Canal Digital HD PVR , ny software - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 81 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1608
    Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Noen som vet når CD kommer med TV2 HD da?
    TV2 og CD krangler om pris for distribusjon av TV2 på kabelTV og er ikke på talefot. De venter vel på en avklaring i retten, og inntil dette er avklart berører nok også dette parabolkundene.

Kan nok ta noen år...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BetaCam
    ...for etter at NRKs HD-kanal kom på plass skjærer det meste seg på min HD Sagem dekoder.
    Når jeg skal hente fram kanallista, blar jeg gjennom tre-fire kanaler før alt låser seg.
    Dekodern må deretter slås av og på, en prosess som tar fem minutter (stooor harddisk-aktivitet mens dette pågår).
    Canal Digital/TeleNor: Hvordan klarer dere å rote det til, gang på gang?
    Det er ingen slike problemer hos meg..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av superman
    TV2 og CD krangler om pris for distribusjon av TV2 på kabelTV og er ikke på talefot. De venter vel på en avklaring i retten, og inntil dette er avklart berører nok også dette parabolkundene.

Kan nok ta noen år...
    Jeg har heller ikke sånne problemer.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fortsatt kun en LNB tilkoblet, men har fått full EPG fra Discovery Travel and Living på Thor 3 (programplass 389) inntil nå.

Ser ut som denne er lagt ned nå (boksen vil ikke høyere enn programplass 211), og jeg har forstått det slik at EPG`en ligger på Thor 6 A11. Nå har jeg zappet litt rundt på de aktuelle tv-stasjonene, men får bare et par timers EPG.

Noen som vet om det ligger fire-fem dager ute på en av disse stasjonene? Forsøkte på Disc travel & living, men uten hell

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Har fortsatt kun en LNB tilkoblet, men har fått full EPG fra Discovery Travel and Living på Thor 3 (programplass 389) inntil nå.

Ser ut som denne er lagt ned nå (boksen vil ikke høyere enn programplass 211), og jeg har forstått det slik at EPG`en ligger på Thor 6 A11. Nå har jeg zappet litt rundt på de aktuelle tv-stasjonene, men får bare et par timers EPG.

Noen som vet om det ligger fire-fem dager ute på en av disse stasjonene? Forsøkte på Disc travel & living, men uten hell
    Det er EPG på Thor6 A11(sjekket med TransEdit) så det er ikke der
    problemet er.

Jeg tunet min HDPVR til Discovery World og trykte på tvguide. Har EPG fram til onsdag.
    (benytter 1 kabel)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tester jeg Discovery World.

Takk nok en gang Bobben1

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tester jeg Discovery World.

Takk nok en gang Bobben1
    Etter fabrikkreset og ny test så fikk jeg ikke EPG fra Discovery World. Det ser ut til å være litt tilfeldig om det fungerer eller ikke.

Nå forsøkte jeg å sette boksen i standby på Discovery World og tilbake i online. Da ser det ut som boksen leser EPG når jeg trykker på TVGuide knappen fra kanalnummer 53 (Disc World). Dette er repeterbart så jeg antar metoden vil fungere fint framover :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende, jeg har nettopp sittet og fiklet med labert resultat.

Da sjekker jeg dette

Edit: Oooog det funker

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende, jeg har nettopp sittet og fiklet med labert resultat.

Da sjekker jeg dette

Edit: Oooog det funker
    Det ser ut som trikset for EPG med en kabel ikke fungerer dersom man er litt for raskt med å trykke på tvguide knappen etter at boksen er satt i standby/online på Discovery World. Ser ut til å funke fint dersom man bare venter en god stund før man trykker på tvguide knappen igjen.

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte på serieopptak av MASH på TV2 Zebra i formiddag, men det gikk dårlig.

Oppdaget 15 min etter programstart at PVR'en ikke tok opp; så jeg slo den på - og da begynte den å ta opp. Men mistet de 15 første minuttene av MASH.

Er det noe man kan gjøre for å få serieopptak til å funke? Jeg har SW 2.3.0.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha eid denne boksen i over et år har vi endelig fått montert en multibandkonverter slik at vi kan benytte begge tunerne. Monteringen var ingen heksekunst heller - langt mindre jobb enn å dra enda en kabel.

Morsomt å ha EPG som spenner over flere dager, og ny opplevelse å kunne ta opp samtidig som man ser på noe annet.

Blir nesten julaften dette - ny boks liksom 8-)

Og nå forstår jeg hva folk skriver om at den er treeeeg til å slå seg av også :lol:

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min dekoder kom opp med melding om ny software i dag - og jeg svarte "nå" på når den skulle installeres. Men etter en stund sto det bare er00 i displayet. Tenkte først dekoderen var gåen, men fant etterhvert ut at den starta normalt hvis jeg trykte OK.

Men betyr det at det er ny programvare på gang kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ny software

Hei

Det kom en ny software oppdatering som varslet fra CD idag. Det er kun en oppdatering av opptaks funksjonen og de problemer det har vært med denne.
    Etter oppdatering har ingen av mine forhåndsprogrammerte opptak startet.

Får også fortsatt feilmelding når jeg prøver å starte serie opptak, sier at man ikke kan ta opp tidligere episoder, selvom opptaket er frem i tid.

Fantastisk oppgradering av Canal digital syns nå jeg!

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått oppdatteringsvarsel 3 ganger siste 2 ukene, men hver gang har det vært samme versjon inne...dvs er00.

Alt fungerer som det skal her..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Canal Digital HD PVR programvareoppdatering

Postet i feil forum - Beklager
    Har flyttet innlegget

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ein
    Problem med ukentlige opptak etter at klokka var stilt til sommertid.
    Opptak som skulle startet i dag tidlig startet ikke.
    Vanligvis så er opptakene listet i den rekkefølgen de starter i, men i dag så var de første opptakene først på onsdag. Søndag, mandag og tirsdags opptakene var lengere ned på lista. Men når jeg valgte disse og trykket på ok, så kom de igjen i rett rekkefølge (måtte velg en og en for å få de rett).
    Hadde jeg ikke gjort det, så hadde jeg antagligvis misset disse opptakene også.
    Ser at denne feilen ennå ikke er rettet. Samme problem med opptak etter klokkestillinga sist helg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Serieopptak og avbrudd

Gikk visst på limpinnen under OL-kampanjen til CD, og bestilte PVR til parabolen min. Det er jeg bare sånn halvveis fornøyd med, og jeg er litt sur for at jeg ikke googlet tuneren bra nok først. De to mega-irriterende show-stopperne for meg er:

Serieopptak fungerer ikke annet enn hvis du setter det i gang mens programmet før serien du vil ta opp kjører. Hvis man gjør det på et annet tidspunkt, dvs. en stund før programmet, får man bare melding om at "Tidligere program kan ikke tas opp". Dette er uavhengig av om det er første episode eller ikke, og man får ikke tatt opp når denne meldingen kommer (bare enkeltopptak).

En annen ting, er den idiotiske greia med at programmerte opptak svitsjer over til kanalen hvor du har programmert opptaket. Dette har allerede forårsaket at jeg har mistet det jeg har holdt på å se på, altså ved forsinket avspilling. Da hopper den altså til realtid igjen.

Jeg har snakket med CD om disse tingene, og de sier at det er helt ukjent for dem. Da må en vel bare kunne konstatere at de er en gjeng med løgnere, for alle andre jeg har snakket med har disse problemene.

Håper vi får en oppdatering som fikser dette snart, for det er vel ikke annet å gjøre?

Er ellers fornøyd med bildekvaliteten på dingsen.

Edit: Fant en løsning på serieopptak lenger nedi forumet her. Fungerte igjen etter at jeg slettet alle programmerte opptak. Rart, siden jeg har prøvd å resette boksen og slette alt flere ganger.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larseko
    En annen ting, er den idiotiske greia med at programmerte opptak svitsjer over til kanalen hvor du har programmert opptaket. Dette har allerede forårsaket at jeg har mistet det jeg har holdt på å se på, altså ved forsinket avspilling. Da hopper den altså til realtid igjen.
    Denne "monsterbug'en" er også mitt største ankepunkt mot tuneren. Og selvfølgelig vet CD om det. De som sitter på kundeservice er vel ansatt et helt annet sted og vet kanskje ikke særlig mye...
    En "work around" for denne bug'en er å starte opptak, trykke "rec" hver gang du trykker pause. Det er litt ekstra hassel. Men det har blitt en vane for meg. Når et opptak så starter i bakgrunnen og jeg blir kastet ut av timshift, kan jeg starte opptaket jeg satte i gang og spole til dit jeg var. Det er litt ekstra styr. Men man mister i hvertfall ikke noe om man gjør det på denne måten. Det vanskelige er å huske å trykke på "rec" hver gang man egentlig bare skal pause. Men for meg har det, som sagt, blitt en vane. Det er ikke optimalt. Men jeg kan leve med det..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Serieopptak

Nå har jo CD lansert denne nye seriekanalen, og jeg har lyst til å følge med på et par serier selv om jeg normalt kun tar opp film.

Hvordan fungerer serieopptak?

Forstår at det ligger informasjon i EPG`en om når neste episode kommer, men slik som i dag sendes første episoden av serien V to ganger.

Vil boksen da ta opp episode 1 to ganger, eller er den smart nok programmert til at den venter til torsdag da episode 2 kommer.

Dette ble rotete, men kanskje noen forstår hva jeg lurer på

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo CD lansert denne nye seriekanalen, og jeg har lyst til å følge med på et par serier selv om jeg normalt kun tar opp film.

Hvordan fungerer serieopptak?

Forstår at det ligger informasjon i EPG`en om når neste episode kommer, men slik som i dag sendes første episoden av serien V to ganger.

Vil boksen da ta opp episode 1 to ganger, eller er den smart nok programmert til at den venter til torsdag da episode 2 kommer.

Dette ble rotete, men kanskje noen forstår hva jeg lurer på
    Det fungerer i hvert fall bra hos meg. Der jeg har klart og legge inn serieopptak har det fungert, kun hver ny episode blir tatt opp, altså ikke reprisene.

Serien V har jeg dog ikke klart og få inn som serieopptak, får bare opp den irriterende meldingen ”Tidligere program kan ikke tas opp”

The Pacific får jeg heller ikke lagt inn som serieopptak.

Når jeg har hatt dette problemet med andre serier har jeg klart og få lagt inn som serieopptak etter første episode er sendt, så der er håp.

Side 18 av 81 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •