Ny HD kanal på Thor (CD)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny HD kanal på Thor (CD)

Gjorde et søk på Thor i dag. Dukket opp en ny HD kanal som har start 1 jan 09. (prøvebilde er på).
    kanalen er Dansk Tv2FILM HD. Du finner den i transponder 12399.

"I følge administrerende direktør Merete Eldrup at 70-80 prosent av filmene på kanalen vil være i HD."

Er jo en start

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gadgetfreak
    Gjorde et søk på Thor i dag. Dukket opp en ny HD kanal som har start 1 jan 09. (prøvebilde er på).
    kanalen er Dansk Tv2FILM HD. Du finner den i transponder 12399.

"I følge administrerende direktør Merete Eldrup at 70-80 prosent av filmene på kanalen vil være i HD."

Er jo en start
    Den er ikke tilgjengelig i Norge så det er ikke så relevant for andre enn Danskene som besøker AV forum.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og piratene............

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet om om Cd kommer med noen nye HD kanaler i 2009 Bobben1???
    Espn HD eller andre, savner en skikkelig musikkkanl i HD

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    vet om om Cd kommer med noen nye HD kanaler i 2009 Bobben1???
    Espn HD eller andre, savner en skikkelig musikkkanl i HD
    Hvorfor kan man ikke få inn alle de freview kanalene som ligger på thor med cd sine mottakere? Må man ha en tuner som ikke er fra cd får å få se disse?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du sier noe der du Eivinn .

Kanskje derfor det er så mange ute der som ikke gidder disse mottagerene som kanalleverandørene har sine klør i . Ser noen snakker om pirater her og det er faktisk ikke slik at alle som ønsker litt mere frihet og selvbestemmelse som også er lovbrytere men det faktum at man ønsker å se alle free to air kanaler eller kanaler på andre satelitter sammen med sin valgte leverandør sine kanaler ....

Når jeg valgte Vantage hadde dette med at jeg ikke ønsker at noen tar valgene for meg og har heller aldri hatt noen av disse mottagerene fra noen av disse stasileverandørene selv om jeg har hatt kanaler fra de på den eneste måten side begynnelsen ... om jeg ikke regner med Nokia d2Mac mottakeren som igrunn var sponset litt av Viasat da man måtte betale abbonemang for å få tuneren .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    ... har heller aldri hatt noen av disse mottagerene fra noen av disse stasileverandørene ...
    Voksent.. :roll:

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Hvorfor kan man ikke få inn alle de freview kanalene som ligger på thor med cd sine mottakere? Må man ha en tuner som ikke er fra cd får å få se disse?
    CD har lovet å åpne sine tunere for mottak av andre posisjoner enn Thor. Hvis det skal være noen mening med det, må det bety at de også vil åpne for free to air..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Ja du sier noe der du Eivinn .

Kanskje derfor det er så mange ute der som ikke gidder disse mottagerene som kanalleverandørene har sine klør i . Ser noen snakker om pirater her og det er faktisk ikke slik at alle som ønsker litt mere frihet og selvbestemmelse som også er lovbrytere men det faktum at man ønsker å se alle free to air kanaler eller kanaler på andre satelitter sammen med sin valgte leverandør sine kanaler ....

Når jeg valgte Vantage hadde dette med at jeg ikke ønsker at noen tar valgene for meg og har heller aldri hatt noen av disse mottagerene fra noen av disse stasileverandørene selv om jeg har hatt kanaler fra de på den eneste måten side begynnelsen ... om jeg ikke regner med Nokia d2Mac mottakeren som igrunn var sponset litt av Viasat da man måtte betale abbonemang for å få tuneren .
    Du verden???? Free to air, er fri to air.Du trenger ikke være "forbryter" for å se på de kanalene.Kjøp box og se.At CD eller Viasat ikke leverer betyr ingenting dersom du kjøper en tuner for free to air.Bor du riktig til så kan du også bestille en Freesat-tuner og se de engelske kanalene. Det funker fint for meg.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Du verden???? Free to air, er fri to air.Du trenger ikke være "forbryter" for å se på de kanalene.Kjøp box og se.At CD eller Viasat ikke leverer betyr ingenting dersom du kjøper en tuner for free to air.Bor du riktig til så kan du også bestille en Freesat-tuner og se de engelske kanalene. Det funker fint for meg.
    Stølen
    Poenget er vel at det burde være unødvendig å kjøpe nok en tuner med nok en fjernkontrol + eventuellt LNB og Diseqc switch med flere utganger for å kunne motta frie kanaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tunerene man får fra CD og Viasat er lobotomerte og ubrukelige for en som er LITT over snittet interesert i å se tv.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heiner
    Poenget er vel at det burde være unødvendig å kjøpe nok en tuner med nok en fjernkontrol + eventuellt LNB og Diseqc switch med flere utganger for å kunne motta frie kanaler.

bytter du til tuner av en type som er laget for ta inn FTA kanaler får du ikke flere fjernkontroler men akurat det samme anntall som føra pga du fjerner den som er bruk da du setter inn den nye

ingen LNB og Diseqc trengs og bytte. så lenge du holder deg i norden.

men skal du se europa kanaler som sender i FTA så trenger LNB og Diseqc og en skål som klarer 4lnb eller mer.

men som nevnt lenger opp så stemmer det med CD åpnen for at folk skal kunne ta FTA kanaler i norden og på 13e og 19,2e,
    men om det klart eller ikke vet jeg ikke da jeg ikke bruker tuner fra CD

Troeen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •