Frekvens på TV2 Sport

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Frekvens på TV2 Sport

Har akkurat begynt å abbonere på TV2 Sport fra CD.
    Er det noen som har frekvens osv. til denne kanalen så jeg slipper å kjøre helt nytt kanalsøk på alle kanalene? Har brukt litt tid på å sortere favoritter og plassere ikoner på min Harmony One...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv2 sport:
    11247 V SR 24500 FEC 7/8

Tv2 sport 2 :

12226 V SR 28000 FEC 3/4

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig takk )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger også frekvenser osv. til BBC HD.
    Får bare inn lyden på denne kanalen og ikke bilde. Prøver å søke på nytt.
    Noen som kan hjelpe?

På forhånd takk

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dinja
    Trenger også frekvenser osv. til BBC HD.
    Får bare inn lyden på denne kanalen og ikke bilde. Prøver å søke på nytt.
    Noen som kan hjelpe?

På forhånd takk
    Hvis du får inn lyden så har du allerede riktig frekvens. Da kan det muligens være en defekt i CD HD mottageren din. Da bør du ringe CD for å sjekke om de har hørt om liknende problemer.

Har du samme problem med andre HD kanaler som f.eks. TV Norge HD , Discovery HD,Eurosport HD,Silver HD osv. ?

Hvis du ikke benytter en CD HD mottager så kan det være så enkelt at mottageren din sliter med de høye bitratene. Mottagere utstyrt med common interface porter kan potensielt slite med transponder bitrater over 58Mbps siden common interface spec er begrenset opp til 58Mbps (selve Common Interface CAM'ene kan også ha samme begrensning avhengig av type). To av CD's HD transpondere sender nå 66.8Mbps og en må regne med at det blir flere etterhvert.

Ser du har postet tidligere ang. Humax HDCI2000. Denne sliter veldig med 66.8Mbps transponderene med noen software versjoner og CAM'er. Jeg brukt en standard Conax 4.00 rev. 1.0 CAM produsert av SCM og den fungerte så lenge jeg ikke kjørte nyeste software i Humax HDCI2000. Humax HDCI2000 sliter også veldig med HD kanaler som sender PCR på egen PID slik f.eks. History Channel og BBC HD gjør. Da blir kan det lett bli sort skjerm og kun lyd. Egentlig er det bare bildekvaliteten som er bra med Humax HDCI2000.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat begynt å abbonere på TV2 Sport fra CD.
    Er det noen som har frekvens osv. til denne kanalen så jeg slipper å kjøre helt nytt kanalsøk på alle kanalene? Har brukt litt tid på å sortere favoritter og plassere ikoner på min Harmony One...
    1° West programming - TelenorSBC

Her finner du til en hver tid informasjon om hva som går over de forskjellige frekvensene etc. Veldig fin side

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Hvis du får inn lyden så har du allerede riktig frekvens. Da kan det muligens være en defekt i CD HD mottageren din. Da bør du ringe CD for å sjekke om de har hørt om liknende problemer.

Har du samme problem med andre HD kanaler som f.eks. TV Norge HD , Discovery HD,Eurosport HD,Silver HD osv. ?

Hvis du ikke benytter en CD HD mottager så kan det være så enkelt at mottageren din sliter med de høye bitratene. Mottagere utstyrt med common interface porter kan potensielt slite med transponder bitrater over 58Mbps siden common interface spec er begrenset opp til 58Mbps (selve Common Interface CAM'ene kan også ha samme begrensning avhengig av type). To av CD's HD transpondere sender nå 66.8Mbps og en må regne med at det blir flere etterhvert.

Ser du har postet tidligere ang. Humax HDCI2000. Denne sliter veldig med 66.8Mbps transponderene med noen software versjoner og CAM'er. Jeg brukt en standard Conax 4.00 rev. 1.0 CAM produsert av SCM og den fungerte så lenge jeg ikke kjørte nyeste software i Humax HDCI2000. Humax HDCI2000 sliter også veldig med HD kanaler som sender PCR på egen PID slik f.eks. History Channel og BBC HD gjør. Da blir kan det lett bli sort skjerm og kun lyd. Egentlig er det bare bildekvaliteten som er bra med Humax HDCI2000.
    OK, her var det mye jeg ikke visste. Takk for masse nyttig info.
    Jepp, jeg har Humax HDCI2000. Har ikke problemer nå med de andre HD kanalene, men har hatt litt vanskeligheter tidligere med å få inn kanalene, har fått sort skjerm noen ganger som du skriver.
    Får håpe det kommer en softwareoppdatering etterhvert da...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, her var det mye jeg ikke visste. Takk for masse nyttig info.
    Jepp, jeg har Humax HDCI2000. Har ikke problemer nå med de andre HD kanalene, men har hatt litt vanskeligheter tidligere med å få inn kanalene, har fått sort skjerm noen ganger som du skriver.
    Får håpe det kommer en softwareoppdatering etterhvert da...
    En software oppdatering er ingen garanti for en løsning. Faktisk er nyere Humax software mye mer ustabil på CDs HD kanaler enn eldre software.
    Det kan derfor faktisk hjelpe å software nedgradere. Det hjalp meg å nedgradere når jeg brukte Humax HDCI2000. Husker ikke helt hvilken software versjon jeg nedgraderte til. Uansett så var det problemer med bildet på History HD som muligens skyldes PCR på egen PID ( BBC HD sender PCR på samme måte). Dette ble noe bedre ved å nedgradere men langt fra ok ( det kunne gå laaang tid før det ble bilde hvis det i det hele tatt ble bilde......).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, er så fornøyd med bildekvaliteten på Humax'n at jeg ikke gidder å bytte nå. Får heller leve uten BBC HD foreløpig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •