Canal Digital tuner og tysk tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital tuner og tysk tv

Hei og god jul!
    Saken er den:
    vi har 6 utleigehytter som for det meste er bebodd av tyskere.
    Som en del av standarden er det tysk tv i alle. Tysk tv får man inn gratis over ASTA.
    Spørsmålet mitt er da: Hvordan kan man få inn både det tyske kanalene og canal digital sine med en og samme tuner?

Hva trengs det av hoder/kabler/utstyr for å få dette til?

Fra før av går det en coax kabel til hver av hyttene. Hodet på parabolen er innstilt på ASTRA går eg ut ifra, og CD bruker THOR satellitten. Trengs det et hode til, med kabel til alle hyttene og en tuner med to innganger?

Takker for alle svar.

God jul igjen,

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SlaSH85
    Hei og god jul!
    Saken er den:
    vi har 6 utleigehytter som for det meste er bebodd av tyskere.
    Som en del av standarden er det tysk tv i alle. Tysk tv får man inn gratis over ASTA.
    Spørsmålet mitt er da: Hvordan kan man få inn både det tyske kanalene og canal digital sine med en og samme tuner?

Hva trengs det av hoder/kabler/utstyr for å få dette til?

Fra før av går det en coax kabel til hver av hyttene. Hodet på parabolen er innstilt på ASTRA går eg ut ifra, og CD bruker THOR satellitten. Trengs det et hode til, med kabel til alle hyttene og en tuner med to innganger?

Takker for alle svar.

God jul igjen,
    Du trenger antenne med 1-vest og 19.2øst LNB og diseqC switch. Sikkert mest praktisk å benytte en felles antenne og multiswitch for to posisjoner.
    Det finnes slike switcher med 8 utganger. Da benyttes det en quatro LNB på hver posisjon slik at multiswitchen får 4 forskjellige kabler fra hver LNB. Fra multiswitchen trekker du kabel til hver enkelt hytte( det bør ikke være for lange kabelstrekk men investerer du i kvalitetskabel så går det nok greit med 40-50m minst).

Antennen bør nok være større enn en normal CD antenne hvis du skal ta 1-vest og 19.2øst på samme antenne. Jeg har montert 4 posisjoner(biltema LNB'er+ biltema diseqC) på en 1m Norsat som benyttes sammen med en Canal Digital CDC-7000. Det har fungert helt utmerket i flere år nå.

Alternativet til fellesantenne er en parabol på hver hytte med 1-vest/19.2øst LNB og diseqC switch.

Canal Digitals standard boks CDC-5050 støtter diseqC/multiswitch og tar fint inn alle de tyske kanalene. Har selv hjelpt folk med å ta inn de tyske kanalene. CDC-5050 har også en fin funksjon siden du kan søke etter gratis kanalene på Astra slik at kanallisten ikke blir full av krypterte kanaler som det ikke kan sees på. CDC-7000 har også samme mulighet men den tror jeg ikke Canal Digital leverer lengre.

CDC-5050 kan også vise kun Astra kanallisten ved et tastetrykk slik at Tyskerene lett kan få den kanallisten som er mest interessant for de.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •