Canal Digital HD PVR , ny software - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 81 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter å ha lest litt her må jeg si at det virker som en knakende god tuner dette her...

Men jeg må uansett ha meg en HD-kilde etter hvert, og med disk på taket og mangeårig Entertain abonnement er den vel vrien å komme utenom likevel. Men nå har den vært på markedet i godt over ett år, og eneste oppdatering er SW. I mellomtiden har PVR fra konkurrentene vokst til 500gb osv.

Noen som kjenner til om CD kommer med en litt sprekere spekket PVR snart?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eisager
    Noen som kjenner til om CD kommer med en litt sprekere spekket PVR snart?
    Det ryktes at CD jobber med godkjenning av flere nye bokser, deriblant en "high end" HD PVR, hva nå enn det måtte bety. Det blir spennende å se hva det kan være. Mitt stalltips er at det kommer en ny Technisat tuner gjennom nåløyet til CD. Jeg håper i hvertfall det. Det er blitt antydet sen høst eller vinter. Vi får se. Det blir spennende.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det ryktes at CD jobber med godkjenning av flere nye bokser, deriblant en "high end" HD PVR, hva nå enn det måtte bety.
    Ah, utmerket! Det var et slikt svar jeg håpet på. Og når jeg først har sittet på gjerdet og ventet på en bedre tuner i over ett år kan jeg like godt vente noen måneder til og se hva som skjer. Selv er CD nokså hemmelighetsfull om hva som måtte komme, de vil vel kjøre ut flest mulig Sagem-bokser før den tid. Bedre med hard cash i lomma enn en haug med folk på gjerdet

Så får den aldrende Nokia'n min leve litt til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Canal Digtial har satt ned prisen på sin HD-PVR med kr. 1000,- til 1990,-. Prøver de seg med lagertømming av skraphaugen før de introduserer ny og bedre dekoder?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Ser at Canal Digtial har satt ned prisen på sin HD-PVR med kr. 1000,- til 1990,-. Prøver de seg med lagertømming av skraphaugen før de introduserer ny og bedre dekoder?
    Grunnen til dette er nok desverre alt for åpenbar men at det har noe med intro av nyere bokser nei det tror jeg ikke .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Grunnen til dette er nok desverre alt for åpenbar men at det har noe med intro av nyere bokser nei det tror jeg ikke .
    Har du noe informasjon som tyder på at det ikke er nye tunere på gang? Eller er du bare generelt negativ?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt negativ .... seriøst sett så skjønner de fleste av hva grunnen var at prisene nå droppet 1000,- gjør vi ikke ? Kan godt si hva jeg tror jeg .

Grunnen er at det var mange kunder med ikke godkjente bokser som truet med oppsigelser av abbonemang på grunn av manglende hd-kanaler i tillegg til at CD nok ønsker at denne overgangen deres til "sikkerheten" skal gå så smooth som mulig uten å miste alt for mange kunder .

At det kommer nye løsninger og bedre bokser er vel noe du vet mere om enn meg er det ikke @OleM så om jeg er litt negativ burde vel du vite bedre
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye tunere

Har Cd sin hdpvr og har som de fleste andre hatt problemer både før og etter SW oppdateringen. Etter å ha klaget til CD jevnt og trutt fikk jeg dette svaret fra de i slutten av Mars:

" I lys av at ny SW ikke har løst problemet samt at du lenge har klaget på denne feilen, står du fritt til å annulere kjøpet av hd pvr, og evt anskaffe en annen dekoder dersom du ønsker det. Gi isåfall tilbakemelding.
    Ellers har vi kreditert en mnd Entertain som plaster på såret, slik at du nå står med kr 411,- tilgode..Noe som vil gjøre seg gjeldende ved neste fakturering.

Vi vil opplyse deg om at vi fremover kommer til å utvide tilbudet av dekodere, uten at vi kan si så mye per dags dato...Dersom du ønsker å avvente litt kan vi evt komme til en ordning/innbytte etc når passende alternativ er på plass..Dette vil nok ta noen måender enda.
    "

Men som vi vet med CD så kan "noen måneder" bety mange måneder... Jeg valgte iallefall å avvente å se hva slag ordning/innbytte de kommer med når ny(e) pvr'r blir tilgjengelig.. Kanskje det ikke er så lenge til da jeg også ikke ser bort fra at det nærmer seg siden de setter ned prisen på dagens HDPVR.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akita
    Har Cd sin hdpvr og har som de fleste andre hatt problemer både før og etter SW oppdateringen. Etter å ha klaget til CD jevnt og trutt fikk jeg dette svaret fra de i slutten av Mars:

" I lys av at ny SW ikke har løst problemet samt at du lenge har klaget på denne feilen, står du fritt til å annulere kjøpet av hd pvr, og evt anskaffe en annen dekoder dersom du ønsker det. Gi isåfall tilbakemelding.
    Ellers har vi kreditert en mnd Entertain som plaster på såret, slik at du nå står med kr 411,- tilgode..Noe som vil gjøre seg gjeldende ved neste fakturering.

Vi vil opplyse deg om at vi fremover kommer til å utvide tilbudet av dekodere, uten at vi kan si så mye per dags dato...Dersom du ønsker å avvente litt kan vi evt komme til en ordning/innbytte etc når passende alternativ er på plass..Dette vil nok ta noen måender enda.
    "

Men som vi vet med CD så kan "noen måneder" bety mange måneder... Jeg valgte iallefall å avvente å se hva slag ordning/innbytte de kommer med når ny(e) pvr'r blir tilgjengelig.. Kanskje det ikke er så lenge til da jeg også ikke ser bort fra at det nærmer seg siden de setter ned prisen på dagens HDPVR.
    Hvor mye har du klaget for å få hevet kjøpet????

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel ringt de et par-tre ganger etter SW oppdateringen og en (god)del mailer før SW kom. Jeg klaget nok til de på PVR'n en 10-12 ganger fra jeg fikk den i mai 2008 + at de rotet fælt da bindingstiden var over med fakturene da jeg graderte ned abonnementet..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torerik
    Er det meningen at dekoderen skal støye når den er avslått? Høres ut som om enten harddisken eller vifta går..
    Samme problem her...

Når jeg skrur av tuneren med fjernkontrollen (enten 1 trykk eller 2 kjappe trykk) så slår den seg av raskt. MEN; etter noen minutter så starter harddisken og jeg aner ikke hvorfor. Ingen opptak er programmert. EPG er ikke benyttet, og jeg har bare 1 kabel koblet til fra LNB. Hvordan skal man kunne skru av boksen? Må man nappe ut støpslet hver kveld...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    * bump *

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som vet ?

Noen som vet når neste software oppdatering kommer ?
    Aktiv ethernett port lovet til høsten, nå er det høst.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs vel om de som lover er de samme som skal skrive sw...

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ricks
    Noen som vet når neste software oppdatering kommer ?
    Aktiv ethernett port lovet til høsten, nå er det høst.
    Hvis de har lovet dette til denne høsten, og denne høsten bare såvidt har begynt, er du nok mange - mange - mange måneder for tidlig ute.

CD greier aldri å levere det PR folkene lover. Se bare på CD-kabel HD-PVR. Der venter de fremdeles på oppdateringen som skulle komme høsten 2008 !

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diseqt

Kan denne boks ikke køre med Diseqt ?

Har ledt alle menuer igennem men kan ikke finde ud af at indstille det

Jeg kan godt se at der står diseqt A og Thor .

Det kan da ikke være rigtigt at man laver en modtager som er så låst ?

På forhånd tak

MVH

EX-Force

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal leveres via denne ethernettporten da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ViasatOnDemand?

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Nye tunere

Hei, her er kopi av spm/svaret jeg fikk fra CD, tenkte det kunne være fint å dele med dere

Hei jeg er parabolkunde hos dere, og har vært fornøyd med det. Det jeg lurer på er hvorfor dere risikerer å miste så mange kunder
    > p.g.a dårlige tunere. Jeg har selv ikke tort å bytte etter den massive negative "bloggingen" på div. fora.
    >
    > Jeg innvesterte for mange år siden i en Force tuner med PVR, og husker veldig godt de software problemene som var på denne første tiden. Men, dette ble tatt "tak i", og det ble en tuner med et oppsett, som var forutt for sin tid.
    > Det er slutt på den tiden da de fleste klarte seg med "middelmådig" utstyr. Kundene krever mer, og er blitt mer opplyste.
    >
    > Nå kommer også fiber som en stor konkurent, og jeg håper for deres del at ting blir tatt tak i, ellers tror jeg at mange vil velge
    > å "konvertere".
    >
    > Det føles så unødvendig at et ellers bra selskap, skal kanskje slite p.g.a feil sammarbeidspartner på tunere!
    >
    >
    > Håper dette kan videreformiddles til noen som tar avgjørelser hos dere, og ikke bare et "svada svar" fra en innleid kundekonsulent, men
    > det er vel for mye forlangt?
    >

Hei

Først vil vi få sagt at vi er helt enig med deg i at Sagem dekoderene ikke er bra nok slik de er idag..

Årsaken til at Sagem ble valgt kan vi ikke gå i detalj på, men mulighet til å levere stort kvantum raskt av et produkt som møter våre sikkerehetskrav opp imot piratkortvirksomhet/spredning av digitalt innhold, lå nok sterkt til grunn.

Dessverre har vi erfart at det tar lengre tid å få en god nok software enn forventet/lovet , og derfor har vi allerede i vinter begynt arbeidet med å få andre produsenter inn i bildet. Dessverre er dette noe som tar litt tid, men vi regner med at vi iløpet av 2010 vil komme med flere alternativer fra 2-4 andre produsenter. Det være seg både rene hd dekodere samt hd pvr dekodere etc..

Nå skal det sies at det ikke er smertefritt på hd /hd pvr dekoderfronten for våre konkurrenter heller..
    Vi er daglig i dialog med montører som til dels mener det er mer problemer på Pace sin modell enn på Sagem dekoderen vår...men det kommer vel ann på øyet som ser kanskje ..samt hvor heldig man er med signaler/tv-modell etc..

Det vi i allefall ønsker å formidle til deg er at vi er fullstendig klar over saken og jobber (har jobbet) på spreng med både å bygge en ny software selv fra bunnen av, samt gjøre klart for andre leverandører.

Vi både håper og tror du vil se store forbedringer i 2010, både på nåværende produkt, men også på nye kommende produkt!

Med vennlig hilsen

Åsmund S
    Kundeservice
    Canal Digital Norge AS
    Telefon: 06090

Da er det kanskje "håp i hengende snøre"?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig bildekvalitet på Sagem HD PVR

Jeg mottok min nye Sagem HD PVR i går (sw v: 2.2). Jeg koblet den til mine eksisterende parabolkabler, som har gitt min TopField PVR 4000 CoCi knallbilder på SD kanaler med Scart RGB: Sagem - HDMI - Onkyo 606 - HDMI - Samsung 796 (Husker ikke eksakt nummeret. Det er en 46" LED TV).

Og et SD-bilde åpenbarer seg på første forsøk... Makan til nedtur - dette gjelder alle de gode SD kanalene (inkl. NRK). Det var uskarpt og til tider utvaskede bilder (dårlig sort), noe jeg ikke er vant med på min TV med Topfield mottakeren. Faktisk ble jeg ikke så veldig imponert over HD-kanalene heller, men det kan jo ha noe med kvaliteten på sendingene (testet TVN HD, Canal+ HD, Discovery HD, Animal Planet HD, Travel HD, og et par HD sportkanaler...). Det ble ihvertfall ingen blu-ray-aktig opplevelse...

Det er en ting jeg ikke har gjort: Jeg har ikke byttet min "gamle" dual LNB med quad LNB som canal digital sendte meg. Kan den gi så mye bedre signal? Er mottakeren i Sagem så mye dårligere enn Topfield? Sagem rapporterer god signalkvalitet (155-165). Eller kanskje Sagem gjør en forferdelig jobb med deinterlacing av 576i?

Jeg tviler på at Onkyo'en forverrer bildet. Den har vist gode bilder på både 720p og 1080p signal inn med andre kilder. Jeg prøvde å kjøre inn både 1080i YCbCr og RGB, samt 576p, for jeg tenkte at det var nærmest originalsignalene.

Hva er deres erfaringer?

Side 13 av 81 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •