IPBox 910 HD vs Vantage 7100 HD vs Dreambox 800 HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IPBox 910 HD vs Vantage 7100 HD vs Dreambox 800 HD

Skal til med innkjøp av ny tuner da den tre år gamle CDC-5050 endelig har sluttet å virke. Som tittelen beskriver lurer jeg meg på å bevege meg inn på dette markedet med "ikke-godkjente" tunere. Jeg har lest frem og tilbake men klarer egentlig ikke se de helt store forskjellene. Jeg føler også at det er vanskelig å følge med på hva status er med bugs på de forskjellige modellene. Jeg leiter etter en som kan tilby funksjoner som jeg vektlegger mest, en liten liste følger. 8)

- Stabil
    - Raske oppdateringer til firmware.
    - Godt bilde
    - Fungerer med Canal Digital
    - Mulighet for å spille av media fra enheter på nettverket

Skal jeg eventuelt gå opp et hakk til Vantage 8000 HD og IPBox 9000 Twin, og vurdere dem? Dreambox 8000 blir alt for dyr.

Det er sikkert et hav av muligheter i tillegg til dette jeg har tenkt på, som jeg ikke er klar over enda. Er det noen som har erfaringer med IPBox 910? Søkte på forumet men fant lite. Vantage 7100 HD virker som at de fleste har god erfaring med og seiler muligens opp som den heteste kandidaten for meg.

Er det noen her som kan guide meg til å velge riktig?

mvh

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shu
    Skal til med innkjøp av ny tuner da den tre år gamle CDC-5050 endelig har sluttet å virke. Som tittelen beskriver lurer jeg meg på å bevege meg inn på dette markedet med "ikke-godkjente" tunere. Jeg har lest frem og tilbake men klarer egentlig ikke se de helt store forskjellene. Jeg føler også at det er vanskelig å følge med på hva status er med bugs på de forskjellige modellene. Jeg leiter etter en som kan tilby funksjoner som jeg vektlegger mest, en liten liste følger. 8)

- Stabil
    - Godt bilde

Skal jeg eventuelt gå opp et hakk til Vantage 8000 HD og IPBox 9000 Twin, og vurdere dem? Dreambox 8000 blir alt for dyr.

Det er sikkert et hav av muligheter i tillegg til dette jeg har tenkt på, som jeg ikke er klar over enda. Er det noen som har erfaringer med IPBox 910? Søkte på forumet men fant lite. Vantage 7100 HD virker som at de fleste har god erfaring med og seiler muligens opp som den heteste kandidaten for meg.

Er det noen her som kan guide meg til å velge riktig?

mvh
    Høres ut at du trenger en Vantage 8000 Twin HD . Har alle 3 mottakere i hus ( Vantage , IPBox og DM 800 HD ) Vantage er familiens favoritt ! Bedre bilde på HDTV kanalene er det vanskelig å få , veldig lett å oppgradere med nytt soft , i det hele tatt Vantage 8000 minner meg om Force i sin tid ( det mest avangarde mottakeren ) på markedet .
    Og til slutt og ikke minst : DESIGN , der er Vantage også overlegen vinner . :grin: :grin: :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs det ja. Hva er grunnen til at flere anbefaler denne over IPBox sine tunere? Brukernivået, eller generell kvalitet og stabilitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står nå imellom IPBox 9000 og Vantage 8000. Er det noen som kan si meg fordeler og ulemper med disse to?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Stabil
    - Godt bilde

det der høres ut som en dreambox 800, den er også mye finere og sexy enn Vantage, så liten at den passer i veska til kjærringa.....

IPBOX 9000 har jeg solgt, den var som en bil som måtte på verksted minst 1 gang i måneden, og ble 1 ting fikset, kom det 3 nye

Vantage 8000 har jeg aldri prøvd....holder meg til LINUX tunere. Vantage er nok enklere for folk flest

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker å ha muligheten til diverse ting, og såvidt jeg skjønner så er det flere muligheter da på Dreambox og IPBox enn Vantage. Jeg blir bare mer og mer forvirret for hvilken jeg skal velge for hver dag som går. :-?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dreambox spiller vel fortsatt ikke av divx .... det er litt dårlig syns jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dreambox spiller vel fortsatt ikke av divx .... det er litt dårlig syns jeg...
    Mer DB8000 ikke kan? Stemmer dette, er det jo helt for merkelig at den kan være så dyr!

Stopstop Board

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken av boksene spiller divx da? Det er nærmest et must for meg.

Newcomer ehorn sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shu
    Hvilken av boksene spiller divx da? Det er nærmest et must for meg.
    Vantag 8000s gjør det (og sikert 7100 også), Har hatt den i 1 uke og er fornøyd. /eh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Linux tunere spiller ikke av divx, men Vantage gjør?

Kommer til å kjøpe en slik da når lønna kommer ser det ut som.

Vantage HD7100 - RavG70 Europa Pakke

Får ta å pensjonere den gamle provisoriske løsningen som har fungert/ikke fungert i et par år For å koble opp dette er det da bare å strekke kabel fra hvert hode og inn i diseqc, og vri på hodene til jeg får inn satelittene jeg vil ha? I første omgang får det holde med kanalene jeg har og så får jeg teste litt etterhvert med kanal lister og flere satelitter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vantage 7100 ts med 500 gb hd til salgs