Canal Digital HD PVR , ny software - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 81 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1608
    Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av faben
    Eg har merka meg to svakheiter etter oppdatering og lurer på om dette er gjort bevist eller om det er noko som har feila.

1. Bruk av pil opp og ned fungerer ikkje for å sjekke kva program som er på andre kanalar samtidig som ein framleis ser på orginal kanal. For å få til dette så må eg trykke to ganger på OK, da får eg først opp kanallista og så kjem infoboksen, da kan eg sjekke kva program som er på dei andre kanalane.

2. Når eg så har gjort denne prosessen og valgt meg ein ny kanal og trykker OK så byttast kanal som det skal men infoboksen blir liggande og ein må trykke på TV for at den skal gå vekk.

Er det nokon andre som har opplevd dette? Eg tenkte eg skulle sjekke her før eg kontaktar support.

Tilleggsopplysning: Eg har oppretta favorittliste. Eg veit ikkje om dette fungerte før eg gjorde det, men eg innbillar meg at det gikk an å bla i kanalane som før før eg lagde lista.

Tilleggopplysning 2: Eg ser av brukarmanualen at ein skal trykke på INFO for å få opp programbanneret og dermed kan ein sjekke kva som går på andre kanalar. Eg skjønnar ikkje heilt poenget med at ein må via ein ekstra knapp i forhold til sist.
    Der var det noen som opplever det samme ja! Nøyaktig det som du beskriver, ufattelig irriterende. Bruker også favorittliste, tviler på at det har noe med den saken å gjøre. Virker som det bare er en ny vri på funksjonaliteten.

Skal du kontakte Canal Digital ang. dette? De må jo være interessert i feedback etter en stor oppdatering er rulla ut.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Hei, er det noen som hvet hvordan en unngår å gjøre opptak også av reprisen, på et program v/serieopptak?
    Serieopptak tar ikke opp reprisen, så det trenger du ikke bekymre deg over :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ventet med å oppdatere til andre rapporterte sine erfaringer, og siden de tydeligvis er indikativt gode så oppgraderte jeg boksen i kveld. Positivt overrasket over forbedringen i hastighet (kanalskifte, bl. a.).

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Jeg har nå oppdatert min og alt gikk helt smertefritt Ser bra ut så langt.
    Samme her...har alltid hatt DDT kanalene på HDPVR min. og nå kan jeg få inn den lokale kanalen:TV FOLLO, men uten lyd...men det merksnodigste er at
    de tre gratis NRK kanalene når har: DTS encoding ??????
    Har innstallert på nytt osv, men de har DTS encoding....
    noen andre i Oslo området som har det? På RiksTV bokser eller denne her??
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luhno
    Ser ikkje ut som eg kan lagre bileteinnstilling. Gå tilbake til 576p uansett om eg vel 1080i eller 720p. Har HD-ready projektor.
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Synes også at det er litt merkelig at dersom jeg feks velger/lagrer 720P oppløsning så endres denne automatisk til 1080i etterpå?
    Er det mulig å sende originaloppløsningen videre til TV med en "passthrough"-innstilling, slik at det er TV'en som gjør skaleringen og ikke boksen? Eller må man velge en enkelt oppløsning på boksen som alle signaler skal bankes igjennom med?

Aabø

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Er det mulig å sende originaloppløsningen videre til TV med en "passthrough"-innstilling, slik at det er TV'en som gjør skaleringen og ikke boksen? Eller må man velge en enkelt oppløsning på boksen som alle signaler skal bankes igjennom med?

Aabø
    Bruk TV knappen til å stille inn TV bildet :-9 som før :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er det noen som hvet hvordan en unngår å gjøre opptak også av reprisen, på et program v/serieopptak?
    Håper det er fikset med den nye oppdateringa. Prøvde meg på å ta opp den nye sesongen av Deadliest Catch på Discovery. Det gikk ihvertfall ikke, det ble maaaange opptak det :s

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått testet i hele kveld og konklusjonen er:

Den henger seg litt.

Jeg liker ikke at mini tvbildet er borte i programguiden.

Jeg liker ikke den nye spolingen i tv opptak.

Jeg liker ikke at ledig hd plass er markert med en søyle istedenfor prosent.

Det jeg virkelig liker er at responsen fra fjernkontrollen har blitt til å leve med.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Serieopptak tar ikke opp reprisen, så det trenger du ikke bekymre deg over :-D
    Nei vell.. Ta feks Puls. Sendes mandag med reprise lørdager. Legger inn serie opptak på neste mandag. På MyTV står det da serieopptak symbol også på reprisen til førstk. lørdag!

Kunne vært veldig kjekt å kunne gå direkte fra MyTv til EPG for å stille inn opptak. Slik jeg skjønner det må en gå helt ut og inn i EPG?

Når jeg slår på "vidunderboksen" fra standbye går det ca 2min før den er oppe og går. Først står det MUTE på fronten, går en stund, slår seg av. Starter den opp på nytt, nå står det INIT, så kommer den... Er det slik hos alle?

Den virker også litt ustabil/henger litt etter v/trykking rett etter oppstart.

Edit:Satte den opp med manuellt opptak og ukentlig, da bør det vell ikke ta med reprisen....

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ikke lenger editere opptak? Eller er bare funksjonen flyttet til annen plass? Jeg har mange opptak liggende. Og det er helt uvurderlig å kunne klippe bort reklamer og ekstra opptak før og etter programmene. Jeg har ikke kikket i den nye brukermanualen.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Kan man ikke lenger editere opptak? Eller er bare funksjonen flyttet til annen plass? Jeg har mange opptak liggende. Og det er helt uvurderlig å kunne klippe bort reklamer og ekstra opptak før og etter programmene. Jeg har ikke kikket i den nye brukermanualen.
    Denne funksjonen ser også ut til å være tatt bort

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når jeg slår på "vidunderboksen" fra standbye går det ca 2min før den er oppe og går. Først står det MUTE på fronten, går en stund, slår seg av. Starter den opp på nytt, nå står det INIT, så kommer den... Er det slik hos alle?
    På min stod det NUTE, men den oppførte seg som du beskriver det. etter at jeg tok ut strømmen og satte den på igjen, ser det tilsynelatende ut til å virke.. men kona fikk en 'P603' feilmelding når hun slo på idag. Noen som vet hva det kan være?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Nei vell.. Ta feks Puls. Sendes mandag med reprise lørdager. Legger inn serie opptak på neste mandag. På MyTV står det da serieopptak symbol også på reprisen til førstk. lørdag!

Kunne vært veldig kjekt å kunne gå direkte fra MyTv til EPG for å stille inn opptak. Slik jeg skjønner det må en gå helt ut og inn i EPG?

Den virker også litt ustabil/henger litt etter v/trykking rett etter oppstart.
    Jeg har samme problemet.Dette med mute skjønner jeg ingenting av.Det irriterer.Vi får håpe at dette blir rettet på.
    Stølen

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Radio

Hvis en bruker standard kanalliste, kan man trykke grønn knapp for radio.
    Men hvis man bruker favorittliste, (som de fleste oppretter vil jeg tro) kommer ikke denne muligheten opp.. Er det noen annen mulighet for å få radio?

Newcomer ehorn sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opplever dette jeg også innemellom men hos meg slår den seg helt av og da må jeg bruke av/på knappen på boksen for å slå på

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Edit:Satte den opp med manuellt opptak og ukentlig, da bør det vell ikke ta med reprisen....
    Da er det feil i programguiden, det skjer til tider, ikke boksens feil. Jeg tror ikke engang det er Canal Digital som administrerer EPG.

Manuelt ukentlig opptak bør løse problemet når slikt skjer.

Hva gjelder serieopptak så er det også viktig å legge det inn på nytt når en ny sesong starter, ellers blir det null opptak

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en bruker standard kanalliste, kan man trykke grønn knapp for radio.
    Men hvis man bruker favorittliste, (som de fleste oppretter vil jeg tro) kommer ikke denne muligheten opp.. Er det noen annen mulighet for å få radio?
    Jeg bruker favorittliste og får radio ved å bruke grønn knapp.
    Bruker riktignok Harmony one fjernkontrollen men det skal vel ikke bety noe?
    Trykker kun OK+grønn knapp.
    Har du lagt til radiokanalene også i favorittlisten ? :-D
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Jeg bruker favorittliste og får radio ved å bruke grønn knapp.
    Bruker riktignok Harmony one fjernkontrollen men det skal vel ikke bety noe?
    Trykker kun OK+grønn knapp.
    Har du lagt til radiokanalene også i favorittlisten ? :-D
    Ja det har du helt rett i Jan Frode! Jeg var litt for kjapp i avtrekker`n der8)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Jeg har fått testet i hele kveld og konklusjonen er:

Den henger seg litt.

Jeg liker ikke at mini tvbildet er borte i programguiden.

Jeg liker ikke den nye spolingen i tv opptak.

Jeg liker ikke at ledig hd plass er markert med en søyle istedenfor prosent.

Det jeg virkelig liker er at responsen fra fjernkontrollen har blitt til å leve med.
    +1
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke bilde når et forhåndsprogrammert opptak foregår

Den største bug'en hos meg er at det er kul umlig å få noe bilde hvis et forhåndsprogrammert er i gang. Jeg kan imidlertid se på opptaket i my tv. Men en så alvorlig feil har jeg aldri hatt på noen av de foregående programversjonene. Noe av poenget med pvr forsvinner jo:twisted:

CD bør ha en ny versjon klar snart, for dette holder ikke.

Det er ikke noe problem med manuelle direkteopptak. Da kjører 2 opptak helt fint uten problemer, og jeg kan svitsje mellom de.

Side 28 av 81 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •