ERROR melding på Viasat boksen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ERROR melding på Viasat boksen

TV signalene våre er borte vekk, og har vært det i snart 6 dager nå! Litt dumt i jula kan man trygt si, og Viasat sin kundetelefon er ikke helt grei å skjønne seg på nå i jula.

Uansett, vi har hatt storm her for noen dager siden, og signalene var ut og inn. Deretter begynte det å snø, og jeg gikk ut å børstet snøen av hodene. Siden da har vi ikke fått inn noe som helst, det står ERROR på boksen, og på skjermen står det at vi ikke får signal, eller bytter mellom det og at det står searching for listings.
    Noen som vet hva dette kan bety????

Har vært uten signal før, men det har aldri stått ERROR på boksen, og det er det som forvirrer meg....leste også ett annet sted på nettet at noen hadde hatt samme problemet, og at de hadde funnet ut at problemet deres var at TS ID var satt til 0000 (????), og etter en sjekk ser jeg at vår TS ID faktisk er 0000! Så han holdt på å lete etter hvordan han kunne fikse dette, men han slapp å gjøre mer da plutselig alt var ok!
    Dermed kom jeg ikke nærmere løsningen der heller....

Har sikkert trukket ut ledningene 50 ganger og prøvd å restarte...men kommer bare opp samme ERROR meldingen....holder på å bli sprø snart jeg!!!!!!!!!!

Her er et bilde:

Nå har vi prøvd alt mulig her....bytte hoder, bytte koblinger, byttet til og med til den gamle boksen vår, der fikk vi jo selvsagt opp at det var feil kort til feil boks, men vi kunne i allefall se at vi hadde signal styrken oppe og gå, i tillegg fikk vi inn en kanal, Explorer. Så dermed må det være noe feil med selve boksen da?? Hva tror dere?
    Fikk tak i kundeservice idag, og hun sa at det kunne være "splitterne" ute som var kortsluttet....men da ville vel ikke den gamle boksen vår funke....

Hvor leverer man inn en Viasat boks til reparasjon?? Må jo være den som er gåen sånn helt uten videre....

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink

Hvis du kan se en kanal med din gamle modtager som du er sikker på sendes fra sirius så må din parabol stå OK
    Hvis du nu gør det at du fjerner Diseqt'en ( Kabel direkte fra box til LNB )
    og kun på en indgang ( A ) hvad siger den så i signalstatus
    Du har selvfølgelig lavet en fabriksnulstilling ikke sandt

Godt Nytår

EX-Force

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •