Canal Digital HD PVR , ny software - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 81 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 1608
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy

Er det noen som har åpnet enheten (PVR-101) og tatt ut pluggen til disken ?
    Funker alt etterpå (og ikke minst, blir enheten stille, eller må vifta også tas) ?
    Jeg kan leve med fravær av opptak, bare den blir stille !

Planen er å plassere den nede i stua og kjøpe en "skikkelig" dekoder oppe i lekestuen min. Madam'en var oppe for å se et TV program i går, men fikk hodeverk etter 5 minutter og gikk bare ned igjen. Beskjeden var at det der trøsjeverket der skal hun ikke SE nede i stua - basta !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig, fra min boks kommer det kun en svak durelyd som jeg kun hører hvis jeg skrur lyden på tv helt av!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Graabein
    Merkelig, fra min boks kommer det kun en svak durelyd som jeg kun hører hvis jeg skrur lyden på tv helt av!
    Dette er den tredje min - alle er mer eller mindre like forferdelige.
    Den står attpåtil på dempet underlag.
    Vi snakker begge om PVR regner jeg med....

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min PVR er også helt stille. Jeg må mute lyden for å høre den. De første PVR'ene fra CD hadde dårlig tilskrudde vifter som skapte chassistøy. Det var altså ikke selve vifta eller HDD'en som bråkte, men vibrasjoner fra løs vifte som forplantet seg i chassis. Dette kan man relativt lett fikse selv. Det finnes info på dette forum om hvordan man gjør det. For de nyere PVR'ene fra CD skal dette være fikset. Så det er litt rart du har fått tre stk slike...

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Min PVR er også helt stille. Jeg må mute lyden for å høre den. De første PVR'ene fra CD hadde dårlig tilskrudde vifter som skapte chassistøy. Det var altså ikke selve vifta eller HDD'en som bråkte, men vibrasjoner fra løs vifte som forplantet seg i chassis. Dette kan man relativt lett fikse selv. Det finnes info på dette forum om hvordan man gjør det. For de nyere PVR'ene fra CD skal dette være fikset. Så det er litt rart du har fått tre stk slike...
    Har fått en av de nye (fra i sommer). Ikke noen særlig bedring.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Har fått en av de nye (fra i sommer). Ikke noen særlig bedring.
    Da må jeg si du har vært svært uheldig. Men det er altså relativt lett å fikse :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Da må jeg si du har vært svært uheldig. Men det er altså relativt lett å fikse :-)
    Hei. Jeg har også min tredje HD PVR. Fikk tilsendt 3 stykker i 2008 :-)
    Den jeg har nå har bråket minst :-)

Var i kontakt med CD i dag. De kunne fortsatt ikke bekrefte dato for SW oppdatering. Men de mente den var rett rundt hjørnet. Nevnte også at HD tuner fikk oppdatering i sept 08 og at denne nå fungerer greit mot AV Reciver. Her får jeg grei lyd på alle 6 høytalere. Så nå venter jeg bare på oppdatering av HD PVR slik at denne også fungerer optimalt :-)

Venter i spenning :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eltoro65
    Var i kontakt med CD i dag. De kunne fortsatt ikke bekrefte dato for SW oppdatering. Men de mente den var rett rundt hjørnet.
    Ser ut som om CD sverige gir ut mere info om software
    Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk) - Minhembio forum
    Detta tar tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd og fjernkontroll problemer

Hei,
    Jeg kjøpte denne dekoderen for ca en uke siden, men sliter litt med lyden uansett om den står på "stereo eller hjemmekino", jeg har koblet digitalt via coax og inn på en primare 31.5 preamp.
    Veldig ofte kommer det avbrekk i lyden og eg får PCM i primare display i et sekund eller to,
    Kan jo muligens være pre amp også, men hadde aldri noe tilsvarende på min gamle force dekoder og problemet såg ut til å oppstå umiddelbart.
    Er det flere som har hatt problemer med dette?

Fjernkontroll virker ikke så bra, skifter av og til kanaler greit mens andre tider ser den helt låst ut og jeg må "trykke meg ihel" for at den plutselig skal virke igjen, andre som kjenner til dette?

Vedrørende bilde og eventuell støy så har eg ingenting å klage over, synes den er bra både på normale og HD sendinger.

Mvh
    Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Kjøpte CD HD PVR i Desember. Fjernkontrollen virket av og til. Lyden mutet med jevne mellomrom. Den skrudde seg av helt på egen hånd. Den gikk i heng.
    Ringte kundeservice seks ganger, og fikk ulike forklaringer hver gang. Den tåler f. eks. ikke å stå i nærheten av en plasmatv. MEN det endte med at jeg fikk sendt en ny, og returnerte den første. Kostnadsfritt selvfølgelig. Tror de har hatt så mye trøbbel med den at de har fått et godt system på returvare. Etter at jeg koplet opp den nye har det ikke vært noen problemer. Men venter i spenning på softwareoppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk dette svaret fra CD i går kveld:

"Takk for din henvendelse.

SW oppdateringen til HD PVR er planlagt på luften i løpet av mars.
    Den er i hovedsak klar, men det foregår nå kvalitetsikring av den. Den er også rettet mot promlematikkområdene du nevner."

Problematikkområdene jeg nevnte var dårlig EPG og manglende kringlyd via hdmi. Kanskje det betyr at de faktisk er i ferd med å ferdigstille oppgraderingen. Det er i allefall første gangen jeg har fått en skikkelig tidsangivese - i løpet av Mars. Tidligere har det vært snart, snarest, rett rundt hjørne eller tilsvarende.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EltaR
    Fikk dette svaret fra CD i går kveld:

"Takk for din henvendelse.

SW oppdateringen til HD PVR er planlagt på luften i løpet av mars.
    Den er i hovedsak klar, men det foregår nå kvalitetsikring av den. Den er også rettet mot promlematikkområdene du nevner."

Problematikkområdene jeg nevnte var dårlig EPG og manglende kringlyd via hdmi. Kanskje det betyr at de faktisk er i ferd med å ferdigstille oppgraderingen. Det er i allefall første gangen jeg har fått en skikkelig tidsangivese - i løpet av Mars. Tidligere har det vært snart, snarest, rett rundt hjørne eller tilsvarende.
    njaaaa.. tidligere har det jo vært "innen" en måned eller "til jul" etc. MEN såvidt jeg har skjønt så er det Sagem som skriver softwaren så CD burde jo pushet mye mer på, er jo de som får all pesen mot kundene. Ellers håper jeg virkelig de fixer fjernkontroll-problemet. Uten noe å trykke på er boxen ubrukelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også skeptisk til tidsangivelsen. Uten mer reell konkurranse er det ikke tilstrekkelig tidskritisk for dem. Dessverre!

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så blir jo også spørsmålet, hva hjelper ny software til noe som fra før er dårlig hardwaremessig? Den oppdateringen som ble sluppet til den første HDtuneren var hvertfall en vits. Men er vel ikke annet å vente med ei sånn plastkasse uferdig plastkasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lyd over coax

Jeg har over lengre tid forsøkt å få surround lyd fra den j.. boksen. Klarer ikke få den til å sende lyd signal over coaxen.. Har aktivert hjemmekino, og forsøkt å kun bruke coax og de tre fargede kablene.. men fortsatt ingen lyd. Noen som vet om det er boksen det er noe galt med.. Ringte forresten cd, de presterte å si at de ikke hadde support på annet enn cd dekoder til tv.. og der var det jo ikke surround.. helt sykt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mye problem med pvrèn?
    Har bestilt meg en til 3000. Sånn med opptaker på:-D
    Broren min har en og har ikke hatt noe problem så.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pagabrie
    Jeg har over lengre tid forsøkt å få surround lyd fra den j.. boksen. Klarer ikke få den til å sende lyd signal over coaxen.. Har aktivert hjemmekino, og forsøkt å kun bruke coax og de tre fargede kablene.. men fortsatt ingen lyd. Noen som vet om det er boksen det er noe galt med.. Ringte forresten cd, de presterte å si at de ikke hadde support på annet enn cd dekoder til tv.. og der var det jo ikke surround.. helt sykt!
    Det er et veldig merkelig problem. Jeg har både HDPVR'n og den vanlige HD boksen uten hardisk. De fungerer fint med Dolby Digital på kanaler som sender dette. Går ut fra at du har koblet coax'n til utgangen med sort fargekode og merket SPDIF ? Dvs. utgang nummer 9 vist i manualen på side 4.
    http://www.canaldigital.no/upload/us...PVR101STv4.pdf

Sørg derfor for at Engelsk ikke er satt opp som andrevalg for språk ellers fungerer ikke Dolby Digital på CANAL+FILM HD ( se manualen side 42).

Disse sender så og si alltid 5.1 lyd:
    CANAL+FILM HD
    BBC HD ( sender ikke noe annet enn Dolby Digital lyd)
    DICOVERY HD ( sender ikke noe annet enn Dolby Digital lyd)
    VOOM HD
    SILVER HD
    ANIMAL PLANET HD ( sender ikke noe annet enn Dolby Digital lyd)

Disse kanalene sender en blanding av DD 2.0 og DD5.1 (så og si alle filmer er i 5.1)
    CANAL+FIRST
    CANAL+HITS
    CANAL+COMEDY
    CANAL+ACTION
    CANAL+DRAMA

CANAL+ har av og til sendt Dolby Digital 6.1 EX.

Dolby Digital 5.1 er selvfølgelig best men Prologic II kodet stereo blir også overraskende bra.
    AVreceiveren skal også kunne plukke opp naturlige surroundeffekter som oppstår i vanlig
    to kanals stereo produsert lyd.

Pass også på at AVreceiveren din er satt opp til å benytte standard Dolby Prologic II (dvs. ikke Prologic II cinema osv) så vil du få bra surround lyd på programmer som har kodet stereolyden i Prologic II systemet (eller inneholder naturlige surround effekter). Jeg hadde selv valgt feil Prologic II modus på min AV receiver så i flere år hadde jeg brukt Prologic II cinema og da var det helt dødt i bakhøyttalerene på mange programmer. Når jeg nå bruker riktig Prologic II modus så blir det plutselig fin surround lyd på mange sendinger som f.eks. fotball kamper og NRKs vintersport. Oppdaget dette når jeg kjøpte brukt AVreceiver. Det ble vanvittig mye bedre surround lyd med riktig Prologic II valg....

Jeg skjønner at CD ikke gir support på AVreceivere for det må man nesten få av produsenten av AVreceiveren eller i butikken hvor man har kjøpt AVreceiveren. Hvis du opplyser hvilken AVreceiver du benytter så kan jeg forsøke å finne manualen og ta en titt for deg.

Hvis du fortsatt har Yamaha 863 så skal den hvertfall ha to coax innganger. Vær klar over at noen hjemmekino receivere kan settes til å manuellt dekode PCM eller Dolby Digital. Har du satt den til å manuelt dekode PCM så blir lyden borte på kanaler som sender Dolby Digital. AVreceiveren settes til å oppdage lydformat automatisk.
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Yamaha RX-V863

Manualen til Yamaha 863 finnes på
    Yamaha Online - Yamaha Music Europe GmbH

Du bør ta en titt på side 44 i manualen for det er en risiko for at AVreciveren plukker lyd fra feil kilde dersom du har satt auto modus (dersom den velger HDMI automatisk så skulle du alltid få stereo lyd - velger
    den analog lyd eller feil coax inngang så får du antagelig ingen lyd).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dinside.no lager sak om Canal Digital

Kommer sannsynligvis sak om Canal Digital sin elendige kundeservice/seine oppdatering av software på HD-PVR, og sikkert litt ellers også :twisted: . Dette har dinside.no hatt på blokka en stund, iflg. mail jeg har fått ifra de.
    Da jeg sendte mail til kundeservice hos CD her en dagen og klaget på HD-PVR`n så fikk jeg svar på mail innen halvtimen....WOW. Sist tok det 3mnd, svaret var:

Hei, takk for din henvendelse.

Vi er veldig klar over disse problemene med HD-PVR dekoderen. Det er ikke bare deg som sliter med akkurat dette, det jobbes iherdig med en ny software oppdatering som forhåpentligvis vil ta tak i de feilene kundene sliter med.

Vi kan desverre ikke fastsette noen bestemt dato for når denne oppdateringen vil være på luft, men det er kanskje noen ting som kanskje kan løses med en så enkel måte som en nullstilling. Dette kan du gjøre enkelt selv ved og trykke Meny på fjernkontrollen til dekoder. Deretter taste deg ned til "Mottakerinnstillinger", så ned til "Tilbakestill til Standardinnstillinger". Så bare følger du instruksene. Dette vil nok ikke løse alle dine problemer men forhåpentligvis noe av det.

Grunnen til at du tidligere har blitt bedt ringe inn er fordi det kanskje er enklere og prøve og løse et problem ved en toveis kommunikasjon.

Med vennlig hilsen

xxxxxx xxxxxx (Skal få slippe navnet sitt her)
    Kundeservice
    Canal Digital Norge AS
    Telefon: 06090
    http://www.canaldigital.nowww.canaldigital.no

Håpløst som vanlig :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basxse
    Kommer sannsynligvis sak om Canal Digital sin elendige kundeservice/seine oppdatering av software på HD-PVR, og sikkert litt ellers også :twisted: . Dette har dinside.no hatt på blokka en stund, iflg. mail jeg har fått ifra de.
    Da jeg sendte mail til kundeservice hos CD her en dagen og klaget på HD-PVR`n så fikk jeg svar på mail innen halvtimen....WOW. Sist tok det 3mnd, svaret var:

Hei, takk for din henvendelse.

Vi er veldig klar over disse problemene med HD-PVR dekoderen. Det er ikke bare deg som sliter med akkurat dette, det jobbes iherdig med en ny software oppdatering som forhåpentligvis vil ta tak i de feilene kundene sliter med.

Vi kan desverre ikke fastsette noen bestemt dato for når denne oppdateringen vil være på luft, men det er kanskje noen ting som kanskje kan løses med en så enkel måte som en nullstilling. Dette kan du gjøre enkelt selv ved og trykke Meny på fjernkontrollen til dekoder. Deretter taste deg ned til "Mottakerinnstillinger", så ned til "Tilbakestill til Standardinnstillinger". Så bare følger du instruksene. Dette vil nok ikke løse alle dine problemer men forhåpentligvis noe av det.

Grunnen til at du tidligere har blitt bedt ringe inn er fordi det kanskje er enklere og prøve og løse et problem ved en toveis kommunikasjon.

Med vennlig hilsen

xxxxxx xxxxxx (Skal få slippe navnet sitt her)
    Kundeservice
    Canal Digital Norge AS
    Telefon: 06090
    http://www.canaldigital.nowww.canaldigital.no

Håpløst som vanlig :cry:
    Jeg var i kontakt med CD i dag også ¨på mail. Fikk svar i løpet av kort tid.
    Fikk bekreftet at SW oppdateringen skulle være klar i løpet av denne måneden. Fikk beskjed om at oppdateringen ville hjelpe på støyen i maskinen. Velger og tro at det nå snart skal bli bedring på denne PVRen :-)
    Venter i spenning :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jo være avspilling som er feil på denne boksen, jeg har ikke hatt noen problemer med å spille inn fra (dårlig) EPG.
    Når jeg så skal spille av hd-innhold senere, så fryser den i hist og pist akkurat som ved vanlig tv-titting, men om jeg da bare spoler 1-2 sekunder bakover og trykker PLAY igjen, så ruller det hele fint avgårde. Uansett, jeg skal ha ny boks, Technisat eller noe i den dur. Gi gjerne tips om butikker som selger sånt, det er ikke mange!

PS: Var innom Elkjøp og observerte at de skrev "proSjektor" på reklameskiltene for projektorene sine.. komisk!

Side 2 av 81 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •