p 4:3 blir sendt ut ifra tuneren.

Alt av menyer og tekst er vanskelig å lese ifra avstand.
    Skulle aldri ha oppdatert programvaren!

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skol
    Jeg har problemer med at tuneren ikke lengre vil sende ut HD-signal til skjermen som er tilkoblet (BenQ 241WZ monitor) etter programvareoppdatering.

Går inn på bildeinnstillingene og velger enten 720p eller 1080i og lagrer innstillingene, men 576p 4:3 blir sendt ut ifra tuneren.

Alt av menyer og tekst er vanskelig å lese ifra avstand.
    Skulle aldri ha oppdatert programvaren!
    Har ikke disse problemene med bildeinnstillinger.Kan det være at du har trykket på TV knappen? (Der kan en velge forskjellige bildeformat)

Helt enig med deg at skriften er "hakket" for liten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever som andre at lyden er mutet ved oppstart.

Dessuten problemet med svart skjerm når boksen startes med programmert opptak i gang.

Da er det bare å vente på neste patch.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at jeg kan endre oppløsning med TV knapp, men problemet er at endringene som blir gjort under bildeinnstillinger ikke blir lagret.
    Endrer til 720p eller 1080i, lagrer innstillinger og får fram tv-bilde i 576p 4:3 format.
    Går inn på bildeinnstillinger straks etterpå for å se hva innstillingene er satt til, voilá 576p og 16:9!

Canal Digital har gjort et eller annet med utsignalet med den nye programvaren som ikke virker slik den skal opp imot min datamonitor, er koblet til med HDMI.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skol
    Vet at jeg kan endre oppløsning med TV knapp, men problemet er at endringene som blir gjort under bildeinnstillinger ikke blir lagret.
    Endrer til 720p eller 1080i, lagrer innstillinger og får fram tv-bilde i 576p 4:3 format.
    Går inn på bildeinnstillinger straks etterpå for å se hva innstillingene er satt til, voilá 576p og 16:9!

Canal Digital har gjort et eller annet med utsignalet med den nye programvaren som ikke virker slik den skal opp imot min datamonitor, er koblet til med HDMI.
    Oki! datamonitor, da er det mange andre store bugs som bør komme i første rekke8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare min svake husk, eller er det mer tull nå med 4:3 sendinger enn før? Dvs. flatskjermen satt på "punkt for punkt" og tuner til "1080i" presenterer uforholdsvis mange kanaler som 4:3. :-?

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter også med noe av det samme andre skriver her. Jeg har en Pioneer 5080XA, og 720p ser mye bedre ut enn 1080i.

Men uansett hva jeg gjør, så resettes boksen til 1080i etter at jeg har slått den av.

Dessuten har den en annen plagsom bug, når jeg bytter fra 1080i til 720p, så starter volumet på maks etter at man går ut av menyene og begynner å stille volumet opp/ned.

Andre som har det samme?

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli rimelig lei av denne nye "oppdateringen" nå. Jeg må resette til fabrikkinnstillinger og laste kanalene inn på nytt hver eneste gang den har vært avslått :twisted:

Får håpe at neste oppdatering hjelper ?:-?
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Canal Digital nettopp for å forklare det jeg sliter med i post 597.

Det med at bildeinnstillinger ikke lagres etter en restart, var allerede meldt inn. Men problemet med volumet etter endring av bildeinnstillinger hadde de ikke hørt om ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, virker som det er helt tilfeldig hvem som får problemer. Hos meg virker den helt ok. Har kun hengt seg en gang og det var første gang jeg prøvde VOD. Fikk da et veldig dårlig førsteinntrykk, men nå begynner jeg å like den nye softwaren. Får bare håpe den ikke finner på noe tull, feks. etter neste oppdatering...

Side 30 av 81 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •