Canal Digital HD PVR , ny software - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 81 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er det de har lovet at kommer i denne oppdateringen:

Forbedret EPG (ikke spesifisert hva forbedringen er)
    Kringlyd via hdmi
    Mindre sensitiv for stråling/elektronisk støy
    Mindre bråk (antar at det er snakk om bedre kontroll over hd)
    .
    .
    Noen som vet noe mer?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EltaR
    Hva er det de har lovet at kommer i denne oppdateringen:

Forbedret EPG (ikke spesifisert hva forbedringen er)
    Kringlyd via hdmi
    Mindre sensitiv for stråling/elektronisk støy
    Mindre bråk (antar at det er snakk om bedre kontroll over hd)
    .
    .
    Noen som vet noe mer?
    Jeg vet ikke. Men jeg blir veldig skuffa hvis de ikke har fiksa "monsterbug'en" som kaster en ut av avspilling eller time-shift når et programmert opptak starter. Jeg mener dette er det største ankepunktet mot denne boksen i dag (Lett for meg å si som har en uten særlige problemer..)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man leser om alle problemene med offisielle dekodere er det i hvert fall ikke rart at folk heller kjøper fra andre leverandører - selv om Canal Digital ikke liker det...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Når man leser om alle problemene med offisielle dekodere er det i hvert fall ikke rart at folk heller kjøper fra andre leverandører - selv om Canal Digital ikke liker det...
    Dessverre er ikke de ikke-godkjente boksene feilfrie heller... De har alle sine bugs og forskjellige mangler.
    Men om man ikke er redd for framtidig pairing, er det flere gode alternativer der ute.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For egen del er det avspilling som er problemet på alle de 3 boksene som jeg har hatt. Dersom jeg spiller inn en film eller program fra en "ustabil" HD kanal på den måten at jeg bruker EPG til å spille inn og så setter boksen i standby, så vil jeg på opptaket likehvel oppleve frys og hakking, men da kan jeg spole tilbake 2-3 sekunder, trykke PLAY igjen så går det bra - da KAN det ikke være signal eller dekoding som er problemet.

Jeg trodde at jeg enten hadde problemer med at signalet kanskje var for dårlig, eller at det var boksen som gikk varm, men etter å ha opplevet at avspilling gir de samme problemene helt vilkårlig, så tror jeg heller at det må være software driveren til "skjermkortet" som reagerer på tilfeldigheter og som da fører til at boksen henger. En programoppdatering kan derfor fikse dette vil jeg tro - bare synd at det skal ta så inn i hælv. lang tid.

Forsøkte i og for seg å stikke innom tveco i dag for å kjøpe med meg technisat boksen deres til oppunder 8 lapper, men de kunne ikke holde døra åpen til 10 over 4 for at jeg bare kunne sprinte inn og betale og løpe ut igjen. Da mistet de umiddelbart meg som kunde og anbefaler. De visste ikke om noen andre butikker i Oslo/Omegn som selger denne boksen heller.. da KAN den vel ikke være så bra når det bare er en bonde som har'n på lager langt utenfor allfarvei??

Jeg får heller bare vente til oppdateringen av HD PVRen, den gir jo et usaklig bra bilde når den fungerer - lyden går uansett over coax til min EAD Theatermaster Encore og blir neppe bedre uansett hva slags tuner jeg har.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kutch
    For egen del er det avspilling som er problemet på alle de 3 boksene som jeg har hatt. Dersom jeg spiller inn en film eller program fra en "ustabil" HD kanal på den måten at jeg bruker EPG til å spille inn og så setter boksen i standby, så vil jeg på opptaket likehvel oppleve frys og hakking, men da kan jeg spole tilbake 2-3 sekunder, trykke PLAY igjen så går det bra - da KAN det ikke være signal eller dekoding som er problemet.

Jeg trodde at jeg enten hadde problemer med at signalet kanskje var for dårlig, eller at det var boksen som gikk varm, men etter å ha opplevet at avspilling gir de samme problemene helt vilkårlig, så tror jeg heller at det må være software driveren til "skjermkortet" som reagerer på tilfeldigheter og som da fører til at boksen henger. En programoppdatering kan derfor fikse dette vil jeg tro - bare synd at det skal ta så inn i hælv. lang tid.
    De problemene du beskriver her er ikke jeg plaget av. Så akkurat dette kan vel neppe være et generelt sw problem, men heller kanskje et spesielt problem med din boks?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    De problemene du beskriver her er ikke jeg plaget av. Så akkurat dette kan vel neppe være et generelt sw problem, men heller kanskje et spesielt problem med din boks?
    I så fall med alle de 4 boksene som jeg har hatt de siste 3 siste månedene

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det tyder jo da på at det er noe i ditt oppsett. Kanskje det faktisk kan relateres til signalstyrke selvom det også viser seg ved avspilling. Kanskje det er for varmt i benken din? Jeg vet ikke. Men som sagt har ikke jeg slike problemer med henging. Min har riktignok hengt seg den også. Men kanskje kun 3-4 ganger på ett år..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok heller dette er et HDMI problem, de gangene jeg har sett dette så har det løst seg ved å bruke komponent.
    Dette vil nok også bli løst i neste software.
    Hvis du ikke har komponent kabel så kan du jo prøve en scart for å se at feilen da ikke kommer, ta ut HDMI.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Tror nok heller dette er et HDMI problem, de gangene jeg har sett dette så har det løst seg ved å bruke komponent.
    Dette vil nok også bli løst i neste software.
    Hvis du ikke har komponent kabel så kan du jo prøve en scart for å se at feilen da ikke kommer, ta ut HDMI.
    Vel, jeg benytter kun HDMI. Og jeg har som sagt ikke disse problemene. Men det dreier seg kanskje om et kompatibilitetsproblem mot annet utstyr? Det ville jo forklare hvorfor det ikke hjelper å bytte ut boksen.

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt to av disse "boksene". Den første hang seg flere ganger daglig slik at jeg måtte ta strømmen. Den andre som jeg har nå henger seg veldig sjelden men har store problemer med bildefrys og hakking på HD kanaler slik som Kutch beskriver. Har god signalkvalitet/styrke så tror ikke det er problemet. Å bruke noe annet enn hdmi overføring er uaktuelt...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Vel, jeg benytter kun HDMI. Og jeg har som sagt ikke disse problemene. Men det dreier seg kanskje om et kompatibilitetsproblem mot annet utstyr? Det ville jo forklare hvorfor det ikke hjelper å bytte ut boksen.
    jeg er litt forbauset over at flere av dere benytter kun HDMI fra denne PVRen.
    Det betyr jo at dere kun benytter stereosignal og aldri 5.1 lyd.
    Pr idag klarer den jo ikke levere annet enn stereo over HDMI

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsk
    Har hatt to av disse "boksene". Den første hang seg flere ganger daglig slik at jeg måtte ta strømmen. Den andre som jeg har nå henger seg veldig sjelden men har store problemer med bildefrys og hakking på HD kanaler slik som Kutch beskriver. Har god signalkvalitet/styrke så tror ikke det er problemet. Å bruke noe annet enn hdmi overføring er uaktuelt...
    Helt enig at noe annet enn HDMI er uaktuelt, men for å teste om det er et HDMI problem og ikke signalet så er det verd å teste med scart eller komponent.
    Fungerer det da så er det nok en stor sjangs for et neste software løser dette.
    Min Panasonic har ikke dette problemet men jeg har sett dette på andre tv-er.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er kjerneproblemet med HDMI handshake

http://www.quantumdata.com/pdf/EDID....DID That Works

Saken er vel den at mesteparten av leverandørene vil unngå utgifter ifm. HDMI sertifisering og dermed sauser sammen sin proprietære tilnærming til E-EDID sink & source enheter slik at interoperabilitet blir et mareritt. Denne amatørmessige holdingen resulterer i at vi forbrukere blir ufrivillige betatestere og jeg er bare så grenseløst fed up av å betale i dyre dommer for såkalte top of the line produkter som overhodet ikke har gått gjennom en kvalitetskontroll før de pøses ut i markedet. Firmware oppgraderinger har helt klart en bakside, da man ikke trenger å returnere produkter lengre som del av en garanti 'for det kommer jo en ny release rett rundt hjørnet' og hjørnet blir fort 1 års tid.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    jeg er litt forbauset over at flere av dere benytter kun HDMI fra denne PVRen.
    Det betyr jo at dere kun benytter stereosignal og aldri 5.1 lyd.
    Pr idag klarer den jo ikke levere annet enn stereo over HDMI
    Det mest vanlige er vel å bruke HDMI koblet mot TV og bruke den optiske utgangen for å koble PVR'en til forsterkeren. For egen del har jeg deaktivert høytaleren i TV'en uansett så det kan gjerne gå mono der for min del

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har opplevd akkurat det samme med de tre boksene jeg har hatt det siste året også. HD sendinger hakker i 10 til 15 sec før det blir bra bilde igjen. Og har jeg tatt ett opptak i HD så starter den greit programmet men jeg kan ikke spole over reklame etc. Da henger opptaket seg og den vil ikke igang igjen. Har testet med komponentkabel og da fungerer det helt 100% greit.
    Det er tydelig at dette er ett HDMI problem :-(
    Nå har jeg fått avtale med CD om at jeg evt kan bytte PVR inn i HD tuneren og jeg får evt tilbake kr 1.000,-. Men jeg vil vente til 1.april for å se om oppgraderingen kommer som de har annonsert. I dag fikk jeg plutselig en HD tuner i Posten også :-) og jeg fikk en annen en i forrige uke også. Venter med å sende retur til oppgraderingen kommer :-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eltoro65
    Har testet med komponentkabel og da fungerer det helt 100% greit.
    Det er tydelig at dette er ett HDMI problem :-(
    Det er selvfølgelig å håpe at HDMI problemene kan fikses ved sw-oppgradering. Men hvis alt fungerer greit via component er vel dette en grei løsning, i hvertfall midlertidig? Component støtter også HD-signaler. Kan du se noen forskjeller i billedkvalitet mellom HDMI og component?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest, blant annet i manualen, at begge kablene må være koblet til for å oppdatere ny software.

Er dette virkelig tilfelle? Låter helt sprøtt at man trenger to feeds for å oppdatere firmware/OS/ellerhvadekallerdet.

Skjønner det hvis en og en tuner må oppdateres, men lell da gitt
    Det er i såfall utrolig klønete.

Uansett bør jo den tuneren jeg faktisk bruker bli oppdatert?

Ellers blir det fram med drillen og borring av nytt hull i veggen :-|

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Jeg har lest, blant annet i manualen, at begge kablene må være koblet til for å oppdatere ny software.

Er dette virkelig tilfelle? Låter helt sprøtt at man trenger to feeds for å oppdatere firmware/OS/ellerhvadekallerdet.

Skjønner det hvis en og en tuner må oppdateres, men lell da gitt
    Det er i såfall utrolig klønete.

Uansett bør jo den tuneren jeg faktisk bruker bli oppdatert?

Ellers blir det fram med drillen og borring av nytt hull i veggen :-|
    Det går fint å oppdatere ny software uten å ha begge tunere tilkoblet. Husker ikke helt oppskriften nå men jeg fant den inne i dette forumet så søke funskjonen finner sikkert meldingen.

Akkurat nå er det vel ingen software på luft for HDPVR.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Bobben1 - det var et nyttig svar.

Skal nok søke her/google det frem når CD finner det for godt å komme med oppdatering. :-D

Side 3 av 81 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •