Canal Digital HD PVR , ny software - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 81 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har fungert greit for min del de siste par dager (i hvertfall under 71 grader Nord i går på TVN HD), håper at en finjustering av tallerken/hode burde gi meg litt bedre "nivå"-verdier og at dette fjerner "artifacts" og problemer med lyden også fremover.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mest spent på responstiden i EPG'en, og navigering i opptak.
    Flott hvis noen poster sine erfaringer etter oppdatering i dag, er på jobb og kommer meg ikke hjem før 19.00

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Jeg er mest spent på responstiden i EPG'en, og navigering i opptak.
    Flott hvis noen poster sine erfaringer etter oppdatering i dag, er på jobb og kommer meg ikke hjem før 19.00
    Har så vidt teste etter oppdatering og nå er tålmodigheten min oppbrukt....:twisted:

EPG mye raskere og man slipper å gå ut og inn av EPG hvis man programmerer ett opptak sent og vil programmer ett annet opptak som går tidligere.

MEN fortsatt fungerer ikke pause/tidsforskjøvet opptak. Liker å se programm tidfoskjøvet slik at jeg kan skippe reklamene. Men bruker jeg kun pausefunksjonen og det starter ett opptak så skifter den J::::: tuner til opptaket som starter og man har mistet det programmet man så på...

Og fortsatt synk problemer med lyd i forskjøvet/pauset opptak...

Så det blir nok en mail til CD hvor jeg etterspør når de nye tunerne kommer slik at jeg får byttet inn den sjiten jeg har nå...

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akita
    MEN fortsatt fungerer ikke pause/tidsforskjøvet opptak. Liker å se programm tidfoskjøvet slik at jeg kan skippe reklamene. Men bruker jeg kun pausefunksjonen og det starter ett opptak så skifter den J::::: tuner til opptaket som starter og man har mistet det programmet man så på...
    Du har 2 stk LNB ikke sant?

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er oppdatering i gang her, så får vi se hvor lenge selve oppdateringen tar og om det er noen forbedringer!

EDIT: Det tok ca. 5 minutter...

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå...? :-p

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering 06.10

Lenke til artikkel på teknofil.no om oppdateringen

Oppdater harddiskopptakeren din - teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Du har 2 stk LNB ikke sant?
    Har LNB (Quad) som fulgte med pakka 2 kabler til PVR og en til ekstra HD tunder. Ringte CD og de har fått inn ett nytt parti med tunerer som ikke skal ha de problemene lenger. De sender meg en ny men kan ikke tror at det vil endre seg side SW er jo samma uansett...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at dette ser bra ut :-D , inntil videre.... EPG`er kjapp, tekst-tv er betydlig forbedret(ja tekst-tv; er litt gammelt, men klarer bare ikke å venne meg av med det, må ha det på mob også, hehe).

Så får vi se om PVR funksjonen er blit noe bedre om noen dager når vi får kjørt den litt.

Men alt i alt, DETTE SER MYE BEDRE UT.... Bare synd det kommer litt seint:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også det ser jevnt over bedre ut, men jeg må jo flire litt over at det nå kommer med "forbedret margopptak"
    ....dette virket jo helt fint FØR den forrige oppgraderingen som ødela den....og nå kommer det tilbake som en feature

jaja...det er jo endel klager på boksen, men generelt er jeg rimelig fornøyd selv og synes stabiliteten har jevnt over har blitt bedre gjennom de siste oppgraderingene.
    Dersom den fremdeles hopper til et programmert opptak når man se på et annet (som det nevnes lenger oppe) så er jo dette et stort problem som de definitivt burde fått fikset!! - har ikke testet dette selv enda

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basxse
    Jeg må si at dette ser bra ut :-D , inntil videre.... EPG`er kjapp, tekst-tv er betydlig forbedret(ja tekst-tv; er litt gammelt, men klarer bare ikke å venne meg av med det, må ha det på mob også, hehe).

Så får vi se om PVR funksjonen er blit noe bedre om noen dager når vi får kjørt den litt.

Men alt i alt, DETTE SER MYE BEDRE UT.... Bare synd det kommer litt seint:???:
    Tekst TV forbedret?? Fikk en slik boks på plass i dag og må si tekst TV skuffet. Vanvittig tregt når man skal bla litt. Bruker tekst TV en del og min mange år gamle Force kjører sirkler rundt denne boksen akkurat på dette punktet. Virker som om den husker kun noen få sider.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar
    Tekst TV forbedret?? Fikk en slik boks på plass i dag og må si tekst TV skuffet. Vanvittig tregt når man skal bla litt. Bruker tekst TV en del og min mange år gamle Force kjører sirkler rundt denne boksen akkurat på dette punktet. Virker som om den husker kun noen få sider.
    Det stemmer, bare vær glad du ikke hadde den før, en var til å tørne av:twisted: Hvorfor har du kjøpt denne boksen om du har fulgt med i denne tråden? Benytt deg av angreretten fortere enn fy, å få deg noe skikkkelig greier! Min gamle Digality var også helt fantasisk på det punktet(tekst-tv), så lurer litt på hvor mye CD har spandert i hardware/software på denne Sagem boksen, kan ikke kostet så mye å få disse hostet av ett samlebånd i Kina en plass.

Nei, neste dekoder, blir en alla Dreamboks de fleste av disse kjører vel en form for Linux i bunn.... Gleder meg allerede til å kaste/brenne/hoppe denne f... Sagem/CD boksen en dag, bare surt å ha betalt 3K for noe slikt søppel, om jeg ikke får hevet kjøpet da.... en dag....

Men, men, vi får vel leve med det inntil videre, og plage de stakkarene som sitter på CD kundeservice, glad det ikke er meg som sitter der...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basxse
    Det stemmer, bare vær glad du ikke hadde den før, en var til å tørne av:twisted: Hvorfor har du kjøpt denne boksen om du har fulgt med i denne tråden? ...
    Jeg installerte denne boksen for min mor for 6 mnd siden så jeg har fått prøvd den en del og hun bruker den ganske aktivt. Jeg synes ikke den er så ille egentlig så for min del var den verdt de 2000,- den kostet meg. Ble så lei av å styre med ekstern HD opptaker ved timeshifting. For meg så er denne boksen helt ok, men det er jo så klart ting jeg kunne ønsket meg bedre, slikt som:
    • Kanalinfo kunne gjerne vist "neste program" slik som på Force. Nå må jeg inn i EPG'en for å finne dette
    • Tekst Tv har alt for lite minne
    • Ikke enkelt å skifte til radiokanaler uten å slå på TV først, idiotisk
    • På infobar'en som kommer opp når man bytter kanal er det et felt som angir HD sending. Dette fungerer, men 5.1 feltet har jeg aldri sett noe liv i?
    • Jeg kjører S/PDIF lyd til receiveren og det funker fint på mange kanaler, men merkelig nok switcher ikke receiveren til digitalt på noen av HD kanalene. Det forundrer meg? Her må det være noe feil
    Ellers så har de 2 boksene jeg har erfaring med fungert veldig greit. Min mors har hatt et par heng på 6 mnd og det var noe rot med forhåndsinnstilte opptak sånn rundt overgangen til sommertid der noen ble borte i månedskiftene. Disse problemene virker å ha rettet seg ved forrige programoppdatering.

Når jeg tenker på alle problemene som var med min Force 1133 i starten så er jo denne boksen tilnærmet feilfri (hehe). Det virker også som en god del feil har forekommet der man kun har brukt 1 LNB eller der HDMI på TV har vært inkompatibelt med tuneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar
    [*]Kanalinfo kunne gjerne vist "neste program" slik som på Force. Nå må jeg inn i EPG'en for å finne dette
    Trykk i (info) og deretter piltasten til høyre for OK-knappen i midten, så vil du få opp informasjon om neste program uten å gå via EPG'en... trykker du i tillegg GUL knapp vil du få opp et lite resyme.

det som irriterer meg mest er at hvis jeg ser på et opptak, og et programmert opptak starter, så blir jeg avbrudt i seingen min, og må starte avspillingpå ny og må spøe meg fam til hvor jeg var...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsd121
    Trykk i (info) og deretter piltasten til høyre for OK-knappen i midten, så vil du få opp informasjon om neste program uten å gå via EPG'en... trykker du i tillegg GUL knapp vil du få opp et lite resyme ...
    Ja, det vet jeg, men det blir for tungvint dersom man bare sitter og blar formålsløst gjennom kanalene :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet. Fant ut av det.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Slettet. Fant ut av det.
    Kan du ikke heller skrive svar på ditt eget spørsmål enn å slette spørsmålet? Det kan jo være andre som har lignende spørsmål og kan ha nytte av å se svaret.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Kan du ikke heller skrive svar på ditt eget spørsmål enn å slette spørsmålet? Det kan jo være andre som har lignende spørsmål og kan ha nytte av å se svaret.

Godt poeng, men nå har det seg slik at problemstillingen og løsningen finnes gjentatte ganger ganske tidlig i denne tråden, og det er derfor ingen grunn til å stille spørsmålet på nytt. :-D

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tale er fremdeles usynkronisert ved flere anledninger, må ta "pause/play" for å få det synkront igjen...møkk..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Seireopptak!!

Vet ikke om det er blitt postet tidligere i tråden, men nå har vi fått muligheten til serieopptak:-D

Spent på om det funker...

Side 15 av 81 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •