Canal Digital HD PVR , ny software - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 81 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1608
    Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mange her som kommer til å legge inn oppdatteringen med en gang den er tilgjengelig da?

Og finnes det noen flere rykter om ny boks? Eller satses det på videre oppdattering av den eksisterende?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Ingen profetier dette, men rene fakta.
    Jeg har denne info fra han som tester alle SW til CD, og det var han som frarådet meg å laste ned den nye som kommer.
    Han skrev også et referat som ble sendt til høyeste hold innen CD, så de er informert om problemene, men pga den nye overgangen, må denne oppdateringen skje før de kan komme med forbedringer.
    Og jeg som hadde gledet meg til ny SW Har du hørt noe om, når tid det vil komme oppdatering av den nye SW? Tviler på at jeg klarer å vente (litt utålmodig ja). Canaldigital kan vell ikke oppfordre til å oppgrader hvis boksen blir så godt som ubrukelig etterpå?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det helt sikkert at den nye softwaren er basert på Linux, eller er det bare rykter?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Er det helt sikkert at den nye softwaren er basert på Linux, eller er det bare rykter?

snakket med en jeg kjenner som jobber i canal digital igår. Han sa den er linux bassert og vil rulle ut på onsdag, dette er en stor oppdatering som vil ta lang tid sa han.
    Han sa også at de jobber med nye bokser fra forskjellige levrandører og de håpet på å få til avtale med Tivo.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av simen02
    snakket med en jeg kjenner som jobber i canal digital igår. Han sa den er linux bassert og vil rulle ut på onsdag, dette er en stor oppdatering som vil ta lang tid sa han.
    Han sa også at de jobber med nye bokser fra forskjellige levrandører og de håpet på å få til avtale med Tivo.
    Høres jo bra ut, sjekk ny bruksanvisning her:
    Ny software på HD PVR - Canal Digital NO
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD-PVR blir veldig varm, også i standby...

Hei,

Er det noen som vet hvorfor HD-PVR'en fra Canal Digital blir så varm, og det også når den står i standby? Om man løfter den opp og kjenner under på boksen blir man "omtrent brent" på fingrene...

Jeg har en viss forståelse at den blir varm under bruk, men ikke i standby...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital lanserer Linux software:

Canal Digital lancerer Linux software : DIGITALT.TV

Video-On-Demand og ny forbedret HDTV-software - Canal Digital DK

Video-On-Demand og ny forbedret HDTV-software

Lej film fra sofaen, optag hele serier og meget mere ...

Fra d. 8. september får alle Canal Digitals kunder med en HDTV-box med harddisk en voldsomt forbedret tv-oplevelse, når vi skifter den eksisterende software i boxene helt ud.

Ikke alene får du adgang til at leje film direkte fra sofaen med den nye Video-On-Demand tjeneste, Canal Digital GO. Den elektroniske programguide (EPGen) og menusystemerne bliver også meget bedre og langt mere brugervenlige.

VIGTIGT: Opdateringen berører alene HDTV-boxe med harddisk - de såkaldte PVR-boxe.

Er din HDTV-box koblet til parabolen med 2 kabler, behøver du ikke foretage dig noget.
    Boxen klarer selv opdateringen.

Er din HDTV-box koblet til parabolen med blot 1 kabel, skal du manuelt hente opdateringen således:
    Tryk "MENU" på fjernbetjeningen, vælg "SETUP"/"Modtagerindstillinger" og så "New software search".

DU FÅR:
    Mulighed for at leje film hjemme fra sofaen

Med den nye Video-On-Demand tjeneste, Canal Digital GO, kan du leje film med din fjernbetjening. Se guiden her til højre om opsætning af internetforbindelsen.

Forbedret serieoptagelse

Du kan nu med to klik på din fjernbetjening sikre dig, at du aldrig mere går glip af et afsnit af din yndlingsserie. HDTV-boxen med harddiskoptager kan med den nye software holde styr på de forskellige sæsoner af serierne og alene optage alle de afsnit, du er interesseret i. Samtidig er det blevet lettere at holde styr på optagelser og serieoptagelser med et nyt arkivsystem på harddisken.

Mere brugervenlige menuer

Med den nye software følger et nyt menusystem, som gør det meget lettere for dig at manøvrere rundt i HDTV-boxens mange muligheder. Nyt udseende, nye letforståelige menupunkter og bedre opdeling af funktioner.

Lavere strømforbrug

Den nye software nedsætter dramatisk HDTV-boxens strømforbrug, så du kan spare elregningen for masser af penge og naturen for masser af ressourcer.

Hurtigere reaktionstider

Mærkbar forbedring i reaktionstiden, når du zapper rundt mellem kanaler eller i menuerne. Du kommer simpelthen langt hurtigere frem til det, du søger.

Adgang til web-tv udgaven af Canal Digital GO

Under Min Side finder du adgangen til web-tv, hvor du kan vælge mellem flere hundrede filmtitler, hvoraf mange er gratis og allerede inkluderet i dit abonnement.

DU SKAL:
    Sikre dig, at dit programkort er nyt nok
    Hvis nummeret på dit programkort i HDTV-boxen med harddisk er højere end 011 4720 0000-0 (det kan eksempelvis være 011 4720 0013-0), er du allerede klar til at bestille film med Canal Digital GO. Ellers skal du have et nyt kort, som du kan bestille helt kvit og frit. Uanset nummeret på dit programkort, kan du naturligvis fortsat se tv.
    Bestil nyt programkort her!
    Etablere en ny favoritliste
    Da din HDTV-box med harddisk nulstilles i forbindelse med installationen af den nye forbedrede software, mister du samtidig eventuelle eksisterende favoritlister. Du må derfor genskabe disse, når installationen er ovre.
    Genetablere planlagte optagelser
    Med installationen af den nye forbedrede software mister du allerede planlagte optagelser. Har du derfor programmeret boxen til at optage udsendelser fra 8. september eller senere, skal du programmere boxen igen efter installationen af den nye software.
    BARE ROLIG! Du mister ikke de optagelser, du allerede har liggende på harddisken!
    Genaktivere Dolby Digital
    Alle box-indstillinger vedrørende lyd forsvinder under installationen. Du skal derfor eventuelt genaktivere Dolby Digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir veldig i tvil om jeg skal slenge meg på denne oppgraderingen. Etter alle oppdateringene synes jeg den fungerer ok i dag, selv om den på ingen måte er perfekt. Det nye grensesnittet ser mye bedre ut, og jeg tror absolutt det er veien å basere det på linux i stedet.
    Jeg tror gjerne at den både kan bli kjappere og til og med bruke mindre strøm. Men samtidig er jeg ikke så veldig interessert i å gå tilbake til å være betatester for CD igjen...

Synd at det ikke går an å reversere slike oppdateringer, da hadde jeg gladelig gått med på å prøve noe nytt.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra svenske minhembio.com

Vem kör in den direkt när den kommer inatt då å testar om den förstör hela boxen? :???:
    Det bör vara en person som:

1. Har lång garanti kvar.

2. Snart ska ut på en längre resa och inte behöver sin box.

3. Är oinsatt i den tidigare historiken kring denna box.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "DinSide kommer selvsagt til å prøve de nye funksjonene, og vil publisere vår vurdering så raskt som mulig. Følg med altså!"

Canal digital: Canal Digitals HD-PVR blir ny - DinSide Bolig

Tror jeg venter til dem får sjekket om det blir noe faenskap eller ei

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Video on demand, går dette via internett?
    Nettverkspluggen bak har vel aldri virket på disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter på jobb og lurer på om den nye softwaren er kommet. Noen som har fått noen melding på skjermen angående oppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Sitter på jobb og lurer på om den nye softwaren er kommet. Noen som har fått noen melding på skjermen angående oppdatering?
    Jeg var inne klokken seks.. da fikk jeg ingen melding.. men jeg gikk på kanal 51 og trykket Menu - set up - programvareoppdatering.. og da lå den der

Det tok 10-15 minutter, og så var den lastet ned... måtte så gå igjennom innstillinger, som språk, land, søking etter kanaler osv.... og så var det gjort..

Det så meget bra ut hos meg... og responsen på tuneren fra fjernkontrollen er blitt merkbart bedre..

Gikk på jobb rett etterpå, så jeg har jo ikke fått testet noe mer.... men jeg bladde i kanalene greit, og det funka veldig greit da i allefall.....

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er kommet. Gikk smertefritt. Legger merke til at responshastigheten har gått opp. Mer moderne layout etc.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ng WILD,ikke skjyt på pianisten, . ok!...

Fungerer knirkefritt,

litt mere, oppdatering, ca 15 min + - , nettverkskabelen fra ps3 ble satt i hd-pvr vips online og filmvalg.

Se på dette som trøstende ord, dem som annskaffer seg hp-pvr får første gang og får dette oppsettet fra dag en vil være lykkellig uvitende om fårgangers tider.

eg e stuptrøtt.,,,

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en kompis til å teste og han er også happy:

Menyene er riktignok kraftig endret, så man må taste litt for å finne ting på nye steder. Men jeg vil likevel si at det har vært endringer til det bedre så langt jeg har sett. Serieopptak har vært problematisk etter de første 4-5 opptakene tidligere, så langt har det gått mye bedre. Ingen feilmelding så langt der. Menyene er mye mer oversiktlige, stiligere og bedre kontraster. Det er også vesentlig kjappere å bla i tv-guiden. Har programmert litt opptak, og det funker supert. Alt i alt er jeg kjempefornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at Canal Digital mener strømforbruket skal gå ned med den nye software. Da har jeg en liten teori: Lavere strømforbruk --> mindre varmeutvikling --> mindre viftestøy?

Noen som kan kommentere på om viftestøyen har endret seg etter FW-oppgradering? (Eier ikke boksen selv).

Aabø

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens vi med kabel-TV dekoder må sitte på gjerdet å vente :neutral:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Som vanlig, og i tillegg venter vi på Nat Geo Wild HD og ESPN HD :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Så lenge det er få feil ved utrullingen mot parabol-kundene, vil nok kabel komme relativt raskt etter.

Side 25 av 81 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •