Canal Digital HD PVR , ny software - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 81 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1608
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Ja ikke sant? For bildet er helt greit det, til og med bra på SD-oppskalering. Det er den evinnelige irritasjonen over at den hopper ut av avspilling når et opptak starter som er verst etter min mening.

Men så er jeg heldigvis forskånet fra at disken spinner opp i standby (har en med WD-disk). Da hadde jeg blitt gæern...

Hurra hvis dette funker! :-D
    Helt enig med deg! "Monster bug'en" som hever en ut av time shift eller avspilling når programmert opptak starter i bakgrunnen er utrolig irriterende. Jeg synes rett og slett det er helt utrolig at ikke dette har blitt rettet tidligere.
    Det hadde nesten vært litt typisk at dette ble rettet nå som jeg seriøst vurderer å bytte til Viasat.. Ellers er min CD HD PVR stort sett både stabil og stillegående.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv og hjemmekino: Fikser de boksen nå? - DinSide Bolig
    I morgen skjer det....vi krysser fingre og tær..:-)))))
    Softwareoppdatering 7. juni
    7. juni vil alle Canal Digitals parabolkunder som benytter HD PVR-dekoderen få tilsendt en ny softwareoppdatering. Den bedrer stabiliteten når man blar i opptakslisten. Den fikser også at noen dekodere starter harddisken i standby. I tillegg blir opptaksfunksjonen i dekoderen oppgradert, slik at de av kundene som har slitt med denne funksjonen vil få dette løst. I all hovedsak vil også de som har opplevd at opptak har forsvunnet få disse frem igjen og finne de i opptaksoversikten. De som har slitt med at planlagte opptak starter og plutselig blir avbrutt mens man bruker pause funksjonen eller ser på et annet opptak, får også dette fikset.

Oppdateringene blir sendt ut automatisk og brukerne som har tilkoblet to antennekabler får beskjed på TV-skjermen at oppdateringen er tilgjengelig. Brukere som bare bruker en antennekabel må oppdatere manuelt. Mer informasjon finner du på våre HDPVR-dekoder sider
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Oppdateringene blir sendt ut automatisk og brukerne som har tilkoblet to antennekabler får beskjed på TV-skjermen at oppdateringen er tilgjengelig. Brukere som bare bruker en antennekabel må oppdatere manuelt. Mer informasjon finner du på våre HDPVR-dekoder sider
    Fransk er og blir ulogisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kveld så låste HD PVR tuneren (parabol) min seg.
    Dvs, den viste bilde men reagerte ikke på noe.

Tekstinga begynte å vises med blå bakgrunn istedet for sort, og selve
    bokstavene ble om til noen svære/tykkke bokstaver med "grums" som fyll.

Måtte bare ta strømmen på den og etter oppstart så var alle
    mine tidligere opptak borte. :-(

Tuneren viste da 100% ledig kapasitet på harddisk.

Testet med å ta en ny oppstart av tuneren i håp om at den ville klare
    å lese hdd innholdet på nytt, men ingen resultat.
    Innspilling av programmer på nytt ser ut til å fungere, men de
    gamle programmene ser det ut ti å forbli borte.

Ringte CD kundeservice og ba dem logge feilen i tilfelle jeg får mer problemer
    i ettertid.

De hadde selvfølgelig ikke hørt om denne feilen før....
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Låste seg på første forsøk

Etter å ha lastet ned oppdateringen og alt kom opp igjen, så tenkte jeg å prøve å bla litt i opptakslisten (noe jeg her vært veldig forsiktig med til nå, da den som regel går i heng).

Endelig tenkte jeg, og blade ned fem ganger og det gikk jo bra, så fire ganger opp, da var det gjort... igjen!!! Med full stopp og heng som resultat. Etter noen minutter resatte boksen seg selv, et fremskritt i seg selv, tror nok å ta strømmen er enklere å raskere.

Så dette problemer er fortsatt ikke løst selv om CD skriver det på sine sider.

Spennende å se om de andre fiksene fungerer som beskrevet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HURRAAA!!!!

Boksen min har det jo egentlig aldri vært noen store problemer med, bortsett fra at jeg her på seinvinteren mista alle opptakene mine.
    Når jeg ringte CD fikk jeg beskjed om at jeg bare måtte formatere disken for å få tilbake diskplassen som de tidligere opptakene opptok, for jeg kom aldri til å få berga de så jeg fikk sett de igjen.

Jeg hadde derimot litt noia mot dette, så jeg ga **** og har klart meg med 41% diskkapasitet siden den gang.

Nå for en halvtime siden skrudde jeg på tv'n, fikk beskjed om at det var oppdatering tilgjengelig og jeg satte igang. Spiste opp restene av pottisen som lå i skåla på stuebordet og vips så restarta pvr'n seg.
    Bare for moro skyld så stakk jeg innom opptakslista mi, og der var de. ALLE OPPTAKENE MINE ER TILBAKE!!! <3

Så for meg var dette en perfekt oppdatering, jeg digger denne boksen jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Så for meg var dette en perfekt oppdatering, jeg digger denne boksen jeg!
    Ikke ment for å være negativ, men det er først nå vi får det produktet vi har betalt for (muligens).

Jeg synes vel ikke vi skal tilgi CD helt ennå, og håper at fremtidige bokser slippes med langt mindre feil.

Men for all del, jeg er glad jeg også

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Ikke ment for å være negativ, men det er først nå vi får det produktet vi har betalt for (muligens).

Jeg synes vel ikke vi skal tilgi CD helt ennå, og håper at fremtidige bokser slippes med langt mindre feil.

Men for all del, jeg er glad jeg også
    Som skrevet før så har min fungert ypperlig, ingen problemer bortsett fra at opptakene forsvant den ene gangen.
    Det er noe jeg kan leve med at skjer en gang, og folka hos CD(en engangssvenske) var grei på telefon og var lei seg for at jeg mista opptakene mine, men ga meg innstrukser for hvordan få tilbake harddiskplassen.
    Det har skjedd før også, til og med med VHS-spillere at planlagte opptak har gått til H, den gangen så forsvant planlagte opptak ved hjelp av et 3sek langt strømbrudd liksom. Så jeg føler ikke jeg har noe jeg må tilgi de, JEG har hatt en bra vare, og nå som jeg i tillegg fikk igjen opptakene mine så ble jeg happypuppy. For DET hadde ikke skjedd med VHS!

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk feilmelding på boksen min i helga. P603 stod det i displayet. Prøvde alle kunstens regler med å resette, ta ut strømmen etc uten hell.
    Monterte boksen igjen i dag, den virket, men fikk melding om oppdatering. Nå får jeg P604 i displayet. Kundeservice sa et den har for dårlig signal. Sjekket signalet med en annen boks.
    Signal 80%
    Signalkvalitet 87%
    Er ikke dette godt nok?
    Noen som vet?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Jeg fikk feilmelding på boksen min i helga. P603 stod det i displayet. Prøvde alle kunstens regler med å resette, ta ut strømmen etc uten hell.
    Monterte boksen igjen i dag, den virket, men fikk melding om oppdatering. Nå får jeg P604 i displayet. Kundeservice sa et den har for dårlig signal. Sjekket signalet med en annen boks.
    Signal 80%
    Signalkvalitet 87%
    Er ikke dette godt nok?
    Noen som vet?
    Canal Digital mener at man må ha 160 - 170 for at HD PVR skal virke ordentlig...de fleste her inne har det....så du har nok et problem et sted :-(
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Canal Digital mener at man må ha 160 - 170 for at HD PVR skal virke ordentlig...de fleste her inne har det....så du har nok et problem et sted :-(
    Jeg snakker ikke om verdiene på HD boksen her, den får jeg ikke noe bilde på, så signalkvaliteten får jeg ikke sjekket med den.
    Men den andre boksen (ikke HD) der får jeg signal 80 PROSENT og signalkvalitet 87 PROSENT.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Oppskalering"

Jeg har prøvd litt frem og tilbake med innstilling på tuneren 1080I / 720P , og jeg synes tuneren er noe mer stabil i 720P. NRK og TV2 HD sender vel i 720P?
    Kanskje en tillfeldighet, noen som hvet om dette kan ha noen betydning?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man fjerne HDD som sitter i boksen uten at det blir problemer med alt annet utenom opptaksmuligheter?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Jeg har prøvd litt frem og tilbake med innstilling på tuneren 1080I / 720P , og jeg synes tuneren er noe mer stabil i 720P. NRK og TV2 HD sender vel i 720P?
    Kanskje en tillfeldighet, noen som hvet om dette kan ha noen betydning?
    Er det ikke slik at TV2 HD sender i 1080 og NRK i 720?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Er det ikke slik at TV2 HD sender i 1080 og NRK i 720?
    Jepp, TV2 HD sender i 1080i og NRK HD i 720P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg får ikke installert den siste oppdateringen fra Canal Digital ordentlig. Tuneren finner oppdateringen når den slås på, men etter å ha stått og jobbet en god stund kommer det "Er 09".

Har forsøkt oppdateringen flere ganger, men det ender med "Er 09" hver gang tilslutt.

Er det flere som har opplevd dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martinz
    Hei,

Jeg får ikke installert den siste oppdateringen fra Canal Digital ordentlig. Tuneren finner oppdateringen når den slås på, men etter å ha stått og jobbet en god stund kommer det "Er 09".

Har forsøkt oppdateringen flere ganger, men det ender med "Er 09" hver gang tilslutt.

Er det flere som har opplevd dette?
    Åssen er siganalet på TV2 HD? den ligger på samme frekvens som softwaren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Åssen er siganalet på TV2 HD? den ligger på samme frekvens som softwaren.
    Jeg fikk det til tilslutt, og for å få det til gjorde jeg to ting, men vet ikke om hvilke av tingene som fikk det til å virke, eller om begge måtte gjøres:

1.
    Jeg resatte boksen med "Gjennopprett fabrikkinnstillinger".

2.
    Jeg har signaler fra to forskjellige paraboler, så jeg tok bort det "dårligste signalet" og deretter gjorde oppdateringen manuelt med ett signal inn.

Så da ble det versjon 2.3.8 her igården også :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk oppdateringen, men merker ingen forskjell. Hadde iogforseg ingen problemer før, og har det heller ikke nå.
    Min drøm ligger faktisk på GUI-forbedring, ikke feilretting. Kanskje vært heldig med boksen min?

Side 21 av 81 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •