Canal Digital HD PVR , ny software - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 81 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1608
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av riahans
    Jeg vil gjerne være med på dette.
    Min opplevelse er at vi mistet Internett og TV på torsdag.
    [/email]
    Ikke bra det der nei.
    Men du er nå på satellitt delen av forumet og du har vel kabel?
    Tror du gjør smart i fjerne mail addr din så fort som mulig, hvis ikke blir den fort fanget opp av spamere.

Velkommen i forumet!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riahans
    Jeg vil gjerne være med på dette.
    Min opplevelse er at vi mistet Internett og TV på torsdag. Ble bedt av KS å være disponible på fredag, for besøk av teknikker.( de hevdet feilaktig at problemet bare var hos oss ) Snakket med dem fredag morgen. Og påny fredag kl 15:30 og fikk da beskjed om klokken ennå ikke var fire. Så gikk da helgen uten internett og tv. Så gikk da også mandagen... Jeg snakket med dem for femte gang på mandag og da spurte jeg om de virkelig mente at jeg skulle sitte hjemme å vente på en evt teknikker? Svaret var at det var mitt problem, hvis jeg ville ha noe hjelp så..... De har 1-3 virkedager på seg.
    Dermed går det minst 5 dager for oss. For meg som selvstendig næringsdrivende får dette ganske mange konsekvenser. Jeg må holde meg i nærheten og får ikke besøkt kunder. Jeg får ikke betalt regninger. Jeg får ikke gjort regnskapet, som skal være klart den 10. Vi fikk en tv-fri helg, som vi kunne brukt på hytta hvis de kunne sagt at det ville gå over helga før noen kom. osv., osv
    Den ene kunderådgiveren var mer arrogant enn den andre og det hele skyldes total mangel på intern og ekstern kommunikasjon.
    Jeg kan akseptere at de kan trenge tid til å løse et problem, men jeg kan ikke akseptere at de skal holde folk for narr!

mvh

Jens R. Hansen
    riahans@online.no
    Det er selvfølgelig kjedelig det du beskriver. Men at kabelsignalet ditt detter ut er vel litt på siden av saken, kan vel neppe tilskrives ny software?..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    hei

Jeg har sammen med kabel TV tråden med samme navn startet en offensiv mot CD. Vi skal samle sammen så mange som mulig for å ta dette videre i Media. Tenker i banene TV2 hjelper deg/forbrukerrådet.

Om noen her i tråden har lyst til å henge seg på så bli med. Jeg er klar for å gi CD en liten wakeup call. Jo flere vi er jo bedre er det.

Send meg en PM med Navn og Adresse så jeg kan sette dere på liste som fremlegges forbrukerrådet/TV2 Hjelper deg.

håper noen av dere er med!!!
    Hvordan går det med denne offensiven? Har du fått noen respons fra media?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

OleM , du er da selvskreven i den kampanjen.......eller ?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    OleM , du er da selvskreven i den kampanjen.......eller ?
    Som du sikkert vet, har jeg vært heldig og fått en stabil og stillegående enhet. Jeg her derfor ingen beef med CD. Men jeg føler jo med alle som har fått en enhet som ikke holder mål og er nysgjerring på hvordan kampanjen går. Denne kampanjen vil jo også si noe om hvor utbredt problemene er.
    Utover det er jeg veldig spent på hva CD kommer med av nye tunere. Men jeg snuser også på en DB8000 da jeg veldig gjerne skulle hatt mulighet for Viasat i samme boks.. Men jeg tørr ikke riktig ennå med tanke på hvordan det eventuelt går ved innføring av strengere pairing. I tillegg vil jeg også ha tilgang til Viasats HD-kanaler.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja , det hadde vært fint å få begge i en boks. Vet at det har vært forhandlet om rettighetene til premier league , men har ikke hørt noe resultat. Hvis Viasat skulle slumpe til å få det er jo den biten i mål , men da blir det vel tunerbytte igjen . Vi får vel se , canal digital har forøvrig enda ikke etter snart et halvt år klart å rette opp ugangen som forrige update lagde på sagemtuneren uten Hdd. ( Teksttv ubrukelig). Den som lever får se.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja , det hadde vært fint å få begge i en boks. Vet at det har vært forhandlet om rettighetene til premier league , men har ikke hørt noe resultat. Hvis Viasat skulle slumpe til å få det er jo den biten i mål , men da blir det vel tunerbytte igjen . Vi får vel se , canal digital har forøvrig enda ikke etter snart et halvt år klart å rette opp ugangen som forrige update lagde på sagemtuneren uten Hdd. ( Teksttv ubrukelig). Den som lever får se.
    Det kan se ut som et helt nytt selskap har kjøpt Premier League rettighetene.
    Dvs. hverken Canal+ eller Viasat.
    http://avforum.no/forum/satellitt/96...ttigheter.html

Det som blir spennende er å se hvordan dette nye selskapet har tenkt å selge Premier League til folket.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan de starte sin berømte pairing ASAP etter at dette er avklart , hehehe.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan de starte sin berømte pairing ASAP etter at dette er avklart , hehehe.
    Selv om C+ mister PL rettighetene, kan det jo fortsatt bli CD som skal distribuere kanaler for Match Consulting. Så dette forandrer vel i utgangspunktet ingen ting før kanaldistribusjonen er avklart.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja , det kan nok desverre det. Og til hvilken pris. Jeg føler at jeg ligger på limit nå , ser bare premier league og veldig skjelden serie A eller primera division.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis C+ mister PL vil nok jeg mest sansynlig droppe C+. C+ har allerede mistet NHL til Viasat som var den andre stor interessen jeg hadde hos C+. Den 3. store interessen for meg er "True Blood". Men dette forsvarer ikke et ab alene. Da ser jeg heller på serien på NRK eller kjøper den på BD.
    Heldigvis har CD også ESPN America som også sender NHL. Og hvis PL kommer på nye kanaler via CD, kommer jeg nok til å fortsette med CD og abonnere på de nye PL kanalene på bekostning av C+. Det er faktisk lenge mellom hver gang jeg ser en film på C+, og da utelukkende på Film HD...
    Dukker PL opp på kanaler hos Viasat, følger nok jeg etter. Og det er på en måte like greit for da er mine interesser samlet der, PL og NHL i tillegg til CL.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var slik jeg tenkte også. Premier og champions på samme boks. Bare synd det ikke blir på Technisat i såfall. Men men, så mye penger som er brukt på dette gjennom årene så overlever jeg vel det også. Har pr. idag 4 stk. tunere , hvorav tre er HD...........Godt å ha snill kjerring.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at fotball er viktig, men som ansvarlig familiefar prioriterer jeg norske kamper.....:-)

Vil bare slå et slag for Silver og Silver HD i fullpakka til CD - veldig mye bra europeisk film og nord-amerikansk "independent" film.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen opplevelser med denne boksen, som jeg lurer på om andre også har opplevd:

- Innimellom har den endret seg fra å vise 1080i til 720p, og fra komponent til RGB.
    - Plutselig står den på menu, videoinnstillinger i stedet for TV kanal. Innbiller meg at dette kan ha noe å gjøre med signal fra fjernkontroll til TV, en Philips 7403.
    - Får innimellom ikke videosignal til TV ved oppstart. Bruker Logitech harmony one, og skrur av alle bokser om kvelden. Kjører HDMI gjennom en Sony 5200 receiver. Ikke funnet ut hvordan løse dette, noen ganger switche inngang frem og tilbake på TV, andre ganger svenskeknappen. Er dette et såkalt "handshake" issue?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Har noen opplevelser med denne boksen, som jeg lurer på om andre også har opplevd:

- Innimellom har den endret seg fra å vise 1080i til 720p, og fra komponent til RGB.
    - Plutselig står den på menu, videoinnstillinger i stedet for TV kanal. Innbiller meg at dette kan ha noe å gjøre med signal fra fjernkontroll til TV, en Philips 7403.
    - Får innimellom ikke videosignal til TV ved oppstart. Bruker Logitech harmony one, og skrur av alle bokser om kvelden. Kjører HDMI gjennom en Sony 5200 receiver. Ikke funnet ut hvordan løse dette, noen ganger switche inngang frem og tilbake på TV, andre ganger svenskeknappen. Er dette et såkalt "handshake" issue?
    Hos meg fungerer det knirkefritt. Jeg har ikke opplevd noen av de problemene du beskriver. Jeg tror du kan vær inne på noe når du antyder hand shake problemer. Jeg synes jeg kjenner igjen noen av punktene fra tidligere diskusjoner om akkurat dette.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hos meg fungerer det knirkefritt. Jeg har ikke opplevd noen av de problemene du beskriver. Jeg tror du kan vær inne på noe når du antyder hand shake problemer. Jeg synes jeg kjenner igjen noen av punktene fra tidligere diskusjoner om akkurat dette.
    Noen løsning på dette handshake-problemet? Det er jo det største problemet, i og med at jeg jevnlig får telefoner om at det ikke er bilde på TV... Da mangler også forøvrig også lyden på anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NRK HD + en liten upgrade???

Heisann.

Godt å få HD på en av de dyreste kanalene vi har:grin:

Men til mitt store besvær så har boksen også begynnt å låse/fryse igjen etter NRK HD kom inn, så da har vel CD klart å legge en liten bugg i software samtidig. Har bare hatt en bugg igjen, det er at når en ser på ett opptak, så stopper det når ett nytt opptak begynner :twisted:
    Men nå har også boksen begynnt å låse seg når en blar i opptaksmenyen, IGJEN. F.... CD, fikler med ting de ikke har peil på....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD HD boksen takla ikke NRK HD

...for etter at NRKs HD-kanal kom på plass skjærer det meste seg på min HD Sagem dekoder.
    Når jeg skal hente fram kanallista, blar jeg gjennom tre-fire kanaler før alt låser seg.
    Dekodern må deretter slås av og på, en prosess som tar fem minutter (stooor harddisk-aktivitet mens dette pågår).
    Canal Digital/TeleNor: Hvordan klarer dere å rote det til, gang på gang?

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når CD kommer med TV2 HD da?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BetaCam
    ...for etter at NRKs HD-kanal kom på plass skjærer det meste seg på min HD Sagem dekoder.
    Når jeg skal hente fram kanallista, blar jeg gjennom tre-fire kanaler før alt låser seg.
    Dekodern må deretter slås av og på, en prosess som tar fem minutter (stooor harddisk-aktivitet mens dette pågår).
    Canal Digital/TeleNor: Hvordan klarer dere å rote det til, gang på gang?
    Prøv en fabrikkreset, tast rød knapp - 3- 5 - 3 - teletekst. Nå starter boksen opp på nytt og man må gjøre et søk, det tar kort tid. Harddisken blir ikke slettet.
    Ønsker du å slå av boksen raskere så trykker 2 ganger på st.by knappen, da går det raskt. Den leser vist EPG info inn på harddisken når du slår av på vanlig måte, det tar tid.

Side 17 av 81 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •