Canal Digital HD PVR , ny software - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 81 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    kan boksen etter den siste oppgraderingen brukes til å motta signaler fra flere satelliter enn Canal Digital sine? Dvs. f.eks. Astra?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av katermuc
    kan boksen etter den siste oppgraderingen brukes til å motta signaler fra flere satelliter enn Canal Digital sine? Dvs. f.eks. Astra?
    Nei

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske utrolig at denne tråden startet i januar 2009 og snart fyller ett år. CD leverte dengang en Trabant med sprekk i motorblokka og forsikret alle som ble skuffet om at den skulle kunne oppgraderes til en Mercedes via ny software.

Når noe stinker i utgangspunktet er det stor sannsynlighet for at det fortsatt vil stinke i uoverskuelig fremtid.

Heldigvis for CD er mange av kundene deres folk som er glad for i det hele tatt å ha fått bil, og som sammenligner kjøpet sitt med å være fotgjenger fremfor andre biler på markedet.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Ganske utrolig at denne tråden startet i januar 2009 og snart fyller ett år. CD leverte dengang en Trabant med sprekk i motorblokka og forsikret alle som ble skuffet om at den skulle kunne oppgraderes til en Mercedes via ny software.

Når noe stinker i utgangspunktet er det stor sannsynlighet for at det fortsatt vil stinke i uoverskuelig fremtid.

Heldigvis for CD er mange av kundene deres folk som er glad for i det hele tatt å ha fått bil, og som sammenligner kjøpet sitt med å være fotgjenger fremfor andre biler på markedet.
    Hvorfor må noen hele tiden rakk ned på vår kjære trabant? Den fungerer jo utmerket. Den frakter oss fra A til B og går som ei klokke :-)
    Men én dag håper jeg kanskje å eie en mercedes jeg også, da.... En Mercedes som funker knirkefritt, vel og merke ;-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres mer ut som om den frakter dere fra A til A når dere skulle vært på B, og at klokka går nokså mye mens dere venter på at den skal bli ferdig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvorfor må noen hele tiden rakk ned på vår kjære trabant? Den fungerer jo utmerket. Den frakter oss fra A til B og går som ei klokke :-)
    Men én dag håper jeg kanskje å eie en mercedes jeg også, da.... En Mercedes som funker knirkefritt, vel og merke ;-)
    Det ser ut som vi er de eneste heldige eiere av en CD-box som funker,OleM.
    Jeg har ingen av de store problemene som beskrives,men-jeg venter også på en ny og bedre box med enda bedre bilde og større harddisc om mulig.
    Stølen

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,907
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det ser ut som vi er de eneste heldige eiere av en CD-box som funker,OleM.
    Jeg har ingen av de store problemene som beskrives,men-jeg venter også på en ny og bedre box med enda bedre bilde og større harddisc om mulig.
    Stølen
    Jeg har 2 stk som funker.....godt med luft og lufting rundt begge....den ene bare med en coax inn, så dårlig med EPG....men de tar opp osv....
    den første er fra August 08, den andre fra Desember 08.....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pausefunksjon..

Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Jeg har 2 stk som funker.....godt med luft og lufting rundt begge....den ene bare med en coax inn, så dårlig med EPG....men de tar opp osv....
    den første er fra August 08, den andre fra Desember 08.....
    Kan du og Stølen teste ut på deres tunere dette:?

"Programmer ett opptak som starter om ett par minutter og gå så til en annen kanal og trykk på pause og vent litt før dere trykker play. Se så om tuneren skifter kanal hos dere også når opptaket starter."

Denne buggen er den som irriterer meg mest iallefall... CD er klar over feilen men er ikke vært prioritert da de mest har hatt fokus på EPG og teks tv..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akita
    Kan du og Stølen teste ut på deres tunere dette:?

"Programmer ett opptak som starter om ett par minutter og gå så til en annen kanal og trykk på pause og vent litt før dere trykker play. Se så om tuneren skifter kanal hos dere også når opptaket starter."

Denne buggen er den som irriterer meg mest iallefall... CD er klar over feilen men er ikke vært prioritert da de mest har hatt fokus på EPG og teks tv..
    Det er slik på alle. Dette er en bug. Jeg vil kalle det en "Monster-bug"... Det er det store ankepunktet mot denne tuneren. Det gjør time-shift ubrukelig. Men det finnes en vei rundt problemet. Hvis du starter opptak, trykker "rec", når du trykker "pause" blir i allefall det du pauser tatt opp. Hvis et nytt opptak så starter i bakgrunnen blir du fortsatt kastet ut av time-shift. Men det du har pauset blir ikke borte. Du kan åpne opptaket og spole deg fram dit du var. Dette er fortsatt irriterende, men du mister i hvertfall ikke noe. Jeg har lært meg å leve med dette. Det gjelder bare å huske å trykke "rec" hver gang man pauser...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er slik på alle. Dette er en bug. Jeg vil kalle det en "Monster-bug"... Det er det store ankepunktet mot denne tuneren. Det gjør time-shift ubrukelig. Men det finnes en vei rundt problemet. Hvis du starter opptak, trykker "rec", når du trykker "pause" blir i allefall det du pauser tatt opp. Hvis et nytt opptak så starter i bakgrunnen blir du fortsatt kastet ut av time-shift. Men det du har pauset blir ikke borte. Du kan åpne opptaket og spole deg fram dit du var. Dette er fortsatt irriterende, men du mister i hvertfall ikke noe. Jeg har lært meg å leve med dette. Det gjelder bare å huske å trykke "rec" hver gang man pauser...
    Det er metoden jeg også bruker men en og annen gangen glemmer man av å trykke REC og det er selvsagt og de gangen ett opptak starter.. Men får håpe at CD prioriterer denne funskjonen i neste oppdatering.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enkelt å oppdatere bokser med ny programmvare...

En må jo nesten flire litt når Sagemsjefen uttaler at det er så veldig enkelt å oppdatere set-top boksene med nye FW. Dette ifm ny 3D teknologi..
    Det viser vel bare at CD kanskje ikke er førsteprioritet hos Sagem som tross alt er ganske store på dette feltet...
    Sitat Opprinnelig postet av Yann Germain
    Dessuten er det enkelt å oppgradere slike bokser med nye programvare som ennå ikke er påtenkt. Det er ikke like greit med en TV, sier han.
    tu.no - London-OL blir gjennombrudd for 3D - Teknisk Ukeblad

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Andre FTA kanaler på CD HD PVR

Sitat Opprinnelig postet av katermuc
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Nei
    Herregud, kødder dere??

Kan man virkelig ikke ta inn FTA kanaler fra Astra 1, 2 & Hotbird på dette ruklet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snooze
    Herregud, kødder dere??

Kan man virkelig ikke ta inn FTA kanaler fra Astra 1, 2 & Hotbird på dette ruklet?
    Stemmer nok det. En av grunnene til at tuneren får mye pepper
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva heter egentlig denne hd tuneren?har kjøpt den uten harddisk vel og merke,og tenkte skulle legge den til i min harmony 525 fjernkontroll. å da må en vel ha det riktige komplette navnet?

takker

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cosworth23
    hva heter egentlig denne hd tuneren?har kjøpt den uten harddisk vel og merke,og tenkte skulle legge den til i min harmony 525 fjernkontroll. å da må en vel ha det riktige komplette navnet?

takker
    Du finner den trolig som Sagem 81. Muligens Sagem 81 ITSD

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgraderte til siste versjon av sw

og den har en irriterende bivirkning:

Hver gang jeg bytter kanal på PVR'en, settes forsterkeren i 'mute' modus. Det er en ca. 10 år gammel Kenwood 5.1 forsterker, husker ikke betegnelsen. Dette er skikkelig irriterende da jeg ikke bruker fjernkontroll på Kenwooden og må fysiske bort og få lyden på igjen. Er det noen som vet om det er noe å gjøre med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Kjøpte HD PVR fra CD for ca 14 dager siden. Har ikke opplevd et eneste problem på min så langt. Skal sant nok sies at jeg ikke har prøvd mye på opptak og tidsforskjøvet avspilling. Men når det gjelder støy, oppstartstid, frys av bildet, fjernkontroll osv har det ikke vært noe å sette fingeren på.
    Ser ut til at jeg er en av de heldige.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahaugland
    og den har en irriterende bivirkning:

Hver gang jeg bytter kanal på PVR'en, settes forsterkeren i 'mute' modus. Det er en ca. 10 år gammel Kenwood 5.1 forsterker, husker ikke betegnelsen. Dette er skikkelig irriterende da jeg ikke bruker fjernkontroll på Kenwooden og må fysiske bort og få lyden på igjen. Er det noen som vet om det er noe å gjøre med dette?
    Du kunne prøve med en liten svart tapebit, akkurat der sensoren er plasert på Kenwooden, da blir det mindre mosjon, men mer trivsel.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

Jeg har sammen med kabel TV tråden med samme navn startet en offensiv mot CD. Vi skal samle sammen så mange som mulig for å ta dette videre i Media. Tenker i banene TV2 hjelper deg/forbrukerrådet.

Om noen her i tråden har lyst til å henge seg på så bli med. Jeg er klar for å gi CD en liten wakeup call. Jo flere vi er jo bedre er det.

Send meg en PM med Navn og Adresse så jeg kan sette dere på liste som fremlegges forbrukerrådet/TV2 Hjelper deg.

håper noen av dere er med!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital

Jeg vil gjerne være med på dette.
    Min opplevelse er at vi mistet Internett og TV på torsdag. Ble bedt av KS å være disponible på fredag, for besøk av teknikker.( de hevdet feilaktig at problemet bare var hos oss ) Snakket med dem fredag morgen. Og påny fredag kl 15:30 og fikk da beskjed om klokken ennå ikke var fire. Så gikk da helgen uten internett og tv. Så gikk da også mandagen... Jeg snakket med dem for femte gang på mandag og da spurte jeg om de virkelig mente at jeg skulle sitte hjemme å vente på en evt teknikker? Svaret var at det var mitt problem, hvis jeg ville ha noe hjelp så..... De har 1-3 virkedager på seg.
    Dermed går det minst 5 dager for oss. For meg som selvstendig næringsdrivende får dette ganske mange konsekvenser. Jeg må holde meg i nærheten og får ikke besøkt kunder. Jeg får ikke betalt regninger. Jeg får ikke gjort regnskapet, som skal være klart den 10. Vi fikk en tv-fri helg, som vi kunne brukt på hytta hvis de kunne sagt at det ville gå over helga før noen kom. osv., osv
    Den ene kunderådgiveren var mer arrogant enn den andre og det hele skyldes total mangel på intern og ekstern kommunikasjon.
    Jeg kan akseptere at de kan trenge tid til å løse et problem, men jeg kan ikke akseptere at de skal holde folk for narr!

mvh

Jens R. Hansen
    riahans@online.no

Side 16 av 81 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •