Canal Digital HD PVR , ny software - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 81 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    før kunne vi trykke ondemand knappen for å bytte bildestr....det går ikke lenger noen som veit om det fortsatt går an..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trond arne
    før kunne vi trykke ondemand knappen for å bytte bildestr....det går ikke lenger noen som veit om det fortsatt går an..
    Benytt TV knappen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    harmony one bruk exit knappen.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "TV" knappen tror jeg skal fungere til dette nå.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Jeg ser at Canal Digital mener strømforbruket skal gå ned med den nye software. Da har jeg en liten teori: Lavere strømforbruk --> mindre varmeutvikling --> mindre viftestøy?

Noen som kan kommentere på om viftestøyen har endret seg etter FW-oppgradering? (Eier ikke boksen selv).

Aabø
    Skal hjem og laste ned til mine 2 HD PVR, som kun har viftestøy ved oppstart...men hvis de står for trangt, eller det er noe galt med termostaten, DA blir det viftestøy: dvs varmere enn 43 grader...mine har en arbeidstemp på 37-40 grader....
    Min første HDPVR (mai 2008) hadde noe galt med termostat, etter at den ble byttet så har begge to oppført seg eksemplarisk....MEN de har godt med luft rundt seg....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min mening etter to timers bruk før jobb

+

Virker stabil, ikke noe heng slik som noen "domedagsprofeter" meldte ennå ...
    Bedre responstid
    Bedre layout
    VOD fungerer, greie meny valg
    Synes viftestøyen ble noe mindre (tar litt forbehold på dette)
    -

Jeg synes grafikken på layouten generelt var noe "grøtete" men dette
    er vel noe som kan oppgraderes etterhvert?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får vi se om jeg har vært dum, men jeg ble for nysjerrig og lastet ned oppdateringen.

Koblet til lan kabel og prøvde meg på VOD... Crash.

Restartet, fikk opp et nytt oppstartsbilde med CD logo som var der veldig lenge...

Bildekvaliteten er i hvert fall ikke blitt værre, jeg innbiller meg at den heller har blitt litt bedre. Men bilde forsvinner litt når en har zappet til ny kanal og det er litt irriterende.

Responsen har blitt bedre, mne jeg hadde håpet at kanalskiftene ville gå enda raskere.

På andre forsøk vikrer VOD. Og det ser ut til å være en del filmer (372) å velge mellom fra SF anytime. Har ikke tid til å se på film nå, så det får bli noe å prøve senere.

TV guiden går så det suser i forhold til tidligere, og opptakene lar seg programmere uten protester.

So far so good, men det tar vel litt tid før bugsene titter fram, så det gjenstår å se om jeg har vært dum.

Update: Så en trailer for en film, det gikk ganske så bra. God bilde og lydkvalitet, men når den var ferdig kom det opp en dialogboks med spørsmål om avslutt. Jeg trykket ok, og hele pvr'en skrur seg av! Nå understreker CD at dette er virkelig er på betastadiet, så da er vel dette noe en må regne med.
    Så langt bare VOD som ikke er helt stabil hos meg.

Update 2: Synes oppstarten gikk veldig treigt, så jeg har tatt tiden på den to ganger: 53 og 54 sekunder (før det kom bilde på TV2 HD). Jeg har ikke noe tid på hvor lang tid den brukte før, men jeg er helt sikker på at oppstarten var kjappere tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy HD PVR oppdatering gikk ikke så bra...

Startet oppdateringen i dag tidlig. Dekoderen telte til 3 og restartet av seg selv. Den starter da opp som vanlig med INIT og rød lampe som blinker. Kommer så MUTE og rød lampe, før den går over i INIT og grønn lampe lyser fast. Der henger den. Den sender ikke noe signal til TV'en og jeg får ikke dekoderen ut av INIT.

Har vært i kontakt med CD 3 ganger i dag.
    1. gang fikk jeg beskjed om å ta strømmen av dekoderen og laste softwaren på nytt (trykk OK og MENU når 8888 lyser). Har prøvd dette 3 ganger uten at det hjelper.

2. gang fikk jeg beskjed om å dra til en forhandler for å få testet dekoderen der da de mente at feilen kunne ligge i min TV eller parabol. (Jeg prøvde å si at dette ikke var særlig sansynlig ut fra symptomene, men de ga seg ikke på det). Har vært hos forhandler som prøvde å koble opp og som kom til samme konklusjon som meg. Dekoderen virker ikke.

3. gang fikk jeg beskjed om å koble til SCART i stedet for HDMI. (Igjen prøvde jeg å si at jeg ikke helt så poenget i dette når jeg ikke får dekoderen ut av INIT, men igjen så holder de på at dette må prøves). Jeg har ikke dratt hjem for å teste dette enda. Hvis dette ikke fungerte skulle de sende meg ny dekoder...

Det blir nok ikke mye TV titting fremover her nei...
    ELEKTRONIKK : Marantz SR6010, Vincent SP-331.
    HØYTTALERE : Dali Mentor 6, Dali Lektor LCR, Dali Lektor 2, SVS PB12 Plus.
    BILDE : Samsung UE75KS8005, Panasonic DMP-BD60, GET Box II.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LuxMa

Jeg har visst hatt hellet med meg...

Har du hatt noen alvorlige problemer med den tidligere?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres nesten ut som at softwaren ikke ble installert skikkelig. Fikk du til å laste softwaren på nytt, eller reagerte ikke mottakeren på det forsøket i det hele tatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste negative så langt for den nye oppdateringen er hurtigspoling i opptakene. Nå tar det ca 25 sekunder å spole 10 minutter frem i opptaket.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Startet oppdateringen i dag tidlig. Dekoderen telte til 3 og restartet av seg selv. Den starter da opp som vanlig med INIT og rød lampe som blinker. Kommer så MUTE og rød lampe, før den går over i INIT og grønn lampe lyser fast. Der henger den. Den sender ikke noe signal til TV'en og jeg får ikke dekoderen ut av INIT.

Har vært i kontakt med CD 3 ganger i dag.
    1. gang fikk jeg beskjed om å ta strømmen av dekoderen og laste softwaren på nytt (trykk OK og MENU når 8888 lyser). Har prøvd dette 3 ganger uten at det hjelper.

2. gang fikk jeg beskjed om å dra til en forhandler for å få testet dekoderen der da de mente at feilen kunne ligge i min TV eller parabol. (Jeg prøvde å si at dette ikke var særlig sansynlig ut fra symptomene, men de ga seg ikke på det). Har vært hos forhandler som prøvde å koble opp og som kom til samme konklusjon som meg. Dekoderen virker ikke.

3. gang fikk jeg beskjed om å koble til SCART i stedet for HDMI. (Igjen prøvde jeg å si at jeg ikke helt så poenget i dette når jeg ikke får dekoderen ut av INIT, men igjen så holder de på at dette må prøves). Jeg har ikke dratt hjem for å teste dette enda. Hvis dette ikke fungerte skulle de sende meg ny dekoder...

Trur jammen at jeg venter litt med å innstalere denne oppdateringen jeg :roll:
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hollisen -> Nei, jeg har ikke hatt alvorlige problemer tidligere. Kun kjente bugs som også andre har.

Kim Olav -> jeg tror også at det dreier seg om at den ikke fikk fullført oppdateringen. Jeg har fått startet oppdateringen på nytt manuelt (Det eneste som fungerer på dekoderen akkurat nå), men det samme skjer hver gang. Det virker som den restarter seg før den er ferdig med jobben.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Eg har merka meg to svakheiter etter oppdatering og lurer på om dette er gjort bevist eller om det er noko som har feila.

1. Bruk av pil opp og ned fungerer ikkje for å sjekke kva program som er på andre kanalar samtidig som ein framleis ser på orginal kanal. For å få til dette så må eg trykke to ganger på OK, da får eg først opp kanallista og så kjem infoboksen, da kan eg sjekke kva program som er på dei andre kanalane.

2. Når eg så har gjort denne prosessen og valgt meg ein ny kanal og trykker OK så byttast kanal som det skal men infoboksen blir liggande og ein må trykke på TV for at den skal gå vekk.

Er det nokon andre som har opplevd dette? Eg tenkte eg skulle sjekke her før eg kontaktar support.

Tilleggsopplysning: Eg har oppretta favorittliste. Eg veit ikkje om dette fungerte før eg gjorde det, men eg innbillar meg at det gikk an å bla i kanalane som før før eg lagde lista.

Tilleggopplysning 2: Eg ser av brukarmanualen at ein skal trykke på INFO for å få opp programbanneret og dermed kan ein sjekke kva som går på andre kanalar. Eg skjønnar ikkje heilt poenget med at ein må via ein ekstra knapp i forhold til sist.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luxma prøv rød-3-5-3-teletekst-1.
    Spoling prøv rød og grønn knapp, hopper 10min i slengen.
    Har prøvd en del og ikke funnet store feil enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    minhembio.com

Aaargh! Min uppdatering stannade och nu blinkar "Er03" - som ska enligt en tidigare post betyda "The internal memory is not large enough to recieve the upgrade".
    WTF?!?
    Inte nog med minne?!?

Nå´n som har någon ide?

Uppdatering
    Tryckte/höll in powerknappen på boxen tills den startade om med nerladdningen 00,01 osv. Och nu fungerade uppdateringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amoj78
    Benytt TV knappen
    takker8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    chattet nettopp med kundeservice på canaldigital.no..

det kommer en ny softwareoppdatering om ca 3 uker... den skal forhåpentligvis fikse små bugs

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Liv i HD PVR'en igjen

Har nå fått liv i dekoderen igjen ved å bruke SCART-kabel i stedet for HDMI. Dekoderen stod og ventet på innstillingene som jeg ikke fikk satt da jeg ikke fikk opp bilde med HDMI. Disse fikk jeg nå satt da jeg fikk skjermbilde på SCART. Koblet så over på HDMI-kabelen igjen og det fungerer.

Ser ut til å bli TV i dag like vel...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått liv i dekoderen igjen ved å bruke SCART-kabel i stedet for HDMI. Dekoderen stod og ventet på innstillingene som jeg ikke fikk satt da jeg ikke fikk opp bilde med HDMI. Disse fikk jeg nå satt da jeg fikk skjermbilde på SCART. Koblet så over på HDMI-kabelen igjen og det fungerer.

Ser ut til å bli TV i dag like vel...

Bra at du fikk det til. Driver og oppdaterer nå, og har ingen SCART liggende, krysser fingrene for at dette går smertefritt... 8-)

Side 26 av 81 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •